Skrevet av Emne: Veksthormoner.  (Lest 27603 ganger)

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Veksthormoner.
« : 25. mars 2007, 23:43 »
I kveld har jeg sett en dokumetar om verdens høyeste mann på Discovery. Der ble det nevnt forstyrrelse på hypofysen da i form av svulst som den vanliste årsaken for abnormal vekst.
 Det ble også nevnt IGF-1 som er et veksthormon som det er for mye av til de som blir så lange og de fortsetter å vokse selv om de har passert voksealderen.

Jeg er ikke bevandret innen dopingbruk og virknongen av disse stoffene, men har fått med meg at enkelte bruker nettopp IGF-1. Hvorfor vokser ikke disse og blir høyere når de med abnormal vekst gjør det?

Bare nysjerrig på dette.. Smiley

Til slutt: Fjortiser med "allvitenhet" og skrivekløe, la vær, jeg forventer et skikkelig svar fra noen med god troverdighet og ikke noe som er antatt fra ryktebørsen på Plata..
Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Veksthormoner.
« #1 : 26. mars 2007, 15:40 »
Stemmer det. Når jeg var hos legen for et år siden eller noe sånn for å sjekke hvor høy jeg kom til å bli så sa han at det ikke var noen vits uansett fordi jeg var godt inne i puberteten. Det de gjør for å hindre vekst hos folk som kommer til å bli ekstremt høye er å gi hormoner sånn at man kommer kjappere i puberteten.

Puberteten er da altså det som gjør at du slutter å vokse. Den kjappe veksten i puberteten er liksom siste inspurt før du slutter å vokse. Etter disse skivene har lukket seg er det ikke mulig å vokse mer.
195 høy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Veksthormoner.
« #2 : 26. mars 2007, 16:34 »
I kveld har jeg sett en dokumetar om verdens høyeste mann på Discovery. Der ble det nevnt forstyrrelse på hypofysen da i form av svulst som den vanliste årsaken for abnormal vekst.
 Det ble også nevnt IGF-1 som er et veksthormon som det er for mye av til de som blir så lange og de fortsetter å vokse selv om de har passert voksealderen.

Jeg er ikke bevandret innen dopingbruk og virknongen av disse stoffene, men har fått med meg at enkelte bruker nettopp IGF-1. Hvorfor vokser ikke disse og blir høyere når de med abnormal vekst gjør det?

Bare nysjerrig på dette.. Smiley

Til slutt: Fjortiser med "allvitenhet" og skrivekløe, la vær, jeg forventer et skikkelig svar fra noen med god troverdighet og ikke noe som er antatt fra ryktebørsen på Plata..
Wink
IGF-1 er en indikator på høyt nivå av HGH. Altså den eneste måten å teste for hgh på, er ved blodprøve å påvise unormalt høyt nivå av IGF-1, som da må komme aqv forhøyde hgh-nivåer. Smiley

IGF-1 i seg selv har effekter som er positive for byggere og styrkesportsmenn, men det går på regenerering og nydannelse av cellevev. I det tifellet du så på Disc. arthur, så var det vekstutsondringen som var forstyrret grunnet den svulsten under kjertelen, og derfor var Igf-1 nivået høyt. Smiley

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Veksthormoner.
« #3 : 26. mars 2007, 16:46 »
Så samme dokumentaren i går jeg å, mannen var litt over 250 cm høy.
Jeg tenkte også litt på dette med HGH og vekst. Du vokser ikke når beinplatene er lukket, men hvis du tar hgh i pubertenen og forsetter med dette, vil ikke disse lukke seg? Har jeg forstått dette riktig?
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Veksthormoner.
« #4 : 26. mars 2007, 16:50 »
Burde stemme det ja.
195 høy

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Veksthormoner.
« #5 : 26. mars 2007, 16:50 »
Somatropin:



Hypofysen utskiller HGH -> når HGH når levra frigjør den IGF-1 -> IGF-1 blir så sent rundt til kroppens skjellet, muskler og andre vev, som resulterer i at dette vokser.

Ergo: Er ephyse-skivene(?) fremdeles åpne vil kroppen vokse helt til de gror sammen. Får man tilført større mengder igf-1 vil man vokse seg langt høyere enn gjennomsnittlig.

IGF-1 eller veksthormoner kan gis til personer for behandling av kortvoksthet i ung alder.

Grunnen til at de som bruker steroider for å øke muskelvolumet ikke blir tre meter høye har med at ephyseskivene mest sannsynlig grodd sammen og man kan dermed ikke bli høyere i høyden.
Personer som vokser og blir veldig høye kan få kunstig testosteron i samråd med lege for å slutte å vokse i høyden.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: Veksthormoner.
« #6 : 26. mars 2007, 16:55 »
Ja og denne kunstige testoen er det som gjør at du kommer fortere i puberteten og skivene vokser sammen fortere. Det nytter ikke ta testo hvis du allerede er kommet langt i puberteten.
195 høy

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Veksthormoner.
« #7 : 26. mars 2007, 16:56 »
Veksthormonbehandling kan vurderes fra 6- til 8-årsalderen, og puberteten kan settes i gang fra rundt 12-årsalderen.

For kortvokste personer.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Veksthormoner.
« #8 : 26. mars 2007, 19:37 »
Skjelettet vokser litt på noen HGH-brukere.

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sv: Veksthormoner.
« #9 : 26. mars 2007, 22:29 »
Skjelettet vokser litt på noen HGH-brukere.

Såklart, skjelett, vev og sener vokser ved bruk av HGH.

Men du blir ikke en halv meter høyere, kanskje bredere! Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Veksthormoner.
« #10 : 27. mars 2007, 00:12 »
Veksthormonbehandling kan vurderes fra 6- til 8-årsalderen, og puberteten kan settes i gang fra rundt 12-årsalderen.

For kortvokste personer.

Dette her stusset jeg litt på. Man kan jo i teorien vokse helt til ephyse-skivene er grodd sammen. Jeg har personlig vært i kontakt med personer som har kjørt HGH etter fyllte 18 år og selv her vokste personen 4 cm fra 169 til 173. Han kjørte heller ikke noen form for ekstremdoser og i ettertid har leger fortalt at han ville fortsatt å vokse om han hadde fortsatt med HGH.

Noen som kan klarne opp dette?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Veksthormoner.
« #11 : 27. mars 2007, 08:07 »
Ja, det er lett å forklare da det vil være individuelle forskjeller i forhold til hva lukket skivene faktisk er. Husk at det er mange som også vokser naturlig lenge etter de er fylt 18 år, mens andre stopper å vokse i høyden når de er 12 (som meg selv).
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kjomork

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Sv: Veksthormoner.
« #12 : 27. mars 2007, 20:01 »
Det var en liten bomlesning fra min side, leste det som at hormonbehandling måtte settes igang mellom 6 og 8 år.

My bad...

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Veksthormoner.
« #13 : 30. mars 2007, 22:20 »
Vet ikke om det stemmer man har lest at bruk Vektshoromoner kan få blant annet kjeve og hender til å bli større.
Kjevenkan bli større og mer fremskutt.

Noen som kan bekrefte/avkrefte?


Aktiv styrkeløfter

Utlogget tjukksadu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 144
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 144

Sv: Veksthormoner.
« #14 : 15. oktober 2011, 16:44 »
Dette gjelder hgh og igf-1

Bivirkninger:
Gigantisme/akromegali(skjelettet i hender, føtter, kjeve, panne, albue m.m. kan vokse.) Dette er ikke reversibelt. Et tydelig tegn på veksthormoner er når brukere får mellomrom mellom fortennene.

Er mange flere bivirkninger også, men tenkte på det siste spm.
kis æ kainn kast en halv kloss lætt..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!