Skrevet av Emne: Artikkel om proteinbehov for maksimal treningseffekt  (Lest 1454 ganger)

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15


Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
"Ingen studier har vist at et proteininntak på over 1.8 gram protein per kilo kroppsvekt per dag, har noen ekstra effekt."

En slik uttalelse ødelegger dog litt av kredibiliteten. "noen ekstra effekt" og "ingen" er vel stikkord. Å påstå at det ikke finnes en eneste studie, i den uoversiktelige jungel av forskning, som sier at et høyt proteininntak har positive effekter, blir noe dødfødt. Selv om det forsåvidt er greit med en motvekt til "du må spise 4-5g pr kg kroppsvekt"-profetene også.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
1,2 - 1,8 er nok.
Jeg er dog ikke enig i et kosthold med kun 14%-16% protein.
40-40-20 er mer riktig, og er du på superdeff så vil jeg si 60-30-10.
Det med forurensing var jo bak mål.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

"Ingen studier har vist at et proteininntak på over 1.8 gram protein per kilo kroppsvekt per dag, har noen ekstra effekt."

En slik uttalelse ødelegger dog litt av kredibiliteten. "noen ekstra effekt" og "ingen" er vel stikkord. Å påstå at det ikke finnes en eneste studie, i den uoversiktelige jungel av forskning, som sier at et høyt proteininntak har positive effekter, blir noe dødfødt. Selv om det forsåvidt er greit med en motvekt til "du må spise 4-5g pr kg kroppsvekt"-profetene også.

Dette er jo et meget omdiskutert tema, og jeg har aldri sett noen av "du må spise 4-5g pr kg kroppsvekt"-profetene referere til en seriøs studie. Kjempeinteressant hvis noen finner en. Har derimot sett MANGE studier som viser at 1,8 er nok. Deet er jo forsket mye på dette, og jeg regner med at en studie som beviser at høyere inntak enn 1,8 bygger mer muskler, vil nå ut i kroppsbyggermiljøet temmelig raskt.

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

1,2 - 1,8 er nok.
Jeg er dog ikke enig i et kosthold med kun 14%-16% protein.
40-40-20 er mer riktig, og er du på superdeff så vil jeg si 60-30-10.
Det med forurensing var jo bak mål.

Hvorfor var det med forurensing bak mål?

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Fordi han skriver at de som produserer proteinpulver også produserer anabole steroider, noe som er fullstendig feil.
Det har nok skjedd at noen tilskudd har vært forurenset av pro-hormoner i den tiden dette var lovlig i USA, men det er det ikke lenger. Da kunne man risikere at det ble detektet nandrolone i mikroskopiske mengder som gjorde at man kunne bli tatt og bli uthengt i VG som Norges største løgner. (Grimseth og Ribose) Ellers så har jeg ingen tro på at utenlandske proteinpulver er "forurenset".
Ellers så er hele "forurensing-debatten" preget av inkompetanse og uvitenhet og fravær av nyansering.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Fordi han skriver at de som produserer proteinpulver også produserer anabole steroider, noe som er fullstendig feil.
Det har nok skjedd at noen tilskudd har vært forurenset av pro-hormoner i den tiden dette var lovlig i USA, men det er det ikke lenger. Da kunne man risikere at det ble detektet nandrolone i mikroskopiske mengder som gjorde at man kunne bli tatt og bli uthengt i VG som Norges største løgner. (Grimseth og Ribose) Ellers så har jeg ingen tro på at utenlandske proteinpulver er "forurenset".
Ellers så er hele "forurensing-debatten" preget av inkompetanse og uvitenhet og fravær av nyansering.

Det er vel så enkelt som at hvis Stian Grimseth hadde fulgt olympiatoppens råd, så hadde han sluppet utestengelse. Dette er jo ikke noe de sier for å være kjipe, men for at utøverne skal være på den sikre siden og slippe å få ødelagt idrettskarrieren helt unødvendig. Det er sikkert riktig at dette ikke er så stort problem nå lengre, men jeg skjønner jo at olympiatoppen ikke kan kartlegge alle de utenlandske produsentene. Da er det enkleste og tryggeste å si at utenlandske produsenter skal man holde seg unna. Det er vel nok av gode produkter i Norge?

http://nrksport.no/5708511.html

Utlogget Deff

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 000
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 000

  • Natural fitness
Driver man olympisk idrett så må man passe på. Eller idrett der det testes.
Man klarer seg med det som er i Norge i dag. Eneste er L-Glutamin som burde kunne selges over disk.
Men er man i utlandet på tur må man kunne få kjøpe med seg lovlig kosttilskudd hvis man har lyst til det. Det blir opp til hver enkelt.

Utøver i kroppsbygging og sprint triathlon
_________________________________________________
  http://www.HenningMikal.com

Utlogget Poo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Driver man olympisk idrett så må man passe på. Eller idrett der det testes.
Man klarer seg med det som er i Norge i dag. Eneste er L-Glutamin som burde kunne selges over disk.
Men er man i utlandet på tur må man kunne få kjøpe med seg lovlig kosttilskudd hvis man har lyst til det. Det blir opp til hver enkelt.

Ja, det er opp til hver enkelt. Det er jo ingen som nekter noen noenting her. Det eneste som blir sagt, er at hvis man skal være helt sikker på å ikke risikere det Stian Grimseth ble utsatt for, så er det tryggest å handle over disk i Norge.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!