Skrevet av Emne: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre  (Lest 4659 ganger)

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #15 : 20. februar 2007, 21:45 »
Som et tidligere støttemedlem på Spenst så mener jeg folk skal slenge mange stygge kommentarer i disse toskenes retning. Personlig betalte jeg i to år mens jeg gikk på skolen og jobbet full stilling ved siden av. Når treningen først sklei ut så kom jeg aldri tilbake, før nå i sommer igjen da. Dette er ingen unnskyldning for ikke å trene, men det var nå sånn det ble. Tror jeg donerte rundt 10.000,- til julebordet for Spenstansatte og det gjør meg ikke til annet en JÆVLA IDIOT!!!!
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #16 : 20. februar 2007, 21:52 »
Igjen, er det ikke bindingstid om man har kjøpt ett årskort kontant da?  Skal man få pengene sine tilbake om man ikke har brukt det?
Her har folk en mulighet til å betale pr. mnd. og ikke hele beløpet på engang, det er da en kjempefordel for kunden, er det ikke?

Klart treningssenterene ikke gjør noe med denne betalingsmåten, da den er enkel for kunden og for senteret(man slipper å selge inn nye medlemskap når avtaleperioden går ut).  Det er opp til hver enkelt å si opp medlemskapet! jeg har f.eks. canal digital til 295,- pr. mnd. og ser så og si aldri på det. Men det er min avtale og mitt ansvar og avslutte forholdet.

Er heller ikke helt enig med Fastford her, vi vil gjerne at alle bruker kortet sitt jevnlig, da er risikoen for å miste kunden minimal.  Alle sier jo før eller siden opp kortet sitt om man ikke bruker det.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #17 : 20. februar 2007, 22:10 »
for de som har treningssentre er bindingstid en fin ting. det bringer forutsigbarhet i forretningen.

men forsåvidt enig i at det er kunden som er å belemre om man melder seg inn og ikke trener.

men nå er jeg trøtt og lei, får helle fortsette diskusjonen en annen gang. hodet er i ferd med å ta natta her. Wink

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #18 : 20. februar 2007, 22:20 »
Disse støttemedlemmene bidrar til å gjøre det billigere for oss andre, husk det. Synes det blir drøyt å mene at dette ikke skulle vært lov. Hvis det ikke var en spøk, da. Det blir jo som å skulle regulere prisen på en stekepanne utfra hvor mye kunden bruker den.

Bindingstid er en fin ting, både for treningssenteret og kunden. Det stilles riktignok et lite krav til kunden om å være ikke-retadert. Binder han seg til tolv måneder, men bare trener èn, er det hans problem.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #19 : 21. februar 2007, 11:45 »
Nå skal vel en dansk kjede forsøke seg på å ta markedsandeler i Norge? Fitnesshuset tror jeg det het. Null bindingstid og relativt lave priser. Man betaler kun for det man gjør. Altså ingen skjult PT pris i månedsprisen. Vil man ha PT så betaler man for dette. De så klart et potensiale i norge, da det var veldig dyrt her. Om ikke annet, så tror jeg nok de klarer å riste litt i folks hoder, samt presse Sats og Elixia på pris..
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #20 : 22. februar 2007, 14:25 »
På det senteret der jeg jobber, ringer vi og etterlyser medlemmene som ikke har dratt medlemskortet sitt på over 1 mnd.

Da får d en hyggelig tlf hvor vi spør om de er fornøyde, om de trenger oppfølging av instruktør.. ikke kjeftesamtale altså.. Og de aller aller fleste blir kjempe glad for at vi ringer..

risikoen for seneret er selvølgelig at hvis kunden har vært medlem lenger enn bindingstiden, så bruker de annledningen til å si opp kontrakten. Men i det store og det hele tjener senteret på disse samtalene.. Vi får kundene til å bruke senteret og dermed sier de heller ikke opp kontrakten!! 
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #21 : 24. februar 2007, 12:48 »
Gode gamle nyttårsforsetter tullinger, folk kan tjene seg rike på dem! Grin

Utlogget thekid67

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #22 : 24. februar 2007, 13:11 »
En ting er nå helt sikkert...treningsenter/kjedene er egentlig bare ute etter penger,thats it!!
Bodde i Oslo,trente på sports-club økern...hadde en såkalt bedriftsavtale,etter ca.8 mnd havnet jeg i Trondheim...jeg sa opp min kontrakt da jeg flyttet til Trondheim og trodde alt var ok.
Etter ca.2 mnd fikk jeg krav på dem siste månedene,jeg prøvde å få igang en dialog men det viste seg å være veldig vanskelig.
Jeg måtte bare betale eller komme til Oslo og heller trene dem siste månedene.

Jeg betalte,desverre,og ble ferdig med det....sånn er det med kjeder,penger,penger og atter penger....hvor ble det av den gode servicen?

Dem beste gymene hittil har vært og er:
Partner-gym på Grønland i Oslo.
kaliber-gym på rosten i Trondheim.
Og mitt "lille" hjemmegym Grin

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #23 : 24. februar 2007, 14:44 »
Selvfølgelig er treningssenterene ute etter å tjene penger. Tror du vi starter det for å tjene det norske folk?  Tror du ikke restauranter og butikker også er ute etter det?  Tullete å tro at noe kommersiellt drives for noe annen grunn.
 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #24 : 24. februar 2007, 14:46 »
Selvfølgelig er treningssenterene ute etter å tjene penger. Tror du vi starter det for å tjene det norske folk?  Tror du ikke restauranter og butikker også er ute etter det?  Tullete å tro at noe kommersiellt drives for noe annen grunn.
 

Men det er noe som heter Corporate Social Responsibility. Det er dette folk reagerer på, UTEN AT JEG SIER MEG ENIG I DET. Så at en side er kommersielle interesser er lite opplysende i denne sammenheng.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #25 : 24. februar 2007, 15:02 »
Sier ikke at man skal kun tenke penger og profitt, det i seg selv kan faktisk gå utover profitten...
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Tonje_86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 167

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #26 : 27. februar 2007, 11:36 »
Synes egentlig det er greit at folk er så "late" at de ikke trener. Det er jo som noen sier at vi som trener, får bedre og mindre utslitt utstyr. Smiley Folk må kunne ta ansvar for seg selv. Er ikke meningen at alle andre skal passe på at de trener, bortsett fra venner og slikt.
Høyde: 160 cm
Vekt: 58kg

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #27 : 27. februar 2007, 22:43 »
helt i orden for meg, la folk gjøre som de vil med pengene sine : )

andreassk

  • Gjest
Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #28 : 27. februar 2007, 22:50 »
Til dere som klager.. hvorfor ikke bare begynne i en klubb? Mye billigere og mye bedre utstyr! Desutten trenger man ikke delta i konkuranser for å trene på klubbene (har aldri hørt noe annet iallefall).

Har egentlig troen på at et gym som tjener mye penger automatisk bruker en del på utstyr og for å tilfredstille kundene.. Det har de ihvertfall gjort de stedene jeg har vært.

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Sofagriser gir bort 70 millioner til treningssentre
« #29 : 27. februar 2007, 23:03 »
Til dere som klager.. hvorfor ikke bare begynne i en klubb? Mye billigere og mye bedre utstyr! Desutten trenger man ikke delta i konkuranser for å trene på klubbene (har aldri hørt noe annet iallefall).

Har egentlig troen på at et gym som tjener mye penger automatisk bruker en del på utstyr og for å tilfredstille kundene.. Det har de ihvertfall gjort de stedene jeg har vært.

For mange år tilbake så trente jeg i fredrikstad styrkeløftforening sine lokaler. Trivdes knallbra. Her kunne man gøre seg ned med så mye magnesium man ønsket, spille den musikken man ønsket på det volumet man ønsket (stortsett) og grynte, puste, pese og eventuellt rope, om man fant det nødvendig. Siden den gang har de flyttet til andre lokaler og har kun åpent tre kvelder i uka.

Trives langt bedre i slike omgivelser enn å tasse rundt sammen med alle jålene på Spenst. Hadde jeg bare kunnet leve med svært begrensede åpningstider så hadde jeg byttet lenge før noen hadde rekt å tenke ordet bytte, men sånn er det dessverre ikke. Får nok tusle stille og rolig ned på Spenst og oppføre meg som en ordentlig gutt Sad
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!