Skrevet av Emne: Torhacs treningslogg  (Lest 60790 ganger)

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #150 : 09. juni 2008, 23:43 »
Sommerferieøkt:

Dekkvelt:

1 repp
2 repper
3 repper
2x4 repper
2 repper i bar overkropp for SK08's skyld

Herlig å gjøre noe totalt anderledes enn vanlig! Kjørte flyttelasset mitt i dag, og på veien så jeg og treningsparteren min masse traktordekk. Da vi kom tilbake, måtte vi selvfølgelig ut og prøve! Herlige greier! Sommeren er her, eksamen er over, og det ble feiret med strongmantrening. Kan det bli bedre?  Grin

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #151 : 15. juni 2008, 22:50 »
Økt 4 - uke 4 - Underkropp

Markløft:
5x5 opp til 130 kg Smiley

Frontbøy:
75 kg - 4x6 reps

Markløft på kloss:
100 kg - 3x8 reps

Beinpress
3x12                 i supersett med
Legger
 4x8

Forrige økt var en treer på 130 uten belte tung, men nå gikk en femmer på samme vekt ganske greit! Herlig! Smiley Uten belte selvfølgelig... Har bestilt belte fra Kappi nå, så venter spent på posten. Frontbøyen var tung for korsryggen, mens mark på kloss var herlig! Resten lett lett...

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #152 : 18. juni 2008, 23:20 »
Økt 1 - uke 5 - Overkropp


Nedtrekk med smalt grep:
5x5 opp til 85 kg
65 kg - 8 rolige reps

Miltærpress:
50 kg - 4x6 reps

Shrugs:
105 kg - 3x8 reps
80 kg - 20 reps                                      i supersett
Omvendt pecdec:
25 kg - 3x8 reps

Smalbenk:
75 kg - 3x6 og 5 reps

Trisett:
1: Facepulls i nedtrekk:
50 kg - 2x10 reps
2: Nedtrekk bredt grep:
60 kg - 2x15 reps
3: Pushdowns:
2x10

Greit økt dette! Smiley Bytta de to overkroppsdagene fordi... ja, fordi jeg hadde lyst! Varmet opp med 20 minutter solarium...

Nedtrekken gikk meget bra. 5 reps på 85 kg var ikke veldig lett, men så lett at jeg tror 90 går neste gang. Upåklagelig teknikk, om jeg får si det selv.

Militærpressen var jeg bestemt på at jeg skulle klare, siden jeg har slitt med denne vekta i noen uker, og det gikk opp! Godt trykk, og en økning er ingen umulighet neste gang.

Shrugs er en øvelse jeg får mer og mer sansen for. Fantastisk pump i trapezius!

Smalbenken endte på samme måte som de 2 forrige øktene, en repp fra å klare det. Jeg gir denne vekta en sjanse til. Går den ikke opp da, så skifter jeg taktikk. Da gjør jeg denne øvelsen til hovedøvelse på denne økta, og prøver meg på tyngre vekter og færre reps. Eller jeg bytter den ut med franskpress/floorpress.

Trisettet ble til av dårlig tid og et ønske om pump over baksiden av kroppen, noe som ble oppfylt!  Grin

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #153 : 24. juni 2008, 23:27 »
Økt 2 - uke 5 - Underkropp

Knebøy:

5x5 opp til 105 kg
80 kg - 8 reps

Styrkevendinger:

70 kg - 4x2 reps
50 kg - 8 reps

Beinpress:

Lett - 4x12             i supersett med
Legger:
40 kg - 4x8

Fin økt dette. Jeg tror femmeren på 105 er ny femmerpers uten belte. 110 for fall neste gang!  Smiley Det gikk egentlig ganske så greit, så økningen neste gang er ikke umulig.

Styrkevendingene var tunge og fine... Den første reppen på hvert sett var litt shabby, men andre reppen satt som et skudd på hvert sett. På tredje sett kom det en failure på repp nummer to. Jeg snudde meg og skulle gå bort fra vekta skuffet, men dama(som jeg trener med for tiden) sa at jeg skulle prøve på nytt, og da fikk jeg voldsom motivasjon og hev opp vekta lett som bare det! Hadde nesten glemt hvor mye litt tenning har å si for denne øvelsen...  Tongue tror nesten den reppen er den letteste jeg noen gang har tatt i øvelsen...

Resten var kake.

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #154 : 26. juni 2008, 14:33 »
Økt 3 - uke 5 - Overkropp

Benkpress:
5x5 opp til 90 kg (4+3 reps på toppvekta)

Stangroing:
70 kg - 12 reps
80 kg - 4x8 reps
60 kg - 20 reps - pump!

Benkpress dB:
32,5 kg - 3x8 reps

Stangcurl:
40 kg - 4x6 reps           i supersett
Forvoverbøyd sidehev:
Lett - 4x12 reps

Skulderpress i maskin:
Lett - 2x12 reps             i supersett
Sittende roing, supinert grep:
Lett - 2x12 reps

Hantelcurl i skråbenk:
12,5 kg - 2x12 reps

Jeg hadde en god feeling i benkpress i dag. Alle vektene gikk greit. På 90 kg gikk de tre første reppene greit. Den fjerde var den letteste på hele settet, og da jeg kom på toppen av reppen, ropte jeg JA siden det var så lett. Uheldigvis tok spotteren dette som et tegn på at han skulle ta stanga. Jeg ble helt satt ut i noen sekunder, men la meg straks ned igjen og pumpet ut 3 reps til på samme vekt. Det var litt surt at jeg ikke klarte femmern, men jeg er sikker på at jeg hadde klart det! Blir vel samme vekt neste gang da...  Tongue

Stangroinga var herlig og lett. Fin pump på backoff-settet.

Benkpress med manualer gikk greit. I dag skulle jeg egentlig bare venne meg til øvelsen igjen. Lang unna failure på alle sett.

Stangcurlen var grei, men jeg trenger noen økter på å bli helt vant.

Resten var kake. Begynner å få sansen for hantelcurl i skråbenk! Kjører tyngre her neste gang...



Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #155 : 05. juli 2008, 13:33 »
Økt 4 - uke 5 - Underkropp

Markløft:

5x5 opp til 135 kg

Frontbøy:

77,5 kg - 4x6 reps

Markløft på kloss:

110 kg - 3x8 reps

Legger:

lett - 4x12

Finfin markløft. Mulig at jeg går over til tre reppere på toppsettet neste gang. Frontbøyen var faktisk ganske så grei.

Markløft på kloss var en lek.


Økt 1 - uke 6 - Overkropp


Nedtrekk smalt grep:

5x5 opp til 90 kg

Militærpress:

52,5 kg - 4x6 reps

Shrugs:

110 kg - 3x10 reps

Smalbenk:

75 kg - 4x6 reps

Diverse øvelser for bakside skulder og RC.

Fin økt! Nedtrekken fortsatt lett. Militærpressen brukte jeg mitt nye belte på, og herreverden så lett det var å øke. Forrige økt var 50 kg et slit, men nå gikk 52,5 som en lek! Shrugs lett og endelig klarte jeg å øke i smalbenken! Brukte handleddsbind her bare for å prøve...

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #156 : 06. juli 2008, 21:36 »
Økt 2 - uke 6 - Underkropp

Knebøy:
5x5 opp til 110 kg

Styrkevendinger:
60 kg - 2x4 reps
70 kg - 2 reps
72,5 kg - 2x2 reps
75 kg - 1 repp
77,5 kg - 1 repp
80 kg - 1 repp

Beinpress:
Lett - 4x12

Legger:

Tungt - 4x6

Hadde gledet meg til knebøy en hel uke. Femmeren på 105 sist var så lett at jeg var ganske sikker på å klare denne også. Tok likevel på meg det nye beltet for sikkerhets skyld. Og femmeren var faktisk veldig veldig grei! Langt fra den tyngste femmern jeg har tatt! 115 for fall neste gang! Tar jeg ikke helt feil, så er det en liten pers også...  Smiley

Styrkevendinger er jeg ganske lei av. Derfor gjorde jeg noe annerledes. Jeg økte litt og litt helt til jeg var oppe på 80 kg, og den gikk ganske greit opp. Pers her også! En liten gulrot at jeg nå har høyere pers en Celdiir i i alle fall en "krevende" øvelse...  Wink

Celdiir

  • Gjest
Sv: Torhac: 2-splitt
« #157 : 07. juli 2008, 02:49 »
Gratulerer med styrkevendingene! Smiley

Ikke uvanlig å bli lei en øvelse etter ørten måneder ukentlige tunge økter. Spesielt i øvelser som krever opp-psyking, da dette fortere tapper på reservene.

Derfor blir det forhåpentligvis styrkerykk om et par dager (hvis jeg våkner tidsnok), som er enda morsommere! Cheesy

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #158 : 09. juli 2008, 15:18 »
Økt 3 - uke 6 - Overkropp

Benkpress:

5x5 opp til 90 kg

Stangroing:

80 kg - 7x6 reps

Benkpress dB:

32,5 kg - 2x8 reps

Stangcurl:

40 kg - 4x6 reps


Skulderpress i maskin:

Lett - 3x12              i supersett med
Sidehev i maskin:

Lett - 3x12

Hantelcurl i skråbenk:

15 kg - 10 reps
12,5 kg - 10 reps         i supersett med

Omvendt pec-dec:

Lett - 2x10

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #159 : 15. juli 2008, 19:12 »
Økt 4 - uke 6 - Underkropp

Markløft:

70 kg - 2x8
90 kg - 8 reps
110 kg - 6 reps
125 kg - 6 reps
140 kg - 2x3 reps

Frontbøy:

90 kg - 4x3 reps

Markløft på kloss:

115 kg - 4x4 reps

Legger:

4x6 reps

Beinpress:

2x12 reps


Markløft: Her brukte jeg belte på toppsettene. Det gikk ganske greit, og jeg tror jeg fortsetter med 3ere noen uker. Håper på 3ere på 150 om et par uker, og kanskje en pers etter det..

Frontbøy: Var lei av 6ere og tok 3ere også her i dag. Med belte. Og 90 kg var overraskende lett! Tror 95 er null problem neste gang... Smiley

Markløft på kloss: Her brukte jeg en høyere kloss enn vanlig. Tok 3 15kgs skiver for å stå på. Derfor ble det også lavreps her.

Fin økt!

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #160 : 18. juli 2008, 03:22 »
Økt 1 - uke 7 - Overkropp

Nedtrekk smal grep:
5x5 opp til 95 kg

Militæpress:
60 kg - 4x3 reps

Shrugs:
115 kg - 3x8 reps

Smalbenk:
80 kg - 4x3 reps

Litt bakside skuldre, facepulls, romaskin og mage...

En fin økt. Nedtrekken var tung, men den gikk med grei teknikk likevel.

I militærpress er jeg lei av "høy"reps og tok 3ere i dag. 60 kg gikk veldig greit. Tror faktisk ikke jeg har tatt mer enn en 1er på 62,5 kg i stående press før, og da var det i tillegg pushpress! Så dette er jeg fornøyd med. Prøver å øke neste uke.

Shrugs blir lettere og lettere for hver gang! Kunne tatt mange flere repper, men fulgte programmet. Det tyngste med denne øvelsen er å markløfte vekta opp for hvert sett...  Tongue Likevel ser jeg tydelig at trapz har blitt større etter at jeg begynte fast med shrugs!

Smalbenken var veldig lett i dag. Er lei av høyreps for tiden, så det ble treere her også. Selv om jeg var sliten i skuldrene etter militærpress, så var smalbenken veldig lett. Tok korte pauser også. Økning neste gang!

Resten var bare høyreps prehab og småmuskler. Lett pett!

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #161 : 23. juli 2008, 04:27 »
Økt 2 - uke 7 - Underkropp

Knebøy:

60 kg - 10 reps
80 kg - 6 reps
92,5 kg - 5 reps
105 kg - 5 reps   ---> slakt belte
115 kg - 2x3 reps  ---> belte

Styrkevendinger:
40 kg - 6 reps
55 kg - 5 reps
65 kg - 3 reps
75 kg - 4x3 reps

Legger i beinpress:

Lett - 4x12

Beinpress:

160 kg - 3x8 reps

Fortsetter med lavreps på hovedøvelsene denne og neste uke og prøver å fortsette framgangen. Er i form for tiden, så håper på det beste!

Knebøy: Tror nok jeg kunne tatt en femmer her, men uten spotter tok jeg ingen sjanser. To sett med treere var faktisk ganske greit, og jeg øker neste uke! Tror muligens det er en liten pers også. Har vel hatt litt mer vekt i boksbøy en gang i tiden, men aldri hatt så mye i normal bøy. Filmet begge settene. Ser at overkroppen blir litt foroverlent i bunnen av løftet, men ryggen holder seg rimelig rett hele veien. Skal se om jeg får gjort noe med det. Tror litt av problemet er at det er et speil foran meg når jeg bøyer, og dette stjeler oppmerksomheten min. Neste gang ser jeg opp istedenfor og ser om det er bedring.

Styrkevendinger: Dette gikk veldig greit. Ingenting å si mer.

Legger og Beinpress gikk fint. Brukte beinpressen der man kan legge på frivekter, så reell vekt er vel 30-40 kg høyere.

Fornøyd med økta egentlig. Når hovedøvelsene går så fint, så er det en bra økt. Smiley

Celdiir

  • Gjest
Sv: Torhac: 2-splitt
« #162 : 24. juli 2008, 02:04 »
Nå begynner du å nærme deg meg i bøy! Knall! Smiley
Hadde jo strengt tatt ikke stort forsprang heller, så kjenner virkelig pusten din i nakken. Wink

Styrkevendingene derimot - wow! Cheesy

Hiver ut en side med noen kalkulatorer som kan være nyttig hvis du vil prioritere et løft eller to i framtiden: http://www.stufftolift.com/calc

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #163 : 24. juli 2008, 15:51 »
Nå begynner du å nærme deg meg i bøy! Knall! Smiley
Hadde jo strengt tatt ikke stort forsprang heller, så kjenner virkelig pusten din i nakken. Wink

Styrkevendingene derimot - wow! Cheesy

Hiver ut en side med noen kalkulatorer som kan være nyttig hvis du vil prioritere et løft eller to i framtiden: http://www.stufftolift.com/calc
Takk for skryten! Wink Bøyen kommer seg, og jeg har fått teknikken inn på styrkevendingene. Smiley Det virker som vi nærmer hverandre i flere ting. Overkroppsøvelsene dine begynner å få noen respektable vekter!

Det hadde kanskje vært noe. Å kjørt peakingprogram for bøy, mark eller benk eller eventuelt flere. Men jeg tenkte jeg skulle holde på med det jeg gjør gjennom neste uke også. Ingen vits å slutte med noe som fungerer! Smiley Likevel... Tenker jeg stagnerer i løpet av 1 eller to uker. Deretter blir det nok noen dager pause etterfulgt av en test av 1RM, før jeg eventuelt kan kjøre et peaking/oppkjøringsprogram... Smiley

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #164 : 24. juli 2008, 21:45 »
Økt 3 - Uke 7 - Overkropp

Benkpress:

50 kg - 8 reps
60 kg - 6 reps
70 kg -  5 reps
82,5 kg - 5 reps
92,5 kg - 3 reps
95 kg - 3 reps  Smiley

Hantelroing:

40 kg - 25, 12 og 10 reps

Benkpress dB:

35 kg - 3x6 reps

Hantelcurl i skråbenk:

17,5 kg - 2x6 reps
15 kg - 2x6 reps

Støtteøvelser for skuldre, lats, biceps og RC

Benkpress: Godt trykk her i dag. Bestemte meg på forhånd for 2 treere på 92,5, men det første settet var så  lett at jeg måtte øke litt. 95 kg er forøvrig det meste jeg noen gang har hatt på stanga i benkpress, og nå tok jeg greit en treer på denne vekta etter at jeg hadde tatt et relativt sett tungt sett rett før. Fornøyd! Håper på en treer på 100 kg snart!  Cheesy

Jeg måtte leke meg litt i hantelroing, og jeg sier meg fornøyd med 25 reps på 40 kg i første sett... Smiley

Benk dB: Fint trykk og god strekk i bunn. Ikke lett, men ikke failure heller...

Biceps: Elsker øvelsen! Måtte bare skifte da jeg allerede var lei av vanlig stangcurl.

Fin økt!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!