Skrevet av Emne: Torhacs treningslogg  (Lest 60791 ganger)

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #240 : 19. november 2008, 01:08 »
Økt 2 - Uke 5 - Underkropp

Knebøy:

60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
100 kg - 6 reps
112,5 kg - 5 reps
125 kg - 5 reps
100 kg - 20 reps Smiley

Strake markløft:

85 kg - 3x12 reps

Legger i beinpress:

180 kg - 4x8 reps

Magemaskin:

Hele racket - 3x8 reps


Knebøy: Meget bra toppsett i dag. Siste reppen var litt seig, men ikke skikkelig tung. Satser på et toppsett uten belte neste uke også. På disse litt tyngre vektene kjenner jeg deg godt i magen etterpå når jeg ikke bruker belte. Filmet settet, og teknikken så grei ut. Dype og fine repetisjoner. Fortsatt bittelitt krum rygg i bunn, men det blir bedre og bedre. 20-reppern var tung, og det blir siste for denne gang. Neste uke blir det widowmaker i beinpress/hacklift.

Strake markløft: Meget lett, og sinnsykt godt for hamstrings.

Legger: Tungt i dag, og litt cheat.

Mage: Sløvt i maskin.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Torhac: 2-splitt
« #241 : 19. november 2008, 14:14 »
Hei Torhac!  Du har en riktig interessant treningslogg.  Bruker du fortsatt Westside som en veiledende mal for opplegget ditt?  Har du lagt EDT-trening på hylla for godt?  Selv kjører jeg Westsidebasert, med ganske mye av repetition effort-delen som EDT-sett.  Jeg synes at EDT er en god kontrast til maximum effort-trening og dynamic effort trening.  Slitsomt er det, men en givende måte å trene på.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #242 : 19. november 2008, 20:36 »
Hei Torhac!  Du har en riktig interessant treningslogg.  Bruker du fortsatt Westside som en veiledende mal for opplegget ditt?  Har du lagt EDT-trening på hylla for godt?  Selv kjører jeg Westsidebasert, med ganske mye av repetition effort-delen som EDT-sett.  Jeg synes at EDT er en god kontrast til maximum effort-trening og dynamic effort trening.  Slitsomt er det, men en givende måte å trene på.
Hei, takk for fine ord!

Bruker vel egentlig ikke Westside som noen mal, men har definitivt hentet ispirasjon fra de periodene jeg kjørte Westside. For overkroppen har jeg jo for eksempel et slags ME/RE-opplegg. I tillegg kjører jeg jo opp til et toppsett på 3-5 reps på 3 av 4 treningsdager. Jeg kommer sikkert til å trene Westside igjen, for jeg lærte og økte mye av det. Nå har jeg økt ganske godt av å kjøre en 2-splitt i et halvt år, så jeg kommer til å fortsette med det en stund, i alle fall til jeg slutter å øke godt... Smiley

EDT har jeg jo også brukt noen ganger, og det var utrolig morsomt, men også veldig slitsomt. Spesielt underkroppssettene var tunge, med for eksempel supersett mellom bulgarsk knebøy og lårcurl. 10-15 minutter med pust og pes. Men nå som du nevner det, så hadde det vært arti å prøve det igjen. Tror faktisk at jeg skal kjøre noen av repetition-effort øvelsene som EDT-sett. Det eneste problemet med EDT er vel at når man har to øvelser å veksle mellom, så blir ofte det ene stativet/maskinen el opptatt fordi folk tror man er ferdig.. Tongue

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Torhac: 2-splitt
« #243 : 20. november 2008, 00:04 »
Hei igjen Torhac!  Jeg har tenkt å fortsette med det Westsideinspirerte opplegget en god stund til.  Det virker rimelig på meg at man unngår stagnasjon ved å trene både toppstyrke, repetisjonsstyrke, eksplosivitet og løfteteknikk i løpet av hver uke.

Jeg er enig i at EDT byr på problemer i folksomme gym.  Jeg har funnet fram til noen kombinasjoner som gjør at jeg kan jobbe meg igjennom hele EDT-runder uten å bli forstyrret, og uten å være alt for hensynsløs overfor andre som trener.  F.eks. setter jeg en løs benk like inntil et kroppshevstativ så jeg kan kombinere Arnoldpress og kroppshev.  Og jeg blir sliten, ja!  EDT-trening har et utholdenhetselement i seg, og på slutten av en runde får jeg rett som det er følelsen av å løpe mellomdistanse.

Jeg skal finne en ny kombinasjon for nedre del av ryggen til helga.  Nedre del av ryggen har ikke hengt med i framgangen, og er blitt et svakt punkt hos meg.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #244 : 20. november 2008, 23:30 »
Økt 3 - Uke 5- Overkropp

Alternerende sett

I: Skråbenk:
87,5 kg - 3x5 og 4 reps

II: Rack-chins:

20 kg - 17 reps(12+5)


Alternerende sett

Benkpress dB:
37,5 kg - 3x8 reps

II: Enhånds T-bar roing:

42,5 kg - 4x8 reps


Supersett

I: Stangcurl:
37,5 kg - 3x6 reps

II: Franskpress:

45 kg - 3x6 reps


Omvendt cablecross:

18 kg - 17 reps(12+5)


Skråbenk: Fint trykk i dag. Forrige gjennomkjøring hadde jeg to treere på denne vekta, så det var en solid volumpers i dag. Firere på 90 neste gang?  Smiley
Rack-chins: Tungt i dag dette, og litt rot med å få vektene opp på magen selv, men det gikk bra.

Benkpress dB: Greit dette. Et stykke fra failure...
Roing: Tungt, men deilig.

Curl: Greit, satser på åttere neste gang.
Franskpress: Så feil, trodde jeg hadde 42,5 kg. Tungt og godt. Åttere neste gang.

Omv. cablecross: Fin økning fra sist. Øker vekta.

Flott økt! Smiley

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #245 : 22. november 2008, 01:10 »
Økt 4 - Uke 5 - Underkropp

Markløft:

60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
100 kg - 6 reps
120 kg - 6 reps
140 kg - 5 reps
155 kg - 5 reps

Frontbøy:

100 kg - 4x3 reps

Alternerende sett

I: Strake markløft:
115 kg - 3x6 reps

II: Legger i beinpress:

135 kg - 2x12 reps


Markløft: Trening i heimbygda i dag, så det ble trent med tjukkstang. Normalt er dette en utfordring for grepet siden jeg har veldig små fingre, men i dag satt det som støpt. Kjempegodt trykk i mark i dag, og toppfemmeren gikk greit opp. Ikke kjempelett, men greit. Det var sånn at jeg måtte rope littegrann for å få opp stanga. Ny femmerpers uten belte altså... Smiley Tror nok jeg klarer en femmer på 160 neste gang også, men da tror jeg at jeg må psyke meg opp litt. Neste fredag blir det trening på Kraft, og der er det normale stenger også.

Frontbøy: Følte meg litt mentalt utladet etter marken, så bestemte meg for lavreps i frontbøy. 100 kg uten belte har aldri føltes lettere. Tror jeg kanskje skal satse på å få opp en treer på 110 uten belte før jul. Av erfaring vet jeg at jeg får en del kilo på beltet i frontbøy også...

Strake markløft: Skikkelig digg å trene med tunge vekter i denne øvelsen, men det var rimelig tungt i dag. Denne øvelsen er helt jævlig dersom man må bajse litt, og ofte kommer det ut litt luft og trykket kan forsvinne litt... Tongue

Legger: Finfint. Kjenner at jeg blir sterkere her...  Smiley

Utlogget Urghings

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Torhac: 2-splitt
« #246 : 22. november 2008, 17:40 »
Da var du forbi meg i markløft også. Hehe. Men frontbøyen min har du enda litt igjen på. Wink

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #247 : 22. november 2008, 20:20 »
Da var du forbi meg i markløft også. Hehe. Men frontbøyen min har du enda litt igjen på. Wink
Hehe, det har gått bra i mark i det siste... Smiley Dere har jo også en fordel som får noe på beltet i mark.

Hva er egentlig persen din i frontbøy? Skal ikke se bort fra at jeg klarer en 120 kg med belte.. Smiley

Utlogget Urghings

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

Sv: Torhac: 2-splitt
« #248 : 23. november 2008, 12:06 »
Hehe, det har gått bra i mark i det siste... Smiley Dere har jo også en fordel som får noe på beltet i mark.

Hva er egentlig persen din i frontbøy? Skal ikke se bort fra at jeg klarer en 120 kg med belte.. Smiley

Persen er 125 med belte etter en tung treer på 115 trur jeg. HAr også gjort tre sett med 5 reps etter max effort knebøy. Det var uten belte trur jeg. Du slår nok dette om ikke så lenge. Tongue

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #249 : 24. november 2008, 23:14 »
Økt 1 - Uke 6 - Overkropp

Alternerende sett

I: Benkpress:
50 kg - 8 reps
65 kg - 8 reps
80 kg - 6 reps
90 kg - 3 reps
102,5 kg - 5 reps  Smiley

II: Chin-ups:

BW+12,5 kg - 5x5 reps


Alternerende sett

I: Militærpress:
67,5 kg - 4x3 reps

II: Pendlayroing:

87,5 kg - 4x6 reps


Preachercurl:

35 kg - 14 reps (11+3)

Smalbenk:

77,5 kg - 18 reps(13+5)

Foroverbøyd sidehev:

12,5 kg - 3x8 reps

YTWL:

2 sett


Kjapp økt i dag, unnagjort på 1 time og 25 minutter...

Benkpress: Tungt toppsett i dag, men ny femmerpers. Godt fornøyd med det. Litt korte pauser mellom settene, så det ble kanskje litt tyngre enn nødvendig, men hadde litt hastverk... Skal spise godt og se om jeg får opp en femmer på 105 eller en treer på 107,5 neste uke...Smiley
Chin-ups: Begynner å bli tungt, men fortsatt godt trykk.

Militærpress: Tungt første sett som vanlig, men de tre siste settene var ganske lette. Full stopp på brystet på hver repetisjon og ca 5 sekunder hold på toppen på den siste reppen på hvert sett. Solid volumpers også her i dag. Har bare hatt en treer på denne vekta før.
Roing: Bra trykk her i dag, fin stil.

Curl: Fant ut at Ez-stanga i heimbygda veier 10 kg, så dagens sett var egentlig 37,5 kg, men regner det som 35 for enkelhets skyld. Greit trykk, men dårlig andre sett. Samme vekt neste uke.

Smalbenk: Godt trykk her i dag, øker vekta neste gang.

Foroverbøyd sidehev: Veldig bra. Kanonpump!  Smiley


Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #250 : 25. november 2008, 22:04 »
Økt 2 - Uke 6 - Underkropp

Knebøy:

60 kg - 8 reps
80 kg - 8 reps
100 kg - 6 reps
115 kg - 5 reps
130 kg - 5 reps

Strake markløft:

90 kg - 3x12 reps

Beinpress:

100 kg - 25 reps

Supersett
I: Legger i beinpress:
180 kg - 3x10 reps

II: Mage i maskin:

105 kg - 3x10 reps


Knebøy: Alt uten belte i dag også! Alle vektene kjentes greie ut i dag, og toppfemmeren var lettere enn sist, men måtte kjempe littegrann for å få opp vekta. Tangering av femmerpers, men denne gangen uten belte... Smiley

Strake markløft: Lett og deilig.

Beinpress: Tungt i dag på en litt merkelig maskin i heimbygda.

Legger: Tungt.

Mage: Lett og deilig.

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #251 : 27. november 2008, 17:29 »
Økt 3 - Uke 6 - Overkropp

Alternerende sett

I: Skråbenk:
90 kg - 2x4 og 2x3 reps

II: Rack-chins:

25 kg - 16 reps(11+5)


Alternerende sett

I: Benkpress dB:
40 kg - 6 reps
37,5 kg - 8 reps

II: Enhånds t-bar roing:

45 kg - 4x8 reps


Trisett

I: Franskpress:
45 kg - 2x8 og 6 reps

II: Stangcurl:

37,5 kg - 3x8 reps

III: Omvendt cablecross:

20 kg - 18 reps(13+5)


Facepulls:

50 kg - 20 reps

Bra økt i dag!

Skråbenk: Greit trykk her, men noen tunge repetisjoner her og der.
Rack-chins: Greit dette, og fin pump i lats, men samme vekt neste gang. Skal også prøve å senke benken litt...

Benk dB: Dårlig trykk på første settet, men bra på andre. Stor forskjell på 40 kg 37,5 kgs manualene.
T-bar: Grei stil, men tungt.

Franskpress: Opp 2 reps på hvert av de to første settene. Fortsetter med samme vekt.
Curl: Strict! Full stopp på hver repetisjon og tilnærmet ingen cheat.
Omv cablecross: Bra! Kjempetrykk her i dag!

Facepulls: Pumpesett...

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #252 : 28. november 2008, 17:19 »
Økt 4 - Uke 6 - Underkropp

Markløft:
70 kg - 8 reps
90 kg - 8 reps
110 kg - 6 reps
130 kg - 6 reps
145 kg - 5 reps
160 kg - 5 reps

Frontbøy:
105 kg - 2x3 reps
110 kg - 1 repetisjon
115 kg - 1 repetisjon  --> slakt belte
120 kg - 1 repetisjon --> slakt belte

Alternerende sett
I: Sittende lårcurl:
70 kg - 3x10 reps

II: Legger i donkey-leggpress:
60 kg - 3x10 reps


Markløft: Kjempetrykk i dag! Ingen problemer å få opp toppfemmern.. Smiley

Frontbøy: Måtte leke meg litt i denne øvelsen siden det mest sannsynlig er siste gang før jul at jeg kan trene tung frontbøy.

Resten ok. Var for sliten til å trene strakmark etter de to første øvelsene.

Celdiir

  • Gjest
Sv: Torhac: 2-splitt
« #253 : 28. november 2008, 18:42 »
Flott mark og frontbøy nå!

Måtte legge på litt vekt i dag i mark slik at jeg i allefall løftet mer kg på trening enn deg selv om repsa var lavere, jeg brukte belte og det sikkert føltes tyngre. Tongue

Også frontbøyen da.. etter mark! Smiley

Sittende lårcurl er forresten panzer-lamt. Ghetto GHR er det eneste gyldige hardcore-alternativet for hams når ryggen er sliten. Grin

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhac: 2-splitt
« #254 : 01. desember 2008, 17:39 »
Flott mark og frontbøy nå!

Måtte legge på litt vekt i dag i mark slik at jeg i allefall løftet mer kg på trening enn deg selv om repsa var lavere, jeg brukte belte og det sikkert føltes tyngre. Tongue

Også frontbøyen da.. etter mark! Smiley

Sittende lårcurl er forresten panzer-lamt. Ghetto GHR er det eneste gyldige hardcore-alternativet for hams når ryggen er sliten. Grin

Haha! Du har da også trent lårcurl i lengre tid nå... Og dette kommer fra mannen med egen armdag! Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!