Skrevet av Emne: Fettet "løsere" ved deff  (Lest 1287 ganger)

Utlogget Ejay

• Leieboer
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Fettet "løsere" ved deff
« : 25. februar 2007, 00:04 »
Hei er første deffen min å lurer på om det bare er tull at fettet forander seg når man er på diett? Fette er liksom løsere på en måte og samtidig mer "ruglete" når jeg klemmer på det og beveger fingertuppene... Har det noe for seg eller er det bare psykisk/bare tull.
Hvis jeg har rett hvorfor er det sånn?
195 høy

Utlogget eirikNe

• Erfaren bruker
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

Sv: Fettet "løsere" ved deff
« #1 : 26. februar 2007, 11:56 »
det ligg nok i psyken din er eg redd.
Treningsterapeut

Utlogget Tonje_86

• Aktivt medlem
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

« #2 : 26. februar 2007, 12:48 »
Jeg kan ingenting om dette emnet, men hvis jeg skulle tenke meg til noe, så ville jeg sagt at det er mulig. Når man deffer, så får man jo mindre fett her og der på kroppen, så man skulle tro at det ville bli litt løsere der noe av fettet har forsvunnet.

Jeg ser det for meg slik: Hvis man har en pute med vatt og fjerner litt og litt av denne vatten, så vil puta bli slappere, siden vatten ikke fyller ut hele putetrekket.

Huff, kan hende jeg er helt ute på jordet nå, men men  rofl
Høyde: 160 cm
Vekt: 58kg

Utlogget eirikNe

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 26. februar 2007, 13:59 »
hehe, var jo eit godt forsøk:)
 når ein forbrenn feitt, er det ikkje slik at ein tek feittet frå enkelte parti av kroppen. feittet blir henta frå mikroskopisk små feittceller som ligg fordelt under huda, rundt indre organ mm.
det er ikkje slik at viss ein spring mykje, forsvinn feittet frå låra, tek sit ups frå magen osv.
kan ellers også nemne at feitt gir 4 gonger så mykje energi pr. molekyl i forhold til eit karbohydrat molekyl. så feitt er i utgangspunktet den viktigaste energikjelda til oss menneske.
bakdelen er at det kun kan benyttast gjennom aerob energifrigjering, eller det som ein karakteriserar som utholdenheitsarbeid.
Treningsterapeut

Utlogget Ejay

• Leieboer
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

« #4 : 26. februar 2007, 20:27 »
hehe velger å tro det er sånn som rødtoppen sier Smiley. Men har også forstått det sånn som eirikNe. Noen med litt peiling som vet hvorfor man ikke kan bygge muskler med fett?
195 høy

Utlogget eirikNe

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #5 : 27. februar 2007, 00:08 »
hehe velger å tro det er sånn som rødtoppen sier Smiley. Men har også forstått det sånn som eirikNe. Noen med litt peiling som vet hvorfor man ikke kan bygge muskler med fett?
styrketrening er eit såkalla anaerobt arbeid. dei vil sei eit arbeid for muskelen som er så krevjande at muskelen ikkje får tilført nok oksygen til å gjere dtte arbeidet aerobt, som går føre seg med tilstrekkeleg oksygen.
aerob energifrigjering nyttar karbohydrat,protein og feitt, som energi for å danne ATP, som er den forma all energi vert gjort om til for å verta nytta i ein muskelkontraksjon, eller andre energikrevande prosessar i kroppen.
dette er veldig forenkla, den aerobe energifrigjeringa skjer gjennom mange kjemiske prosessar.

derimot under anaerob energifrigjering, som ein nyttar seg av under styrketrening, kan ein kun omdanne karbohydrat til ATP, som igjen vert nytta for å skape ein kontraksjon. ein kan med andre ord i nytte seg av feitt i denne reaksjonen.
anaerob energifrigjering vert nytta når kroppen treng umiddelbar tilgong på energi. feittet lyt gå gjennom så mange kjemiske reaksjonar før den når forma ATP, at den ikkje kan bli nytta som middelbar energi.

Treningsterapeut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!