Skrevet av Emne: Champions League!  (Lest 17157 ganger)

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Champions League!
« #75 : 09. mai 2007, 12:36 »
^^ Niks! Da hadde vel neppe Rapid Bucuresti ligget i toppen der.... :Smiley

Hehe, morsomme kommentarer til artikkelen:

"det eneste som stemmer med dette er at Liverpool er på samme liste som Rapid Bucuresti..."
 
Av: Ben H  

"JAvel, jeg vet ikke hvor seriøs denne kåringen er. I England er vel Chelsea bedre enn Liverpool både i PL og CL, her er de ikke engang blandt de ti beste.Ikkw Man U eller Arsenal for den del. Det hadde vært morsomt engang å sett kriteriene for denne tabellen. Jeg husker noen år tilbake, den gangen RBK ver gode, da hadde IFFHS Brann som beste norske lag. jeg tror ikke RBK var det nest beste engang. Tar som sagt ikke dette veldig seriøst før noe kan gi meg en forklaring på hvordan disse tullingene setter opp tabellen sin."
 
Av: Erling L  

"Forklaringen kan nok være at Liverpool har en langt stoltere historikk enn Chelsea bare for å nevne et lag du tok frem. Og bare til opplysning antar jeg at du vet at Liverpool har en del mesterligatitler - serievinnertitler som mesterskapet het tidligere"

Av: Gunder Weaas


Ingen vecka utan deca!

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Champions League!
« #76 : 09. mai 2007, 12:38 »
Så du mener at din oppfatning av europas beste lag er bedre å følge enn uefas offisielle eller?

Ja, i noen tilfeller syns jeg uefa sin er feil Tongue

Liverpool må ned, Manu og Chelsea opp  Wink
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Champions League!
« #77 : 09. mai 2007, 12:52 »
Han ene som skriver at chelsea er bedre enn liverpool i cl og pl faller jo helt gjennom.

Det er vanlige skrotnisser som har skrevet innleggene, ingen med faglig kompetanse.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Champions League!
« #78 : 09. mai 2007, 12:56 »
Som jeg vel har nevnt i alle mine innlegg her til nå, Liverpool er pr dags dato et cup-lag da cup er det eneste de har å vise til. Klubben var en storhet for noen tiår siden, men idag er de ikke mer en en klubb som kjemper om champions league kvalifisering. Året de vant CL var de jo ikke en gang gode nok til å karre seg til en kvalifiseringsplass så UEFA måtte gjøre om reglene for at de regjernede mesterne skulle ha en sjanse til å delta, trengs det egentlig å si noe mer?

Hjemmelig liga viser hvilke lag som klarer å holde et høyt nivå gjennom hele sessongen, kan man virkelig argumentere imot det?

Som også nevnt mange ganger før, Liverpool skal ha kreditt for hva de har prestert i CL, men cup er cup og der er det tilfeldigheter som rår, det er trekning, dommeravgjørelser, skader på lag osv. Hva om målet i 2005 ikke hadde blitt dømt over streken f.eks.? Nå skal jeg ikke krangle om målet, for all del, den ble dømt inne og Liverpool ble mestere, men den kunne fort blitt dømt andre veien, om det så hadde vært en dårlig dommer, hva da?

Liverpool er en gammel storhet, med stolte tradisjoner, og kanskje laget kan heves opp enda et nivå nå når de har fått sterkere finansielle muskler, men pr.dags dato kan ingen med vettet i behold mene at Liverpool er en topp 5. klubb i Europa.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Champions League!
« #79 : 09. mai 2007, 12:57 »
Ja, i noen tilfeller syns jeg uefa sin er feil Tongue

Liverpool må ned, Manu og Chelsea opp  Wink

Heier du på BÅDE chelsea og manu?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Champions League!
« #80 : 09. mai 2007, 13:05 »
Heier du på BÅDE chelsea og manu?

Nei, men jeg mener fortsatt at de begge bør rankes høyere enn lfc Wink
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Champions League!
« #81 : 09. mai 2007, 13:06 »
Heier du på BÅDE chelsea og manu?

Hehe, man trenger ikke heie på begge lag for å se at de er klubber som idag er bedre enn Liverpool. Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Champions League!
« #82 : 09. mai 2007, 13:07 »
SIMEN: Nevn 5 lag som du mener er bedre i europa enn liverpool.

Det virker i så fall som du kun er super-subjektiv i bedømmelsen. Nok en gang; to CL finaler på tre sesonger. Tilfeldig sier du? Det kan ikke tilskrives tilfeldigheter når man når helt til finalen, det skjønner de med vettet i behold.

Så nevner du trekning. Ja ha. Liverpool har trukket Juventus, Chelsea x 2 og Barca i sluttspillene, samt møtt/møter AC Milan i finalene. Skikkelig heldige med trekningene eller hva?

( fikk også Chelsea i gruppespillet, og havnet foran de )

Så kommer det evinnelige målet igjen-selv om du sier du ikke skal klage på det, men dommeren sa selv etter kampen at om det ikke ble mål, så ville han dømt straffe til liverpool og gitt Cech rødt kort.

Og tilbake til CL deltagelsen: det er en krystallklar regel om at regjerende mester er direkte kvalifisert til neste års turnering, hvor du får det fra at de måtte endre regelverket om dette aner jeg ikke.

De endret regelen om at en nasjon kun får ha 4 lag med, om de ikke gjorde dette hadde det blitt UEFA cup på Everton og fortsatt CL på Liverpool.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Champions League!
« #83 : 09. mai 2007, 13:34 »
Du er den eneste som er "super-subjektiv" her. Liverpool har ikke prestert i England på evig mange år - og det er et par lag til og med i England som er bedre (noe jeg har poengtert før, som du har prøvd å argumentert imot også). Og fotball handler, etter min mening om stabilitet. Man Utd har nå vunnet PL og kan vinne FA-Cupen i tillegg.
Så jeg mener at både Chelsea og Man Utd er bedre enn Liverpool. At Liverpool kom til CL-finalen nå var kanskje ikke flaks, men Chelsea kunne fint gått til finalen om de hadde hatt marginene på sin side og Liverpool hadde hatt litt uflaks - men slik er en straffespark-konk.
Jeg mener at Milan (uansett utfall av finalen), Man Utd, Barcelona, Inter og Chelsea er bedre enn Liverpool.

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Champions League!
« #84 : 09. mai 2007, 13:37 »
Få inn lyon og arsenal i samme slengen Smiley .. jeg antar også at det skal stå liverpool ved slutten av innlegget ditt.  Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Champions League!
« #85 : 09. mai 2007, 13:39 »
Hehe, jeg sa hverken at Liverpool hadde vært heldige eller uheldige med trekning av noe slag, jeg sa det er en del av tilfeldighetene i en turnering, samt dommeravgjørelser. Om det hadde blitt rødt kort og straffe, kunne den kampen ha endt helt anderledes, straffa kunne blitt skutt utenfor, reddet, eller det kunne blitt mål og Liverpool hadde alikevle gått videre, som sagt tilfeldigheter Wink i 2004 vant Porto CL, vil du påstå det ikke er tilfeldigheter inne i bildet når en slik klubb vinner CL?

Jeg tar ikke noe vekk fra Liverpool når det gjelder CL, deres prestasjoner der siste sessongene har vært veldig veldig gode, er det fordi Liverpool kun satser på CL? Er dette fordi Benitez er bedre på det taktiske hva gjelder å slå et lag over to kamper i forhold til å prestere i ligaen gjennom en hel sessong? Er det fordi Liverpool ikke har gode nok spillere til å prestere i ligaen over en hel sessong? Jeg vet ikke, men faktum er at Liverpool ikke har annet enn cup-resultater å vise til. Ligaen viser hvem som er best gjennom hele sessongen, og der faller Liverpool gjennom år etter år, nå kan de riktignok ta medalje denne sessongen, så kanskje de kan viser seg etterhvert å kommet hakket oppover igjen på lista? Den som lever får se.

Jeg har tidligere i tråden nevnt en rekke lag jeg anser som bedre enn Liverpool, bare å bla en side eller to tilbake Wink

Den som her er super-subjektiv må vel være deg? Når du ikke kan forstå at noen mener både Man U og Chelsea er bedre klubber enn Liverpool, med mindre man heier på begge to? Kom igjen a halo..

Hva annet har Liverpool å vise til enn to CL finaler de siste sessongene? De er å blir et cup-lag, thats it.


Med mindre du snart har noe nytt og kommer med så gir jeg meg i denne diskusjonen, ingen vits i at vi bare gjentar hva vi har sagt før Wink



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Champions League!
« #86 : 09. mai 2007, 13:40 »
Hehe, ja skrivefeil. Jeg synes også at Arsenal er bedre enn Liverpool, men gadd ikke skrive det da jeg kun valgte de jeg mener er KLART bedre enn Liverpool.

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Champions League!
« #87 : 09. mai 2007, 13:59 »
Verdens beste lag trenger ikke nødvendigvis lykkes i en turning. Så det å kåre det beste klubblag igjennom en turnering blir som sagt noe utklart. Champions League er den mest prestisjefylte turneringen det går an å vinne, i fotball. Liverpool har spilt bra i både i fjor og i år. Vinner de dette året også, så har de gjort en utrolig bra jobb. Skal man kåre verdens beste klubblag, må man se på alle deltakelser laget gjør. Hvis et lag vinner «the triple» flere år på rad, noe som så og si aldri skjer, kan man smått begynne å kåre verdens beste lag.

En annen måte å ha kåret verdens beste lag er igjennom en liga hvor kun de beste lagene deltar. Altså ikke sluttspill, men som en vanlig liga. Dette er som sagt totalt urealistisk, men da måtte laget prestert hele sesongen og ikke bare noen få kamper. Hvis vi hadde laget en liga for alle lagene som kvalifiserte seg til CL-sluttspillet i år, tviler jeg sterkt på at Liverpool hadde trona tabellen på sesongslutten. Det å vinne champions league er prestisje fylt, men har også mye med tilfeldigheter å gjøre. Hadde Liverpool vært verdens beste klubblag, så burde de iallfall også vinne serien og FA-cupen!

--- Tilføyd ---

La merke til at enkelte nevnte tideligere titler o.l. Hva i all verden har det med saken å gjøre? Om et lag var beste i England for 50 år siden, har det absolutt ingen innvirkning på om laget er beste per dags dato. I så fall må det være på en egen ranking hvor man kårer det beste laget gjennom tidene - noe som i seg selv er latterlig!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Champions League!
« #88 : 09. mai 2007, 14:23 »
PKT 1 Wehh som argumenterer med PL mener Arsenal er bedre enn Pool - dette blir veldig merkelig mtp ligaen også eller?

PKT 2 JEG HAR IKKE SAGT at Liverpool er BEDRE enn verken Chelsea eller MANU-jeg har poengtert at de er blant de 5 beste i Europa, noe jeg fortsatt står for med begrunnelsen to finaler på tre år. KOM IGJEN a Simen-du ser vel forskjellen? Skal jeg sette mine fem beste i Europa vil det være Barca, Milan, manu, liverpool og chelsea, basert på de tre siste sesongene totalt sett-i tilfeldig rekkefølge.

Begrunnelsen:

Milan to finaler i CL samt ligatittel
Chelsea to semi finaler to pl gull fa cup finale cc gull
barca CL gull, spansk ligagull, spansk cup gull
manu sølv og gull i pl, fa cup finale
liverpool cl gull, cl finale, fa cup tittel.

Vet det er mer trofeer og finale billetter, ivertfall til  Liverpool,men dette er de viktigste. Arsenal når ikke opp selv om de har ett CL sølv og en mulig tredjeplass i PL iår, men vi snakker per dags dato her.

Lyon spiller i en for svak liga ift engelsk,spansk og italiensk til å nå opp selv med ligatitlene sine.

Hvis dere nå forsatt mener dette innlegget er på trynet, vil jeg gjerne høre en saklig grunn, ikke bare "arsenal er bedre enn liverpool"
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Champions League!
« #89 : 09. mai 2007, 16:45 »
Min top 5 liste over Europeiske lag:
AC Milan
Manchester United FC
Barcelona FC
Internazionale FC
Chelsea FC

Setter opp denne med tanke på både ligaspill og CL.

Back to topic:
Gleder meg helt sinnsykt til finalen i Athen 23. Mai. Som Milan fan så bruser revansjelysten i hele kroppen, etter det forbanna finaletapet i 2005. Mr.Milan Paolo Maldini skal få æren av å løfte CL trofeet for 7 gang i AC Milans historie.

Forza Rossoneri!
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!