Skrevet av Emne: Føflekker  (Lest 3677 ganger)

Utlogget Lucifer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Føflekker
« : 30. oktober 2003, 17:44 »
Er det bare jeg som irriterer meg over føflekker? hvor deilig hadde ikke kroppen vært uten?

F.eks det er ikke pent med to føflekker oppå mage rutene mine, bakpå rygg. småe på armer o.l

Selv hører jeg at det er det ingen som legger merke til og at alle har det. Noe tips for å få dem mindre synlig eller en effektiv måte å fjerne dem på uten hjelp av lege :> ?

Bodybuilding, the usual lifestyle !

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:Føflekker
« #1 : 30. oktober 2003, 20:22 »
Eneste måten jeg vet om å fjerne føflekker på er å gå til lege.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Føflekker
« #2 : 30. oktober 2003, 20:59 »
For all del, ikke klor de bort. Det blør noe inni he...., og resulterer ofte i en styggere flekk enn det som var der. Desverre. Dette har jeg nemlig prøvd. Du må nok finne deg en lege, har ingen aning av hva det koster, men tipper det ikke blir billig hvis du har en del av de!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

Re:Føflekker
« #3 : 30. oktober 2003, 23:44 »
Jeg tilater meg å lime inn noe info jeg kom over angående fjerning av føflekker.
 
Når du skal gjennomgå en liten, enkel operasjon, som f.eks. det å fjerne føflekker, svulster eller andre mindre ting i huden, er det enkelte ting du bør være oppmerksom på.
Operasjonen gjøres i lokalbedøvelse. Bedøvelse settes med sprøyte rundt f.eks. føflekken eller kulen som skal bort. Det gjør at du ikke kjenner smerte under inngrepet. Deretter blir såret sydd med sting som må fjernes etter en stund. Du får papirtape på såret, noen ganger også bandasje. På de fleste sår bør det settes på ny papirtape som forsterkning etter at stingene er fjernet. Denne beholdes i minst en uke, gjerne  lenger. Etter operasjonen får du med deg en enkel, skriftlig veiledning.
Operasjoner gir arr !
Du må regne med at det blir ca 3 ganger så langt som diameteren på det  som skal fjernes.

I ansiktet får de fleste bare en smal hvit stripe. På kroppen blir arrene ofte noe bredere. Arr på ryggen blir alltid brede!
Grunnen til at arrene blir brede, er kreftene i huden omkring som trekker det nokså svake arrvevet ut i bredden. Noen steder på kroppen er dette strekket veldig sterkt som f. eks på ryggen.
Ungdom får relativt ofte tykke, kanskje også  røde og kløende arr.  De bør derfor være tilbakeholdende med fjerning av føflekker av rent kosmetiske grunner. De områdene som er mest utsatt er brystet, skuldrene og nakken.
Noen føflekker skiller seg ut fra det normale og noen flekker, sår eller lignende kan gi misstanke om hudkreft. Legen din vil da anbefale fjerning av såkalt medisinske årsaker. Da kommer altså helsemessige hensyn inn i bildet. Ofte vet man ikke hva en hudforandring er, eller betydningen av den, men etter en operasjon sendes det alltid inn prøve til nærmere undersøkelse.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!