Skrevet av Emne: Mystique; klar for ny innsats på kom i form fronten 2005  (Lest 84422 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Ny flytterapport:

Her har det gått i ett de siste dagene *phu*...mye styr, men vi er enda ikke kommet ordentlig på plass i den nye leiligheten Undecided. Så i dag har jeg hjemmedag i mitt gamle hjem - skal slappe av og pusle litt rundt her Smile...få kontroll på siste smårester med ting og tang Tongue.

 Gårsdagen gikk ikke som planlagt kan man trygt si what....lite effektiv og forsvant som dugg for solen. Tongue Undecided

Skulle trene med BB før han dro på jobb , var trøtt og allergien slo ut i full blomst Angry så etter benkpress ( som jeg holdt på å sovne under :18smileysleepSmiley, litt sidehev og hammecurl måtte jeg bare gi meg. Gikk på besøk til en venninne istedet og ble selvsagt mye lenger der enn den lille timen jeg hadde planlagt Embarrassed

Tok turen bort på et kjøpesenter for å plukke opp noen saker til leiligheten og visp der var klokken plutselig over 16 og jeg skulle ha vært ute i leiligheten for lengst slik at jeg kunne fått unne litt ting før mamsen kom fra jobb med skrivepulten min, noen deler til salongbordet ++++. Istedet måtte hun plukke meg opp i byn i en allerrede fullstappet bil som det egentlig ikke var plass til meg i Undecided Men med litt omrokkering gikk det akkurat da.

Kom oss da endelig til leiligheten, men da vi kom frem var ikke alt som det skulle....
Husverten dukket ikke opp i døren (det har han pleid å gjøre for han er en ganske skravlesjuk mann) og viste seg heller ikke om søndagsettermiddag( men da hørte vi ham snakke i tlf + se fotball) eller helle mandagen.
Avisen lå slengt på trappen og da jeg låste meg inn i gangen sto tlf til husverten og ringte og ringte uten at han tok den.  Mistanken min om at alt ikke var som det skulle fra dagen før ble ytterligere forsterket Sad Prøvde å ringe og banke på døren - ingen svar... what gikk ut igjen og sjekket aviskassen - avisen fra man. var heller ikke tatt inn  woot

Ikke bra! Ringte BKK alarmselskap og spurte om de kunne komme å låse opp siden han er tilknyttet dem fordi jeg var bekymret for husverten min, men fikk til svar at - Nei, de tok ikke på seg slike oppdrag og rykket bare ut ved innbrudd og brann Shocked Angry Skjønnte selvsagt at jeg var bekymret, men gadd altså ikke å gjøre noe! Angry Fy faen for et møkkaselskap!! Hva slags alarmselskap er det da som ikke rykker ut når det kanskje står om liv?  Skulle hatt juling skulle de!! Helt utrolig! furious furious  Hvis de ikke skal hjelpe en om man er i nød - hva er vitsen med å ha alarm da?! De burde rett og slett anmeldes!!!! Argue

Anyway...forsatt like bekymret - så vi gikk bort til naboen og spurte om  hun visste om han var vekkreist, eller om hun hadde noen tlf.nr til familien hans. Naboen ble selvsagt også bekymret, for hun og husverten er veldig gode venner og gir alltid hverandre beskjed om de drar noen stefd...fikk så et tlf.nr, men det viste seg å være feil.
Leieboerne hennes kom bort for å se om det var noe de kunne hjelpe med. Vi sjekket kjeller, gikk rundt huset for å prøve å se inn, dundret på  døren - men ingen svar. Så hjalp leieboerne til naboen til med å få tak i familien hans og ikke så veldig lenge etterpå ( selv om det virket slik) dukket datteren og sønnen opp sammen med sine ektefeller.  og fikk låst seg inn - og der lå altså vår stakkers husvert på sofaen med slag! Men han var i live heldigvis! Snakk om sjokk Cry Shocked Ble helst skjelven jeg. Sykebilen kom kort etter.
Veldig koselig familie forresten og de var veldig glade for at jeg hadde vært bekymret nok til å få kontakt med dem. Jeg var jo ganske lei meg for ikke å ha sjekket dagen før, men datteren sa det at det skulle jeg ikke tenke på og at jeg hadde gjort det  jeg kunne. Vi pratet litt, utvekslet tlf.nr og hun lovet både å hilse til husverten vår når ting hadde roet seg og å holde oss underrettet om hvordan det gikk videre. Så trakk mamsen og jeg oss litt tilbake til leiligheten, men fikk ikke gjort noe særlig der etter det sjokket, så  det ble ingen sammensetting av salongbord og skrivebord. Etter at ambulansen var kjørt ++ vendte vi derfor snuten hjemover igjen. Fikk unna noen ærend, hentet BB på jobb og dro hjem.

Dramatisk dag kan en si...og ikke en særlig hyggelig start på nyinnflytting Cry Bekymringene om hvordan dette kommer tyil å gå og hva som skjer med oss i forhold til leien av leiligheten dukket jo selvsagt også opp, men vi må jo bare avvente det og se hva som skjer... what Får vel kontakte datteren og høre hvordan ståa er etterpå.

Vel vel...det ordner seg nok får vi håpe. I dag har jeg iallefall altså hjemmedag og vet ikke om jeg har så lyst å dra opp i leiligheten og være der alene senere  what
BB er der nå, men skal på jobb kl15.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Bestevenninnen min mente forresten at jeg var redningswoman of the day hihi og at jeg kanskje faktisk har reddet livet hans + at jeg hadde gode instikter mente hun.

Vet nå ikke helt om jeg kan påta meg æren for å ha reddet noe liv, men har kanskje iaf bidratt til at han kom til sykehus raskere enn hvis jeg ikke hadde handlet etter magefølelsen min. Hva instinkter angår så er det jo ikke så vanskelig å skjønne at noe er galt, når en meget skravlesjuk mann ikke har vist seg på nesten 2 dager, avisen ikke er tatt inn, tlf ringer og ringer uten svar og at han ikke åpner døren når man ringer på.....

men men...det var nå en god gjerning jeg gjorde likevel Smiley

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
auch! kjipt da!! :/
men det er godt du "tok ansvar" i denne situasjonen. det finnes nok folk som ikke hadde engasjert seg slik du gjorde. desverre...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Hadde nok ikke hatt samvittighet til noe annet du Wink
Har gjerne en tendens til å overbekymre meg for hvordan det går med andre, men denne gangen var iaf bekymringen godt begrunnet. Er veldig glad for at jeg " satt igang redningshjulene" - skulle bare ønske at jeg hadde gjort det før...
men snakket med datteren hans nå nettopp og hun sa at det at det stod til liv med ham. Han er lam i høyre arm og kan ikke snakke selv om han prøver, men det var ikke kritisk sånn sett mente de. Han skulle undersøkes av fysioterapeut ++ idag oog kommer nok på sånn opptreningsgreier etterpå på ubestemt tid, men eldste datteren har fullmakt til å ordne med kontrakter og slikt så det får vi forhåpentlivis ordnet snart. Jeg skal snakke med de i ettermiddag hvordan vi skal løse forskjellige ting Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Skjønner forøvrig ikke at folk ikke gidder å bry seg når de helt klart må skjønne at noe er galt fatt  what

Syns det er en selvfølge.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

æsj Tongue - jeg tror søren meg jeg er begynt å bli syk jeg altså  what+ at allergien blomstrer og koser seg glugg ( men dessverre ikke ihjel Angry ) om dagen! Cry

Utlogget Murmeldyret

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 909
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 909

Oj!  Shocked Du er i alle fall dagens helt!  Bow Håper det går bra både med han og deg!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Fikk god hjelp av hyggelige naboer også da Wink

Jada, går greit her - har nå fått gjort litt i leiligheten i dag da - begynner å bli fint Cheesy Så neste gang deu er i Bergen må du komme på besøk Wink
Og tror det eller bare er allergien som ypper om dagen og ikke noe påbegynnende forkjølelse Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Her hadde jeg jaggu havnet langt nede på lista igjen gitt Sad

Jaja, sånn går det når man er fraværende i lange tider. Bare en lynvisitt her inne nå også forsåvidt.

En liten hverdagsrapport:

Vi er stort sett kommet i hus nå. Det tok sin tid, men nå er vi i boks. Dvs det gjennstår litt småting, men det kan taes etterhvert. På mandag kommer vi oss forhåpentligvis ordentlig på nett igjen også Smiley
Ellers - har blitt lite trening i det siste og de få øktene jeg har hatt har ikke vært så effektive og heller ikke særlig imponerende, men håper at det blir en bedring på det snart. Mye jobbing om dagene - i dag har jeg vært på jobb fra 07.30 - 22 ( først i barnehage så i bofellesskapet - phu) og skal jobbe alle dager t.o.m tirs før jeg får fri noen dager så da utgår trening. må også se å komme i gang med lesing for de ekkle eksamnene nærmer seg som vanlig med stormskritt.

Utenom det - ikke noen spennende som skjer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!