Skrevet av Emne: Lei av deffing (litt frustrert)  (Lest 2447 ganger)

Utlogget Vandrer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Lei av deffing (litt frustrert)
« : 29. mars 2007, 14:10 »
Jeg liker å trene, men hater deffing. Nå har jeg har jeg drevet på med slik bulk-deff-bulk-deff-opplegg et par år, noen resultater har jeg jo fått, men langt fra så bra som jeg tror jeg kunne oppnådd.

Planen er å deffe én måned til. Når jeg fettprosentmålet mitt da er det slutt! Deretter skal jeg aldri mer bulke. Om det betyr at jeg legger på meg muskler noe langsomere får det ikke hjelpe. Jeg, en familiefar i full jobb, klarer uansett ikke ha et perfekt kosthold og nøye planlagte treningsintervaller, og det er ikke til å unngå å miste noe muskler under deff. Derfor:trene for å bygge muskler, men å unngå økning i fettprosent blir førsteprioritet.

Jeg har aldri prøvd Doggcraps treningsopplegg, men tankene hans rundt bulk og deff appelerer til meg...

Sikkert ikke noen som bryr seg, men det er nå det jeg skal gjøre, i alle fall  Smiley


************************

DEFFING, BULKING, DEFFING, BULKING – FOR NOE FORBANNA VÅS
Av Doggcrapp, oversatt av ambiguous
© FITNESSPRAT

Hvis jeg aldri hører disse ordene igjen så lenge jeg lever, så er det fortsatt for tidlig. Jeg rykker til hver gang jeg hører noen (rett fra bodybuilding.com) si ”jeg er nettopp ferdig med å bulke og nå skal jeg deffe.” Hva i helvete ER det? Det er det mest idiotiske konseptet noensinne. Det du gjør er å ta to steg frem i fire måneder, og deretter 1.5 steg bakover i fire måneder, for så å gjenta dette igjen og igjen. Snakk om å kaste bort verdifull tid. Halve året forsvinner jo til helvete fordi du deler det i to slik at den ene halvdel ikke blir brukt til å legge på deg muskler. Nå skal du få høre om et helt nytt konsept: Hva med å bli dramtisk mye større over tid med et massivt matinntak (protein) og supertung trening samtidig som du holder deg til karbkuttene og gjør cardio (slik at du blir mer sulten samtidig som du holder kroppsfettet I sjakk). Dæven, Einstein, kanskje det er en bedre måte å gjøre det på??

Bulking: En unnskyldning for å bli en feit jævel slik at du kan gå rundt og tro på (og overbevise andre om) at du legger på muskelmasse (og det gjør du trolig, men med en 50/50-fordeling mellom muskler og fett – hurra for den, det er jo litt av en prestasjon).

Deffing: 3-5 måneder bortkastet som kunne ha blitt brukt til å bygd muskler (tro meg, du bygger veldig lite muskelmasse mens du gjør dette). Dette gjør du for å slutte å være den feite jævelen som du bygde deg opp til under ”bulking” og ned til et nivå som faktisk er presentabelt.

TENK PÅ DETTE! Du er 90kg, du spiser som om du var 115kg for å bli sykt mye større, trener som et nesehorn med tunge vekter for å bli større samtidig som du gjør alt i din kraft (grønn te, cardio, karbkutter) for å holde fettprosenten nede på et nivå som du er stolt av eller som du kan leve med. Dette handler om å gjøre kroppen din om til en muskelbyggende fettforbrennende smeltedigel.
Hvis du bulker og deffer de neste to årene så vil alle ”deffeperiodene” i løpet av disse to årene til samme ha utgjort ett helt år – gjett hva du nettopp har tapt: et helt år med muskeløkning. Et år med null, niks, ingenting! Det er som å trene i seks år og bare få ”betalt” for tre av dem.

Problemet er at mange forsøker å holde seg slanke hele året mens de samtidig gjør sitt aller beste for å legge på seg muskelmasse – og de gjør det helt feil. De spiser som om de var 85kg mens de forsøker å bli 120kg og tror at ved et slags mirakel så skal de komme dit gjennom å gjøre det de gjør. Dette handler om å bli en matprosesseringsfabrikk. Ta inn et overskudd (protein/mat), skap et krav i kroppen om å legge på muskelmasse (seriøst tung trening/DC-trening) og så tar du deg av overskuddskalorier og brenner dem av (karbkutter/cardio/termogen effekt)---du spiser og trener som et 140kgs monster gjør i offseason mens du samtidig gjør alt i din makt for å være den karen som kan vandre rundt med 7-14% kroppsfett (hva enn du psykologisk trenger). Skjønner dere, det er ikke så vanskelig – bare tenk dere frem til det! Men viktigst av alt: ikke kast bort tiden din på å ta 2 steg frem og 1.5 steg bakover. Dette handler om å alltid gå fremover! […] Denne treningsmetoden handler om bulking og deffing samtidig, og du gjør ikke den ene på bekostning av den andre såfremt du ikke skal delta på et show.

Du gjør deg selv om til en maskin og du tvinger den maskinen til å fortsette å utvikle seg. Er det noen på dette forumet som faktisk tror at hvis du er 90kg og gjør cardio 3-4 ganger i uka i 30-45 minutter om gangen, mens du spiser 400-500 gram protein og masse mat for å bli større, at DU FAKTISK IKKE KOMMER TIL Å BLI STØRRE PÅ GRUNN AV DEN CARDIOEN?? Hvis du ikke blir større så enten spiser du ikke nok eller så er du en ung kar med en forbrenning så rask at du er en av de heldige som ikke er nødt til å gjøre cardio. Det er noe jeg er nødt til å skrive om ved en annen anledning – cardio. Hver gang jeg hører noen si til meg: ”Jeg bare klarer ikke å spise nok”, så spør jeg ham ”gjør du cardio?” Da gir han med et forvirra blikk og tenker ”hvorfor skulle jeg gjøre cardio? Jeg har jo trøbbel nok som det er med å legge på meg og å spise nok.” BINGO! Hva trur du den cardioen gjør? Du står opp om morgenen og starter dagen din med cardio, jeg garanterer deg at du kommer til å være utsultet resten av dagen og kommer til å spise som en hest. DET SKJER HVER ENESTE GANG! Cardio har to fordeler: det øker sult og det holder deg slank. Har du trøbbel med å bli større? Legg til cardio som det første du gjør hver morgen rett etter 30g protein i vann og kanskje noen BCAAer og observer hvor mye du spiser resten av den dagen. Du kommer ikke til å gå glipp av måltider, du kommer til å sulte. Akkurat samme grunn som at jeg nå skal vekk fra denne datamaskinen – jeg er sulten. […]

******************************

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #1 : 29. mars 2007, 16:46 »
Meget bra skriv dette her.
Syns det var motiverende og forstår hvordan han tenker.
Skal prøve selv å ikke gå på en 15kgs bulk til neste år som jeg gjor denne vintern.

Blir mer en sånn bulk som han forklarer her, takk for denne posten.
Bra greier!

Utlogget Bar0nen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 513
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 513

  • LOL
Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #2 : 29. mars 2007, 20:43 »
Jeg ser poenget i denne tråden og slikt, men personlig liker jeg bulk og deff pga da har man noe å se frem til.
Etter endt diett gleder jeg meg til bulk og omvendt. Dette holder motivasjonen oppe. Hadde jeg måtte spist samme hver dag hele året, kardio like mye hele året hadde jeg blitt mildt sagt DRITT lei.

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #3 : 29. mars 2007, 22:25 »
Jeg ser poenget i denne tråden og slikt, men personlig liker jeg bulk og deff pga da har man noe å se frem til.
Etter endt diett gleder jeg meg til bulk og omvendt. Dette holder motivasjonen oppe. Hadde jeg måtte spist samme hver dag hele året, kardio like mye hele året hadde jeg blitt mildt sagt DRITT lei.

Sier meg enig her og ja. Må tillate seg å legge på seg litt fett ihvertfall.
Men slipper å bli så sinnsykt mye da. Så slipper man å deffe så lenge

Konklusjon: Mindre muskelmasse tap og mindre "døtid" Smiley

Utlogget SirWizard

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 589
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 589

  • Ting tar tid.
Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #4 : 04. april 2007, 21:56 »
Har du noen gang tenkt på å bulke i mange, mange år, deretter deffe? >_>
17 år gammel.
1.74cm høy
6x kg

PC-nerd på fitness-rehab

Utlogget PushIt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #5 : 10. juli 2007, 01:04 »
Takk, flott at andre tenker slik også..

Bra innlegg
Honnør!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #6 : 10. juli 2007, 01:16 »
Veldig motiverende lesing.. Menneh, 4-500 gram proteiner? Hvorfor?! Er ikke det å be om å bli feit, selv med et par morgenturer?

Har selv gått opp jevnt og trutt det siste året (rundt 7kg), og ser egentlig ikke noen grunn til å deffe nå. Smiley

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #7 : 10. juli 2007, 07:15 »
Dette skal jeg begynne med. Å legge på seg for mye om vinteren er utrolig de-motiverende og kjedelig. Tror det er mye bedre å holde seg i bra form hele året og heller holde ut med mye kardio. Smile

Utlogget PushIt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #8 : 10. juli 2007, 15:07 »
Kardio går jo greit det.
Litt kjedelig første par ukene, men merker så fort forbedring.

Utlogget lillekristian

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 181

Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #9 : 16. juli 2007, 16:04 »
Liker bedre DC-artiklene som sier at du skal ete utta helvete og drite i vekta.

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: Lei av deffing (litt frustrert)
« #10 : 16. juli 2007, 16:49 »
dagen min til nå:
06.00 Frokost - 2 hjemmebakt brødskiver (mørk, ikke loff/kneip type) med litt smør og bringebær sylt, + 2 glass Fun Light saft (apelsin)
08.50 Lunch 1 - 1 hjemmebakt brødskive (......) med litt smør og leverpostei, + en kopp kaffe.
10.30 Lunch 2 - 2 hjemmebakt(...) bringebær sylt, 1 hjemmebakt(...) leverpostei., 3 glass vann.

16.00 (middag) - 4 hjemmebakt brødskiver med 4 stekte egg, og 2 halvliters glass melk what

ops, sorry, feil post Huh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!