Skrevet av Emne: MAGE  (Lest 2142 ganger)

Utlogget xKristian1551x

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 137
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 137

MAGE
« : 09. januar 2007, 23:42 »
Lurer på om dere har noen gode øvelser for nedre del av mage.....?

Kjenner det mest i øvre del av magen, når jeg tar crunshes og situps...... Noen gode råd?? woot

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: MAGE
« #1 : 09. januar 2007, 23:44 »
Prøv benhev.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: MAGE
« #2 : 09. januar 2007, 23:46 »
Finn en kant som du kan ta beina på, for eksempel på en benk eller sengekant. Legg deg ned i vanlig situpsposisjon. Istedenfor å løfte den øvre delen av korsryggen løfter du den nedre delen. Skyt hofta opp å stram magemusklene, da vil primært sett de nedre magemusklene jobbe en del mer.

Øvelsen er vist i følgende film. Husker ikke helt på hvilket tidspunkt, men du kan jo ta en titt hvis du vil!

Prøv benhev.

Hengende benhev går for det meste på de øvre magemusklene.

Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Sv: MAGE
« #3 : 09. januar 2007, 23:51 »
romersk stol! har samme problemet selv, kjører dette en del nå og kjennner at de kommer fram og får kjørt seg skikkelig. Du henger deg i en ribbevegge med hendene opp og ansiktet ut fra ribbeveggen, så prøver du å heve bena dine så rett som mulig opp i 90 grader. Får å kjøre tyngre kan du vipeebeina mellom 90 og 45 grader, det dreper magen din med 10 reps
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget smiliee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: MAGE
« #4 : 09. januar 2007, 23:57 »
Prøv at du henger i en ribbevegg og at du løfter opp beina slik at du på en måte sitter i luften.. (Hmm, ok dårlig forklart, heh Tongue) Ok, ribbeveggen er den røde og du er L'en.. Du henger først rett ned, så tar du beina opp slik - |L

Ellers har jeg en kanskje litt typisk jenteøvelse. Du ligger på ryggen og har beina i været mens du løfter opp rumpa ved hjelp av magen, dette skal funke Tongue

Lykke til! Smiley

Utlogget smiliee

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 40

Sv: MAGE
« #5 : 10. januar 2007, 00:04 »
Forresten, kom på en annen du kan ta etter du har kjørt litt mage og er ganske sliten.. Er nok ikke så veldig god for ryggen, men.. Det du gjør er statisk magetrening.. Du sitter kun på rumpa og tar opp beina fra bakken og støtter deg ikke med hendene. Dette kjenner du med en gang når det tar i. Vil du ha det enda tyngre kan du bøye deg lenger bak mens du strekker beina lenger ut Wink

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sv: MAGE
« #6 : 10. januar 2007, 06:10 »
Øvelsen beskrevet i ribbevegg av flere her heter benhev. Når denne utføres så unngå å "rykke", gjør øvelsen i jevnt tempo. Trenger ikke stoppe i 90 grader som flere sier her, gjerne ta bena helt opp hvis du får til det. Gjølr gjerne øvelsen med bøyde ben i begynnelsen og strake ben når du har blitt sterkere, bevegelsen skal være slik at du løfter knærne i retning skuldrene og du må hele tiden ha kontakt slik at du kjenner at det er magemusklene som jobber.

Den andre øvelsen beskrevet av andre her heter bekkevipp. Det er når man ligger på ryggen med bena opp mot taket og vipper bekkenet slik at man løfter baken opp fra underlaget (tenk at føttene skal nærmere taket).
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Kurt-Inge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: MAGE
« #7 : 10. januar 2007, 19:26 »
eg såg den filmen alexander, han viser det litt over halveis in i filmen, eg testet den måten selv da eg var og trente idag og den var veldi bra, kjente det bra etter ei stund. ser kansje litt merkeli ut for dem andre som ikke vet va eg drive med da:p for eg har alderi sett noen andre der ta situps på den måten så trokje det er så mange som vet om de, eg viste ikke de selv før eg såg videoen idag.
Alder: 23
Høyde: 187cm
Vekt: 85kg

Utlogget aalvs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

  • Alt for Norge
Sv: MAGE
« #8 : 10. januar 2007, 19:58 »
Som sagt; Bein hev. Ta rolige situps, 2 sek opp, hold 2 sek, 2 sek ned.. Kjenner det  godt då! Wink

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: MAGE
« #9 : 24. februar 2007, 01:26 »
Lurer på om dere har noen gode øvelser for nedre del av mage.....?

Seglivad myt detta här med nedre del av mage...

Det finns inget som heter de nedre magmusklerna. De raka magmusklerna (rectus abdominis) har ingen övre och nedre del... Muskelfibrerna löper vertikalt längs med kroppen (från revbenen och nedre delen av bröstbenet till bäckenet) och man kan ej träna enbart en del av en muskelfiber, och en enskild muskelfiber kan enbart kontrahera 0 eller 100 procent, det finns inget mellanting.

Många av de övningarna som sägs skall ta på de "nedre magmusklerna" (t.ex. beinhev) tränar istället höftböjarna (iliopsoas). Och för starka höftböjare leder lätt till att bäckenet vrids framåt, med ryggproblem som följd.

D Smiley


Utlogget slappfesken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

  • Eat healty and your body rewards you.
Sv: MAGE
« #10 : 24. februar 2007, 01:46 »
Seglivad myt detta här med nedre del av mage...

Det finns inget som heter de nedre magmusklerna. De raka magmusklerna (rectus abdominis) har ingen övre och nedre del... Muskelfibrerna löper vertikalt längs med kroppen (från revbenen och nedre delen av bröstbenet till bäckenet) och man kan ej träna enbart en del av en muskelfiber, och en enskild muskelfiber kan enbart kontrahera 0 eller 100 procent, det finns inget mellanting.

Många av de övningarna som sägs skall ta på de "nedre magmusklerna" (t.ex. beinhev) tränar istället höftböjarna (iliopsoas). Och för starka höftböjare leder lätt till att bäckenet vrids framåt, med ryggproblem som följd.

D Smiley

Jeg bruker å ta benhev med 10kg extra hengende på føttene, siden dette er en øvelse jeg har kjørt lenge . men det du sier da er at det faktisk ikke er helt bra at jeg driver å trener benhev så intenst ? Men derimot bare vedlikeholder eller trener benhev forsiktig ?
Alder: 20
Høyde: 187
Vekt: 107

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: MAGE
« #11 : 24. februar 2007, 01:52 »
Jeg bruker å ta benhev med 10kg extra hengende på føttene, siden dette er en øvelse jeg har kjørt lenge . men det du sier da er at det faktisk ikke er helt bra at jeg driver å trener benhev så intenst ? Men derimot bare vedlikeholder eller trener benhev forsiktig ?

Rätt utförd så är den bra, men jag skulle inte rekommendera att du kör den för mycket. Det finns bättre övningar för magen, där du inte involverar iliopsoas i samma grad. Som t.ex. crunches, etc.


Utlogget slappfesken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

  • Eat healty and your body rewards you.
Sv: MAGE
« #12 : 25. februar 2007, 11:16 »
Rätt utförd så är den bra, men jag skulle inte rekommendera att du kör den för mycket. Det finns bättre övningar för magen, där du inte involverar iliopsoas i samma grad. Som t.ex. crunches, etc.

Jeg kjører den øvelsen 1 gang i uka, og det går vel bra ? Jeg kjører Militær situps 3x12 og Magemaskin 3x8 på mandager. Så Crunshes 3x12 , Benhev 3x12 og Crunshes med Vridning 3x12 på Fredager. Høres det bra ut ?
Alder: 20
Høyde: 187
Vekt: 107

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: MAGE
« #13 : 25. februar 2007, 11:23 »
Jeg kjører den øvelsen 1 gang i uka, og det går vel bra ? Jeg kjører Militær situps 3x12 og Magemaskin 3x8 på mandager. Så Crunshes 3x12 , Benhev 3x12 og Crunshes med Vridning 3x12 på Fredager. Høres det bra ut ?

Jepp Smiley


Utlogget slappfesken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

  • Eat healty and your body rewards you.
Sv: MAGE
« #14 : 25. februar 2007, 16:31 »
Alder: 20
Høyde: 187
Vekt: 107

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!