Skrevet av Emne: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012 og 2013  (Lest 648970 ganger)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2505 : 03. desember 2012, 16:25 »
300 kg markløft 10 dager før Nsm 2012

http://www.youtube.com/watch?v=_LGBBRJ_EbA

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2506 : 06. desember 2012, 16:15 »

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2507 : 07. desember 2012, 19:12 »
Ny vegg pynt i strongman lokale i dag.  Grin

Utlogget KjeOv90

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 138
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 138

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2508 : 07. desember 2012, 19:29 »
Får vell si spor je au! Cheesy

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2509 : 07. desember 2012, 23:14 »
Hva er grunnen til at du og Espen Aune og Olaf Dahl går ned i vekt i lavsesongen? Ville det ikke vært bedre å bulke året rundt? Eller er det for slitsomt? Eller er dere redde for å ende opp som Glen Ross (215 kilo strongman). Eller stopper utviklingen opp hvis man bulker for lenge?
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2510 : 12. desember 2012, 10:04 »
Hva er grunnen til at du og Espen Aune og Olaf Dahl går ned i vekt i lavsesongen? Ville det ikke vært bedre å bulke året rundt? Eller er det for slitsomt? Eller er dere redde for å ende opp som Glen Ross (215 kilo strongman). Eller stopper utviklingen opp hvis man bulker for lenge?

I de fleste idretter så er ikke folk i like god form året rundt.
Ta feks langrenn og Petter Northug, han også har perioder i året hvor treningen ikke er like hard og han får dårlige resultater i konkuranse, så kommer han i form og vinner stort sett alt som er.
Forskjellen på feks meg å Northug er at jeg har en del mere muskler og når jeg trener lettere å spiser mindre så går jeg naturlig ned i vekt, for det kreves hard trening og mye mat for å holde vekten.

Men Northug går jeg utifra har samme kroppsvekt hele året, så en ser ikke fysisk på han at han er i dårlig form.

Jeg ligger på ca 2500 kcal mindre pr dag nå enn når jeg trener seriøst i tillegg så trener jeg ikke så jeg må presse meg nå og om jeg mister noen økter så går det bra  Grin 
Så jeg går ned i vekt å blir bare en mindre utgave av meg selv. Hadde jeg trøkka i meg like mye mat nå som jeg trener lett og ikke seriøst så kunne jeg veid det samme, men blitt noe feitere, så for min del da går jeg ned i vekt for å slippe å tenke på mat å hvor mye jeg får i meg hele tiden for det kan være ganske slitsomt.

Så det er jo godt for kropp å sjel å få hvilt skikkelig for jeg trur og er ganske sikker på at kroppen min kommer til å respondere ganske bra på treninga når jeg begynner å løfte seriøst igjen og at jeg da kommer til å bli sterkere enn det jeg var på Wsm og på Wsm var jeg sterkere enn jeg var på Nsm.
Så er det godt for motivasjon å ta seg en skikkelig pause og fokusere på andre ting enn bare mat og trening. Kjenner det nå at jeg gleder meg skikkelig til å begynne å løfte tungt igjen. Smiley

Så i mitt hode så veit jeg selv at jeg kommer til å bli sterkere i alt og bedre i alle strongman øvelser med denne perioden med "useriøs" trening.
Vekt nå er ca 130-131kg, veit ikke helt hvor mye kalorier jeg ligger på nå, men spiser faste måltider men ikke så store mengder, men passer på å få i meg nok proteiner. Hvis jeg spiser godt 1 dag eller 2 så går jeg opp i vekt med en gang.

I dag har jeg ikke trent på 1 uke faktisk, har vært litt andre ting å prioritere, så det blir en tur på gymmet nå og kjøre en øvelse på alle muskel gruppene for å få litt blod sirkulasjon og så blir det en tur til Warszawa i ettermiddag frem til lørdag..  Cheesy



Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2511 : 12. desember 2012, 21:02 »
Takk for grundig svar  Smiley
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2512 : 13. desember 2012, 13:33 »
I de fleste idretter så er ikke folk i like god form året rundt.
Ta feks langrenn og Petter Northug, han også har perioder i året hvor treningen ikke er like hard og han får dårlige resultater i konkuranse, så kommer han i form og vinner stort sett alt som er.
Forskjellen på feks meg å Northug er at jeg har en del mere muskler og når jeg trener lettere å spiser mindre så går jeg naturlig ned i vekt, for det kreves hard trening og mye mat for å holde vekten.

Men Northug går jeg utifra har samme kroppsvekt hele året, så en ser ikke fysisk på han at han er i dårlig form.

Jeg ligger på ca 2500 kcal mindre pr dag nå enn når jeg trener seriøst i tillegg så trener jeg ikke så jeg må presse meg nå og om jeg mister noen økter så går det bra  Grin 
Så jeg går ned i vekt å blir bare en mindre utgave av meg selv. Hadde jeg trøkka i meg like mye mat nå som jeg trener lett og ikke seriøst så kunne jeg veid det samme, men blitt noe feitere, så for min del da går jeg ned i vekt for å slippe å tenke på mat å hvor mye jeg får i meg hele tiden for det kan være ganske slitsomt.

Så det er jo godt for kropp å sjel å få hvilt skikkelig for jeg trur og er ganske sikker på at kroppen min kommer til å respondere ganske bra på treninga når jeg begynner å løfte seriøst igjen og at jeg da kommer til å bli sterkere enn det jeg var på Wsm og på Wsm var jeg sterkere enn jeg var på Nsm.
Så er det godt for motivasjon å ta seg en skikkelig pause og fokusere på andre ting enn bare mat og trening. Kjenner det nå at jeg gleder meg skikkelig til å begynne å løfte tungt igjen. Smiley

Så i mitt hode så veit jeg selv at jeg kommer til å bli sterkere i alt og bedre i alle strongman øvelser med denne perioden med "useriøs" trening.
Vekt nå er ca 130-131kg, veit ikke helt hvor mye kalorier jeg ligger på nå, men spiser faste måltider men ikke så store mengder, men passer på å få i meg nok proteiner. Hvis jeg spiser godt 1 dag eller 2 så går jeg opp i vekt med en gang.

I dag har jeg ikke trent på 1 uke faktisk, har vært litt andre ting å prioritere, så det blir en tur på gymmet nå og kjøre en øvelse på alle muskel gruppene for å få litt blod sirkulasjon og så blir det en tur til Warszawa i ettermiddag frem til lørdag..  Cheesy




Støtter meg på det svaret der jeg også... Selv om jeg neste aldri har en hel uke fri fra trening da Smiley

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2513 : 14. desember 2012, 10:33 »
I de fleste idretter så er ikke folk i like god form året rundt.
Ta feks langrenn og Petter Northug, han også har perioder i året hvor treningen ikke er like hard og han får dårlige resultater i konkuranse, så kommer han i form og vinner stort sett alt som er.
Forskjellen på feks meg å Northug er at jeg har en del mere muskler og når jeg trener lettere å spiser mindre så går jeg naturlig ned i vekt, for det kreves hard trening og mye mat for å holde vekten.

Men Northug går jeg utifra har samme kroppsvekt hele året, så en ser ikke fysisk på han at han er i dårlig form.

Jeg ligger på ca 2500 kcal mindre pr dag nå enn når jeg trener seriøst i tillegg så trener jeg ikke så jeg må presse meg nå og om jeg mister noen økter så går det bra  Grin 
Så jeg går ned i vekt å blir bare en mindre utgave av meg selv. Hadde jeg trøkka i meg like mye mat nå som jeg trener lett og ikke seriøst så kunne jeg veid det samme, men blitt noe feitere, så for min del da går jeg ned i vekt for å slippe å tenke på mat å hvor mye jeg får i meg hele tiden for det kan være ganske slitsomt.

Så det er jo godt for kropp å sjel å få hvilt skikkelig for jeg trur og er ganske sikker på at kroppen min kommer til å respondere ganske bra på treninga når jeg begynner å løfte seriøst igjen og at jeg da kommer til å bli sterkere enn det jeg var på Wsm og på Wsm var jeg sterkere enn jeg var på Nsm.
Så er det godt for motivasjon å ta seg en skikkelig pause og fokusere på andre ting enn bare mat og trening. Kjenner det nå at jeg gleder meg skikkelig til å begynne å løfte tungt igjen. Smiley

Så i mitt hode så veit jeg selv at jeg kommer til å bli sterkere i alt og bedre i alle strongman øvelser med denne perioden med "useriøs" trening.
Vekt nå er ca 130-131kg, veit ikke helt hvor mye kalorier jeg ligger på nå, men spiser faste måltider men ikke så store mengder, men passer på å få i meg nok proteiner. Hvis jeg spiser godt 1 dag eller 2 så går jeg opp i vekt med en gang.

I dag har jeg ikke trent på 1 uke faktisk, har vært litt andre ting å prioritere, så det blir en tur på gymmet nå og kjøre en øvelse på alle muskel gruppene for å få litt blod sirkulasjon og så blir det en tur til Warszawa i ettermiddag frem til lørdag..  Cheesy




honøør for grundig og bra svar! Cheesy
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2514 : 18. desember 2012, 22:19 »
Fikk en telefon på fredag fra tv2 om jeg ville være med på en parodi på lotto reklame i forbindelse med gullfisken som er i februar.
Dette innebærte også bar overkropp, så måtte liksom sette inn støte for fult søndag og mandag siden jeg var i polen frem til lørdags kveld. Og følte meg rimelig skrall i kroppen etter lite og lett trening.

Trente 2 ganger på søndag, tungt og 6-8 reps og hele kroppen.
og i går mandag hele kroppen også med 1 øvelse på hver muskel gruppe og 6x12 for mest mulig pump.
Og dro på med masse kreatin og karb, så fikk 1.5 kg vann mer i muskla, gjorde seg litt, men begrenser seg for hva en klarer på 2 dager Grin Så trente hele kroppen 2 dager på rad og er sinnsykt støl i alt av muskler nå.

Ballene til Odd Magnus Williamson fikk kjørt seg. Grin

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2515 : 20. desember 2012, 20:47 »
Har mekka en Blogg Grin Er her jeg kommer til å logge treninger osv på nyåret.

http://norwaysstrongestman.blogg.no/

Hvis jeg skjønner noe særlig av detta.. Grin

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2516 : 20. desember 2012, 23:19 »
Har mekka en Blogg Grin Er her jeg kommer til å logge treninger osv på nyåret.

http://norwaysstrongestman.blogg.no/

Hvis jeg skjønner noe særlig av detta.. Grin
Hvorfor ikke her på TF ? Blogg er harry da rofl
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2517 : 21. desember 2012, 00:53 »
$$
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Maximizee

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2518 : 21. desember 2012, 01:28 »
Hei, lurer på hvordan dietten din ser ut?

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012
« #2519 : 25. desember 2012, 20:07 »
Hei, lurer på hvordan dietten din ser ut?


Lurer du på hva jeg spiser eller forskjellen nå kontra når jeg trener til konkuranse?
Eneste forskjellen er at jeg kutter ut det meste av fettet og reduserer inntaket av karb en god del når jeg er på "diett" som nå, ellers spiser jeg stort sett det samme hele tiden bare mindere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!