Skrevet av Emne: Knebøy 20 x 150kg og 1 arms chinups!! :-D - FILM s.235  (Lest 540117 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1170 : 15. august 2008, 05:26 »
Tror det kommer til å gå kjempebra på Bjørknes jeg  Grin 2KJ er forøvrig veldig greit å ha med seg ettersom det er pensum første halvår. Riktignok knyttet opp mot ernæring, men likevel ikke dumt. Samme med biologi. Alt dette med enzymer, katalysatorer - virker veldig meningsløst der og da, men veldig aktuelt Smiley

Lykke til, så gleder jeg meg til å se deg neste år Wink Dumt du ikke kom inn i år, så kunne jeg blitt fadderen din. Tror jeg hadde likt og hatt kontrollen over deg, haha  >Cheesy

Jess, da er vi to om det, det skal gå knall!
Hah, som sagt... kontroll over meg.. dream on Smiley

Det var det jeg sa Baliba, etter videoen fra vår Powertrip, så regner det inn med småchicks! Essz!

Må nesten skuffe med å si at jeg har pratet med vedkommende en god stund allerede og filmen har ikke slått ann hos "Chicksa" enda gitt. Men nå har jeg heller aldri vært kjent for å dra mye chicks, derimot gutter er jeg ram på....
Men en ting har du rett i, hun passer fint inn i kategorien "småchick" Grin

Haha, "småchicks" faktisk. Jeg er da ikke så mye yngre enn han  Tongue

Ikke prøv og skryt på deg nå....

Honnør lillegutt! Gratulerer med perser og alt! Jeg skulle også ta opp fag på bjørknes i år, hele 8 fag. deriblant biologi! Så hadde vært stor sansynlighet for at vi skulle gått i klasse sammen på en del av fagene. Men så fikk jeg skoleplass i lillehammer, så den gang ei Wink
Jævlig glad for at jeg slapp å ta opp fag, men du får ha lykke til!

Takker!
Synd det ikke ble Bjørknes på deg, det kunne jo blitt et riktig så artig år sammen! hehe
Jeg syntes forøvrig egentlig det blir helt greit å ta opp fag, for da slipper jeg å tenke tilbake på dårlige tider på VGS og heller nå bevise at jeg virkelig kan bedre, for det skal jeg faen meg nå.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1171 : 15. august 2008, 06:05 »
Tirsdag 12/8-08

Dag 1 av Sheiko ”Base/Preparatory plan for powerlifting”

Sted : kjelleren til Gale-Per

Litt lett stretching og bevegelighet som oppvarming.

Knebøy :
20x15
50x12
70x8
90x5
110x4/4
125x2/2/2
145x2/2/2/2/2

Benkpress :
50x10
70x5
85x4
100x3/3
112,5x3/3/3/3/3/3

 - Supersett -
Flyes ( Med skiver ) :
10x10/10/10/10/10

Knebøy :
90x5
110x5
125x4/4/4/4/4

Beinhev :
10/10/10


Formen kjentes veldig fin ut. Terpet en del teknikk og Per maste med småpirking underveis som gjorde at jeg fikk til teknikken mye bedre på alle settene. Har nok aldri løftet så pent og så tungt uten belte. Benken var ikke helt optimal da stangen er litt tjukk og benken per har ikke akkurat er konkurranse standard, men det lar seg absolutt gjennomføre.
En god og slitsom økt, men siste knebøysettene ble egentlig bare koselig. Kjørte også alle sett bortsett fra de på 145kg med full stopp.


Onsdag 13/8-08

Dag 2 av Sheiko ”Base/Preparatory plan for powerlifting”

Sted : SATS Asker

6 min sykkel, motstand 4 og litt bevegelighet som oppvarming.

Markløft :
25x15
50x10
70x8
105x4
125x4
150x3/3
170x3/3/3/3/3 ( Lett pers uten belte )

Benkpress :
20x20
50x10
70x5
85x5
100x4/4
105x3/3
112,5x2/2f :|
105x3/3
100x4
90x6
85x8
70x10

- Supersett -Flyes :
11x10/10/10/10/10 ( Smerte.. )

Markløft til knærne :
60x10
105x4
125x4/4/4/4


Jeg skulle nå egentlig ha en dag i mellom disse to øktene, men siden jeg startet på en tirsdag og jeg hadde lyst til å ha fri på torsdagen bestemte jeg meg for å kjøre på i dag med en liten skepsis i bakhode. Marken gikk virkelig overraskende bra og 170kg var virkelig ikke noe problem selv uten belte, så mye har jeg aldri dratt uten belte før så det var virkelig gøy.
Benken derimot ble bokstavelig talt et helvete. Jeg var rimelig kjørt etter gårsdagen og jeg kjente allerede bare på oppvarmingen med stangen at det sannsynligvis ville gå dårlig. Men jeg hadde bestemt meg for å gjennomføre så jeg kjørte på. Allerede på 70kg kjente jeg at brystet virkelig begynte å stramme seg til og krampen kjentes farlig nær ut. Men bestemte meg for å fullføre så godt som mulig og fortsette så lenge ikke krampe slo til for fullt.
Alt kjentes blytungt ut, men det gikk likevel relativt greit opp, helt til jeg kom til 112, det var grusomt. Det var til og med en hyggelig kar der som tilbød seg å stå bak om jeg trengte det, men jeg sa nei og at det burde gå bra. Da endte jeg opp med å bli liggende med stanga på brystet da jeg failet på rep nr 2 på andre settet, det var helt tomt for krefter og brystet skreik. Men ingen skade skjedd og stangen var bare å rulle ned på magen og slenge på plass igjen. Selv har jeg aldri skjønt helt denne store redselen for å bli liggende med stanga på brystet, med mindre det faktisk er snakk om virkelig tunge vekter som 150+++.
Men til tross for 2 skrikende pupper og et energinivå som nærmet seg null bestemte jeg meg for å fortsette. Absolutt alle settene videre nedover pyramiden var grisetunge, helt til aller siste 10’ern på 70 da den plutselig var veldig lett ( Rep styrken min er tydeligvis kommet for å bli ).
Klokken var blitt mye da jeg ankom sats litt for sent noe som gjorde at  jeg innså at jeg ikke ville rekke å fullføre hele programmet. Kuttet derfor litt ned på markløften hvor jeg egentlig skulle vært oppe på 150kg på de siste settene også. Men ser ikke på det som noe stort tap da jeg uansett aldri har trent mark til bare knærne og det kjentes mer enn tungt nok ut med 125 på disse settene, pluss at jeg skulle rett på nattevakt etterpå så greit å ha litt energi igjen.
Det var for øvrig så vidt jeg kom meg på jobb for jeg sleit virkelig med å få på meg både bilbelte og det og bare svinge med rattet når jeg skulle gjøre, puppa kjentes ut som de nærmest hadde revnet innvendig og hele overkroppen verket og kjente det til og med nedover armene. Heldigvis roet det seg ned etter hvert.


Torsdag 14/8-08

Dag 3 av Sheiko ”Base/Preparatory plan for powerlifting”

Sted : SATS Asker

6 min oppvarming på sykkel, motstand 3, lett og behagelig.

Knebøy :
20x15
50x10
70x8
90x5
110x4
125x3/3
145x3/3/3/3/3

-Supersett –Sternum pullups :
5/5/5/5

VMO RC :
6x12/12/12/12

Rollouts :
10/10/10/10

Dagen jeg egentlig hadde sett for meg å ha fri, men hadde glemt et øyeblikk at jeg faktisk skulle stå 4 timer i resepsjonen så fristelsen ble for stor.
Fristelsen for trening i seg selv var i grunn minimal da jeg hadde sovet totalt 4 timer og spist totalt 1 boks kesam og en god morgen yogurt i løpet av dagen. Verken trykk, lyst eller motivasjon var i nærheten av moderat, men jeg heiv meg alikavel uti det og tenkte at jeg i det minste kunne kjøre det som var av knebøy for dag 3. Så litt dels fordi jeg allerede uansett var på SATS, og dels fordi jeg visste at jeg skulle bort de kommende 2 dagene uten muligheter for å trene så kastet jeg meg uti det etter å ha kastet i meg yogurten og kesamen.
Til min store overraskelse var det faktisk ikke så halvgæli trykk i kroppen likevel. Da treningsbuksene jeg vanligvis trener i var til vask hadde jeg i dag på meg en relativt trang treningsbukse som passet ok for et par år siden, noe som tilsier at den satt som thights når jeg trente knebøy nå Men heldigvis røk den ikke og jeg fikk etter hvert myket meg opp til å komme ned i godkjent dybde. Settene på 145 ble faktisk lettere og lettere av en eller annen merkelig grunn i tilegg til at teknikken ble bare bedre og bedre, det pleier jo strengt tatt å være fullstendig motsatt på tunge sett, men ser ut til at jeg begynner å bli betydelig mer herdet etter relativt mye knebøytrening siste tiden.
Kjørte litt lett pullups, rc og rollouts som avslutning siden resten av programmet med benkpress utvilsomt utgikk denne dagen.

Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1172 : 15. august 2008, 16:11 »
Nisse! Jeg sa du skulle planlegge så du fikk tid til alt du skulle gjøre!  *slår seg hardt i hodet*

Vel.. vel... blir en ny erfaring dette også da... Men ekstratreninger på sheiko er ikke å anbefale, blir fort betennelser og slikt av det...

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1173 : 15. august 2008, 16:24 »
Det er ikke snakk om planlegging når jeg jobber 3 ganger på 2 dager samt "må" på hyttetur.
Det hjelper ikke å planlegge når tiden ikke strekker til.

Uansett så trener jeg jo ikke noe ekstra, jeg droppet en halv økt og hadde 2 økter på rad.
Så blir det 2 økter på rad igjen da jeg må ta lørdagsøkta på søndagen pga hyttetur og  tar mandagen som mandag i håp om at rekkefølgen kan opprettholdes riktig.
Men dette er jo som sagt en av grunnene til at jeg har litt høyere terskel for å følge faste programmer enn jeg ellers ville hatt, fordi det er vanskelig å få til å klaffe med timeplan ellers.
Men om det blir litt kræsj og småjustering får så være, må da kunne gå ann å fullføre på sett og vis selvom ikke alt er 100% slik det er ment.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1174 : 15. august 2008, 16:51 »
Glimrende dette Baliba! Jeg fikk meldingen din da du var i Trondheim, svarte jeg ikke på den? Jeg er usikker på om jeg gjorde det eller ikke. Tror jeg var på trening da du prøvde å få tak i meg og da jeg så meldingen så var det allerede for sent . Senere tror jeg at jeg slettet alle meldinger eller noe og ikke hadde ditt nummer mer. Så jeg beklager om du ikke hørte noe fra meg. Håper du kommer tilbake til Trondheim og slipper å oppleve Sats igjen. Fy faen. Du skulle tatt kontakt umiddelbart så kunne jeg evt. ha hentet deg med bil. Da hadde treningen vært 5 meter unna istedet for 200. Og hvilket Sats-senter var du på? Sto noe om Marinlyst men det er jo i Oslo.

Ellers mye bra trening og spesielt artig med beskrivende innlegg og se at selv om negative tanker kommer så trosser du dem hele tiden. Det er bra og slik det skal være Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1175 : 15. august 2008, 16:56 »
Ingen program er fasit, men snarere veiledende. Man gjør så godt man kan med de forutsetninger man kan. Men jeg har sagt du bare kan komme å trene i kjelleren her om det er stengt på SATS. Det kan du benytte deg av, bare til å ringe. Ikke vær redd for det.  Stå på videre!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1176 : 15. august 2008, 19:11 »
Det er ikke snakk om planlegging når jeg jobber 3 ganger på 2 dager samt "må" på hyttetur.
Det hjelper ikke å planlegge når tiden ikke strekker til.

Du gjør ting på din måte, men det er alltid snakk om planlegging når man skal oppnå noe i livet. Smiley

Failing to plan, is planning to fail. Wink

Men det er ingen krise om ikke alt går etter planen hele tiden. Dine resultater taler jo for seg selv. Ikke mange på så lett kroppsvekt som er så sterke. Så du har gjort veldig mye riktig! Å kjøre et styrkeløftprogram nå er jo en ny opplevelse, som du vil komme beriket ut av. Så får vi se hva sheiko gir deg av resultater. Cheesy

Utlogget Niina :)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1177 : 16. august 2008, 18:16 »
Jess, da er vi to om det, det skal gå knall!
Hah, som sagt... kontroll over meg.. dream on Smiley

Må nesten skuffe med å si at jeg har pratet med vedkommende en god stund allerede og filmen har ikke slått ann hos "Chicksa" enda gitt. Men nå har jeg heller aldri vært kjent for å dra mye chicks, derimot gutter er jeg ram på....
Men en ting har du rett i, hun passer fint inn i kategorien "småchick" Grin

Ikke prøv og skryt på deg nå....


Innerst inne tror jeg nok du tenner på tanken Wink Haha.

Denne helga kommer til å ta knekken på meg. Er kjempesliten allerede. Skal snart spise taco, så er det ut igjen. Siste sjanse nå før hardkjøret begynner Smiley Ellers håper jeg du har en fin helg Grin

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1178 : 18. august 2008, 02:50 »
Glimrende dette Baliba! Jeg fikk meldingen din da du var i Trondheim, svarte jeg ikke på den? Jeg er usikker på om jeg gjorde det eller ikke. Tror jeg var på trening da du prøvde å få tak i meg og da jeg så meldingen så var det allerede for sent . Senere tror jeg at jeg slettet alle meldinger eller noe og ikke hadde ditt nummer mer. Så jeg beklager om du ikke hørte noe fra meg. Håper du kommer tilbake til Trondheim og slipper å oppleve Sats igjen. Fy faen. Du skulle tatt kontakt umiddelbart så kunne jeg evt. ha hentet deg med bil. Da hadde treningen vært 5 meter unna istedet for 200. Og hvilket Sats-senter var du på? Sto noe om Marinlyst men det er jo i Oslo.

Ellers mye bra trening og spesielt artig med beskrivende innlegg og se at selv om negative tanker kommer så trosser du dem hele tiden. Det er bra og slik det skal være Smiley

Jeg fikk aldri noe svar dessverre nei, men bedre lykke neste gang. Blir nok flere småturer til Trondheim i fremtiden om ikke fagene nå tar knekken på meg, noe de selvfølgelig ikke gjør.
Og ja håper virkelig jeg slipper å oppleve SATS flere ganger, huff å huff Grin
Og du har selvfølgelig helt rett i at det ikke var Marinlyst jeg var på, men Valentinlyst! Jeg er ekspert i glemme og blande navn, på lik linje som at jeg blandet Giske? Atletklubb med Trondheim Atletklubb som var det faktiske stedet jeg var.

Veldig gøy med tilbakemeldinger på det jeg skriver, men jeg er såpass omtenksom at jeg ikke har planer om å drukne deg\dere med samtlige negative tanker som går meg hus forbi, det tror jeg jaggu ikke serveren her hadde taklet. Grin


Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1179 : 18. august 2008, 02:59 »
Ingen program er fasit, men snarere veiledende. Man gjør så godt man kan med de forutsetninger man kan. Men jeg har sagt du bare kan komme å trene i kjelleren her om det er stengt på SATS. Det kan du benytte deg av, bare til å ringe. Ikke vær redd for det.  Stå på videre!

Det har du helt rett i og jeg gjør så godt jeg kan utifra hva jeg føler er hensiktsmessig. Forøvrig var det ikke denne gang at det stengte som var største problemet, mer at jeg faktisk skulle på jobb like etterpå. Men veldig allright med en trening i kjellern innimellom så det gjentas med glede flere ganger fremover!

Du gjør ting på din måte, men det er alltid snakk om planlegging når man skal oppnå noe i livet. Smiley

Failing to plan, is planning to fail. Wink

Men det er ingen krise om ikke alt går etter planen hele tiden. Dine resultater taler jo for seg selv. Ikke mange på så lett kroppsvekt som er så sterke. Så du har gjort veldig mye riktig! Å kjøre et styrkeløftprogram nå er jo en ny opplevelse, som du vil komme beriket ut av. Så får vi se hva sheiko gir deg av resultater. Cheesy

Du har forsåvidt rett i det også, men så kommer det ann på hvor mye man legger i dette med planlegging. Jeg har alltid hatt dårlig erfaringer hvor jeg har planlagt ting til punkt og prikke og dermed tatt så godt som fullstendig avstand fra slikt. Kan vel konkludere med at jeg er elendig til å planlegge, men det er jo ikke bare så enkelt heller for når det snakk om planlegging som innvolverer andre ting eller andre personer enn bare meg så blir kabal plutselig mer komplisert. Ting dukker opp, ting kommer iveien etc... Men slik er livet. Livet har en tendens til å vri litt på ting i forhold til hvordan man har forestilt seg det og det er noe jeg har lært meg å kompensere for i senere tid. Har fungert bra for meg å se for meg noe jeg skal fullføre, men stoppe der med planleggingen. Planen nå er å fullføre sheiko programmet, om det så ikke lar seg fullføre til punkt å prikke hver eneste dag og hver eneste økt får så være, om ikke annet vil jeg uansett sitte igjen med en ny erfaring.

Hva som er riktig og galt kan alltids diskuteres, men jeg har gjort mye rart og det meste gir jo en form for resultat, selvom det nødvendigvis ikke alltid har vært akkurat slik man har ønsket. Men så lenge det går fremover på en eller annen måte i form av økninger skal jeg ikke klage.
Blir spennende å se hvordan det ligger ann om 3-4 uker Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1180 : 18. august 2008, 03:00 »
Innerst inne tror jeg nok du tenner på tanken Wink Haha.

Denne helga kommer til å ta knekken på meg. Er kjempesliten allerede. Skal snart spise taco, så er det ut igjen. Siste sjanse nå før hardkjøret begynner Smiley Ellers håper jeg du har en fin helg Grin

Innerst inne? Man trenger da ikke grave dypt for å finne ut at jeg sånn egentlig er en skitten liten pike!
Hardkjør du liksom, lese bok å knaske godteri...
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1181 : 18. august 2008, 03:28 »
Liten oppsummering fra helgen :

Etter å ha jobbet natt til fredag ble til at jeg slang meg i seng og sov det jeg rakk før vi (pappa og storesøster) skulle kjøre avgårde til hytta i Folldal.
Sov ikke så altfor godt natt til lørdag da madrassen jeg lå på var av særdeles dårlig kvalitet så jeg lå ujevnt og ubehagelig, samt slo hodet et par ganger i kantene på senga. Dumme gamle treseng...
Dessverre ble jeg våknet for å bli dratt med ut på tur på lørdagen ( var jo planlagt.. ), men var heldig nok å få sove helt til 10:30.
Stod opp og spiste noen kokte egg og noen brødskiver med dobbelt opp av ost,skinke og skinkeost. Lagde tilsvarende matpakke før det bar avgårde mot dagens mål, Snøhetta.
Ganske tidlig på turen kom det en uventet utfordring. Veien oppover var merket, men trolig var det mer vann nå i den ene elven enn hva det har vært tidligere så jeg og søster fikk oss en fin balansetrening mens pappa heller valgte og bade (vasse), han om det. Uansett så kom vi nå oss relativt raskt over og fortsatte flukten fra det stressende bylivet.
Når det ikke lenger er verken trær eller mose på bakken og man er omgitt av kun store steiner får jeg det alltid for meg at man skal løpe utenom løypa, og gjerne ekstra fort. Det har foreløpig heldigvis alltid gått bra, men det kjennes virkelig ikke lettere ut med åra. Jeg skylder på den tynna lufta for det var grusomt tungt og det begrenset seg selv ganske godt hvor mye jeg orket å hoppe oppover og rundtomkring oppi fjellet der. Pappa driver en del med løping og det blir alltids noe snakk om hva jeg eventuelt slår han i og motsatt. Vi var enige om at jeg ville vunnet overlegent på 50-100m oppover fjellet, men at han høyst sansynligvis ville knuse meg på lengre distanser. Noe han også beviste greit ved å nå toppen først av alle tre, lett. Ned igjen derimot er det ingen som slår meg! Ha..ha..
Vi var meget heldige med været selvom vi faktisk i utgangspunktet var litt skeptiske til om vi i det hele tatt kom til å nå toppen pga eventuelt dårlig vær. Halveis fra toppen møtte vi en liten annen gjeng som nettopp hadde vært på toppen og fortalte at det hadde vært sur, kaldt og tåkete, men vi så håp i noen glipper mellom skyene. Riktignok ble det tåkete og kaldt ikke altfor lenge etter at vi nådde toppen, men vi var faktisk så heldige at vi fikk rundt et helt kvarter med sol og fint vær før det ble grått. Turen nedover startet kaldt og tåkete, men det løsnet helt opp etterhvert og fikk sol og fint vær store deler av turen.
Jeg er glad knær ikke kan tenke selv og velge selv om de skal ta imot eller bare slippe etter for trykk for da hadde jeg trolig endt mine dager midtveis ned fra fjellet. Det var ikke direkte behagelig på slutten da knærne begynte å sutre ganske bra på vei ned. Var spent på om jeg idagene etterpå kom til å bli støl etter denne turen for melkesyre tok meg sikkert 99 ganger på vei opp, og trykket fra å hoppe nedover igjen gir jo mildt sagt en god belastning på det meste i underkroppen. Utrolig nok kjenner jeg overhode ingenting i dag bortsett fra muligens litt ekstra stiv i knærne.

Planen var forøvrig å få trent på kvelden etter å ha kommet hjem søndag kveld, men vi(jeg) var litt for treig ut av senga noe som resulteterte at vi kom litt for sent hjem til at det ble noe av. Men jeg tror ikke jeg skal sitte med hode bøyd av den grunn, for tror nok det er like greit å få denne dagen fri før Fortsettelsen av Sheiko er i morgen, samt skolen begynner.
I morgen begynner forkursene på Bjørknes og det blir første gang jeg virkelig skal gå på skole på noen år nå, det kommer til å bli rart, men forhåptentligvis også gøy og lærerikt. Skulle dog gjerne ha sett at jeg var i seng noe tidligere enn jeg ser klokka nå viser.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1182 : 18. august 2008, 20:18 »
Train hard, fight easy! Det samme gjelder for studier! Lykke til!

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1183 : 18. august 2008, 23:54 »
Will do, och tack så mycket!

Dagens :

6 min oppvarming på sykkel, motstand 4.

Benkpress :
20x20
50x12
70x5
85x4
100x3/3
112x5x3   !?
110x3/3   !?

Knebøy :
50x12
70x8
90x5
110x4
125x3/3
145x3/3/3/3/3

A1,Benkpress :
50x10
80x4
90x4/4
105x4/4/4/4

A2, VMO RC :
8x5/5/5

B1, Flyes :
12x10
10x10/10

B2, Beinhev +2kg :
10/10/10


Da jeg kom på trening følte jeg meg bra til sinns, men hadde på følelsen av at trykket var noe labert grunnet fjellturen i helgen og at jeg har kuttet bevist på karbs den siste tiden. Det gikk til og med værre enn fryktet.
Benken kjentes helt OK ut helt til jeg havnet på 112,5 hvor jeg egentlig skulle tatt 3x3 pluss noe mer etter det. Skjønte på første settet at dette var jeg katastrofalt langt unna og klare så tenkte jeg kunne ta av 2,5kg og heller ta litt mindre også på de neste settene, men selv 110 var grusomt tungt så jeg bestemte meg for å droppe de neste 3 settene.

Krysset fingre og tær for at knebøyen ikke sviktet meg også, noe den i senere tid har vist seg og ikke gjøre. Knebøy er en trofast venn som ikke svikter der andre ville sviktet, bøy er gøy.
Alt kjentes fint ut bortsett fra litt klaging fra hofteleddsbøyer under oppvarmingen, men det slapp helt etterhvert. Selv 145 kjentes forholdsvis lett ut dag, og selvfølgelig fortsatt uten belte eller noe Smiley

Men så til det merkelig. Etter en elendig start med grusomt tung benk for så relativt tung, men alikavel lett bøy så var plutselig benkpress blitt lettere ! Jeg var jo i tvil om at det i hele tatt skulle gå selvom det var 5kg ned, men jaggu var det ikke lett og alle reps eksplodert fint og lett opp.
Det må ha vært en blanding av at jeg ikke var varm nok, tok for korte pauser og ikke hatt fått fordøyd den næringen som var på vei i starten av treningen, men alikavel merkelig greier.

Og til noe helt annet, det er en bokstavelig talt nydelig skapning som har blitt lagt merke til på sats de siste dagene, men til min store skuffelse takket hun for seg og var ferdig med dagens trening i det jeg begynte å varme opp på benken, typisk. Jeg gir som regel blaffen i hva som trasker rundt meg når jeg er på trening, men dette er for bra til å ikke legge merke til. Hun er forøvrig også veldig hyggelig, og ja jeg sa HUN til de som eventuelt måtte legge sin skepsis i det.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba, litt om motivasjon s.75 og 130x20 s.76
« #1184 : 21. august 2008, 23:50 »
Orket ikke skrive logg i går grunnet sykdom.

Trening 20/8-08

4 min jogging på mølla.

A1, Markløft på stepkasse :
40x12
70x8
110x5/5/5/5/5

A2, VMO RC :
4x12
5x12/12/12

Chins:
2/2/8

Sternum pullups :
8/8

Benkpress med beina opp:
50x12
60x10
100x4/4/4/4

Var egentlig veldig skeptisk til om jeg burde trent idag siden jeg  faktisk var syk, smått feber og dårlig i magen. Men etter noen paracet i løpet av dagen så følte jeg meg ganske ok så lenge effekten fra paraceten var på topp. Kjente at jeg var slappere enn vanlig så tenkte uansett atjeg bare skulle kjøre igjenom litt lett fremfor å faktisk prøve å gjennomføre det som stod på sheiko programmet.

Alt kjentes helt greit ut og det var greit med styrke i kroppen men særdels lite futt.
Det var like etter at jeg var ferdig med å trene at jeg virkelig begynte å føle meg crap igjen, og når jeg da tok en ny paracet fikk jeg ikke igjen den følelsen av å føle meg ok som jeg hadde kjent tidligere.
Jeg ble bare varmere og varmere og frøs mer og mer. Samtidig ble magen dårligere og dårligere og det ble jevnlige dobesøk utover kvelden. Når jeg la meg var jeg så varm at det svei i øynene når jeg lukket de, hele kroppen kokte og jeg kan ikke huske å ha vært så varm noen gang, men samtidig frøs jeg. Nesten synd at jeg ikke målte feberen, for det var det ingen tvil om at jeg hadde. Hadde litt merkelige drømmer i løpet av natten også. Og etter å ha sovet i bortimot 4 timer begynte magen for fullt igjen. Fikk ikke sove mer etter 6 på morningen i dag og dobesøkene ble fulgt jevnlig de kommende timene. Samtidig som jeg var våken så var jeg fortsatt delvis igjen i de merkelig ”feberfantasiene”, hadde det ikke vært for magesmertene hadde jeg nok ikke vært bevist på om jeg var våken eller sovende. Uansett hva jeg gjorde fikk jeg vondt og endte med å måtte løpe på do. Hvis jeg la meg ned fikk jeg vondt, hvis jeg drakk litt vann så fikk jeg vondt med en gang og det kjentes ut som det bare gikk rett igjennom systemet. Ble til slutt at mamma kom å hentet meg og kjørt emeg til legen, som forøvrig ikke skjønte helt hva det kunne være og syntes det hele var veldig rart. Han nevnte også noe om at jeg eventuelt måtte legges inn for å få væske i kroppen hvis det ikke gav seg. Tok noen blodprøver som viste at jeg fortsatt hadde litt å gå på så levde i håpet om at det skulle stoppe. Kjøpte inn cola, 2 epler og en loff og en pakke imodium. I det jeg kom hjem igjen sluknet jeg heldigvis i det jeg traff senga og fikk sovet i ca 3 timer, men våknet igjen da til magesmerter. Slang i meg imodium med noen slurker cola. Etter noen timer hadde jegfått ned en halvliter cola, 1 1\2 ple og litt loff og magen virker og ha roet seg ned og på en måte stoppet opp. Akkurat nå er jeg bare litt varmere enn normalt, litt slappere enn normalt, vondti hode og i ledd, men ellers relativt oppegående så da håper jeg på at jeg orker å få sneket meg tilbake på skolen  i morgen.

Sheiko bli forøvrig nå lagt helt på hylla da jeg ikke ser noen grunn til å prøve å fortsette det ettersom hvor dårlig det faktisk har gått og tenker heller at det er bedre å gjøre det jeg gjorde før det, for det funket tydeligvis.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!