Skrevet av Emne: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012 og 2013  (Lest 650111 ganger)

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1275 : 21. september 2009, 22:27 »
Du er en seig mann i mark!
Imponerende med stopp på alle reppene..

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1276 : 21. september 2009, 22:29 »
RÅTT!!!!
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1277 : 21. september 2009, 22:35 »
 Bow Vanvittig bra Ole Martin!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1278 : 21. september 2009, 22:46 »
Syk mark going on here Cheesy Rått!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1279 : 21. september 2009, 22:50 »
Rått Grin Ser du liker litt sadomachosisme før løfta Wink

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1280 : 21. september 2009, 22:51 »
Var brutal mark idag. Litt synd du ikke nådde målet ditt men det sitter nok, som du sier, inne på en bedre dag. 6 rep på 300kg er jo vanvittig sterkt!
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1281 : 21. september 2009, 22:53 »
Veldig bra løfting på deg Ole Martin Smiley Teknikken ser også helt upåklagelig ut. Regner med du terper på å bli god i push-press og overstøt-øvelser også Wink

Når det gjelder dette med pump i ryggen, så er du ikke alene. Hadde lenge store problemer med dette, bare ved å henge opp tøyet, eller stå over kjøkkenbenken å laget mat. Store mengder med intensiv tøying hjalp heller ikke noe særlig, men dette kan også skyldes at jeg i utgangspunktet ikke var/er særlig stiv i kroppen.

Det som fikk ryggen til å bli bra igjen, var når en meget dyktig fysiterapeut-kompis av meg lærte meg hvordan jeg skulle trene opp multifidie-musklaturen i den nedre delen av ryggen. Det er veldig vanlig at de storre ryggstrekkerene blir veldig sterke med mye styrketrening, mens de mindre "støtte-musklene"  rundt ikke får den samme fremgangen. Dette gjør at ryggstrekkerene konstant jobber for å holde ryggen oppe, i tillegg til at de får godt med juling på treninga.

Dersom støtte-musklaturen rundt blir sterkere, vil ryggstrekkerne bli mer avlastet i alle holdningsmomenter utenfor treningene, og både restitusjonen og fremgangen vil da bli bedre.

De øvelsene jeg utførte, og som jeg merket rask effekt av, var en variant av disse (se nedenfor), hvor jeg i all hovedsak ligger på gulvet på magen, og løfter både overkroppen og beina så høyt opp jeg klarer.  Jeg trente slik:

Dag 1: en rep hvor jeg holder så lenge jeg klarer på toppen av øvelsen (statisk). Første gang 6-8 sekunder, og så økte jeg med 2-4 sek for hver trening. 1-2 min pasue mellom settene, og 3-5 set.

Dag 2: så mange repper jeg klarer med 3 sek hold på "toppen" av øvelsen. Øker reps-antallet (2-4) for hver gang. 3-4 set.

http://www.youtube.com/watch?v=5a0bNPsiaWs#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=RuRxED-RWbY#noexternalembed&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GDBD9lpd5Hs#noexternalembed&feature=related

Har flere andre venner som også har hatt samme problem, og som har blitt fine med dette.

Pusteteknikk utenfor treninga er også et viktig moment å lære seg, men der er ikke jeg noen recer. En annet godt verktøye, er å ha en varmeflaske som du kan ha på ryggen i sofaen når du ser på film f.eks. Dette fører til økt blodsirkulasjon, som igjen bidrar til raskere restitusjon av musklaturen i området.



Verdt å prøve!   Og lykke til med treninger og konkurranser Smiley

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1282 : 21. september 2009, 22:55 »
Knall bra Ole Martin Smiley.
Blir du med i Larvik så kan vi se hvem som er sterkest i markløft he he;).
Du slår meg lett i di andre øvelsene men i marken så kan jeg slå deg Wink

Figuz

  • Gjest
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1283 : 21. september 2009, 22:57 »
Du må gjerne legge inn film på youtube når du gjør disse øvelsene som Per beskrev her!  Grin

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1284 : 21. september 2009, 22:58 »
Veldig bra løfting på deg Ole Martin Smiley Teknikken ser også helt upåklagelig ut. Regner med du terper på å bli god i push-press og overstøt-øvelser også Wink

Når det gjelder dette med pump i ryggen, så er du ikke alene. Hadde lenge store problemer med dette, bare ved å henge opp tøyet, eller stå over kjøkkenbenken å laget mat. Store mengder med intensiv tøying hjalp heller ikke noe særlig, men dette kan også skyldes at jeg i utgangspunktet ikke var/er særlig stiv i kroppen.

Det som fikk ryggen til å bli bra igjen, var når en meget dyktig fysiterapeut-kompis av meg lærte meg hvordan jeg skulle trene opp multifidie-musklaturen i den nedre delen av ryggen. Det er veldig vanlig at de storre ryggstrekkerene blir veldig sterke med mye styrketrening, mens de mindre "støtte-musklene"  rundt ikke får den samme fremgangen. Dette gjør at ryggstrekkerene konstant jobber for å holde ryggen oppe, i tillegg til at de får godt med juling på treninga.

Dersom støtte-musklaturen rundt blir sterkere, vil ryggstrekkerne bli mer avlastet i alle holdningsmomenter utenfor treningene, og både restitusjonen og fremgangen vil da bli bedre.

De øvelsene jeg utførte, og som jeg merket rask effekt av, var en variant av disse (se nedenfor), hvor jeg i all hovedsak ligger på gulvet på magen, og løfter både overkroppen og beina så høyt opp jeg klarer.  Jeg trente slik:

Dag 1: en rep hvor jeg holder så lenge jeg klarer på toppen av øvelsen (statisk). Første gang 6-8 sekunder, og så økte jeg med 2-4 sek for hver trening. 1-2 min pasue mellom settene, og 3-5 set.

Dag 2: så mange repper jeg klarer med 3 sek hold på "toppen" av øvelsen. Øker reps-antallet (2-4) for hver gang. 3-4 set.

http://www.youtube.com/watch?v=5a0bNPsiaWs#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=RuRxED-RWbY#noexternalembed&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GDBD9lpd5Hs#noexternalembed&feature=related

Har flere andre venner som også har hatt samme problem, og som har blitt fine med dette.

Pusteteknikk utenfor treninga er også et viktig moment å lære seg, men der er ikke jeg noen recer. En annet godt verktøye, er å ha en varmeflaske som du kan ha på ryggen i sofaen når du ser på film f.eks. Dette fører til økt blodsirkulasjon, som igjen bidrar til raskere restitusjon av musklaturen i området.



Verdt å prøve!   Og lykke til med treninger og konkurranser Smiley

Honnør, fikk høre det samme av en kiro i dag men fikk ikke noen gode øvelser.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1285 : 21. september 2009, 23:01 »
Veldig bra løfting på deg Ole Martin Smiley Teknikken ser også helt upåklagelig ut. Regner med du terper på å bli god i push-press og overstøt-øvelser også Wink

Når det gjelder dette med pump i ryggen, så er du ikke alene. Hadde lenge store problemer med dette, bare ved å henge opp tøyet, eller stå over kjøkkenbenken å laget mat. Store mengder med intensiv tøying hjalp heller ikke noe særlig, men dette kan også skyldes at jeg i utgangspunktet ikke var/er særlig stiv i kroppen.

Det som fikk ryggen til å bli bra igjen, var når en meget dyktig fysiterapeut-kompis av meg lærte meg hvordan jeg skulle trene opp multifidie-musklaturen i den nedre delen av ryggen. Det er veldig vanlig at de storre ryggstrekkerene blir veldig sterke med mye styrketrening, mens de mindre "støtte-musklene"  rundt ikke får den samme fremgangen. Dette gjør at ryggstrekkerene konstant jobber for å holde ryggen oppe, i tillegg til at de får godt med juling på treninga.

Dersom støtte-musklaturen rundt blir sterkere, vil ryggstrekkerne bli mer avlastet i alle holdningsmomenter utenfor treningene, og både restitusjonen og fremgangen vil da bli bedre.

De øvelsene jeg utførte, og som jeg merket rask effekt av, var en variant av disse (se nedenfor), hvor jeg i all hovedsak ligger på gulvet på magen, og løfter både overkroppen og beina så høyt opp jeg klarer.  Jeg trente slik:

Dag 1: en rep hvor jeg holder så lenge jeg klarer på toppen av øvelsen (statisk). Første gang 6-8 sekunder, og så økte jeg med 2-4 sek for hver trening. 1-2 min pasue mellom settene, og 3-5 set.

Dag 2: så mange repper jeg klarer med 3 sek hold på "toppen" av øvelsen. Øker reps-antallet (2-4) for hver gang. 3-4 set.

http://www.youtube.com/watch?v=5a0bNPsiaWs#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=RuRxED-RWbY#noexternalembed&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GDBD9lpd5Hs#noexternalembed&feature=related

Har flere andre venner som også har hatt samme problem, og som har blitt fine med dette.

Pusteteknikk utenfor treninga er også et viktig moment å lære seg, men der er ikke jeg noen recer. En annet godt verktøye, er å ha en varmeflaske som du kan ha på ryggen i sofaen når du ser på film f.eks. Dette fører til økt blodsirkulasjon, som igjen bidrar til raskere restitusjon av musklaturen i området.



Verdt å prøve!   Og lykke til med treninger og konkurranser Smiley

ja er verdt å prøve detta.. legger ikke ut film av det nei Wink

men er det samme som naprapaten har sagt til meg at det er bare rygg strekkerne som jobber hele tiden.. sitter en i sofaen og lignende ting så skal støtte musklulaturen ta over men kjenner godt at de ikke gjør det..

men jeg skal teste ut øvelsene, takk Smiley


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1286 : 21. september 2009, 23:03 »
Knall bra Ole Martin Smiley.
Blir du med i Larvik så kan vi se hvem som er sterkest i markløft he he;).
Du slår meg lett i di andre øvelsene men i marken så kan jeg slå deg Wink

hehe.. Wink    se hvem som klarer 350kg da eller? :O

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1287 : 21. september 2009, 23:07 »
hehe.. Wink    se hvem som klarer 350kg da eller? :O

Greit det:).
Jeg dro nesten opp 340 for noen uker siden og da hadde jeg ikke hatt noen oppkjøring:).
Startet på oppkjøring i forrige uke så blir bra det.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1288 : 21. september 2009, 23:14 »
Greit det:).
Jeg dro nesten opp 340 for noen uker siden og da hadde jeg ikke hatt noen oppkjøring:).
Startet på oppkjøring i forrige uke så blir bra det.

ja hørte rykter om det..  Wink  hadde vært moro med en mark duell da Smiley

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Ole Martin..300kg markløft film s.86
« #1289 : 21. september 2009, 23:21 »
vanvittig bra markløft olemartin Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!