Skrevet av Emne: Knebøy 20 x 150kg og 1 arms chinups!! :-D - FILM s.235  (Lest 538606 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #795 : 16. februar 2008, 16:37 »
Ut fra en styrkeløfters perspektiv, eller ut fra en fersk styrkeløfters perspektiv, så har du selvsagt helt rett. Det er hyggelig å kunne konversere med en utøver som har omløp i hodet og kraft i kroppen. For enkelte virker det som at kraften er det rådende! Wink

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #796 : 16. februar 2008, 16:39 »
"nakkebøy med god teknikk er identisk med frontbøy..."

Hehe. ok - men du øker mer i styrke i frontbøy av å kjøre nakkebøy, enn omvendt?  Grin Grin Grin

"ikke lett å kjøre mer enn fem reps..." Hvorfor akkurat fem, hvorfor ikke 4, eller 6. Jeg kjører da 10 reps
med letthet også...

Her har du niere:

http://www.youtube.com/watch?v=ghB81jLRWjs

Var ganske lett det, eller hva?   Grin

helt uenig med deg. frontbøy er å foretrekke fremfor vanlig bøy ved opptrening av dårlig rygg.




Snedig at du klarte å "glemme" ordet "tilnærmet lik" i sitatet her...  Cool

At du er uenig er ikke synonymt med at jeg tar feil.
Teknikken din i frontbøy er under enhver kritikk. Og en person med ryggsmerter vil ikke bli bedre av å kjøre med en slik utførelse. Tviler på at en skadet rygg ville holdt mange ukene med dette opplegget. Du tipper frem for hver eneste rep. Belastningen går ut i nedre korsrygg! Ikke bra!
Får svært vondt i ryggen bare av å se på dette...
Du burde jobbe mye mer for å få inn det korrekte grepet. Dette vil sikkert hjelpe. Lykke til.

Du har bevist at det er fysisk mulig å kjøre frontbøy med mer enn 5 reps. Gratulerer! Dette motbestridet jeg ikke. Men jeg hevdet at teknikken ville få svi av det, og det fikk jeg rett i. Fint du postet video, så kan andre også se dette Smiley

Ta en titt på dette, så ser du hvordan du kan kjøre frontbøy uten å forårsake unødig stress på korsryggen:
http://www.youtube.com/watch?v=XkK9-mnDAy4


jørgen har forresten aldri tatt mer enn 180kg i frontbøy, selv om han sikkert er god for 200. grunnen til at han sannsynligvis er sterkere enn meg i frontbøy er at han er sterkere i bena. sterk i bena blir du av en bøy-variant, samme om stanga er foran eller bak.

omtrent som med benk, trener du bare smalbenk blir du sterkere i benk, og omvendt.

min ordinære bøy øker tilsvarende med min frontbøy, uten at jeg trener ordinær bøy.

Du har økt 30 kg+ eller lignende i vanlig bøy nå etter smolov øktene?
Post gjerne video. Husker du hadde godt over 200 kg allerede før du ble medlem av styrkeløft forbundet, var vel rundt 215/220, så nå etter frontbøyopplegget tar du ca. 245/250 i raw bøy?
Jørgen tar langt mer enn 180 kg, dette vet du like godt som meg. Å tro noe annet er helt fullstendig latterlig. Hans teknikk var plettfri. Og løftet gikk lett på 180 kg.

Når du kan kjøre med 200 kg+ på varianten bak nakken og du kun kan trene med 170 kg+ foran, hvilken øvelse blir du sterkeste av å trene?!
Jeg tipper på den første.

Det bør nevnes at både Baliba og Stallion driver(har drevet?) med styrkeløft hvor man konkurrere med stangen bak nakken. Et viktig poeng.

Kan man ikke trene vanlig knebøy på grunn av ryggsmerter løfter man feil. Ryggen skal være rett og man skal jobbe med kjernemuskulaturen i løftingen, ikke ryggstrekkerene.

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #797 : 16. februar 2008, 16:42 »
Tror ikke godeste Stallion aka Frontbøymannen aka Mr. Trening er helt enig i det der. Man får jo sterkere bøy dersom frontbøyen øker?


Hehe, har ikke noe mål om å være enig med han heller. Vil bare se Baliba tilbake i styrkeløft jeg.
Knebøy er en av øvelsene i styrkeløft og den bør terpes på også i en opptrenings fase. Kanskje det er nettopp da den er mest aktuell. For da kan man terpe på lette vekter og kjøre inn teknikken.
Frontbøy som støtteøvelse; JA. Som erstattning for knebøy; NEI.

At den vanlige bøyen blir sterkere av frontbøy stiller jeg meg sterkt tvilende til.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #798 : 16. februar 2008, 20:51 »
Nå kom jeg akkurat hjem igjen etter min fine løpetur fra Sandvika. Ble rask gange fra stasjonen og til XXL og løp derfra og hjem på nøyaktig 7 min ( stoppeklokke ) som i følge Gulesider tilsvarer 1,8km.
Følte meg som en sel der jeg vagget av gårde iført både treningstøy, full uniform og boblejakke og sekk.

Her var det liv ser jeg... *lese*
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #799 : 17. februar 2008, 03:00 »
Ivrig Pingle: Jeg har ingen interesse av å starte en "pissing contest". Det er klart at en verdensener i vektløfting, som Dabaya er bedre teknisk sett enn meg, noe annet ville være utenkelig. Jeg er veldig fornøyd med det jeg driver med, og det er det viktigste for meg. Det var heller ikke et poeng for meg å påpeke at du tok feil, jeg uttrykte snarere mine meninger. At du ikke evner å diskutere på et saklig grunnlag, uten å komme med mye usakligheter og vissvass er trist. Vi har alle til felles at vi liker å løfte, om vi så liker overkropp, ben, frontbøy eller vanlig bøy. Om vi så er fitnessutøvere, styrkeløftere eller byggere. Da er det lett å henge seg opp i småting, og skape krangel og uenigheter. Dette er trist, og dette har ført til at jeg har involvert meg mindre og mindre på treningsforum.

Du kan lese gjennom det du skrev en gang til, og så kan du se om du er enig i uttrykket: "Du må ta ballen, og ikke mannen!".

Jeg synes du er en framifra hyggelig person, støttende og hyggelig på alle måter, og at man kan la seg rive med om man får noe imot som føles urettferdig, som kritikk, eller lignende, har jeg fullstendig forståelse for.

Jeg ønsker deg lykke til med treningen din, og håper at det er fremgang både med ryggen, og fremgang mht. stivheter i kroppen generelt. Jeg er ikke interessert i, eller ønsker å hisse til usaklige diskusjoner på dette forumet. Etter min mening er det for mye av dette, og synes at vi alle ville være langt bedre tjent med å holde en roligere tone, og diskutere på et mer saklig grunnlag.

Når det gjelder det rent løftemessige ligger min 1RM i knebøy 50kg over min 1RM i frontbøy. Da jeg hadde 170kg i 1RM i frontbøy, tok jeg 220 i 1RM i nakkebøy med smal fotstilling. Nå som jeg har 185kg i 1RM i frontbøy, tar jeg sannsynligvis mer i nakkebøy enn tidligere. Min styrke i både knebøy og markløft, har fulgt min styrke i frontbøy, dvs. når jeg har økt 10kg i styrke i frontbøy, så har både min markløft, og min knebøy økt tilsvarende. Dette er kanhende uvanlig og uortodokst (selv om jeg selvsagt vil bestride det).

Jeg har selvsagt overhodet ikke 250kg inne i rawbøy, dette vil jeg muligens ha inne når jeg klarer 200kg i rawfrontbøy.

Etterhvert som jeg har holdt på med denne løftingen noen år, så er løftingen blitt en livsstil, en meget fin og opplevelsesrik livsstil som sådan. At jeg velger andre veier enn mange andre, ser ikke jeg selv på som et stort problem. Jeg har mine filosofier, og mine metoder som fungerer for meg.

Det er alltid morsomt å måle seg mot andre, og selv om jeg hele tiden hinter til forskjellige personer og har småkonkurranser om hvem som klarer mest i ulike øvelser, så er det til syvende og sist det å slå meg selv som er viktigst. Gleden ved å løfte, og det å sette en ny pers er helt fantastisk, og noe som jeg virkelig elsker.

Ingenting kan ødelegge dette, ingen sure folk på et forum, ingen negative kommentarer, ingen som ikke har tro på meg kan ødelegge dette. Du får bare følge med på loggen min, så skal du se at veien jeg er inne på ikke er så ille likevel.

Jeg velger å se bort fra dine negative kommentarer i dette innlegget, og tilgir deg for å ta mannen fremfor ballen. Om du ikke allrede er klar over det, så er jeg nær venn med Jørgen, og vi snakker sammen på ukentlig basis, så jeg er godt oppdatert på hva han er god for og ikke god for. Han er meget sterk, men han er som alle oss andre, bare et menneske han også. Og det er jo veldig artig å ligge bak han, og ha muligheten for å kunne ta han igjen etterhvert i noen øvelser. Kniving mellom kompiser er bare artig! Som kjent var jeg ganske ille skadet ganske lenge, og det er noe jeg ikke unner min verste fiende. Nå er jeg heldigvis tilbake, og sterkere enn før skaden, det synes jeg er fantastisk.

Så jeg foreslår at vi lar de harde ordene ligge, og diskutererer på en saklig måte, det har absolutt ingenting for seg å være negativt på et forum. Når det gjelder fakta om trening kan vi alle ta feil, og jeg vil nok være påståelig og hardnakket hevde noe som for meg er en uomtvistelig sannhet, mens for andre høres det ut som bullshit. Dette er et faktum av det å leve, alle kan ikke være enige til enhver tid. Og uenigheter er bare sunt, det som derimot ikke er sunt, er måten ting kan fremlegges på, særlig i negativ retning.

Ta ikke mine innlegg i verste mening, og tenk deg om to ganger før du skriver dumme ting. Det er lenge siden jeg har sluttet å bry meg om hva andre mener om meg og mine metoder. De fungerer for meg, og det er det viktigste for meg. Jeg har ikke noe behov for å hevde meg. Jeg legger ut mange videoer, fordi det er med på å hjelpe på å motivere meg til å nå enda tyngre vekter, og det er alltid artig å få tilbakemeldinger også. Spesielt konstruktive tilbakemeldinger. Mitt mål er ihvertfall å bli grusomt sterk, så får jeg bare benytte tiden til å vise at jeg har rett.

Ha en riktig god natt så lenge.

-- stallion

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #800 : 17. februar 2008, 03:08 »
Baliba: Jeg er helt enig med deg i at det gir en fantastisk følelse å ha god kondisjon, og ingenting kan slå en riktig god løpeøkt. Da jeg veide rundt 75-80kg, pleide jeg også å løpe veldig mye, og var i veldig god form kondisjonsmessig sett, og hadde en del fantastisk deilige treningsøkter. Ingenting er som å kjenne hjertet hamre og blodet pumpe etter en god løpeøkt. Men jeg har blitt bitt av styrkebasillen, og på vekta i dag var jeg 104.2kg etter trening (samme som på NM i 2007), når du et bitt av styrkebasillen er det lite hensiktsmessig å løpe noe særlig og når du blir så tung i rumpa som det jeg er (he he), så er det slett ikke noe behagelig å løpe. Men jeg kan relatere til dine gode følelser mht. løpingen.

På lik linje som Ivrig Pingle er det intet jeg heller vil enn å se deg tilbake i styrkeløft. Men ikke for enhver pris, helsa er tross alt det viktigste.

Hva anngikk veddemålet før jul vedrørende om du skulle klare 240kg i knebøy, så var ikke det et veddemål jeg inngikk fordi jeg ikke hadde tro på deg (at du aksepterte veddemålet trodde jeg riktignok ikke - jeg ble paff da Smiley ), men et veddemål jeg inngikk for å få deg til å strekke deg ekstra, mot større høgder, mot tyngre vekter. Mange oppfattet tydeligvis veddemålet som et tegn på at jeg ikke hadde tro på deg, tvert om - jeg synes du har gjort veldig mye bra, og har tro på at det er ennå mer hvor det kommer fra. Og jeg skulle med glede betalt deg pengene dersom du hadde klart 240kg i knebøy. Nå ble du skadet, og selv om veddemålet ikke hadde noen klausul angående dette, så var jeg ikke verre på det enn at jeg sa at du bare kunne glemme hele veddemålet. Jeg har selv hatt mine helseproblemer, og jeg vet hvor demotiverende, og hvor deprimerende det kan være.

Med dette ønsker jeg deg lykke til i jakten på større vekter, og i arbeidet med å få skikk på kroppen igjen. Det er intet jeg heller ønsker enn å se deg frisk og sprek og klar til å løfte nye tunge vekter.

For det har vi felles, at vi liker å trene.

Vennlig hilsen stallion.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #801 : 17. februar 2008, 12:08 »
Stallion: her maner jeg opp til strid også svarer du på denne måten.
Fanden ta dem!  Wink

Må gi deg honnør for innlegget, bra skrevet.
Men helt seriøst, teknikk er noe alle må jobbe med kontinuerlig.
Vet at du liker å hive på vekter og lår styrken/størrelsen din tilsier at du har hatt enorm fremgang med opplegget ditt. Det kan jeg ikke nekte for.
Men jeg mener oppriktig at du kan jobbe med teknikken din. Det er ikke lett i arbeidet med å forbedre en 1RM.

Loggen din følger de fleste her på forumet, så også jeg. Meget innholdsrike og fokuserte økter. Dette kan ikke sies om mine egne økter. Du kommer nok sterkere tilbake på NM styrkeløft.

Nok tullball fra meg i Balibas logg  Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #802 : 17. februar 2008, 23:58 »
Stallion: her maner jeg opp til strid også svarer du på denne måten.
Fanden ta dem!  Wink

Ingen skade skjedd. Lykke til i videre trening!

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #803 : 23. februar 2008, 22:50 »
Har en liten økt mandag og onsdag med noe benk og knebøy og noe småtter og tøying og stabilitetstrening.


Er på kurs på AFPT om dagen og fikk i dag kjørt meg litt.

Ble satt på å teste 1RM i dips og klarte mye mer enn forventet.
Etter nærmere 20 sett klarte jeg 70kg med godkjent dybe! Smiley

Senere på dagen ble vi satt til å trene et helvetes skulderprogram hvor jeg faktisk klarte å tryne på et tidspunkt etter fullstendig utmattelse i underarm\hånledd og maks syre og pump i skuldrene.
Etter treninga tok det nærmere en halvtime før jeg klarte å løfte armen normalt over hodet uten vekt. Sovnet også da jeg satt og ventet på toget, smule sliten ja.
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #804 : 24. februar 2008, 02:14 »
Ikke rart du klarte dips med 70kg ekstra. Du har jo hverken rumpe eller ben! Erter Grin

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #805 : 26. februar 2008, 02:26 »
Jeg hadde en liten tøyerunde før i dag på dagen hvor jeg bare var med en venn av meg som trente også drev jeg og tøyde rumpe, bakside lår og fremside lår mens han trente. Det var egegentlig ikke så dumt....forferdelig å bare sitte på bakken og stirre inn i veggene alene mens bindevevet skriker.

senere på kvelden :


6 min på sykkel som oppvarming.

Knebøy :

20x20
50x10
70x5
90x5
120x5/5/5/5/5 ( unnagjort på ca 15 min så ganske korte pauser )

Frontbøy uten å holde i stanga :
50x20/20 ( ble tungt og holde armene strakt ut ved så mange reps så måtte ta tak i stanga på de 3 aller siste repsa )

12 dype utfall på bosuball
12 dype utfall på balansebrett
10 utfall til siden ( det må ha sett idiotisk ut så stiv som jeg er .... )
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #806 : 26. februar 2008, 02:27 »
Ikke rart du klarte dips med 70kg ekstra. Du har jo hverken rumpe eller ben! Erter Grin

Ja du er heldig som har vommen hengende ut så du "slipper" å henge på ekstra vekt... Cheesy
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #807 : 26. februar 2008, 02:35 »
Ja du er heldig som har vommen hengende ut så du "slipper" å henge på ekstra vekt... Cheesy

Bedre med vom og sprettrumpe, enn uten rumpe i det hele tatt!!  Grin

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #808 : 26. februar 2008, 02:36 »
Bedre med vom og sprettrumpe, enn uten rumpe i det hele tatt!!  Grin

Fettet begynner å tære på syntet ditt for den potetsekken du kaller rumpe er det ikke mye sprett i. Og ærlig talt, alle vet jo at jeg har perfekt rumpe Cheesy
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Baliba's trening frem mot 600+
« #809 : 26. februar 2008, 02:40 »
Mmmm, rumpa til Fredrik <3
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!