Skrevet av Emne: Lei! Trenger assistanse fort.  (Lest 2026 ganger)

Utlogget hakon86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Lei! Trenger assistanse fort.
« : 21. mars 2007, 22:54 »
Hei, navn & alder står i nick. Jeg er ny her, nylig registrert faktisk, jeg tenkte kanskje dette var stedet for litt god veiledning, så vil starte med litt fakta også over til noen spørsmål ok?

Jeg er rundt 1.7x høy og veier 57kg, nei du trenger så absolutt ingen briller, du leste nok 101% korrekt, som du da skjønner godkjenner meg dette som tynn, ja kanskje til og med syl-tynn, jeg syns dette selv, og har fått rikelig med tilbake meldinger på nettop dette, jeg prøver å lure litt humor inn i dette, men for å være blodig ærlig tar dette knekken på meg, jeg har lav til absolutt ingen selvtillit,  bare full av angst & tull. (Uten å gå mer inn på det, psyko-hotline.no er bedere for det rent mentale;P) Jeg er 20 blir 21 i år, er på tide å gjøre noe med dette, og det NÅ.
-
Jeg har prøvd å spise masse, har stappet i meg mat 24/7, fikk da høre at dette ikke var riktig, fordi det er mye av det som er i mat som ikke er godt for meg eller lurt med tanke  på at jeg vil opp i vekt, så jeg prøvde en gang til med nok et "blir-større" prosjekt, uten tilsynelatene hell, denne gang dog spiste jeg veldig riktig og veldig bra, men gjett hva, jeg gikk ned til 54kg o_O Jeg trenger hjelp folkens!

Kanskje et ganske dumt spørsmål men KAN jeg gå opp i vekt?
Nylig blodprøver viser ingen ting galt med meg, så antar at systemet er i orden.

Med tanke på høyden, hva BURDE min ideale vekt være?

Tar det lang tid å se resultater UTEN trening av vekter / manualer / studio?
(noe jeg vil unngå i starten)

Jeg ber dere, kunne noen satt opp et veldig gunstig program for meg?
Med mat dere vet hjelper for å øke vekt, protein rik mat o.l
Dette ville jeg vært ekstremt takknemlig for, kanskje et lite honurar er ute å går for hjelp? Hvis dere tror feigte har det ille; det å være på størrelse å lik vekt med en flue kan faktisk være værre! Tusen takk for svar, og for at du faktisk gadd å lese mer en de to første linjene.
-
Mvh Hakon86

Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #1 : 21. mars 2007, 23:04 »
jeg veier 64,6kg og jeg er 1,75 og jeg ser på meg selv tynn!!...
jeg har lagt på mg masse i det siste.. jippii ^^,

no skal du høre hakon.. Wink vi sier det om å om å om igjen! du spiser forlite Wink
ja men jeg spiser hele tiden sier du, men du spiser fortsatt forlite Cheesy

du burde spise havregryn 3gang for dag (2-3dl x 3) også må du spise masse karbohydrater og proteiner for å vokse Cheesy (protein er utrulig viktig for musklene når du trener Tongue)

om du legger litt fett på deg, så ikke bli redd det er normal Cheesy

og du må ikke gleme treninga!! også må du må trene riktig!
du må kombinere kosthold og trening riktig for å få maksimal muskel vekst Wink

og hvis du er 170cm og veier 57kg så er d ikke så jævli tynn.. bare begyn å trene å spis riktig så går det bra ^^

og til slutt!! hær står det litt om spise pogram xD og hvordan du vokser...

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31216.0
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #2 : 21. mars 2007, 23:08 »
hvorfor vil du ungå vekter? det er mange bra måter å trene med vekter hjemme hvis du ikkke vil i studio Tongue

og alle kan gå opp i vekt xD du må bære kombinere mat,søvn og ikke minst trening Wink


spis

frokost:
havregryn (2-3dl), og brødskiv med skinke/leverpostei e.l til du er stapp mett.. + tran og sanasol.. og tilslutt tar du dg en liten neve med mandler Wink
(slik er min frokost)

lunch:
spiser 3brødskiver på skolen/jobb, men jeg vil kansje anbefale deg å spise meir..(4-5brødkiver kansje?)

etter skolen/jobb:
havregrynn + brødskiv til du er stapp mett

middag:
kyllingfileet/fisk/biff o.l
+ potet/ris og grønsaker Cheesy

1time etter midag trener du... og så

etter trening:
havregryn(3dl) og minst 3 brødskiver omså meir Wink  (kl burde være 18,19 nå)

kvelds: 3brødskiver med noe sundt på..


slik går omentrent min spiseplan.. og hvis du vil kjøpe protein pulver kan desvere ikke jeg gi deg matguid om det, for jeg tar ikke proteinpulver..

spiser du slikt og trener riktig går du opp i vekt!! jeg har personelig gått opp 4kg og spist ca. slikt hverdag..

 ps det står guid på

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0




18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget ark

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #3 : 22. mars 2007, 01:54 »
For å fylle inn litt ekstra kalorier kan du ta 1ss med olivenolje til vært måltid, det blir fort en 500ekstra kcal om dagen, ellers kan du bruke nøtter som snack kilde, nøtter er rikt på fett og kcal + protein. du ønsker jo øke vekten din, dette er to tips som er lette å holde seg til. men for all del, du skal i tilleg til dette spise _mye_!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #4 : 22. mars 2007, 06:05 »
til deg som synes du er for tynn:

ett ord: tålmodighet!

jeg veide 71kg og var 182cm høg da jeg begynte med vekttrening, dette var sommeren 2000, nå 7 år senere veier jeg ca 105kg, men er fortsatt på vei oppover. Smiley

I starten gjorde jeg den feilen at jeg trente for mye og spiste for lite.

Jeg vil anbefale deg å trene 3-4 ganger i uka med vekter på helsestudio.

skal du bli større må du trene med vekter. Det holder ikke å ta pushups hjemme.

Du må starte med markløft og knebøy.

Send meg gjerne en melding om du lurer på noe mer, det er ikke alltid jeg leser alle innleggene på treningsforum.

Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #5 : 22. mars 2007, 16:18 »
sånn! hær er det mye bra får deg hakon86 Wink

følg rådene våres og det skal gå bedre skal du se ^^,
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget Travis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 318
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 318

Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #6 : 22. mars 2007, 16:32 »
Hei, navn & alder står i nick. Jeg er ny her, nylig registrert faktisk, jeg tenkte kanskje dette var stedet for litt god veiledning, så vil starte med litt fakta også over til noen spørsmål ok?

Jeg er rundt 1.7x høy og veier 57kg, nei du trenger så absolutt ingen briller, du leste nok 101% korrekt, som du da skjønner godkjenner meg dette som tynn, ja kanskje til og med syl-tynn, jeg syns dette selv, og har fått rikelig med tilbake meldinger på nettop dette, jeg prøver å lure litt humor inn i dette, men for å være blodig ærlig tar dette knekken på meg, jeg har lav til absolutt ingen selvtillit,  bare full av angst & tull. (Uten å gå mer inn på det, psyko-hotline.no er bedere for det rent mentale;P) Jeg er 20 blir 21 i år, er på tide å gjøre noe med dette, og det NÅ.
-
Jeg har prøvd å spise masse, har stappet i meg mat 24/7, fikk da høre at dette ikke var riktig, fordi det er mye av det som er i mat som ikke er godt for meg eller lurt med tanke  på at jeg vil opp i vekt, så jeg prøvde en gang til med nok et "blir-større" prosjekt, uten tilsynelatene hell, denne gang dog spiste jeg veldig riktig og veldig bra, men gjett hva, jeg gikk ned til 54kg o_O Jeg trenger hjelp folkens!

Kanskje et ganske dumt spørsmål men KAN jeg gå opp i vekt?
Nylig blodprøver viser ingen ting galt med meg, så antar at systemet er i orden.

Med tanke på høyden, hva BURDE min ideale vekt være?

Tar det lang tid å se resultater UTEN trening av vekter / manualer / studio?
(noe jeg vil unngå i starten)

Jeg ber dere, kunne noen satt opp et veldig gunstig program for meg?
Med mat dere vet hjelper for å øke vekt, protein rik mat o.l
Dette ville jeg vært ekstremt takknemlig for, kanskje et lite honurar er ute å går for hjelp? Hvis dere tror feigte har det ille; det å være på størrelse å lik vekt med en flue kan faktisk være værre! Tusen takk for svar, og for at du faktisk gadd å lese mer en de to første linjene.
-
Mvh Hakon86

Jeg har hatt akkurat det samme problemet, det var rett før det tok knekken på meg. Men så bestemte jeg meg for å trene seriøst og nå etter 4 måneder har de folka som sa at jeg var så tynn heller begynt å si "fy faen så svær du er blitt"!!! Å det hjelper jæævlig på selvtillitten, bare vær deg selv å ha et bra kosthold, hvile og trening, så skal du se Wink

Utlogget Babelfish

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 55

  • Myk og god
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #7 : 22. mars 2007, 16:51 »
Et tips som har funket for min egen del, er å skrive opp alt jeg spiser. Ofte tror man at man spiser veldig mye, men når man tar en titt på slutten av dagen ser man lettere hva man kan justere på og få i seg mer av.

Gjør dette i noen uker, så får du et mer bevisst forhold til hva du får i deg av mat og det blir vanskeligere å hoppe over et måltid. Det er viktig at du får i deg mat regelmessig, hver 2-3 time. I begynnelsen kommer du kanskje til å føle deg stappa, men det går seg til i løpet av en måned eller to. Etter at jeg begynte å spise mer, har jeg til tider vært matlei og da unner jeg meg en dag med litt lettere mat. Akkurat som de som deffer har én spisedag i uka, unner jeg meg én dag med litt mindre mat en gang i blant  Wink

Den maten som ikke er god for deg er junkfood. Spis ordentlig mat! Gjerne to middager om dagen med et par timer mellomrom hvis du blir lei av brødmaten. Lag flere porsjoner og sett i kjøleskap/fryser så har du til flere måltider.

Så TREN og bygg muskler, spis masse og i tillegg til dette gode kostholdet tar du proteintilskudd e.l. 2-3 ganger om dagen.

Lykke til!
What choices do we make in the space between the ideal and the real? And why?

Babbel:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=51514.0

Utlogget flisaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 592

  • Jonny Bravo, alle ungkarenes forbilde.
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #8 : 22. mars 2007, 18:00 »
god ide babelfish! (Y)

skal prøve det og se Cheesy
18år - 80kg - 185cm - 90benk-140bøy-120mark(ny maks snart)

Utlogget hakon86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #9 : 22. mars 2007, 21:03 »
Dette var faktisk en del av min rutine nå sist jeg prøvde å spise mye.
Jeg lå vel på over 3.000kcal pr. dag, som jeg ble fortalt skulle være nok for meg.
Gjorde dette 1 1/2 månded uten resultater, uten om at jeg gikk ned 3kg da.. :S

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #10 : 22. mars 2007, 21:18 »
3000kcal er alt for lite. Bare prøv å spis så mye du kan!

Les sticky i tennårings forumet "Går du ikke opp i vekt?"
Drikk raspolje osv.

Lykke til! Du kommer garantert til å øke i vekt etterhvert. Jeg veide 52kg for 1år siden Tongue nå veier jeg 74kg
sterk,blid og ronkefri

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Lei! Trenger assistanse fort.
« #11 : 22. mars 2007, 21:19 »
3000kcal er alt for lite. Bare prøv å spis så mye du kan!

Les sticky i tennårings forumet "Går du ikke opp i vekt?"
Drikk raspolje osv.

Lykke til! Du kommer garantert til å øke i vekt etterhvert. Jeg veide 52kg for 1år siden Tongue nå veier jeg 74kg

Han veier ikke mer enn 57 kg, så da er 3000kcal er grei start? Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!