Skrevet av Emne: RYP på 4 uker?  (Lest 2517 ganger)

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
RYP på 4 uker?
« : 05. april 2007, 21:17 »
Hei
Jeg trener nå RYP`s grunnprogram, og stortrives med det. Utfordringen er at jeg jobber offshore, og har normalt kun 4 uker avspasering til å trene på. Er det helt bortkastet å trene etter RYP da, eller kan jeg "jukse" meg igjennom programmet på 4 uker, ved "hoppe over"  6 treningsdager (1 treningsdag for hver uke på RYPs oppsett, slik at det blir totalt 12 treningsdager = 4 uker).

Er det verdt å satse på?

(Det er treningssenter på riggen også, men det har et veldig skralt utvalg av utstyr (noen manualer, ikke stang, noen "isolasjons"apparater,...mest kardioapparater), dessuten får man kun skikkelig mat hver 6.time Sad Stress å ta med tilskudd også, må utfylle papirer til medicen etc.)
Takker for råd og forslag  Smiley
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: RYP på 4 uker?
« #1 : 10. april 2007, 23:25 »
Siden det er ingen protester, eller forslag, så får jeg vell bare prøve  Huh  Smiley

Det er vell progresjonen som er det viktigste, selvom programlengden ikke blir like optimal med denne nedjusteringen vil jeg tro....
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: RYP på 4 uker?
« #2 : 10. april 2007, 23:43 »
Tror egentlig du burde finne deg et annet program, hvis ikke du har anledning til å følge opplegget som det er  Smiley

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: RYP på 4 uker?
« #3 : 11. april 2007, 09:53 »
Jeg er enig med deg Mobaek, og takk for kritikk Smiley Men denne justeringen på RYP-programmet blir jo på en måte et nytt program, og kanskje det virker?

Jeg har ingen erfaring med å lage eget program, og ikke finner jeg programmer som har 4 ukers varighet eller mindre. Forslag til program?
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: RYP på 4 uker?
« #4 : 11. april 2007, 10:10 »
Det er vel en grunn til at RYP er satt opp med 6 ukers varighet, men jeg kan ikke se at det skal være noe galt med å kjøre 4 uker istedet..

Juster progresjonen og reptallet slik at det passer bedre i forhold til 4 uker.

F.eks.
Uke 1-15rep
Uke 2-10rep
Uke 3-5rep
Uke 4-5rep

Progresjon kan du kanskje ta på "feelingen"!

Det er sikkert noen som kan sette opp et excelark med progresjon tilpasset sykluser på 4 uker. Det er uansett et veldig bra program! Du kan sikkert få god fremgang med dette programmet selv om du trener 4 uker i gangen istedet for 6!

Lykke til! 2thumbsup



Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: RYP på 4 uker?
« #5 : 11. april 2007, 10:36 »
Takker for bra svar vidart.  God ide å justere repantaller etter ukenummer på denne måten Smiley Progresjonen blir nok litt på feelingen ja, men skal bruke kalkulatoren til det orginale RYP som en pekepinn Smiley ..men hvis noen har en formening om hvordan preogresjonen bør være på et 4-ukers RYP, så blir jeg glad for litt råd Smiley
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk
Sv: RYP på 4 uker?
« #6 : 12. april 2007, 16:42 »
Har de ikke treningsutstyr offshore da?

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: RYP på 4 uker?
« #7 : 12. april 2007, 17:30 »
joda, men det er ikke like godt utvalg på alle flyteriggene... Mener det skal være veldig bra på faste installasjoner da, men der er ikke jeg...

Blir vell mer vedlikeholdstrening offshore Wink
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget skve

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: RYP på 4 uker?
« #8 : 12. april 2007, 23:23 »
Trener du 3 ganger i uka? Du kan jo evt prøve å få til fire ganger i uka; evt to uker med 4 ganger og to med 3.

Eller trene tidlig på søndagene, og senere på mandagene, slik at du kan få mest mulig restitusjon mellom søndag/mandag. Hvis du trener fire ganger i uka i fire uker blir det til sammen 16 treninger, og da mister du bare to treninger.

Det krever jo selvsagt at du er veldig nøye med hvile og å få i deg massevis av mat. Mener å huske noen på TN.no-forumet gjorde dette

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: RYP på 4 uker?
« #9 : 13. april 2007, 09:22 »
Godt forslag skve Smiley , jeg har til nå trent 3 ganger i uka.
Utfordringen på ditt forslag er selvsagt restitusjonen. I begynnelsen av programmet burde det vell gå bra å trene 4 ganger i uka, eller annenhver dag, men er redd det blir for liten hvile etterhvert som progresjonen stiger. Så da velger jeg ihvertfall de siste 2 ukene med 3 treninger som du nevner, eller trening annen hver dag.

Å trene fullkroppsprogram noenlunde hardt 2 dager etter hverandre tviler jeg på er å anbefale.

Muligens jeg går for å trene annenhver dag på hele programmet, men frykter at også det gir for liten hvile.

Nå trener jeg ihvertfall man, ons og fre RYP-prog. med feeling-progresjon, så får jeg klekke ut et ferdig RYP-justert progr. til neste avspaseringsperiode Smiley

Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: RYP på 4 uker?
« #10 : 13. april 2007, 09:59 »
Ettersom syklusene du trener er på 4 uker, så kan du nok tillate deg å trene oftere enn i forhold til de "normale" 6 ukene..
4 uker med 4 økter i uka skal nok gå bra!

Det hadde kanskje vært en idè å trene et helkroppsprogram delt i to slik at du trener hele kroppen 2 ganger i uka? Det passer kanskje bedre hvis du tenker å trene 4 ganger i uka istedet for 3?

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: RYP på 4 uker?
« #11 : 13. april 2007, 13:00 »
tja, 4 uker med 4 økter fullkroppsprogram i uka syns jeg virker vell tøft, men mulig det går bra.

Har tenkt på splitt også ja, men vil først bli mer erfaren, eller trene fullkroppsprogram til jeg ikke får progresjon. Men har stor tro på å variere mellom programmer/treningsmetoder etc., så splitt kommer omsider Smiley
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!