Skrevet av Emne: Effektiv oppvarming  (Lest 16112 ganger)

Utlogget Biccevovven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Effektiv oppvarming
« #60 : 18. februar 2008, 19:53 »
Bildene i artikkelen ble alle oppsøkt via google søk og en artikkel fra EliteFTS. Jeg syns uansett det er feil, eller i det minste unødvendig å henge seg opp i et bilde - og deretter anklage meg for et plagiat fra T-Nation når det IKKE var her jeg hentet informasjonen ifra til denne artikkelen. Det er rett og slett å drite seg ut etter min mening.

Helt enig..

Hehe.. Så det var "bare" plagiat fra en annen kilde?? Ikke så mye bedre det, da....! AD hadde et poeng her. Det tror jeg Eirik ser selv også.

En viss såret muskelmann får snakke for seg selv... Tenk å bli personelig såret for noe som ikke en gang er rettet mot han selv!

Skjønner godt at man blir på defensiven og ikke vil vise de kildene man så åpenbart har stjålet fra (bilder er extra lette å spore!).

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Effektiv oppvarming
« #61 : 20. februar 2008, 01:14 »
Hehe.. Så det var "bare" plagiat fra en annen kilde?? Ikke så mye bedre det, da....! AD hadde et poeng her. Det tror jeg Eirik ser selv også.

Skjønner godt at man blir på defensiven og ikke vil vise de kildene man så åpenbart har stjålet fra (bilder er extra lette å spore!).

Hmm..

Det er åpenbart at du ikke har lest innleggene mine i denne debatten, så jeg anbefaler deg å gjøre det før du regner med at jeg ser dette poenget ditt. Smiley

Bilder er ekstra lette å spore? Ærlig talt, se på de ulike artiklene på t-nation og ellers på nettet om du ikke finner visse gjengangere. Bilder alene vil ikke fortelle deg om innholdet i materialet som presenteres. Har også forklart dette med bilder, så er pussig at du ikke ser det når du siterer noe av det jeg sier om akkurat den saken i innlegget ditt.

Og når vi snakker om å "stjele".... Det er litt pussig at de mest anerkjente internasjonale coachene meget ofte innrømmer å "stjele" fra andre, rett og slett fordi man kan... man er tross alt ikke på skolebenken lenger... Grunnen er at det meste av informasjonen som florerer på nettet har utspring i de samme kildene. Etter å blant annet ha lest boka: "Diagnosis and treatment og movement impairment syndromes", skal jeg være den første til å rope PLAGIAT til de fleste artikler på t-nation som omhandler disse temaene (blant annet en av de mest linkede artiklene herfra om face pulls og bla bla bla med Mike Robertson og Bill Hartman. Les den selv, døm deretter. For mitt vedkommende syns jeg det er meget fint at de gidder å lage en artikkelversjon av ulike emner i den boka da dette som oftest er lettere å fordøye for det utrente øye.

Skal folk komme med kritikk så gå heller på selve innholdet i artikkelen. Da finner man tross alt ut om artikkelforfatteren kan belyse og argumentere for det som presenteres.



Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Effektiv oppvarming
« #62 : 20. februar 2008, 11:44 »
Ser at innlegget hans er sterkt redigert. Jeg fikk med meg det han skrev først, og lurte på om han hadde brukt et online program for å oversette fra et annet språk til norsk - eller om han rett og slett var drita full når han skreiv det. Var rimelig usammenhengende. Cheesy

Er forøvrig ingen sårede muskelmenn her.
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Biccevovven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 13

Sv: Effektiv oppvarming
« #63 : 20. februar 2008, 17:58 »
ja det var usammenhengende, men jeg fikk retta det til slutt Smiley det som er viktigst.
når man stjeler fra en kilde bør man oppgi dette uansett synes jeg.
et muskelbilde/avatar kan ikke skjule et skjørt og sårbart indre Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Effektiv oppvarming
« #64 : 20. februar 2008, 18:04 »
Jeg må si meg enig. Kildehenvisningene var vel ganske fraværende der andre har innsett at det kan være smart å oppgi kilde. Ihvertfall i disse tider hvor folk leser mer enn Body og Flex, og gjerne får med seg endel av det som kommer av artikler på diverse nettsteder også. Smiley, men jeg trodde det ble ferdigdebattert den gang og at "forfatteren" tok ting til etteretning!?

Celdiir

  • Gjest
Sv: Effektiv oppvarming
« #65 : 20. februar 2008, 18:19 »
ja det var usammenhengende, men jeg fikk retta det til slutt Smiley det som er viktigst.
når man stjeler fra en kilde bør man oppgi dette uansett synes jeg.
et muskelbilde/avatar kan ikke skjule et skjørt og sårbart indre Wink

Dette er common sense hos de fleste med litt "know-how". Vær takknemlig for at Eirik Sandvik tok seg tiden til å skrive en artikkel om noe nesten samtlige som trener neglisjerer! Ser nærmest daglig en eller annen fjomp jogge 3 minutter på tredemølla, ta 10 kjappe reps med stanga i kvartbøy eller halvbenk og kaste masse vekter på stanga og trene med drit teknikk.
Hører de latterlige unnskyldningene om at de ikke kan ta dype knebøy fordi "en eller annen lam unnskyldning", når ei god oppvarming er alt de trenger for å trene med god teknikk og uten smerter.

Vil veldig gjerne se den artikkelen eller kilden dette er "stjelt" fra nå, biccevovven. Wink
Jeg tipper du ikke finner en eneste en, men en hel bunch med artikler som handler om mye eller litt av det samme.

Sitat
Kilder:

DVD'ene Magnificient Mobility og Inside Out av Eric Cressey og Mike Robertsson

The UNO Warm-up av Ricky Frausto: http://www.elitefts.com/documents/uno_warm_up.htm

Holder ikke dette? Har du i det hele tatt sett MM av EC og MR og IO av BH og MR? Skal man være nødt til å linke til alle artiklene på t-nation og elitefts som sier at glute-bridges og dynamisk uttøyning kan være en god idé før underkroppsdagen, når disse dvd'ene sier akkurat det samme? Som sagt er det som står i artikkelen common sense, og står skrevet i et eller annet format overalt på internett og vanlig i mange andre idretter.
Disse bildene finner man også over alt på internett, og her på forumet også. Har selv brukt enkelte av disse bildene flere ganger her på forumet. Skal man være nødt til å ta egne bilder nå for å vise noe så enkelt som en hofteleddsbøyer-tøyning når man finner det bildet av Robertson på flere internettsider? Hadde dere i det hele tatt reagert hvis det var en eller annen men's health kar som viste stretchen eller push-up plus'en?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Effektiv oppvarming
« #66 : 20. februar 2008, 18:23 »

Holder ikke dette? Har du i det hele tatt sett MM av EC og MR og IO av BH og MR? Skal man være nødt til å linke til alle artiklene på t-nation og elitefts som sier at glute-bridges og dynamisk uttøyning kan være en god idé før underkroppsdagen? Som sagt er det som står i artikkelen common sense, og står skrevet i et eller annet format overalt på internett.
Disse bildene finner man også over alt på internett, og her på forumet også. Har selv brukt enkelte av disse bildene flere ganger her på forumet. Skal man være nødt til å ta egne bilder nå for å vise noe så enkelt som en hofteleddsbøyer-tøyning når man finner det bildet av Robertson på flere internettsider? Hadde dere i det hele tatt reagert hvis det var en eller annen men's health kar som viste stretchen eller push-up plus'en?
Hvis jeg husker den opprinnelige artikkelen og saken riktig, så var ingen kilder oppgitt FØR AD påpekte det. Eirik Sandvik tok det til etteretning, og kom med kilder.

Det var riktig gjort av begge, spør du meg. Smiley

Celdiir

  • Gjest
Sv: Effektiv oppvarming
« #67 : 20. februar 2008, 18:28 »
Hvis jeg husker den opprinnelige artikkelen og saken riktig, så var ingen kilder oppgitt FØR AD påpekte det. Eirik Sandvik tok det til etteretning, og kom med kilder.

Det var riktig gjort av begge, spør du meg. Smiley

Det stemmer ja, og var riktig gjort av begge. Smiley

Det jeg reagerer på er at biccevovven kommer inn et halvt år senere og fortsatt syter om at artikkelen er stjelt fra en eller annen plass og mangler kilder (når den ikke gjør det lengre). Åpenbart bare ute etter å lage bråk i mine øyne, med mindre han faktisk kan vise til en artikkel der dette er stjelt direkte fra da. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Effektiv oppvarming
« #68 : 20. februar 2008, 18:31 »
Det stemmer ja, og var riktig gjort av begge. Smiley

Det jeg reagerer på er at biccevovven kommer inn et halvt år senere og fortsatt syter om at artikkelen er stjelt fra en eller annen plass og mangler kilder (når den ikke gjør det lengre), uten å vise til dette. Åpenbart bare ute etter å lage bråk i mine øyne, med mindre han faktisk kan vise til en artikkel der dette er stjelt direkte fra da. Smiley
Helt enig.
Da setter vi strek der.

Biccevovv; Eirik har tatt dett til seg tidligere. det medførte riktighet da det ble påpekt av AD, men saken er gammel og stort sett ryddet opp i, vel?!


Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Effektiv oppvarming
« #69 : 21. februar 2008, 01:35 »
Helt enig.
Da setter vi strek der.

Biccevovv; Eirik har tatt dett til seg tidligere. det medførte riktighet da det ble påpekt av AD, men saken er gammel og stort sett ryddet opp i, vel?!

Ja, saken var ute av verden for lenge siden. "Effektiv oppvarming" var en av de første artiklene jeg skrev og jeg tenkte rett og slett ikke på viktigheten av kildehenvisning (JA, jeg gjorde en feil og dette beklaget jeg med en gang). Siden den gang har jeg vært bevisst på dette ved behov og problemet var og er løst, så ser ikke poenget med å komme med det innlegget så lenge etterpå, som allerede nevnt.

Jeg kan jo for øvrig personlig spørre Eric Cressey om han mener dette er en kopi av verkene hans når jeg møter han face to face i morra.

Det er ganske åpenbart at innlegget (selv det redigerte) til Biccevovven bærer preg av misnøye med MyoRevolution.

Kom heller med kritikk av det jeg har presentert ETTER denne saken. Smiley



 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!