Skrevet av Emne: Kriminalisering av steroider  (Lest 7218 ganger)

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Kriminalisering av steroider
« #15 : 24. februar 2007, 18:02 »
det er vel ikke snakk om mange millionene totalt,
Tja, når lunger, lever, nyrer osv. går etter litt heftig rusmiddelmisbruk går det fort noen millioner på å holde én person i grei stand.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Kriminalisering av steroider
« #16 : 24. februar 2007, 18:20 »
men det er selvsagt ett jævlig viktig prinsipp.

Det er akkurat det som er poenget. Hvor mye penger det faktisk koster er meget sekundert i sammenhengen. Men, vi lever jo i "lander som elsker omfordeling" uansett ....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
Sv: Kriminalisering av steroider
« #17 : 25. februar 2007, 17:05 »
Tja, når lunger, lever, nyrer osv. går etter litt heftig rusmiddelmisbruk går det fort noen millioner på å holde én person i grei stand.
vi diskuterer steroider, ikke rusmidler.
Det er akkurat det som er poenget. Hvor mye penger det faktisk koster er meget sekundert i sammenhengen. Men, vi lever jo i "lander som elsker omfordeling" uansett ....
jeg er laaangt ute på høyresiden når det gjelder det der.
folk kan betale for seg selv eller kjøpe en forsikring.
det hadde de fleste tjent penger på, men jeg skjønner at kronisk syke hadde fått ett ørlite problem.
men det finnes jo såklart en mellomting når det gjelder egenandeler også, det går ann å legge på litt til før vi har nådd smertegrensen for de fleste bortsett fra de kronisk syke imo.
selvpåført skade burde være latterlig kostbart.
poenget var at bolere ikke blir avgjørende når det gjelder å få norsk oljeindustri i knestående.
(det klarer vi ikke engang med fallossymbolet på kaia, nemlig opraen.
jeg tror ikke vi vinner den internasjonale pissekonkurransen med det bygget forresten)
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Kriminalisering av steroider
« #18 : 27. februar 2007, 10:59 »
Sånn....Da har jeg "ryddet bort" 2 sider som ikke hadde noe med tema å gjøre. Fortsett den gode diskusjonen om kriminalisering av steroider her, mens dere starter en ny tråd om IQ i en annen tråd.

*EDIT: 3 sider er ryddet bort*

Soje

Utlogget pharmacy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Kriminalisering av steroider
« #19 : 27. februar 2007, 16:15 »
Så lenge alkohol og tobakk er legalisert burde alt som er mindre skadelig for brukeren og samfunnet også vere lov. (steroider, cannabis and so on)

vet i hvertfall at et eventuelt forbud mot steroider ikke ville påvirket mitt (evnt) bruk. Og det er vel også en fare for at markedet blir enda verre, da tenker jeg på høyere priser, flere skummle bakmenn, mer fake og uhygenisk fremstilt produkter osv.

norge har pr i dag et ganske høyt prisnivå,  men generelt ganske kvalitetsbeviste selge, og lite fake i forhold til mange andre land.

morsomt med folk som digger bodybuilding og er i mot steroider :-)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Kriminalisering av steroider
« #20 : 28. februar 2007, 14:55 »

Tricepsmannen... hva er det med "lissom"?? rofl

Veit ikke, men synes lissom det passer så bra inn overalt. "Lik som" blir lissom ikke det samma, og å utelate "lissom" det gjør at jeg virker mer bastant og skråsikker enn jeg er lissom Wink

Men men - bare diss meg for språkfattigheten min du - det går lissom ikke så hardt inn på meg Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Kriminalisering av steroider
« #21 : 28. februar 2007, 18:09 »
vi diskuterer steroider, ikke rusmidler.jeg er laaangt ute på høyresiden når det gjelder det der.
folk kan betale for seg selv eller kjøpe en forsikring.
det hadde de fleste tjent penger på, men jeg skjønner at kronisk syke hadde fått ett ørlite problem.
men det finnes jo såklart en mellomting når det gjelder egenandeler også, det går ann å legge på litt til før vi har nådd smertegrensen for de fleste bortsett fra de kronisk syke imo.
selvpåført skade burde være latterlig kostbart.
poenget var at bolere ikke blir avgjørende når det gjelder å få norsk oljeindustri i knestående.
(det klarer vi ikke engang med fallossymbolet på kaia, nemlig opraen.
jeg tror ikke vi vinner den internasjonale pissekonkurransen med det bygget forresten)

Hva gjør vi med de kronisk syke da? Skal man få billigere behandling? Hva med dem som spiser fett og usunn mat? Hva med dem som ikke trener? Hva med dem som faller i skibakken og brekker ryggen? Hva med dem som kjører utfor veien og skader seg? Hva med dem som jobber i et skadeyrke? Hva med røykere, alkoholmissbrukere? Folk som får skader av medisin? Har du kjørt for fort, røkt, drukket deg full, løftet for tunge vekter, syklet uten hjelm, lekt med kniv, osv... Burde du ikke få behandling? La oss si du er far til en gutt, og du ikke har hatt råd til å betale siste sum på forsikringen. Han faller på sykkelen og har ikke hjelm på. Han pådrar seg hjerneskader og opprasjonen koster 700.000. Og det er penger sykehuset må ha før de overhode tar han inn på opprasjonsbordet. Hva gjør du da? 

Hvor trekker du grensen for hvem som skal få hjelp og hvem som ikke skal få det?

Du sier de fleste kommer til å tjene på det. Vil du føle at du tjener på det hvis en narkoman som er støtt ut av samfunnet banker opp og raner datteren din fordi han ikke har spist på 1 måned? Eller føler du at du tjener på det hvis vi tar vare på den narkomane og prøver å få han på rett kjør? Noe som er både billigere og mer hensiktsmessig enn fengsel.

Lurer du aldri på hvorfor Norge i 7 år har vært det beste landet å bo i? Er det fordi vi gjør noe rett og har en medmenneskelig holdning i politikken?

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Sv: Kriminalisering av steroider
« #22 : 28. februar 2007, 18:13 »
Det beste landet å bo på rent økonomisk grunnlag vel å merke, og årsaken til det er oljen.. Smiley Det "beste landet å bo i" tar f.eks ikke hensyn til selvmordsstatistikk o.l. Det er en relativt "kald" statistikk.

Videre er det ganske langt fra et system som i USA og det vi har i Norge i dag, og jeg tenderer mot å tro at vi med hell kan stramme inn det systemet vi har i dag. Det vi har i dag ligner altfor mye på en sovepute og begrepet "sikkerhetsnett" er ikke lenger egnet.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Kriminalisering av steroider
« #23 : 28. februar 2007, 18:14 »
Lurer du aldri på hvorfor Norge i 7 år har vært det beste landet å bo i? Er det fordi vi gjør noe rett og har en medmenneskelig holdning i politikken?


Det er fordi vi har latterlig mye penger som vi kan "somle" bort på all verdens tant og fjas. Andre land har ikke råd til å gjøre alle de feilene vi gjør.

Til alt det andre du nevner : stikkordet er forsikring. Still deg spørsmålet : hvorfor skal Staten forvalte mine penger til mitt eget beste ? Hvorfor skal ikke jeg kunne ta det ansvaret selv ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Kriminalisering av steroider
« #24 : 01. mars 2007, 18:09 »
Dumme meg, trodde det hadde noe med hvordan man forvaltet penger og resurser. Ser jo selvfølgelig at land med de samme resursene har det like bra... Yes...

UNDP gjør sikkert en elendig jobb ser jeg for meg når de velger ut landene i listen sin. Kan ikke stille meg opp og si jeg vet noe om hvorfor egentlig, men...

Ja, UAC du kan forestille deg at du er han faren som mister sønnen sin siden den måneden han skadet seg i var litt tight økonomisk... Greit at du og jeg har det bra og har nok med penger/fornuftig bruk av pengene, men det har ikke alle.

Lurer litt på hva dere mener om han narkomane som ranet datteren? Hvordan løser man dette problemet best?

Utlogget noen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 580
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 580

  • PCP saved my life
Sv: Kriminalisering av steroider
« #25 : 17. mars 2007, 21:57 »
(veldig) OT:
Lurer litt på hva dere mener om han narkomane som ranet datteren? Hvordan løser man dette problemet best?
det trenger du ikke lure på, man anmelder det til politiet, som etter ca 2 minutter henlegger saken pga bevisets stilling.(blant annet pga bevilgninger)
og generelt sett tror jeg norge taper på å ta vare på narkomane.
litt av poenget mitt var at folk flest betaler mer enn de får igjen.
(og noen andre ikke bidrar i det hele tatt og får en hel del.)
jeg etterlyser en litt mer restriktiv holdning til å kaste penger etter feil mennesker.(fks klart selvforskyldte skader som kunnne vært unngått, særlig på mennesker som kunne betalt sykehusopphold\behandling etc selv)
det er hverken særlig oppsiktsvekkende eller nytenkende av meg.
og vi kunne fks bygget ett sykehus\eldresenter\barnehageplasser for operapengene, så voldsomt fantastiske myndigheter synes jeg ikke vi har.
kanskje ikke helt i tråd med befolkningens ønsker og behov ?
og hvis man har lekt med kniv synes jeg de burde ha en darwinparagraf å vise til på sykehuset, ett eller annet regelverk som sier: beklager, hvis du er tosk nok til å leke med skarpe gjenstander for å more deg får du klare deg selv, gå på apoteket og kjøp deg ett førstehjelpsskrin.
(ja, det var en spøk)
men det var jo en tanke, kanskje vi kunne bakt inn avgifter i prisene på aas hvis det ble solgt på apoteket, så en eventuell behandling av skader kunne vært selvfinansiert som røyking ?
noen is a fictional online character, created by a genius with above average sized genitalia, involved in a complex super dorky online role playing game that exists only in his head. noen is also the man. Do not look directly at noen or make eye contact as noen may attempt to hump your face.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!