Skrevet av Emne: Leifbjørn trenar  (Lest 109755 ganger)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mengde Stevnerapport s. 18
« #270 : 24. august 2008, 14:39 »
Om ikkje lenge flyttar eg til Bergen. Kjem sikkert til å trene på vektertorget og i Haukelandshallen der. Tok eit par sett med 110kg i knebøy i går, og det var skikkeleg godt! Snart blir det å starte på oppkøyringsprogram mot junior-nm. Satsar på at låra og ryggen held!


Har lite å gjere på om dagane:


So, here's how it works:
1. Open your library (iTunes, Winamp, Media Player, iPod, etc)
2. Put it on shuffle
3. Press play
4. For every title/experience/scene listed below, type the song that's playing
5. When you go to a new question, press the next button
6. Don't lie and try to pretend you're cool...
7. When you're finished tag some other people to do it!

Opening Credits:Muse - Megalomania

Waking Up:Mew - An Envoy To The Open Fields


First Day At School:Bad Religion - You Don't Belong

Breaking Up:Kiss – Torpedo Girl


Prom:Sweet – Ballroom Blitz


Life:The Margarets – Harbour Smiles


Making babies:Pink Floyd - Yet Another Movie


Mental Breakdown:Guns N' Roses - Nightrain


Driving:Minor Majority - Walking Home From Nicole's(Har ikkje lappen, så den passa bra)

Flashback:Tchaikovsky - Piano Concerto 1

Getting Back Together:Accept – Ahead of the pack

Birth of a Child:The Pixies - Planet Of Sound


Final Battle:W.A.S.P. - The Horror


Death Scene:Mew - Small Ambulance


Funeral Song:Alice Cooper – Little by little


End Credits:Muse - Space Dementia

Sjølv om eg har 5420 sangar på spelelista mi kom Muse og Mew 2 ganger.  Jaja, bra musikk er det no Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn trenar mengde Stevnerapport s. 18
« #271 : 24. august 2008, 17:46 »
First Day At School:Bad Religion - You Don't Belong
 >Cheesy

Mange fine der, men likte den over best!

Du kommer nok til å trives på Vektertorget og i hallen. Bare sørg for å ikke trene på VT mellom 16 og 18, da kommer du til å bli drapsmann før du vet ordet av det!

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mengde Stevnerapport s. 18
« #272 : 25. august 2008, 16:15 »
First Day At School:Bad Religion - You Don't Belong
 >Cheesy

Mange fine der, men likte den over best!

Du kommer nok til å trives på Vektertorget og i hallen. Bare sørg for å ikke trene på VT mellom 16 og 18, da kommer du til å bli drapsmann før du vet ordet av det!

 Grin


Kjem nok til å legge dei verste øktene til haukelandshallen. Har ikkje trua på at eg får stå i fred viss eg skal prøve meg på 11 sett med knebøy på vektertorget... Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mengde Stevnerapport s. 18
« #273 : 27. august 2008, 17:37 »
Tok eit par reppar på 120 i knebøy på mandag. Det var lett, og eg har nesten ikkje vore noke stiv i ryggen etterpå.

I dag skal eg prøve litt markløft.  Skal prøve å løfte med belte. Det har eg ikkje gjort på år og dag... Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mengde Stevnerapport s. 18
« #274 : 01. september 2008, 18:02 »
Veke 1 dag 1

Knebøy

100x5
120x5
130x3
135x2

Benkpress med stopp

55x5
65x5
70x5
70x5
75x4
75x4

Markløft med strake bein

60x6
72.5x5
85x5
90x5

Good morning

50x6
50x6
50x6

Lattroing 70x3x8

Lårcurl

Kommentar

Første seriøse trening på lenge no. Var spent på korleis bøyen kom til å gå, men det gjekk heilt fint. No problem Smiley

Satsar på at låra tåler treninga framover no!

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #275 : 03. september 2008, 23:11 »
Veke 1 dag 2

Knebøy med stopp

85x4x2
100x3x2
110x3x3

Benkpress med stopp
55x5
65x4
67.5x4
72.5x3
82.5x2
87.5x2x2
100x2(med flaske)
100x1(med flaske)

Markløft

100x5
110x5
125x5
132.5x5x2

Millitærpress

35x6
42.5x6x2
45x5x2

Biceps og triceps

Kommentar

Bøyen var lett som ingenting, men fy f så svak eg har blitt i benk! Det kan ha litt med at eg ikkje er van med benkane på vektertorget, men har sikkert tapt litt styrke og. Klarte å bomme på siste reppen på benk med flaske. Tragisk.

Ellers er det artigt å sjå alle variantane av "knebøy" på vektertorget. Eg er ikkje akkurat knebøykongen, men det er jammen mykje rart å sjå Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #276 : 04. september 2008, 08:15 »
Knebøyvariantene på VT er utallige, ja. Pute på stangen, knærne sammen, hælen oppav gulvet gjennom hele bevegelsen og ellers alt som er fint.  Grin
Det beste med de knebøyvariantene er vel at det går lenge mellom hver gang, ettersom mandag, tirsdag, onsdag, fredag og lørdag er de internasjonale benkpress/skråbenk og biceps dagene.

Et tips til VT benk kan være å dra en flatbenk inn i power-racket. De løse benkene er litt høyere og er bedre å ligge på, til tross for at puten er delt i to. Dessuten passer høyden på stativet bedre der enn på de ubeskrivelig elendige benkene.
Vær grei bare, og ikke bruk platformene til benkpress, da må jeg bli sint  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #277 : 04. september 2008, 08:45 »
Knebøyvariantene på VT er utallige, ja. Pute på stangen, knærne sammen, hælen oppav gulvet gjennom hele bevegelsen og ellers alt som er fint.  Grin
Det beste med de knebøyvariantene er vel at det går lenge mellom hver gang, ettersom mandag, tirsdag, onsdag, fredag og lørdag er de internasjonale benkpress/skråbenk og biceps dagene.

Et tips til VT benk kan være å dra en flatbenk inn i power-racket. De løse benkene er litt høyere og er bedre å ligge på, til tross for at puten er delt i to. Dessuten passer høyden på stativet bedre der enn på de ubeskrivelig elendige benkene.
Vær grei bare, og ikke bruk platformene til benkpress, da må jeg bli sint  Grin

Fenrik!! er du sjef på VT? sørger du for at at alt går etter di lov?
Er bare å være steinhard med dei som har sofapute mellom stanga og skuldrer/nedre nakke når dei kjører knebøy. Finnes der folk som kjører pute på stanga i benkpress for å skåne fuglebrystet sitt? Det er ganske utbredt her på dei kanter som eg holder til, og då blir eg bare vonbroten. Er rett og slett ille og sjå!
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #278 : 04. september 2008, 09:01 »
Fenrik!! er du sjef på VT? sørger du for at at alt går etter di lov?
Er bare å være steinhard med dei som har sofapute mellom stanga og skuldrer/nedre nakke når dei kjører knebøy. Finnes der folk som kjører pute på stanga i benkpress for å skåne fuglebrystet sitt? Det er ganske utbredt her på dei kanter som eg holder til, og då blir eg bare vonbroten. Er rett og slett ille og sjå!

Jeg er ikke sjef på VT, men jeg kjenner han som er det.  Cheesy

Ei heller er jeg størst, sterkest, sintest, mest aggresiv eller den som kjefter mest, men jeg er nok den med den mest "utadvente kombinasjonen av nevnte egenskaper".  >Cheesy

Dersom folk vil bruke puter i bøy, benk og mark så skal ikke jeg ta fra dem gleden, så sant de ikke spør meg hva jeg mener om det. Mine kjepphester er få, men store:

1. Rydd vektene på plass etter deg, dette gjelder spesielt unge GASP-modeller med kjettingkjede og tatoveringer som trener beinpress og hack squat fordi selv bøy med pute gjør for vondt. Merkelig at en som ikke kan bøye 60kg korrekt kan kjøre med 400kg i beinpress?

2. Ikke tren bicepscurl eller manualpress i power rack. Nei, jeg vil ikke høre argumentene dine, gå vekk!

3. Siden alle nå har lært å rydde, så spør før du plukker vektene av en fullastet stang. Spesielt dersom det står en 130kg skinhead og holder i den. Capisce? (Det gjelder forsåvidt om det er en 90 kg sunnfjording også!).

4. Hvis du spør meg om hjelp fordi du vil bli stor/sterk/kort på håret og ikke får det til, selv om du har prøvd i ti år; vær så snill og hør etter! Når du sier at "jeg liker min måte bedre", selv om det er åpenbart for deg og hele verden at den ikke virker, da avslører du deg selv som idiot.

Beklager at jeg laget en mental svinesti i loggen din, men det måtte ut.  :Smiley
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #279 : 07. september 2008, 22:23 »
Fredag 5. september

Veke 1 dag 3

Knebøy

100x5x2
110x4x2
120x3

Omvendt benkpress

55x5
65x5x3
70x5x2

Pushups

10x3 med vekter.

Roing i maskin

65x8 på det tyngste settet. Hugsar ikkje akkurat kor mykje eg løfta.

Triceps

Kommentar

Var ekstremt stiv i ryggen på treninga, så markløft og good morning var berre å hoppe fint over. Kjem til å trene litt meir etter "feelingen" no enn før. Viss ryggen er heilt jævlig vil eg ikkje presse den noko unødig. Bøyen gjekk ganske greit sjølv om eg var litt redd for å tilbake lårsmertene eg har slite med før.  No føles ryggen bra, og det blir nok markløft på neste trening. Har sove svært lite denne helga, men satsar på at det går greit. Skal legge meg tidleg i kveld Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #280 : 07. september 2008, 22:23 »

Beklager at jeg laget en mental svinesti i loggen din, men det måtte ut.  :Smiley

Berre morro med litt skriveri i loggen Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #281 : 03. oktober 2008, 02:19 »
Får ta å oppdatera litt her. Treninga går bra sjølv om eg et som ei jente på 12 år(har fysikken til ei lita jente på 13 år). Når eg kjem i gang med jobbing og rutinar blir nok alt mykje bedre. Usikkert om eg stiller på Junior-NM. Får sjå korleis formen blir.

Tok ein grei dobbel på 140 i knebøy på mandagen. Føler eg var sterkare i benk i sommar, men håpar det blir bedre etterkvart. Marken er eg litt usikker på sidan eg ikkje har løfta nok tyngre enn 3 reppar på 145.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #282 : 03. oktober 2008, 08:04 »
Får ta å oppdatera litt her. Treninga går bra sjølv om eg et som ei jente på 12 år(har fysikken til ei lita jente på 13 år). Når eg kjem i gang med jobbing og rutinar blir nok alt mykje bedre. Usikkert om eg stiller på Junior-NM. Får sjå korleis formen blir.

Tok ein grei dobbel på 140 i knebøy på mandagen. Føler eg var sterkare i benk i sommar, men håpar det blir bedre etterkvart. Marken er eg litt usikker på sidan eg ikkje har løfta nok tyngre enn 3 reppar på 145.

Hvis du har fysikken til en 13 år gammel jente er jeg veldig glad for at jeg ikke fikk oppfylt noen av fantasiene jeg hadde som 12-13 åring! Styggere tenåringsjente må du langt inn i Ukraina for å finne.  Grin

Fra spøk til kødd, så syntes jeg det så bra ut teknisk i bøy og mark. Benken fikk jeg ikke med meg, sikkert fordi jeg var opptatt med å sutre over hvor vondt jeg hadde det.  what
Selvsagt stiller du på jr-nm. Det er uansett gøy å ha vært med på nm, og det er bedre å delta enn å angre på bortkastede muligheter når du er blitt en gammel senior med hengemage og hårfestet bak i nakken.  Cool
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #283 : 04. oktober 2008, 00:59 »
Hvis du har fysikken til en 13 år gammel jente er jeg veldig glad for at jeg ikke fikk oppfylt noen av fantasiene jeg hadde som 12-13 åring! Styggere tenåringsjente må du langt inn i Ukraina for å finne.  Grin

Fra spøk til kødd, så syntes jeg det så bra ut teknisk i bøy og mark. Benken fikk jeg ikke med meg, sikkert fordi jeg var opptatt med å sutre over hvor vondt jeg hadde det.  what
Selvsagt stiller du på jr-nm. Det er uansett gøy å ha vært med på nm, og det er bedre å delta enn å angre på bortkastede muligheter når du er blitt en gammel senior med hengemage og hårfestet bak i nakken.  Cool

Jau, du seier noko der. Det er nok store sjansar for at eg endar opp på jumboplass, men sosialt og kjekt blir det nok lell Smiley

Hadde ei grei økt i dag. Litt irriterande at gomusikken vart bytta ut me noke dritgreier då fenriken forsvant. Då eg skulle ta ein dobbel med 150 brukte eg aggresjonen eg hadde overfor dritmusikken, så det gjekk overraskande lett. Tok ein dobbel på 160 og, men då måtte hardare saker til. Ein mp3spelar med Immortal på var til god hjelp. Det var litt småtungt, men ingen tvil om at eg skulle få opp vekta. Har nok vore i bedre markform før.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn trenar mot Jr-NM
« #284 : 04. oktober 2008, 17:28 »
Var på Stoltzen i dag. Fy da va jevligt. Brukte 27 minutt opp.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!