Skrevet av Emne: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?  (Lest 7063 ganger)

Utlogget KingJonas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« : 04. april 2007, 02:44 »
Heisann!

Jeg skal starte på en diet som hetter Sitronvanndieten.

Den går ut på at jeg skal i 10 dager kun ha i meg det her

 "2 Tablespoons (1 fluid ounce) fresh-squeezed lemon or lime juice (approx.½ lemon),

2 Tablespoons (1 fluid ounce) organic Grade B maple syrup, not maple-flavored sugar syrup or syrup from companies that use formaldehyde to harvest their syrup,

1/10 Teaspoon or more cayenne pepper (hot red pepper), and

1 Cup (8 fluid ounces) purified or spring water, NOT fluoridated water.

Er det noe mulighet at jeg kan få noe skade av det om jeg trener hard mens jeg går på den dieten?
Grunnen til at jeg går på den er at jeg skal få vekk fette, og at jeg har hørt at det er en bra Rense måte Smiley

Leste litt om Sitron vann dieteten på http://www.thelemonadediet.com/PDFBooklet.html og her http://www.topix.net/forum/afam/entertainment/TJ7KFR8JML5VPV35F/p4 .

Utlogget Powerslam

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #1 : 04. april 2007, 03:25 »
Den dietten ser helt forferdelig ut, leve på væske så lenge? Huh
Ligner litt på en av de " rens kroppen for avfallsstoffer, støvsug tarmen din idag!" dietter. Lips Sealed
Hvis du ikke har en veldig god grunn til å gjøre det, skjønner jeg ikke
hvorfor du vil utsette deg selv for noe sånt.
Fettet kan du vel få vekk med god gammaldags morgenkardio.
It's never too late to be who you might have been.
--George Elliot

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #2 : 04. april 2007, 03:34 »
Den fastinga kan umulig være meint for folk som trener hardt!
har sett lignende opplegg før! men ingen som kan utføres samtidig som du skal trene hardt!
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget Gerry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 312
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 312

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #3 : 04. april 2007, 03:40 »
MEN! det som eg tror eg har høyrt er folk som bruker faste i overgangen bulk til deffing!
for å få ut alt slagg og avfallstoffer, sånn at kroppen ikkje trenger å "tenke" på sånt når den skal forbrenne fett!

Hmm! skal sjå om eg finne kilder som bekrefter dette!
så eg ikkje lure meg sjøl og andre! Huh
Once upon a time, a guy asked a girl "Will you marry me?" The girl said, "NO!" And the guy lived happily ever after and went fishing and hunting alot and drank beer whenever he wanted.

THE END

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #4 : 04. april 2007, 19:48 »
Den har jeg faktisk prøvd. Det var ikke for å miste fett men mer av helsemessige årsaker. Jeg er faktisk av den oppfatning at et par fasteperioder i året er veldig sundt for kroppen. Det fjerner store menger avfallstoffer raskt ut fra kroppen og etter en faste vil kroppen normalt fungere bedre. Næringsopptaket blir bedre etter fasten og man restitueres antakelig også bedre etter treningen. Så det vil ikke bare ha helsemessige fordeler men også kunne gi de som trener bedre fremgang.

Samtidig vil selvfølgelig slike faster også gjøre at man kan miste noe muskler, men jeg tror ikke det vil bli så ille som mange tror. Tar man en kortere faste på 3-4 dager så tror jeg muskelsvinnet blir minimalt(særlig om man har endel kroppsfett) og uansett om en skulle miste noe tror jeg det bygges fort opp igjen og at man vil tjene på det på sikt.

Leste faktisk at det teoretisk var mulig å bygge muskler under faste. og da snakker jeg om faste hvor man heller ikke får i seg noe kalorier. I tilegg så ble muskeløkninger under faste observert i en undersøkelse på et eller annet dyr (husker ikke hvilket)

Selv holdt jeg ut i syv dager og merkelig nok følte jeg meg ikke svakere men faktisk mer energisk. Det kronisk høye blodtrykket var og plutselig helt normalt etter disse dagene. Så en kort og fornuftig faste et par ganger i året tror jeg mange ville hatt godt utbytte av Smiley

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #5 : 04. april 2007, 19:51 »
Det seier jo seg sjøl at dette ikkje er noko å satsa på. Ville aldri i verden prøvd den dietten der.

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #6 : 04. april 2007, 20:04 »
Tror nok 10 dager er lenge på en slik faste. hold deg til 3-4 dager

Uansett er du ikke interesert i helsegevinsten men bare å miste fett så burde du droppe det. Da finnes det bedre metoder

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #7 : 04. april 2007, 20:10 »
Har ikke gått på "sitronvann dieten" før, men jeg har gått på vannet. Grin
(Ok, litt tørr den...)

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Tessa

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 325
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 325

  • ' Wannabe..
Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #8 : 04. april 2007, 20:38 »
En skremmende variant av de gamle 2-ukers ukebladkurene som mødrene våre lot seg lure til å hoppe på. Finnes de VIRKELIG enda???  Shocked

Følgende skjer:
  • Du raser ned i vekt på "no time" fordi kroppen tømmes for glykogen/karbohydrater og dermed også store vannmengder (1g karb drar med seg 4-6g vann) - altså skyldes vektreduksjonen svært lite reduksjon i fettvev.
  • Etter én dag er forbrenningen din redusert pga det lave kcal inntaket, hvilket vanskeliggjør reduksjon av fettvevet på kroppen.
  • Muskeltapet er stort i starten av en slik faste, og spesielt om du samtidig trener (treningen bryter ned kroppen, og det vi spiser og hviler i etterkant, bygger opp kroppen).
  • Du går meget raskt opp igjen i vekt når du "hopper av kuren", ettersom væske trekkes inn i kroppen igjen når du begynner å spise normalt.


Konkurrerende utøver i Athletic Fitness.

Firmasider: Thema Nutrition og personlige sider: Thereses Net

Utlogget V.M

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 276
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 276

Sv: Noen som har gått på Sitronvann dieten før?
« #9 : 04. april 2007, 21:55 »
Denne dietter er nok ikke å anbefale. Som Tessa sier så vil fettforbrenningen bli mye dårligere på kort tid, så du vil faktisk kunne gå ned raskere i kroppsfett ved å tilføre litt mer proteiner,fett og karb. I motsetning til en kort faste vil nok en 10 dagers faste mest sannsynlig gjøre at du mister i overkant mye muskler som i seg selv setter ned forbrenningen. Tar man feks en 3 dagers faste så bør man samtidig kutte ut intensiv trening da det bryter ned mer muskelmasse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!