Skrevet av Emne: Leifbjørn trenar  (Lest 109792 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #510 : 04. mars 2010, 08:04 »
Dette nevner Sandvik i sin Optimal oppvarming også. Jeg kommer lendre ned etter jeg har rullet fotsålene. Bruker bare en nedtrekkstang eller den nederste, teipete delen av klatretauet inne på tøyerommet. Finner alltids noe å rulle på, alt fra tomflasker til deodoranter kan jo egentlig taes i bruk Tongue

Hyggelig å hilse på igjen ja, Leifbjørn!

Jeg har en tennisball hjemme på gulvet. På trening liker jeg å bruke hodene til folk som curler i power rack.  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #511 : 04. mars 2010, 09:37 »
Jeg har en tennisball hjemme på gulvet. På trening liker jeg å bruke hodene til folk som curler i power rack.  >Cheesy
Aaaah! Personlig syns jeg disse hodene blir litt for store for fotsålen.. Så jeg pleier å rulle gluteusene med dem

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #512 : 04. mars 2010, 10:06 »
Aaaah! Personlig syns jeg disse hodene blir litt for store for fotsålen.. Så jeg pleier å rulle gluteusene med dem

Jeg er et resultat av 600 generasjoner med bønder, anleggsarbeidere og fotsoldater, så jeg tilhører de lykkelige skarer utrustet med store føtter, lav panne og bred rygg.

Som profeten sa: Salige er de plattfote, for de skal jevne jorden.

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #513 : 04. mars 2010, 22:28 »
Litt tøys i loggen no, men eg likar det! Viss eg hadde vore ein cunning linguist skulle eg ha skrive noke artigt eg og Wink

Dagens trening besto av følgande:

Mykje rulling og tøyging

Halvsumo markløft

60x5x5 cirka

Stalking av Fenrikflink

2x10minutt

Kommentar

Grei trening. Eg kan eigentleg trene kvar dag viss eg fortsett sånn, men det gidd eg ikkje.
Traff Westside-Jesus aka Kjettingmannen i dag. Han sa at markløften min var perfekt. Som tatt frå boka om korleis ein skal utføre sumomarkløft Grin

Brukte slutten av økta på å spørre rehab-Ørjan om litt småting rundt hoftefiksing og forhåpentlegvis ordne ein luguber hoftedate i løpet av neste veke. Hadde vore morro å fått litt orden på hoftene.

Trur rykkbøyen er mest begrensa av hoftene no.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #514 : 05. mars 2010, 09:07 »
Tror vi prøver en salsa/lambada/rehab seanse på onsdag i neste uke. En gang etter kl 16. Vi får snakkes nærmere om detaljene over helgen, ja?

 Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #515 : 06. mars 2010, 11:10 »
Tror vi prøver en salsa/lambada/rehab seanse på onsdag i neste uke. En gang etter kl 16. Vi får snakkes nærmere om detaljene over helgen, ja?

 Grin

Det høyres bra ut! Må sei eg er spent på kva du får til. Danseferdigheitane mine er nok ganske begrensa av hoftemobiliteten. Hips don`t lie!

Blir ei lita treningsøkt i dag tenkjer eg.


Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #516 : 06. mars 2010, 22:07 »
Har trent i dag.

Mykje tøyging og forskjellige rehab-øvelsar. Blant anna ein øvelse for hoftene som Rehab-Ørjan viste meg. Eg trur den fungerte godt. Tok og litt bakside skulder, biceps og triceps.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #517 : 09. mars 2010, 23:12 »
9. mars 2010

Frontbøy med stopp
40x5
60x5
80x3
80x5

Kommentar

Gjorde nesten ingenting i dag, men har godt samvit iallfall. Blei litt rulling og tøying sjølvsagt.  Økta blei litt korta ned sidan eg skulle på kino kl 18. Såg Shutter Island. Svært bra film som eg kan anbefala på det sterkaste, sjølv om eg "skjønte det" ganske tidleg.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #518 : 10. mars 2010, 23:46 »
Westside-Jesus, ha ha :-D Erik er det han heter, tror jeg. Kul fyr!

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #519 : 11. mars 2010, 22:11 »
Westside-Jesus, ha ha :-D Erik er det han heter, tror jeg. Kul fyr!

 Ja, Erik eller Eirik. Tykkjer han burde heite Eirik. Ein engasjert mann!

Hadde rehabtrening med Rehab-Ørjan i dag. Eller det var vel meir diagnosering og tøyging, men det var veldig bra! Jo meir eg lærer jo meir skjønnar eg at eg kan ingenting Grin Vil påstå at han fant ut av meir enn 2 kiropraktorar, 2 fysioterapeutar og meg sjølv. Very nice. Er ekstremt stiv i adduktorane. Det er visst hovedproblemet. Har trua på at treninga byrjar å kome på rett spor no.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #520 : 15. mars 2010, 21:30 »
Mandag:

DeFranco's Agile 8 pluss litt til:

skumrulling
Ankelsirkel + point-flex
Bird dog
fire hydrants
Mountain climbers
Roll + v-sit
diverse tøyging

Eitbeins-strakmark

15*x*x

Ekte sumomarkløft

30kg*x*x

Knebøy med brei stand

30kg*x*x

Adductor-maskin

75kgx3x10 cirka
Kommentar

Fin trening i dag. Oppvarmingsøvelsane gjekk ein del bedre enn forventa. Fekk til Bird dog og fire hydrants for første gang. Very good! Det blei litt teknikktrening på sumomark og bøy med brei stand. Fekk ikkje til eitbeins-mark. Klarar ikkje å holde kroppen stabil under løftet.

 Ellers sto eg å prata med VP mens eg manna meg opp til å nærme meg Adductor-maskina. Det gjekk ganske greit, men føler at det er vanskeleg å tøyge adductorane i maskina.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #521 : 15. mars 2010, 23:14 »
Adductor er den muskelen jeg relativt sett er mjukest i, og jeg tenker det kommer av at den er lettest å tøye. Det man gjør er å gå ut i spagaten så langt man kommer, og så spenner man mot med beina. Det å spenne imot gjør at muskelen blir sterkere helt i ytterkanten av bevegelsesrommet, og da blir man mjukere mye fortere.

Det jeg har gjordt er å stå oppreist og skli gradvis ut samtidig som jeg spenner imot og ikke støtter meg noe sted - i et minutt, og så ett minutt der jeg støtter overkroppen og ikke spenner imot.

Jeg er ganske sikker på at spagat-tøyinga mi er grunnen til at jeg etterhvert kommer rimelig langt ned i knebøy.

Skal forøvrig sjekke ut DFA8.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #522 : 15. mars 2010, 23:42 »
Adductor er den muskelen jeg relativt sett er mjukest i, og jeg tenker det kommer av at den er lettest å tøye. Det man gjør er å gå ut i spagaten så langt man kommer, og så spenner man mot med beina. Det å spenne imot gjør at muskelen blir sterkere helt i ytterkanten av bevegelsesrommet, og da blir man mjukere mye fortere.

Det jeg har gjordt er å stå oppreist og skli gradvis ut samtidig som jeg spenner imot og ikke støtter meg noe sted - i et minutt, og så ett minutt der jeg støtter overkroppen og ikke spenner imot.

Jeg er ganske sikker på at spagat-tøyinga mi er grunnen til at jeg etterhvert kommer rimelig langt ned i knebøy.

Skal forøvrig sjekke ut DFA8.

Spanande! Det skal eg teste ut Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #523 : 19. mars 2010, 20:40 »
Fredag 19.03.10

Agile eight

Sumomark opp til 50kg

bøy opp til 5 reps på 80kg


Forskjellige rehabøvelsar for skuldrane

Bicepskrøll


Vending og press med Appolons Axle http://ironmind-store.com/Apollons-Axle153/productinfo/1271/

60kgx1

Kommentar

Begynnelsen av økta gjekk ganske greit. Kjente at eg var ekstra stiv pga dataspeling dagen før Grin  Hadde sove 4 timar i natt og ikkje ete kvelds og frukost. Det kjente eg ganske godt på denne økta. Var ganske fjern og blei litt svimmel på slutten.

Vendte og pressa 60kg med den nye tjukke stanga som har blitt kjøpt inn. Etter eg hadde fått opp vekta og pressa over hovudet hugsar eg ingenting. Våkna opp på bakken uten å skjønne ein døyt. Har nok hyperventilert ein smule og fått for lite blod til hovudet. Det hadde nok gått fint viss eg hadde ete og sove skikkeleg. Har aldri besvimt på trening før. Ganske snål følelse. Det føles som om eg våkna frå ein drøym om vektertorget då Vegard ga meg eit par klaps i trynet for å få liv i meg. Smiley Eg kom meg fort opp og følte meg heilt fin etterpå. Har muligens forstua eine fingeren litt.  For å være heilt ærleg tykte eg det var litt komisk Grin

No skal eg ete og so sove, lenge!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Leifbjørn gjer ting han ikkje kan
« #524 : 20. mars 2010, 17:23 »
Shit, høres ikke helt trygt ut. Hverken å gå i bakken med metallting strødd overalt eller å gå i bakken med mye metall rett over hodet. Bra det gikk bra!

Veldig kult med fatbar da. Men fatgripza gir tjukkere grep :-P

Hvilke dataspill er det du spiller?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!