Skrevet av Emne: Torhacs treningslogg  (Lest 60624 ganger)

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #30 : 08. april 2007, 19:31 »
dagens morgentrim:

starta dagen med en kopp kaffe, deretter en halvtimes joggetur i bra tempo(ca 13 km/h). Fin måte å starte dagen på det her, må gjentas ofte mot sommeren!
Deretter frokost med melk og omelett++

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #31 : 11. april 2007, 22:42 »
Endelig trening igjen! har hadd delvis treningsfri i over en uke nå, bortsett fra litt kondisjonstrening, så nå skal det bli godt å trene styrke igjen! Cool



Supersett

1: Push press:
40 kg-2x6 reps. 42,5 kg-2x6 reps

2: Pull-ups:
7,5 kg-4x6 repetisjoner

push pressen gikk overraskende bra, har enda mer inne, og begynner på 45 kg neste uke. Pull-ups gikk også veldig bra. Har ikke trent så mye pull-ups med vekter, så dette gikk veldig bra Grin


PR zone 1 - 15 minutter

Lårcurl:
*50 kg-56 reps

Bulgarsk knebøy:
*35 kg-57 reps

Herregud for et slit! Veldig god innsats her, og fikk repsperser i begge øvelsene. Ble svett og kvalm, men det gikk over;)  Celdiir ble så kvalm at han gikk på do og spydde Grin

PR zone 2 - 10 minutter

Leggpress:
90 kg-57 reps

Skrå sidehev:
5 kg-64 reps

Ikke i nærheten så tungt som den første PR sonen, men fikk faktisk pump i leggene Tongue  Bra volum, men litt dårlig teknikk på de siste repetisjonene i sidehev. Leggpress økes til 100 eller 110 kg neste gang.

Prehab

Scap push-ups:
10 kg 3x15 reps

Omvendt underarmscurl DB:
5 kg-3x15 reps

Bra økt! Overskudd etter en uke treningsfri, og økta gikk bra! Ble voldsomt kvalm etter den første PR sonen, men heldigvis gikk det over. Drakk masse vann i løpet av økta, har vært på do sikkert 5 ganger nå et par timer etterpå. Avslutta med en grei tøying og en shake. Hadde en date etter treninga, og den gikk også veldig bra!!! :Smiley BRA DAG!

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

EDT fredag 13.04.07
« #32 : 13. april 2007, 20:27 »
Markløft med rykkgrep:
85 kg-6 reps x 4

PR Zone 1-15 min:
Dips BW+5 kg-65 reps

Hantelroing med bryststøtte 22,5 kg-67 reps


PR Zone 2-10 min:

Hantelcurl 12,5 kg-45 reps

Tau pushdown 40 kg-61 reps

prehab:
Liggende ex. rotasjon 5 kg-12 reps, 10 reps, 8 reps


Veldig bra økt! solide økninger i alle PR sonene! Markløften gikk greit, brukte omvendt grep på de tre siste settene, sliter litt med grepet. Men ryggen og lårene kjentes greie ut!
Avsluttet med en ok uttøyning og en shake.

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #33 : 16. april 2007, 23:47 »
Mandag 16.04.07

Knebøy:
82,5 kg-6 reps*4

Godt fornøyd med bøyen i dag, var tungt, men likevel ikke altfor tungt;)   og for aller første gang klarte jeg mer enn Celdiir i bøy!!! Grin     neste gang trener jeg uten partnere, så da tenker jeg at jeg tar en liten økning på 2,5 kg og satser på at det går bra:P

PR Zone 1-15 minutter:

Skrå benkpress dB
22,5 kg-71 reps

Stangroing
50 kg-67 reps

en økning på rundt 18 % i benkpress og godt over 20 % i roing, så her blir det økninger neste gang.

PR Zone 2-10 minutter:


Shrugs
50 kg-52 reps

Sidehev
6 kg-52 reps

Grei skuring det her.

Prehab:
Crap raises:
3 kg-12 reps*3

Liggende ex. rotasjon:
4 kg-12 reps*3

Ok økt dette. Bøy og PR sone nummer 1 var veldig bra. Resten var greit. Kanskje hadde jeg gjort det bedre om jeg hadde sovet ordentlig og ikke drukket masse i helga, men who knows... what  avslutta med tøying og shake. Btw: greide mer i bøy enn Celdiir!!! Shocked

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #34 : 18. april 2007, 21:24 »
Onsdag 18.04.07

Supersett:
Pull-ups:
 BW+10 kg-6 reps*4

Push press:
45 kg-6 reps*4

Ikke et vanlig supersett, men med normale pauser mellom hvert sett på hver øvelse. Bra økning siden sist, og det gikk ganske greit. Spesielt push-pressen gikk veldig bra, har nok en del mer inne, spesielt med mer trening på øvelsen.

PR Zone 1-15 minutter:
Lårcurl:
55 kg-49 reps

Bulgarsk knebøy:
2*20 kg-42 reps

Et helvettes slit dette! Men god økning i vekt siden sist, og deilig å kjøre 6'ere i bøy istedet for 8... Cheesy

PR Zone 2-10 minutter:
Leggpress:
110 kg-62 reps

Skrå sidehev:
6 kg-61 reps

Gikk fint dette, leggpressen var lett! Cool

Prehab:
Omvendt uac:
6 kg-15 reps*2, 12 reps

Scap push-ups:
10 kg-20 reps, 15 reps*2

Finfin økt! Spesielt ettersom jeg sov minimalt i natt og ikke akkurat boblet av overskudd etter en slitsom dag på jobb. Den ene treningspartneren min valgte å trene senere pga vektløft på tv Tongue   menmen... avslutta med en bra uttøyning og en proteinbar. Senere ble det en burger på Blårock. Shocked

Celdiir

  • Gjest
Sv: Torhacs treningslogg
« #35 : 21. april 2007, 05:08 »
Bump!

Du jobbet såpass hardt på treninga i dag at du må oppdatere. Ble helt sikkert noen repsperser. Cheesy

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

!
« #36 : 21. april 2007, 16:40 »
Bump!

Du jobbet såpass hardt på treninga i dag at du må oppdatere. Ble helt sikkert noen repsperser. Cheesy


Repsperser blei det nok ikke, økte jo vektene i stort sett alle øvelser. Perser ble det lell! Grin

Markløft med rykkgrep:
90 kg-6 reps*4

PR Zone 1-15 minutter:


Dips BW + 7,5 kg-55 reps

Hantelroing med bryststøtte:
25 kg-59 reps

Godt fornøyd med denne sonen, økte vektene fra sist, men repsantallet gikk ikke nevneverdig ned! God innsats, men litt irriterende at folk kommer og stjeler dipsstativet midt i sonen min for å ta 3 sett med mageøvelser...

PR Zone 2-10 minutter:

Hantelcurl:
15 kg-40 reps

Tau pushdown:
40 kg-48 reps

God sone dette også, men var litt utkjørt etter den første...

Prehab:
Sittende eksternrotasjon:
5 kg-15 reps*3

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #37 : 21. april 2007, 16:47 »
Nå er det sånn at treningspartneren min, Celdiir, visstnok er lei av EDT-treninga og vil gå over til Westsidetrening igjen. Tenkte litt over det, og har funnet ut at jeg følger den planen.
Da går jeg over til å trene 4 dager i uka. Mandag blir ME-dag for underkroppen, onsdag ME-dag for overkroppen, fredag DE-dag for underkroppen og lørdag/søndag blir DE-dag for overkroppen.

Blir egentlig godt å trene Westide igjen, siden jeg hadde så bra økninger sist gang. Gikk jo fra ca. 80 kg i mark til 120 kg*3, fra 60 kg i bøy til 90 kg*3, og fra 67,5 kg til 85kg *3 i benk!

Gleder meg til mandag!!!

De neste ukene blir dog litt amputerte for min del på grunn av eksamen om en og en halv uke. Neste uke kan jeg bare trene 2 dager, og uka etter der blir det også bare to dager. Men etter det er det fullt kjør! Satser også på å ta økter med Gerilja kardio på overkroppsdagene etter stryrketreninga. Og kombinert med morgeturer et par ganger i uka tenker jeg at det skal bli en brukbar sommerform på meg..Cheesy

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #38 : 25. april 2007, 19:02 »
Har bestemt meg for å kutte treninga helt fram til etter eksamen om nøyaktig en uke. Neste treningsdag blir da fredag i neste uke.

Et lite hjertesukk fra meg da jeg innså at jeg måtte gjøre dette, men av og til må faktisk treninga vike. Det finnes faktisk mer her i livet...

Celdiir

  • Gjest
Sv: Torhacs treningslogg
« #39 : 25. april 2007, 19:34 »
Har bestemt meg for å kutte treninga helt fram til etter eksamen om nøyaktig en uke. Neste treningsdag blir da fredag i neste uke.

Et lite hjertesukk fra meg da jeg innså at jeg måtte gjøre dette, men av og til må faktisk treninga vike. Det finnes faktisk mer her i livet...

Dumt å høre, men du kommer nok tilbake sterkere etter disse to ufrivillige treningsfrie ukene. Smiley

Her er i allefall min sjangse til å nærme meg i pressøvelser. Wink

Dro forresten innom en av jernevarebutikkene og kjøpte med meg 2 meter av den tykkeste kjettinga de hadde der. De veide ikke så voldsomt mye, men trodde at de veide et par kg metern. Når jeg kom hjem og fant frem kjøkkenvekta viste det seg at de kun veide 1,4 kg! Regner med at jeg må punge ut med 700-800 kr for å få to kjettingdraperinger som veier rundt 5 kg stykket. Så det prosjektet utgår glatt, og holder meg til "vanlige" øvelser og variasjoner av disse da. Ikke noe problem det. Trenger ikke gjøre ting så fryktelig avansert heller da. Smiley

Først var jeg litt småirritert for å ha spontankjøpt kjetting og kastet bort penger på et (for tiden) dødfødt prosjekt. Så kom jeg på at vekta gjør at kjettingene fungerer perfekt som en "mellomstasjon" mellom 2,5 kg økningene. Så istedet for å måtte øke 2,5 kg i øvelser hvor 2,5 kg er masse, har vi nå muligheten å ta turen innom en 1,4 kg (eller 700 g) økning først. Det er bra. Smiley

Dette har jeg tenkt på tidligere, så da fikk jeg endelig gjort det selv om det ikke helt var hensikten med kjettingkjøpet.

Slik kan man gjøre det:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/Topics/Microloading.htm

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #40 : 26. april 2007, 16:01 »
Høres bra ut Celdiir! Bortsett fra det å nærme seg i pressøvelser, har en følelse av at du kommer til å rase forbi i det meste etter de to ukene. Men får bare ta det som en deload og komme tilbake med masse energi og ståpåvilje, så får vi se om jeg klarer å ta dere igjen...

Kjettingene høres bra ut, flott at vi kan øke med ca. 1,5 kg i stedet for 2,5. Jeg kan jo også kjøpe litt kjetting så vi får mer å rutte med!:D Har litt lyst å ta de push-upsene med kjetting! Masse kjetting!

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #41 : 20. juni 2007, 21:37 »
endelig fått pcn tilbake etter at den har vært inne til reparasjon. Skal begynne å føre loggene mine her igjen nå.
Jeg har selvfølgelig trent i mellomtiden, men orker ikke føre inn alle loggene her...

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #42 : 22. juni 2007, 21:42 »
Ettersom Celdiirs har et prosjekt med å skifte treningsprogrammer ofte, så trener vi nå Bill Starrs 5x5-program. Har ikke noen erfaringer med dette fra før, men Celdiir har trent det før og hatt solide økninger.

Alltid morsomt å starte på noe nytt, sier nå jeg!

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Torhacs treningslogg
« #43 : 22. juni 2007, 21:44 »
Når du trener med en så kunnskapsrik mann som Celdiir, så regner jeg med at du får bra oppfølging, og får veldig bra økninger på programmet ditt.
Smiley
Smiley

Utlogget Torhac

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 606
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 606

Sv: Torhacs treningslogg
« #44 : 22. juni 2007, 22:41 »
Fredag 22.06

Knebøy:
40 kg-5 reps
47,5 kg-5 reps
55 kg-5 reps
62,5 kg-5 reps
70 kg-5 reps

Sinnsykt lenge siden jeg har tatt vanlig bøy, så teknikken var litt variende:P  men det gikk seg nå til. Merker at jeg kommer mye dypere enn før, nesten helt til leggene og baksiden av låret kræsjer, og det er jo bra, men styrken nederst på vei opp kan nok forbedres mye.

Høye støtdrag:
27,5 kg-5 reps
32,5 kg-5 reps
37,5 kg-5 reps
42,5 kg-5 reps
47,5 kg-5 reps

ganske greit, teknikken blir bedre og bedre=)

Skrå benkpress:
37,5 kg-5 reps
42,5 kg-5 reps
47,5 kg-5 reps
52,5 kg-5 reps
57,5 kg-5 reps

helt greit

Supersett

1: Pullover dB:
17,5 kg-2x20 reps

2: Sidehev:
5 kg 2x20 reps

Pull-ups:
BW-10 reps, 6 reps, 4 reps, 4 reps

æsjda. trodde jeg kom til å klare flere reps, med middels grep og greier...Tongue

Prehab

YTWL:
2 kg-6 reps
3 kg-6 reps x 2

ei fin økt=)  vektene var ikke tunge i det hele tatt, men persene skal jo ikke komme før om lenge enda! avslutta med en lang uttøyning, en shake og en kyllingfilet.

Jeg skal forresten bruke en dag i uka til bevegelighetstrening hjemme der jeg tøyer i en times tid, både over- og underkropp.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!