Skrevet av Emne: Favoritt MMA fightere?  (Lest 33180 ganger)

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Favoritt MMA fightere?
« #105 : 02. januar 2008, 22:38 »
så den comeback kampen til Jokke på back to roots 6 (tror jeg) og han imponerte meg veldig, synd han tapte på poeng, men han har tross alt jobbet fulltid med annen jobb imens slik jeg forstår og da er det jaggu meg imponerende å tape på majority decision!
I den kampen fantes det ikke tapere, bare to som fikk illustrert hvor dyktige de var i sin gren.

Men godt å få en submission seier i første runde på nyttårssaften også Wink)

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #106 : 07. januar 2008, 19:59 »
Hvorfor har så mange Ken Shamrock på lista si? Han har vel ikke gjort noe å skryte av på 10 år eller no
...but inside doesnt matter...

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Favoritt MMA fightere?
« #107 : 07. januar 2008, 22:02 »
Hvorfor har så mange Ken Shamrock på lista si? Han har vel ikke gjort noe å skryte av på 10 år eller no

Har nok noe med "spiriten" hans å gjøre, det er vel få fightere som har større vilje en ham.
Selv om han i senere tid har fått mye dask, så var han en av verdens beste i sin tid.
Og man glemmer ikke gamle helter selv om de har falmet litt på sine eldre dager.
Tenk muhammed ali Smiley

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #108 : 07. januar 2008, 22:10 »
Bas Rutten ;p
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #109 : 07. januar 2008, 22:14 »
Litt søkt å sammenligne Ali og Ken Shamrock. Ali var champ i en tid med mange store boksere, Ken var "champ" i en tid da sporten var ny og det var få gode. Når man ser tilbake på de første UFC ser man jo klart at det var lite kunnskap om noe annet enn tma eller dårlig hjemmelagde stilarter. Om man hadde satt den tids Shamrock, eller R Gracie for den saks skyld opp mot en av de beste idag ville de fått bank. (dette mener jeg gjelder Bas og) Hadde man tatt prime Ali og satt han inn i ringen idag ville han trolig vært champ igjen. (nå er jo heavyweights kanskje den svakeste vektklassen i boksing men dog). Men jeg respekterer seff at vi har forskjellige favoritter.
...but inside doesnt matter...

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Favoritt MMA fightere?
« #110 : 07. januar 2008, 22:34 »
Litt søkt å sammenligne Ali og Ken Shamrock. Ali var champ i en tid med mange store boksere, Ken var "champ" i en tid da sporten var ny og det var få gode. Når man ser tilbake på de første UFC ser man jo klart at det var lite kunnskap om noe annet enn tma eller dårlig hjemmelagde stilarter. Om man hadde satt den tids Shamrock, eller R Gracie for den saks skyld opp mot en av de beste idag ville de fått bank. (dette mener jeg gjelder Bas og) Hadde man tatt prime Ali og satt han inn i ringen idag ville han trolig vært champ igjen. (nå er jo heavyweights kanskje den svakeste vektklassen i boksing men dog). Men jeg respekterer seff at vi har forskjellige favoritter.

Shamrock er ikke min favoritt, for å få det frem, og jeg sammenlignet ikke ali med shamrock, jeg dro bare paraleller til gamle helter og respektere deres arv.
Det var ikke bare ufc shamrock gjorde det stort i til å begynne med, det var i pancrase hvor han også var en av de beste. Tro det eller ei var shamrock en fantastisk grappler i sin tid, og "submitted" ganske mange dyktige fightere.

Jeg personlig tror Ali ville blitt slaktet om han hadde kommet inn nå, selv om han var langt forran i sin tid, men ting har en tendens til å gå fremover, ikke bakover.

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #111 : 07. januar 2008, 22:46 »
Jeg tror jeg har sett alt av Shamrock fra UFC og pancrase. Og ja, han gjorde det bra. Men, som jeg sa i mitt forrige innlegg, og som du selv sier - tiden går framover, og det merkes spesielt i en ny sport som mma er. Når Ken klarte å leglocke mange den gangen var det for de det var mange som kunne lite om submissions. Det var og derfor Gracie kunne valse rundt med alle i de første ufc. Om Ali hadde fått bank idag? Det får vi jo aldri vite men jeg kan ikke se en eneste hw idag som er god nok til å banke en prime Ali. I motsetning til mma kan man vel ikke si at boksing har hatt en rivende utvikling de siste 20 åra?
...but inside doesnt matter...

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Favoritt MMA fightere?
« #112 : 08. januar 2008, 10:12 »
Jeg tror jeg har sett alt av Shamrock fra UFC og pancrase. Og ja, han gjorde det bra. Men, som jeg sa i mitt forrige innlegg, og som du selv sier - tiden går framover, og det merkes spesielt i en ny sport som mma er. Når Ken klarte å leglocke mange den gangen var det for de det var mange som kunne lite om submissions. Det var og derfor Gracie kunne valse rundt med alle i de første ufc. Om Ali hadde fått bank idag? Det får vi jo aldri vite men jeg kan ikke se en eneste hw idag som er god nok til å banke en prime Ali. I motsetning til mma kan man vel ikke si at boksing har hatt en rivende utvikling de siste 20 åra?

Det var fordi shamrock var en av de første som blandet inn submission-fighting i stilarten sin han gjorde det så bra, at han egentlig er en kopi av seg selv nå er fordi det er så mange som har begynt tidlig med det Royce G. og shamrock gjorde i sin tid.
Og ja, sporten er i stadig utvikling og shamrock har forlengst falt av lasset.
Skal forøvrig fighte mot broren sin nå, frank shamrock, hehe.

Teknisk sett har ikke boksing endret seg så veldig mye, men kardio har nok blitt en del bedre, tempoet en del høyere og teknisk sett for enhver utøver har nok økt (det vil si at de fleste er mer tekniske nå.) Om Ali hadde gjort det bedre vet man jo ikke, men jeg håper og tror for sportens skyld at den har det, ellers har den utspilt sin rolle.

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
Sv: Favoritt MMA fightere?
« #113 : 08. januar 2008, 21:45 »
wladimir klitschko hadde blitt spennende, men bortsett fra han så hadde ali mer en klart seg mot resten av toppen som chagaev, maskev, ibragimov og peter
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #114 : 08. mars 2008, 11:58 »
Tenkte forleden på hvem som var de farligste fighterne i sirkuset. De som har en egen "fear factor" med seg. Du har de fighterne som er gode, og så har du de som er FARLIGE. Her er noen forslag:

Mirko "Cro Cop" Flipovic: Det var som en kommentator sa det; "Right kick hospital, left kick semetary".
Wanderlei Silva: Det er bare å ta en titt på recordlista; KO, KO, TKO... Slår VELDIG HARDT. Ikke så verst i Jiu Jitsu heller.
Rampage Jackson: Plukker deg opp og slammer deg i bakken som du skulle vært ei tøydukke. Slår hardt, sterk og tåler mye.
Anderson "The Spider" Silva: Ekkel Thaiboksing. Motstanderen kan kanskje vinne en runde, men så tar han deg, før eller siden. Lange bein og armer fra alle kanter som slår deg ut eller kveler deg.

Utlogget OyB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #115 : 08. mars 2008, 12:13 »
Sitat
Mikro "Cro Cop" Flipovic: Det var som en kommentator sa det; "Right kick hospital, left kick semetary".

^^ Micro, ikke så mye som er micro på den mannen Tongue

Liker godt:
Cheick Kongo: Delvis pga han har vært så god å forbedre seg på bakken og takedown defense, og alltid imponerende å se folk med en slik kropp ^^
BJ Penn: Rett og slett for han synes jeg er definisjonen på MMA, bra slagkraft og fortsatt steingo på bakken. Det som også er vedig imponerende med BJ er han kjører basic moves, men utfører dem så bra at han har blitt lightweight champion Cheesy
Anderson Silva: Er jo ikke så mye å si her, det sier seg litt selv ^^

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #116 : 08. mars 2008, 12:28 »
He-he. Må alltid tenke meg om om det er MIKRO eller MIRRRRKO. Skal rette det.

Utlogget Diesel

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 321
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 321

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #117 : 08. mars 2008, 12:37 »
Anderson Silva, ubestridt den beste pound-for-pound fighteren!

Har ellers sansen for Bas, Coutore, begge Shamrock'ene, Matt Serra, Matt Hughes, Diego Sanches, Forest Griffin osv...

Utlogget OyB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Favoritt MMA fightere?
« #118 : 08. mars 2008, 20:21 »
Silva er jo egentlig i en klasse for seg sjøl.. Utenom han er vel BJ penn den beste pound for pound. Det jeg ble litt overrasket av er at en som skrev at bjpenn aldri vant? Han har tapt 2 kamper i ufc O.o Mente vel kanskje pride da men..

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Favoritt MMA fightere?
« #119 : 08. mars 2008, 20:26 »
Akebono.

Taper han med vilje? Er det pengene som driver han eller har han tenkt å lære seg det slik han lærte Sumo og bli mester?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!