Skrevet av Emne: Pauluns top 10 verstinger  (Lest 40518 ganger)

Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #135 : 03. mai 2007, 15:08 »
Sitat
Ph-strips kan kjøpes bl.a fra USA på feelgoodfood.com el

Trodde faktisk ei stund at de var begynt å selge heroin på nettet. Dr Feelgood er som kjent et slanguttrykk for heroin.

Kommer tilbake litt senere.

(OK - dette var et usaklig innlegg, men kunne ikke dy meg.)
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget smania

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #136 : 03. mai 2007, 15:12 »
Dette er et vanskelig tema.

Når det du spiser/drikker kommer ned i magesekken, er det sant at det er veldig surt grunnet magesyren. Stoffer som virker forsurende, blir ikke noe mindre sure, ved at de kommer i magesyren. F.eks aminosyrer, der A er aminosyren, og H er hydrogen:
H2A+ + H2O = HA + H3O+

I et sur miljø vil ikke syrer (f.eks aminosyrer) som er svakere enn magesyren, gi fra seg sitt H+ ion. Men når stoffene kommer i blodet endrer ph-en seg. Alt som er surere enn blodets pH vil gi fra seg en H+, og bidra til at blodet blir surere.

I tilfelle med aminosyren, så vil den ha formen H2A i magesekken. I blodet vil den gi fra seg et H+ (som gjør at blodets bufferkapasitet minker) og danne HA, evt A-.

Poenget er at magesyren ikke "knekker og ødelegger" alle stoffer. Den avgjør hvilken form de er i. Når så stoffene kommer i nye miljøer, med høyere pH, vil de være med å forsure igjen...

Hva som skjer med colaen vet jeg ikke. Hadde vært gøy hvis noen andre kunne forklart det:P

-sigmund

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #137 : 03. mai 2007, 15:13 »
Nå "slang" jeg vel bare frem et par tilfeldige artikler om dette. Når det gjelder dr Warback så er nok det dr Warburg ja, nobelprisvinner fra 1931

Jeg kan sikkert finne flere artikler etc som er mer "troverdige" og at de ikke kan relateres til firmaer i kostholdsbransjen....hvis ikke Walter eller noen andre kommer med noe bra dokumentasjon på dette

 Uansett, en liten del som styrker påstanden er jo feks at de land som drikker mest melk/kalsium ( dvs USA og Norge) har mest benskjørhet. Dette er ikke bare forskjeller i ulike land, men også innad i samme land,og bare ett eks her er undersøkelsen med 78000 sykepleiere i USA. Dette betyr ganske enkelt at det må være noe med melk som øker benskjørheten, og hva skal det være hvis ikke det er pga at melk er syredannende? Mange artikler/studier har jo også kommet frem til at andre syredannende matvarer i store mengder også har negativ effekt på benmassen.

Når jeg legger slike studier til grunn og alle de artikler/forskere som støtter dette,og alle som blir bedre av blant annet benskjørhet ved å kutte ned på syredannende mat,samt mine egne/andre sine erfaringer så har jeg kommet til at totalen er ganske overbevisende når det gjelder syredannende mat og effekten den har på benskjørhet,forkalkninger og blodtrykk, samt ph ballansen  Smiley


Utlogget smania

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #138 : 03. mai 2007, 15:24 »
Trodde faktisk ei stund at de var begynt å selge heroin på nettet. Dr Feelgood er som kjent et slanguttrykk for heroin.

Haha, Stallo!

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #139 : 03. mai 2007, 15:36 »
Poenget er at magesyren ikke "knekker og ødelegger" alle stoffer. Den avgjør hvilken form de er i. Når så stoffene kommer i nye miljøer, med høyere pH, vil de være med å forsure igjen...
Bra innlegg. Det er vel akkurat her problemet ligger. Med dagens kost så klarer ofte ikke magen å behandle alle stoffene skikkelig, og de vil skape et syredannende miljø i tynntarmen. Klarer ikke bukspyttkjertelen å avgi nok bikarbonate så må forskjellige basiske mineraler fungere som buffer. Og med lang tids feil kost må disse etterhvert hentes fra benbyggningen hvor vi har de desidert største reservene. Colan vil vel generelt sørge for at miljø i tynntarmen blir enda surere,slik at enda mer bikarbonate eller basiske mineraler må demme opp for uballansen

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #140 : 03. mai 2007, 16:25 »
Men hvorfor har du enda ikke kommet med noen som helst dokumentasjon ? Gi meg noe håndfast jeg kan forholde meg til annet enn en rekke antagelser. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #141 : 03. mai 2007, 17:01 »
Edit:

Så at jeg hadde lagt ut dette tidligere
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #142 : 03. mai 2007, 17:14 »
For å gjenta nok en gang, så er det vel ingen uenighet om at kost og kosthold er viktig og påvirker både helse og velvære. At f.eks pH i urin påvirkes av væskeinntak, er jo ganske innlysende og ikke noe kontroversielt tema.

Det som er mitt ankepunkt, er  påstander om nærmest mirakuløse helbredelser og helsegevinst så å si over natta. For for meg står det som et faktum at alle linkene det henvises til, viser til personer eller firmaer som har økonomiske interesser av produktene de advokerer for.

Og som kjent er det mange tyver ute på dette markedet. Hva man gjør, er at man tar en neve tro, en neve håp, tilsetter en knivsodd med vitenskap og koker dette i hop. Resultatet blir et kommersielt produkt som kan helbrede de fleste kjente og ukjente sykdommer.

Når  jeg ser på rekken av produkter som jeg finner ved å følge noen av linkene, grøsser jeg.

”Biomagneter”! Smak på ordet. Er det ikke imponerende.
”Ionisert vann” - enda bedre.
”Magnetic water softener”
Osv, osv

Dessuten en hel rekke andre produkter av hvilke noen helt sikkert er greie kosttilskudd, mens andre er umulig å vite noe sikkert om. Men jeg vil i hvert fall ikke kjøpe noe som helst fra et firma som selger biomagneter og ionisert vann.


Jeg starter nå en ny tråd under ”Artikkel forum” med tittelen ”Røyking er sunt!”, hvor jeg hevder og dokumenterer at røyking er sunt….
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget smania

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #143 : 03. mai 2007, 17:41 »
Men hvorfor har du enda ikke kommet med noen som helst dokumentasjon ? Gi meg noe håndfast jeg kan forholde meg til annet enn en rekke antagelser. Smiley

Her har du noe håndfast:
http://www.betterbones.com/research/articles/bjaffe.PDF


Stallo,
det er nok ikke vanskelig å finne dokumentasjon mot noe som truer legemiddelfirmaene og andre kapitalistiske instutisjoner. Hadde flere vært oppmerksomme på pH-balansen i kroppen tipper jeg at færre hadde kjøpt brus, sukkerprodukter og andre forsurende matvarer. Jeg tipper også at folks helse generelt hadde blitt mye bedre, noe som hadde gjort at legemiddelindustrien hadde fått mindre i kassa.

Men hvorfor gjøres det ikke større studier om dette hvis det faktisk er noe i det?
Store studier koster penger, og det er som regel legemiddelfirmaene som betaler. Etterpå vil da såklart ha tilbake pengene sine, og helst litt ekstra. Det får de ved å patentere produktet, vanligvis et legemiddel. Spørsmålet er da, hva med alt som ikke kan patenteres? En teori om pH-balanse er det ikke mulig å gjøre bigbusiness av, i hvertfall ikke i forhold til hva legemiddelfirmaene er vant til.

Er det noen i det hele tatt som forsker på pH-balanse?
Ja, det er det. Mange organisasjoner, blant annet "Osteoporosis Education Project" (http://www.betterbones.com/index.htm) , driver forskning her. Tydligvis har de kommet til en annen konklusjon enn hva Stephen Barrett, M.D har.

Så er det opp til oss å tro på hva vi vil. Industrien som vil tjene penger, eller andre, som oftest, privatfinansierte organisasjoner som driver "non-profit" forskning.

Vanligvis er det kjemiske legemidler mot frukt, grønnsaker og urter.
Presenterer du det førstnevnte er du forsker, lege el. Snakker du om sistnevnte (grønnsaker, urter ol) er du kvakksalver, eller til nøds en forvirret hippy som har vært i Katamandu.

Og Stallo, det finnes såklart tvilsomme produkter fra begge parter. Som regel er det det tvilsomme innen den alternative medisinen som trekkes frem.

Jeg ønsker ikke å presse noen synspunkter på andre. Håper bare folk får se begge sider av saken før de gjør seg opp en mening. (Og her har V.M vært flink;)

 
-sigmund

Utlogget Walter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 22

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #144 : 03. mai 2007, 18:04 »
Honnør til smania for det siste innlegget.  Smiley

Ja,jeg er enig i at linker til salgssider med mirakelprodukter o.l gjør troverdigheten mindre. Alikevel blir det håpløst å henge seg opp i dette,da det ellers finnes plenty med artikler og studier som støtter dette.

Å sammemligne påstand om at mye syredannande ikke er bra som like lite troverdig som at røyking er sunt sier vel det meste om stallo

Det er forøvrig ikke alltid alt like lett kan bevises og forklares teoretisk, det er derfor lurt å se hva som skjer i praksis,og der ser vi hva som skjer ved å innta mye syredannende og hva som skjer med helsen når vi bare eliminerer ett veldig syredannende produkt fra kosten. Det er jo så mye studier på at mye syredannende mat og drikke og U.S National Institutes of Health (NIH) store undersøkelse fra 1997 med 78000 sykepleiere viste altså tydelig at mye melk ga mer benskjørhet. Lignende seriøse studier på andre syredannende matvarer og dets negative effekt på benmassen finnes det mye av. Og at folk ikke kan (eller vil) se dette får stå for deres egen regning. Å argumentere mot dette fordi man anser noen få artikler som mulig humbug blir håpløst i den store sammenhengen


Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #145 : 03. mai 2007, 18:27 »
Jeg vet ikke om du ,smania, ikke klarer å se motsetningene i det du skriver. For hvem er det som er de kommersielle aktørene – jo, det er uten unntak de referansene som ”motparten” bringer til torgs. Hvis vi følger den ene linken du har oppgitt, http://www.betterbones.com/research/articles/bjaffe.PDF, så ser det ut til å være en seriøs undersøkelse fra en seriøs forsker. Men hvis vi søker på navnet Susan E. Brown, Ph.D., CCN, hva finner vi da – jo, surprise, surprise, nettopp et firma som bl.a selger ” pH Balance® – the "Promoter"

Osv, osv, osv i det uendelige.

Jeg har da mer tro på uavhengige forskere tilknyttet  frittstående universitet som ikke har noen  skjult agenda for sin forskning.

Og med fare for å bli satt i bås med Cato d.y. (eller var det den eldre?) (han som i enhver tale gjentok at Cartago burde ødelegges) så gjentar jeg og er enig i at brus og dets like bør man gjerne holde seg unna!
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget smania

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #146 : 03. mai 2007, 19:20 »
Hvis vi følger den ene linken du har oppgitt, http://www.betterbones.com/research/articles/bjaffe.PDF, så ser det ut til å være en seriøs undersøkelse fra en seriøs forsker. Men hvis vi søker på navnet Susan E. Brown, Ph.D., CCN, hva finner vi da – jo, surprise, surprise, nettopp et firma som bl.a selger ” pH Balance® – the "Promoter"

Jeg søkte på "Susan E. Brown, Ph.D" på Google, men fant ikke noe firma som selger ph-ting. Mulig jeg er blind, men likevel...

Jeg har da mer tro på uavhengige forskere tilknyttet  frittstående universitet som ikke har noen  skjult agenda for sin forskning.

Hvis du heller velger å tro på "uavhengige forskere tilknyttet frittstående universiteter", så kan jeg forsikre deg om at mange "uavhengige forskere" er i lomma på legemiddelindustrien, el andre industrier. Hvis du ser på svaret mitt i den nye "røyketråden" din, så ser du et eksempel på det.

Ellers har du et poeng, Stallo.
Hvordan kan normale mennesker uten noen spesiell medisinsk utdannelse e.l kunne avgjøre hva som er sant når man fra begge sider av en sak får servert meterlange artikler/argumentasjoner som ingen gidder å lese, eller som ingen forstår hvis de leser dem? (Regner med at det var poenget med røyketråden din.)
Noe godt svar har jeg ikke...

-sigmund

Utlogget smania

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #147 : 03. mai 2007, 19:45 »
Men hvis vi søker på navnet Susan E. Brown, Ph.D., CCN, hva finner vi da – jo, surprise, surprise, nettopp et firma som bl.a selger ” pH Balance® – the "Promoter"

Kom over siden (jeg tror) du henviser til: http://www.susanbrownphd.com/
Ser at det selges mye forskjellig.

Jeg kunne sikkert hostet opp noen gode argumenter for hvorfor Susan E. Brown har rent mel i posen, men tror ikke det har noe for seg.

Vi er begge like stae, Stallo. To murvegger. Det er som å spille ping-pong. Når man har sendt ballen over nettet kan man være sikker på at man får den i retur, kjapt. Men det kommer sjelden noe konstruktivt ut av det.
Bortsett fra underholdningen... Wink


-sigmund

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Pauluns top 10 verstinger
« #148 : 03. mai 2007, 21:38 »
Ja,jeg er enig i at linker til salgssider med mirakelprodukter o.l gjør troverdigheten mindre. Alikevel blir det håpløst å henge seg opp i dette,da det ellers finnes plenty med artikler og studier som støtter dette.


Det er det eneste som sies, at det finnes PLENTY - men jeg har ikke sett én enda.... what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!