Skrevet av Emne: Reisemål for sommern - Bali?  (Lest 1140 ganger)

Utlogget Weigler

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Reisemål for sommern - Bali?
« : 18. april 2007, 12:27 »
Er det noen som har erfaring fra Bali, er det verdt pengene?  Huh
Canariøyene er vel så bra, men noe mer eksotisk ville vært fint.

Dykking, kultur, severdigheter, samt flotte strender er vektlagt. Finnes det noen andre øyer i samme sjanger som er verdt å reise til? Hvis man finner nærmere omtale om aktuelle reisesdestinasjoner så henvis til link. Alltid greit med referanser.

Trenger noen tilbakemeldinger. Sommer 2007 Smiley
På forhånd takk

 Grin

Utlogget Sensei

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Reisemål for sommern - Bali?
« #1 : 18. april 2007, 21:41 »
Ja, var på Bail i 3 uker for ca 2. år siden. Har selv reist mye, men kan vel trygt si at dette topper heile driten får å si det slikt. Bedre strender, skal du lete lenge etter, særlig hvis du vil teste ut sufring.

En annen sak er jo at det ikke er så fullt av andre nordmenn der, som det er i "syden" da, og det er digg.
Vi var vet ett sted som heter Kuta Beach, nydelig sted, men selve bali er ikke så stort, så det burde være mulig å oppleve alt, om du tar deg litt tid.
Vi var på diverse turer, husker ikke hvor, men det inneholdt flaggermus grotte, en vulkantur, etc.

Det er også flere øyer i nærheten som er lett tilgjenglig med båt/ferje om du føler for det, kommer ikke på navn.

Alt i alt så er den er tur du ikke kommer til å glemme. Men prisen aner jeg ikke. Vi fikk en veldig bra deal den gangen, det var fly+hotell 21 dager for 12 000,- Da var det inkludert 2 dager i bankok på ett 5 stjerners hotell.

God tur
Jau, sa kona da mannen.....Tongue

Utlogget Weigler

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Sv: Reisemål for sommern - Bali?
« #2 : 20. april 2007, 10:31 »
Ja, var på Bail i 3 uker for ca 2. år siden. Har selv reist mye, men kan vel trygt si at dette topper heile driten får å si det slikt. Bedre strender, skal du lete lenge etter, særlig hvis du vil teste ut sufring.

En annen sak er jo at det ikke er så fullt av andre nordmenn der, som det er i "syden" da, og det er digg.
Vi var vet ett sted som heter Kuta Beach, nydelig sted, men selve bali er ikke så stort, så det burde være mulig å oppleve alt, om du tar deg litt tid.
Vi var på diverse turer, husker ikke hvor, men det inneholdt flaggermus grotte, en vulkantur, etc.

Det er også flere øyer i nærheten som er lett tilgjenglig med båt/ferje om du føler for det, kommer ikke på navn.

Alt i alt så er den er tur du ikke kommer til å glemme. Men prisen aner jeg ikke. Vi fikk en veldig bra deal den gangen, det var fly+hotell 21 dager for 12 000,- Da var det inkludert 2 dager i bankok på ett 5 stjerners hotell.

God tur

Takker for flott tilbakemelding. Dette skal vi virkelig ta en kikk på i mai måned. Mange takk

Utlogget crusty

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24

  • Jeg har kraften
Sv: Reisemål for sommern - Bali?
« #3 : 20. april 2007, 23:28 »
var 3.5 måned og studerte på bali høsten 2004. bedre sted skal du lete lenge etter;) er garantert et sted jeg skal tilbake til, er helt KONGE der.
er det en strand på bali jeg må anbefale så er det dreamland beach, helt syyyyk strand med sinnsyke bølger. har aldri hatt det så artig som når vi bada på den stranda. selvom bali er himmelen på jord, så må du regne med mye søppel og massevis av skabete løshunder. men det er noe du blir vant til og ikke legger merke til. en annen negativ ting er alle selgerne og masasje folka som hopper opp i trynet ditt konstant maser....hehe men det er en del av sjarmen med bali;) og for al del ikke stop opp og snakk med folk som skal selge litt magic mushroom, hasjhis og andre lumskheter, det er veldig ofte politifolk som vil tjene penger på dumme turister... på bali er det totalforbud på dop, og det er dødstraff hvis du blir tatt med det... første du møter på flyplassen er et stor skilt der det står at det er dødstraff for å smugle dop.
men som sagt bali er et konge sted uten like, alle som har vært der har blitt hodestups forelsket i øya;) angrer ikke et sekund på at jeg studerte der nede;)
og hygeligere befolkning enn balinesere skal du faen meg lete lenge etter;)

et lite tips til slutt... er sikkert du tror på meg, men gjør det vær så snill... ta kun med deg tomme kofferter nedover dit, for du kommer garantert til å handle en hel haug med klær og andre ting...Wink
fikk selv det tipset før jeg dro dit, men jeg hørte ikke på det. og fy som jeg angrer på det nå, måtte legge igjen en hel haug med ting, tiltross for at jeg sendte både cargo med båt og fly og hadde en god del overvekt på bagasjen min hjem;)hehe

er det noe du lurer på så er det bare å spørre;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!