Skrevet av Emne: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012 og 2013  (Lest 649908 ganger)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

FY FAEN! 220 x3 i smalbenk! Cheesy det er sjukt det"

Du har vill frontbøy også 220x1? dritbra!



Du har vell tenkt deg inn i strongman vell? Wink Du hadde gjort det bra! Hvor høy er du?

takk:)

ja skal være med for første gang i strongman 16 august.. battle of vikings.. blir spennede det Smiley

er ca 185cm høy..

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Helt sinnsyk styrke! Smiley
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Hva ligger du på i benk og mark? Smiley


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Ja, dette var veldig bra. Og skikkelig gymbenk også. Ikke opp med rumpa, bredere enn vanlig smalbenk-grep, surringer på albuene eller noe annet juks. Dette var veldig bra. Gratulerer.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Hva ligger du på i benk og mark? Smiley

sist jeg kjørte maks  i vanlig benkpress var i januar, da tok jeg 2 rep på 230kg..så fikk jeg en liten avvrivning i brystet like etterpå, å fikk ikke kjørt bryst på en stund..
kjører ikke vanlig flat benk lenger nå..   spurte svend karlsen litt om detta, å ha mente jeg heller burde fokusere mere på skrå benk hvis jeg skulle prøve meg i strongman..  så kjører mange forskjellige varianter av skrå benk nå og flyes på brystet stort sett..

er vel foråvidt overbevist om at jeg burde ta mere enn 2 rep på 230kg i benken nå siden jeg har blitt ganske sterk i smal,. får se om jeg prøver snart, er litt nysgjerrig Smiley   også litt mere forsiktig å siden jeg så hvor fort gjort en skade kan komme, å hvor hindra en blir i å trene!

når det gjelder mark så har jeg unnskyldning på lur der å,hehe.. hadde skiveutglidning i februar, så blir 3 økta med det i morra Smiley

når jeg trente det for ett par uker siden så tok jeg lett 280 kg, la på så til 310kg, men det klarte jeg ikke.. er jo forsåvidt fornøyd med det siden jeg ikke hadde trent mark no særlig..
men sånn utover det så er jo marken altfor dårlig i forhold til resten, men jeg både håper å trur at jeg kommer til å få en fin økning der når jeg kommer ordentlig igang Smiley
er bryst å rygg på programmet i morra så vi får se:)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Ja, dette var veldig bra. Og skikkelig gymbenk også. Ikke opp med rumpa, bredere enn vanlig smalbenk-grep, surringer på albuene eller noe annet juks. Dette var veldig bra. Gratulerer.

takk for det Smiley  bestandig fokusert på det å ikke løfte rompa,så føler jeg har igjen for det nå, for legger jeg meg sånn at rompa kan løftes så har jeg dårligere teknikk og faktisk risikere å løfte mindere,hehe.. høres kanskje rart ut, men det er no sånn:)

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Jævla morro og lese her!
Hadde vært artig hvis du hadde lagfet en treningslogg.
En konkurent til espen da kanskje Cheesy ?
Et spørsmål, hvorfor går folk over ifra bodybuilding til strongman?
Arild haugen, vegar gjerdmun og du, hmm?
Begynner jo og tro at bodybuildere har mer peiling på raw styrke en styrkeløftere...
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Arild Haugen gikk ikke fra bodybuilding til strongman. Har vært strongman hele tiden selv om han har stilt på et stevne i bygging..

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Jævla morro og lese her!
Hadde vært artig hvis du hadde lagfet en treningslogg.
En konkurent til espen da kanskje Cheesy ?
Et spørsmål, hvorfor går folk over ifra bodybuilding til strongman?
Arild haugen, vegar gjerdmun og du, hmm?
Begynner jo og tro at bodybuildere har mer peiling på raw styrke en styrkeløftere...

Arild Haugen gikk ikke fra bodybuilding til strongman. Har vært strongman hele tiden selv om han har stilt på et stevne i bygging..

Olegutt har heller ikke vært kroppsbygger i ordets snevre forstand, så vi står i grunn igjen med Vegard og Svend (og sikkert et par andre som en ikke kommer på i farta) Smiley Smiley

Kroppsbyggere har nok uansett i snitt betydelig dårligere peil på rå styrke enn styrkeløftere. Men det er nå en gang slik at enkelte har bedre forutsettninger enn andre for å få ut en haug med ekstra kilo - enten de kommer fra den ene eller den andre leiren.

Jeg har fulgt Ole Martin fra sidelinja i mange år, og la fra første stund merke til styrken (ja ja, det var nå benk benk benk benk som de andre "fjortissene" på gymmet - men like fullt... Smiley ).
Nå sier jeg ikke at han ikke har jobba hardt for styrken, men han er blandt de som har ei grunnpakke godt over gjennomsnittet når det kommer til å få ut mye i en del øvelser.

Nå er heldigvis ikke jeg faren til OleM, sjøl om, jeg aldersmessig nesten kunne vært det... Sad Smiley Hadde jeg vært det så hadde jeg nok heller sett at han satsa på styrkeløft, for jeg tror faktisk han kunne blitt ganske god der. Årsaken er i grunn at jeg får vondt i kropp og sjel når jeg ser en del av den treningen guttungen bedriver, og en del av de øvelsene utøverne i Strongman utfører. Det er show å se på, og sikkert moro å trene, men gudbedre....
Jeg har lissom virtuelt vondt i ryggen i flere dager etter å ha sett OleM's knebøy til benk og Strongmanguttas steinløft mm  Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

du veit med din alder i forhold til meg vettu,så må du nok bare innse at jeg kommer alltid til å løfte mere enn deg i benkpress.. sånn er det bare,å sånn blir det...hehe 2thumbsup

Time will show! Wink

Under denne grå manken finnes det en kriger med langsiktige mål serru Wink


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Zuul

Olegutt har heller ikke vært kroppsbygger i ordets snevre forstand, så vi står i grunn igjen med Vegard og Svend (og sikkert et par andre som en ikke kommer på i farta) Smiley Smiley



Og Svend kom egentlig fra styrkeløft over til bygging

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Og Svend kom egentlig fra styrkeløft over til bygging

Jepp! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Og Svend kom egentlig fra styrkeløft over til bygging

..og.... Var ikke Kenneth Sandvik kroppsbygger før han ble styrkeløfter. Hmmm ja... og Baliba seff Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Jævla morro og lese her!
Hadde vært artig hvis du hadde lagfet en treningslogg.
En konkurent til espen da kanskje Cheesy ?
Et spørsmål, hvorfor går folk over ifra bodybuilding til strongman?
Arild haugen, vegar gjerdmun og du, hmm?
Begynner jo og tro at bodybuildere har mer peiling på raw styrke en styrkeløftere...

bra du syns det er bra lese stoff her Grin

holder meg til å føre en trenings økt en gang i mellom her foreløpig Smiley
når det gjelder konkurent så er alle som er like sterke/sterkere enn meg mine konkurrenter,er det noen som er sterkere så blir ikke jeg fornøyd føre jeg er like sterk/sterkere,hehe...
gjelder jo selfølgelig innenfor hva som er mulig da.. 440kg i markløft er vel ganske sannsynlig at jeg aldri klarer som ett eksempel,hehe Wink   

etter min oppfatning så har vel strongman blitt mere og mere populært her i norge de siste åra, kan jo være derfor folk vil prøve seg..   hvertfall derfor jeg bestemte meg for å sate mot det etter jeg så på nsm i fjord Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Olegutt har heller ikke vært kroppsbygger i ordets snevre forstand, så vi står i grunn igjen med Vegard og Svend (og sikkert et par andre som en ikke kommer på i farta) Smiley Smiley

Kroppsbyggere har nok uansett i snitt betydelig dårligere peil på rå styrke enn styrkeløftere. Men det er nå en gang slik at enkelte har bedre forutsettninger enn andre for å få ut en haug med ekstra kilo - enten de kommer fra den ene eller den andre leiren.

Jeg har fulgt Ole Martin fra sidelinja i mange år, og la fra første stund merke til styrken (ja ja, det var nå benk benk benk benk som de andre "fjortissene" på gymmet - men like fullt... Smiley ).
Nå sier jeg ikke at han ikke har jobba hardt for styrken, men han er blandt de som har ei grunnpakke godt over gjennomsnittet når det kommer til å få ut mye i en del øvelser.

Nå er heldigvis ikke jeg faren til OleM, sjøl om, jeg aldersmessig nesten kunne vært det... Sad Smiley Hadde jeg vært det så hadde jeg nok heller sett at han satsa på styrkeløft, for jeg tror faktisk han kunne blitt ganske god der. Årsaken er i grunn at jeg får vondt i kropp og sjel når jeg ser en del av den treningen guttungen bedriver, og en del av de øvelsene utøverne i Strongman utfører. Det er show å se på, og sikkert moro å trene, men gudbedre....
Jeg har lissom virtuelt vondt i ryggen i flere dager etter å ha sett OleM's knebøy til benk og Strongmanguttas steinløft mm  Smile

har blitt mye benk,benk og atter benk ja,hehe Smiley

derfor er det moro nå om dagen som jeg ikke kjører vanlig flat benk lenger.. men satser på skrå benk og smal benk, har jo aldri vært fokus på å løfte mest mulig der, så da blir det litt ekstra spennede å trene som en har no nytt å prøve å bli sterk i Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!