avstemning
Spørsmål: Har homofile rett på barn?
Ja - 25 (32.1%)
Nei - 53 (67.9%)
Stemmer totalt: 77

Skrevet av Emne: Har homofile rett på barn?  (Lest 17580 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Har homofile rett på barn?
« #120 : 13. mars 2007, 13:16 »
Selv synes jeg ikke det er riktig at det skal være en generell menneskerett å få barn. Finnes altfor mye dårlige, heterofile foreldre-noe det er ganske umulig å gjøre noe med riktignok.

Jeg synes ikke homofile bør få mulighet til å adoptere heller. Det er noe med hele bildet av det som bare blir helt feil.


Ja, jeg er homofob, sorry folkens.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Sv: Har homofile rett på barn?
« #121 : 13. mars 2007, 18:06 »
Varg Thor: Ang. mitt innlegg om homofobi så var dette et generelt spørsmål og ikke tiltenkt noen spesielle her inne som har deltatt i diskosjoenen.
Det var en digresjon forsåvidt, men bare en liten ting jeg var nysgjerrig på.
Du tror vel ikke dette er første gang jeg deltar i en diskusjon om homofili?
Har faktisk møtt endel karer opp gjennom som sterk misliker homofile og ikke har problemer med å si de er homofobe, ei heller at mye av denne "homofobien"  bunner i tanke på  homofiles sexuelle samliv og at dette er unaturlig - uten at de syns det er noe unaturlig om de gjør de samme " tingene" med dama sin. Og for en del av disse er det å bli sjekket opp av en mann nærmest det verst tenkelige som kan skje ( altså når det gjelder sjekking på byn som tema). Så dette har ingenting med å "dømme" noen her inne som ike deler mitt syn til å være redde for homofile - det  var som sagt bare en digresjon ifht. et fenomen som jeg finner en smule morsomt.

Men hva dømming og belæring angår bør vel ikke du være den som roper høyest? Du med fler er rimelig raskt ute her med personangrep som at jeg helt sikkert må være lesbisk for å mene det jeg gjør eller iaf umulig kan mene noe slikt uten å være sterkt influert av mine homofile venner, at jeg skriker og beiljer og skriver manisk og som en politisk engasjert ungdomsskole elev etc etc,  fordi jeg ikke deler deres syn på homofile.  Kanskje du selv burde ta deg bedre tid til å lese igjennom og tenke over hva jeg faktisk skriver? Som du selv var rimelig hurtig til å påpeke - ikke nødvendig å gjøre ting så innviklet Wink

Warlock: Har ikke sagt at vi IKKE blir påvirket  av vår omgivelser i det hele tatt, men at det faktisk også går an å tenke selv og at ifht. akkurat denne saken så har ikke det at jeg har homofile venner hatt noe innvirkning på hva jeg mener.
Får jo for din skyld håpe at du også er i stand til å gjøre opp meninger på bagrunn av egne refleksjoner rundt ulike temaer og ikke utelukkende lar deg styre av dine omivelser.

Shemhazai: Hehe nei det har jeg ikke - er ikke utstyrt riktig mellom beina til det Grin I tillegg er jeg også utstyrt ( om ikke velutstyrt akkurat) med endel iaf homofile syns er ekkelt - nemlig pupper hehe. Men har hatt  my fair  share med å bli sjekket opp av innpåslitne, sleske, ikke sjelden alt for gamle etter min smak, men som ikke har vært særlig gode til å ta et hint.

Vel vel - nå prøver jeg å ta farvel med denne debatten som bare går i stampe likevel ( men ikke lett for en politisk engasjert halvlesbisk ungdomsskole eleve :Smiley Grin). Så får de som vil bare styre på videre.
Vil bare avslutte med å si at - nei, det er ingen menneskerett å få barn, men at jeg inderlig håper at homofile etterhvert gies like rettigheter ifht. til å få muligheten til det som hetrofile, og og at de får en like fair sjans og vurderes etter de samme kriteriene som hetrofile mht adopsjon. Jeg håper at vi etterhvert vil komme så langt at homofile ikke bare vurderes ( eller dømmes) ut fra hvem de forelsker seg i, men hvem de faktisk er som individ.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Har homofile rett på barn?
« #122 : 14. mars 2007, 16:37 »
Selv synes jeg ikke det er riktig at det skal være en generell menneskerett å få barn. Finnes altfor mye dårlige, heterofile foreldre-noe det er ganske umulig å gjøre noe med riktignok.

Jeg synes ikke homofile bør få mulighet til å adoptere heller. Det er noe med hele bildet av det som bare blir helt feil.


Ja, jeg er homofob, sorry folkens.

Du er ikke homofob av den grunn, du er fornuftig å på et intelektuelt høyt nivå. Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #123 : 14. mars 2007, 17:04 »
Warlock: Har ikke sagt at vi IKKE blir påvirket  av vår omgivelser i det hele tatt, men at det faktisk også går an å tenke selv og at ifht. akkurat denne saken så har ikke det at jeg har homofile venner hatt noe innvirkning på hva jeg mener.
Får jo for din skyld håpe at du også er i stand til å gjøre opp meninger på bagrunn av egne refleksjoner rundt ulike temaer og ikke utelukkende lar deg styre av dine omivelser.
Så ved en ren tilfeldighet har du gjort deg opp en helt egen mening om akkurat dette emnet og det at du har homofile venner har ikke hatt det minste å si? Riktig.. Dog, tappert forsøk på å latterliggjøre meg på slutten der. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Vilde

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Har homofile rett på barn?
« #124 : 14. mars 2007, 17:16 »
Så ved en ren tilfeldighet har du gjort deg opp en helt egen mening om akkurat dette emnet og det at du har homofile venner har ikke hatt det minste å si? Riktig.. Dog, tappert forsøk på å latterliggjøre meg på slutten der. Smiley

Er det slik å forstå at man ikke kan jobbe for menneskers rettigheter , og se på andre mennesker som likeverdig , med mindre man kjenner de og vet hvilken legning de har?


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Har homofile rett på barn?
« #125 : 14. mars 2007, 17:19 »
Varg Thor: Ang. mitt innlegg om homofobi så var dette et generelt spørsmål og ikke tiltenkt noen spesielle her inne som har deltatt i diskosjoenen.

Men dette "generelle" spørsmålet regner jeg med du forstår blir forbundet med mennesker som er imot homofile foreldre. Og dette har vel strengt tatt ingenting med hverandre å gjøre. Du må gjerne forsøke å tilegne deg retoriske poeng ved å ilegge den andre meninger. Men det blir gjennomskuet av de fleste. Smiley

Sitat
Har faktisk møtt endel karer opp gjennom som sterk misliker homofile og ikke har problemer med å si de er homofobe, ei heller at mye av denne "homofobien"  bunner i tanke på  homofiles sexuelle samliv og at dette er unaturlig - uten at de syns det er noe unaturlig om de gjør de samme " tingene" med dama sin. Og for en del av disse er det å bli sjekket opp av en mann nærmest det verst tenkelige som kan skje ( altså når det gjelder sjekking på byn som tema). Så dette har ingenting med å "dømme" noen her inne som ike deler mitt syn til å være redde for homofile - det  var som sagt bare en digresjon ifht. et fenomen som jeg finner en smule morsomt.

Lag en ny tråd.

Sitat
Men hva dømming og belæring angår bør vel ikke du være den som roper høyest? Du med fler er rimelig raskt ute her med personangrep som at jeg helt sikkert må være lesbisk for å mene det jeg gjør eller iaf umulig kan mene noe slikt uten å være sterkt influert av mine homofile venner, at jeg skriker og beiljer og skriver manisk og som en politisk engasjert ungdomsskole elev etc etc,  fordi jeg ikke deler deres syn på homofile.  Kanskje du selv burde ta deg bedre tid til å lese igjennom og tenke over hva jeg faktisk skriver? Som du selv var rimelig hurtig til å påpeke - ikke nødvendig å gjøre ting så innviklet Wink

Vel. Jeg startet med å gi min mening om homofile foreldre, og dette argumenterte du imot. Men så begynner du å vakle med homofobi, og annet vås. Derfor mener jeg at dette minner meg om en overpolitisk ungdomskole-elev.

At du tar min tanke om at du er lesbisk som "dømming og belæring" gjør ikke din sak særlig sterkere. Som sagt jeg har særs lite mot homofile. Jeg ønsker bare ikke at de skal stå for oppveksten av et barn.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #126 : 14. mars 2007, 17:23 »
Så ved en ren tilfeldighet har du gjort deg opp en helt egen mening om akkurat dette emnet og det at du har homofile venner har ikke hatt det minste å si? Riktig..

Jeg var for homofiles rettigheter før jeg fikk homofile venner, og er for homofiles rettigheter nå når jeg har homofile venner. Prøver du å antyde at man må være 'hjernevasket' i et homofilt miljø for å akseptere homofili?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #127 : 14. mars 2007, 17:34 »
Er det slik å forstå at man ikke kan jobbe for menneskers rettigheter , og se på andre mennesker som likeverdig , med mindre man kjenner de og vet hvilken legning de har?

[sarkasme]Ja, Vilde, det er akkurat det jeg mener. [/sarkasme]

Du har tydeligvis ikke tatt poenget; jeg har ikke nevnt med et ord at man ikke kan "jobbe" for homofiles rettigheter om man ikke veit legningen deres. Det eneste jeg ville påpeke i mitt forrige innlegg var kun å _fortelle_ at man blir påvirket av sine omgivelser enten man liker det eller ei.

Sitat
A child's burgeoning sense of self, or self-concept, is a result of the multitude of ideas, attitudes, behaviors, and beliefs to which he or she is exposed.

Hentet fra http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m2248/is_n126_v32/ai_19619406

Nå er riktignok dette en studie som tar for seg kjønnsroller, men jeg ser ikke noen grunn til at det skal være noe anerledes med personens meninger; poenget med at man blir påvirket av sine omgivelser helt fra man er liten står likevel.

Jeg var for homofiles rettigheter før jeg fikk homofile venner, og er for homofiles rettigheter nå når jeg har homofile venner. Prøver du å antyde at man må være 'hjernevasket' i et homofilt miljø for å akseptere homofili?
Retorisk spørsmål da jeg velger å tro at du skjønner hva jeg mener, du er bare vanskelig...  Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Har homofile rett på barn?
« #128 : 14. mars 2007, 17:44 »
Du har en god del bra poeng mystique Cheesy

Men, synest det er for mye snakk om at homofile har lyst til å adoptere.  De burde tenke litt på hvordan barnet vil få det i oppveksten/framtiden. Med dagens mobbing vil jeg tippe at ungen ikke hadde hatt det så bra. (merk at det er min mening)
Og nei jeg sier ikke at homofile vil være dårlige foreldre enn dagens.
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Har homofile rett på barn?
« #129 : 14. mars 2007, 17:50 »
Retorisk spørsmål da jeg velger å tro at du skjønner hva jeg mener, du er bare vanskelig...  Tongue

Et retorisk spørsmål brukes som kjent til å understreke et poeng. Jeg spør deg hva dette poenget var. For meg virket det som om du forsøkte å attribuere toleranse overfor homofili til omgang med homofile.

Utlogget Vilde

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 97

Sv: Har homofile rett på barn?
« #130 : 14. mars 2007, 17:52 »
Du har en god del bra poeng mystique Cheesy

Men, synest det er for mye snakk om at homofile har lyst til å adoptere.  De burde tenke litt på hvordan barnet vil få det i oppveksten/framtiden. Med dagens mobbing vil jeg tippe at ungen ikke hadde hatt det så bra. (merk at det er min mening)
Og nei jeg sier ikke at homofile vil være dårlige foreldre enn dagens, men tanken på et barn har 2 fedre/mødre klarer jeg ikke se for meg

Nå kjenner jeg flere homofile par ( bla. homofil fetter som lever i partnerskap med "felles" barn) . med barn, og barna blir hverken mobbet eller blir homofile av denne grunn.

Homofili er en legning, ikke noe en kan smittes av .
En annen ting : barn er uten fordommer, og det er nok desverre slik at det er i hjemmet og i blandt voksne de lærer seg å skape fordommer mot andre . Det er vi som former barna, og barna som blir formet til å mislike andre/ mobbe andre , lærer dette hjemme.

Jeg tror , og mener , at så lenge det er åpenhet til barna, og at man IKKE tilegner barna usunne holdninger ( mobbeholdninger) så vil det ikke være barn av homofile som blir mobbet.

R

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Har homofile rett på barn?
« #131 : 14. mars 2007, 18:15 »
Et retorisk spørsmål brukes som kjent til å understreke et poeng. Jeg spør deg hva dette poenget var. For meg virket det som om du forsøkte å attribuere toleranse overfor homofili til omgang med homofile.
"Hensikten med et retorisk spørsmål er ikke å få mottakeren til å gi deg et hvilket som helst svar, men i stedet overtale han/henne til å gi deg det svaret du vil høre."
Du visste da hva svaret på spørsmålet ditt var _før_ du stilte det, gjorde du ikke det? Eller forventet du virkelig å få til svar at "ja, man må være hjernevasket"..?

Da oppfattet du feil. Man trenger ikke å ha omgang med homofile for å ha den meningen man har. For n-te gang, man blir påvirket av sine omgivelser. Det være seg homofile venner, familiemedlemmer eller en generell positivt holdning innad i familien hva homofili angår. For å ta et eksempel på sistnevnte, kan det være at mora og/eller faren i familien kjenner noen som er homofile. Disse er selvsagt skikkelige mennesker på lik linje med hetrofile. Denne positive meningen tar også barna opp. Hvorfor skulle de ikke det?
På lik måte har også jeg blitt påvirket av mine omgivelser. Jeg er vokst opp i en stakkars kristen, trangsynt familie og har jeg hørt mye negativt om homser. Wink Dog ikke av mine foreldre (selv om de kan le av fjollete menn) men andre kristne. Mye drittslenging a la "de er grunnen til aids" osv. Hvem er vel vi til å dømme? Står jo ikke noe sted i Bibelen at vi skal gjøre det... Likevel, spør de oss om hva vi mener om saken så får de jo vite det. På en fin måte, that is.
Modern og fadern har alltid fortalt meg at man skal være snill og grei. Uansett. Være et eksempel. Dette gjelder også homofile, og jeg har og har hatt homofile venner som har vært knallkjekke folk. Jeg er ganske enkelt bare i mot at de skal få adoptere barn av den enkle grunnen at jeg tror dette kan skade barnet.

Edit: Er forresten enig i det du skrev i forrige innlegg, Vilde. Smiley Er bare det at noen skal alltid ødelegge. Jeg hater mobbing...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Har homofile rett på barn?
« #132 : 14. mars 2007, 19:07 »
Nå kjenner jeg flere homofile par ( bla. homofil fetter som lever i partnerskap med "felles" barn) . med barn, og barna blir hverken mobbet eller blir homofile av denne grunn.

Homofili er en legning, ikke noe en kan smittes av .
En annen ting : barn er uten fordommer, og det er nok desverre slik at det er i hjemmet og i blandt voksne de lærer seg å skape fordommer mot andre . Det er vi som former barna, og barna som blir formet til å mislike andre/ mobbe andre , lærer dette hjemme.

Jeg tror , og mener , at så lenge det er åpenhet til barna, og at man IKKE tilegner barna usunne holdninger ( mobbeholdninger) så vil det ikke være barn av homofile som blir mobbet.

R


Det hadde vært utrolig bra hadde verden blitt slik, men akkurat nå er den ikke det.
Her jeg bor er den en homofil litt lengre nede i gata, og for å si det sånt så har ikke han hatt det lett oppover åra. Det unner jeg ingen for å si det sånt
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
Sv: Har homofile rett på barn?
« #133 : 14. mars 2007, 19:17 »
Retorisk spørsmål da jeg velger å tro at du skjønner hva jeg mener, du er bare vanskelig... 

Et spørsmål som stilles uten at man forventer et konkret svar. Et poengterende spørsmål. Cheesy
- A day without sunshine is like, you know, night.

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Har homofile rett på barn?
« #134 : 14. mars 2007, 20:45 »
For å ende diskusjonen om et homofilt barn vil bli mobba:

"Morra di er mann" vil for en gang skyld stemme Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!