Skrevet av Emne: Kjærlighetssorg + Motivasjon?  (Lest 20780 ganger)

Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #45 : 21. februar 2007, 02:29 »
Jepp, men du kan si at kontroll er noe av det viktigeste for mennesker. Vi gir oss selv urealistiske evner over vår egen kontroll. I et parforhold legger vi våre planer og kontroll ut på en skivebom, enten velger partner å respektere våre ønsker (gjensidige følelser/gjensidig kontroll) ellers så kan partner molestere våre ønsker, planer etc som resulterer i et tap av kontroll.

Flørter du med andre jenter som gir resultat i din eldre partner vil dette gi en følelse av tilbakevunnet kontroll over en person som robbet deg fra ditt kjære.
Pluss når du kjører en slik rolig kontrollert stil er det større sjanse for at hun vil gjøre mye for at hun skal få komme tilbake i armene dine. Mange jenter stikker fra typen med tanken at hun er for bra for fyren ( det skjer jo ikke at noen drar fra noen de føler seg for dårlige for ).

Merker jenta di så at andre jenter legger sterkt merke til deg, vil hun kanskje revurdere sitt syn over din reproduktive sukse/kvalitet.

Dette er i grunn common knowledge, men jeg ville ikke anbefale deg å etterfølge ei jente som har såret deg og allerede har kontroll over et eventuelt forhold ( hvordan reglene er mellom dere ).

Med minner ligger følelser, og du har nok implantet deg et par sterke negative minner omgående denne personen. Et forsøk på oppbygging av forholdet for så feiling kan føre deg tilbake på akkurat samme sporet. Noe jeg tror er pga hvordan følelser er bygd opp i hjernen, (vha. amygdala og hyppocampus kan det være lagt et grunnlag for læring om hvordan en person får deg til å føle, møter du så denne personen igjen kan disse følelsene lettere aktiveres av personen).. Men det er bare litt tull jeg har tenkt på.. Om det er rett i kontekst fra hvordan hjernen fungerer skal jeg ikke si 100%.

Utlogget nullet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #46 : 21. februar 2007, 13:54 »
Høvl over den fineste veninna hennes Smiley

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #47 : 21. februar 2007, 22:10 »
.ll:

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #48 : 21. februar 2007, 22:20 »
Har akkurat blitt dumpa av kjæresten min. Er seriøst helt knust..Gråter meg til søvne hver kveld. Men uansett noen som har noen tips for å komme over henne ?

MAnge har sagt at det hjelper på motivasjonen om trening. At nå skal jeg starte så sinsnykt og sånt ? Noen andre som har opplevd slik ?

Jeg prøver å kanalisere alle mine negative følelser og tanker over til raseri, og raseri bruker jeg på trening. Det funker for min del! Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget ebbis13

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 169

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #49 : 21. februar 2007, 22:31 »
Skjønner. Nå er det litt over en uke det ble slutt. Helt knust enda. Men fått litt trenings motivasjon. Takker for alle svar, hjulpet meg veldig mye !!!
*^¨Ulrik^¨*

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #50 : 22. februar 2007, 00:51 »
Jeg vil bare føye til en liten ting. Når man er forelsket, blir man relativt irrasjonell. Man fokuserer utelukkende på de positive sidene til personen. Man ser for seg situasjoner hvor den andre personen er helt fantastisk, etc. Fuck det. Det er flott når stemningen er riktig, men det er den ikke nå. Det du gjør, er å bevisst gjøre det motsatte. Det er en teknikk man bruker i NLP (Nevro-Lingvistisk programmering, den kommunikasjonspsykologiske terapiformen bl.a. Paul McKenna benytter seg av på TV) som går ut på å gjøre det motsatte, og den tar det under 2 minutter.

Se for deg en ting som irriterer deg jævlig med eksen. Blås opp bildet. Se det som en film i hodet ditt, og hør tingene hun sier som er flaue/plagsomme/bak mål om og om igjen et par ganger. Kjenn på reaksjonen i kroppen din.

Så finner du en annen situasjon. En som får deg til å tenke på at du er glad dere ikke er sammen lengre. Gjør det samme. Se hva du så, hør hva du hørte, føl hva du følte.

Så finner du en tredje ting. Det kan være hva som helst. Kanskje hun har en holdning som du ikke kunne leve med? Kanskje hun ville at du skulle trene mindre, se mer på the O.C eller like den fantastisk irriterende vennina eller katta hennes? Et eller annet er det. Se for deg situasjonen, hør lydene og kjenn på følelsen. Gjør bildet større. Gjør det til en film. Når du tenker på henne nå, og har disse bildene friskt i minne, er du ikke egentlig ganske glad for at du slapp unna såpass tidlig som du gjorde? Tenk om du smalt hun på tjukka! Herregud mann.

Funker hver gang.

Sinnsykt bra innlegg. Hør på denne mannen!

Utlogget ~mAchA~

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 218
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 218

  • OraH!
Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #51 : 22. februar 2007, 02:29 »
Jeg er også typen som er mer heldig i kort en kjærleik..... Tongue

Hadde samme problemet selv for en stund tilbake.Sinnet gikk raskt over i en lengre fase av likegyldighet of selvsentrerthet.Når noen spurte om hvordan jeg egentlig hadde det klarte jeg med stor anstrengelse å skvise ut et tilsynelatende troverdig smil og en vits som bagateliserte temaet for å slippe en slik samtale.Overasket over hvor bra jeg takklet
det gikk vi over på andre temaer.
I ettertid merket jeg at jeg heller burde vært ærlig mot meg selv og dem rundt meg og svelget litt stolthet og tatt de vanskelige samtalene.
Dette er et mye vanskeligere råd å følge en en skulle tro.Ego og "image" står ofte i veien.
Spesiellt for en som pumper jern og vil bli opfattet som "hard".Siden du er her på tf så gjeller dette kanskje deg også?Har en mistanke om at denne posten er en erstattning for en smtale du kanskje burde tatt med noen du kjenner og som kjenner deg?

Håper dette inlegget har relevanse for deg.

Moralen her er at å være "hard" er å tørre gjøre det som er vanskelig.





(Tidligere Styrkeløfter) Nå glad mosjonist!
Bøy:230 Benk:160 Mark:265
Vekt:rundt 95+
høyde:182

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #52 : 22. februar 2007, 03:10 »
Av og til velger jeg å tro at kjærlighet og forelskelse kun er forbigående, midlertidig sinnsykdom.. Er vel strengt tatt ikke så veldig langt i fra sannheten heller. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget kick_ass

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 557
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 557

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #53 : 22. februar 2007, 17:18 »
Høvl over den fineste veninna hennes Smiley
Eller du høvle over den styggeste og si at du endelig fant ei som var like verdig som eksen.
Det ordner seg for greie gutter.

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #54 : 22. februar 2007, 17:23 »
Eller du høvle over den styggeste og si at du endelig fant ei som var like verdig som eksen.

Haha GENIALT svar! Grin Honnør
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #55 : 22. februar 2007, 18:03 »
Eller du høvle over den styggeste og si at du endelig fant ei som var like verdig som eksen.

 Kickass lol
bare helt genialt! honnør!
 bodybuilder
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget affair

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #56 : 22. februar 2007, 23:01 »
Eller du høvle over den styggeste og si at du endelig fant ei som var like verdig som eksen.

Fin måte å lure seg selv på i allefall.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #57 : 22. februar 2007, 23:17 »
Av og til velger jeg å tro at kjærlighet og forelskelse kun er forbigående, midlertidig sinnsykdom.. Er vel strengt tatt ikke så veldig langt i fra sannheten heller. Tongue

Og likevel er du tilhenger av religion? Grin

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #58 : 23. februar 2007, 15:45 »
Fin måte å lure seg selv på i allefall.
men enda bedre måte å ta en "payback".. eneste er jo at du må pule ei stygg jente for å få gjort det.. Tongue
kanskje ikke værdt det?!
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Kjærlighetssorg + Motivasjon?
« #59 : 23. februar 2007, 15:51 »
Og likevel er du tilhenger av religion? Grin
..som i enkelte tilfeller også kan minne om sinnsykdom.... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!