Skrevet av Emne: Pinch, ute av start gropen.  (Lest 947 ganger)

Utlogget Pinch

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Pinch, ute av start gropen.
« : 09. juli 2007, 23:49 »
Jeg prøver meg med å legge ut loggen, samt det nye treningsprogram min her. Er jo såpass mye kunnskap ute på dette forumet, så kan jo hende noen har noe innspill el. til opplegget mitt.  Grin

Først, forhistorie. Har trent vekter ”gjevt” rundt to år nå, men er kun den siste tiden jeg har begynt å få system på sysakene. Noe som dere sikkert kommer til å se av loggen så er det områder jeg er en del sterkere (rygg, skuldre, biceps) den andre (triceps, bryst og bein). Men dette er noe som jeg nå skal få orden på.

Hva er målet mitt spør noen seg kanskje. Synnes vel egentlig trening og framgang på både antall lodd på stangen og figur er den største motivasjonen. Er ikke rotet til noe mer den at jeg synes det er dritt moro.

Tingens tilstand pr 09.07.2007: Vekt: 84 kg, høyde 175 cm. Alder: 26 år


Alle ”løft” under her er gjort i det som på fagspråk kalles ”good form”. Altså, ingen juksing, og med overskudd til å ta mellom 2-5 reps.
ML: 100 kg (vet det er mer og hente her, men går ”forsiktig” framover på denne øvelsen)
KB: 110 kg (Samme som markløft)
Nedtrekk: 90kg
Roing med stang: 60 kg
Hantel roing: 32 kg (gymmen har pokker meg ikke tyngre dumbels, noen som har noen inputs på alt. øvelse her eller?)
Militærpress (Sittende): 45 kg
BP: 75 kg (en del å hente her ja)   Embarrassed
Scott curl: 42 kg (ink. stangen)

Trenings uken ser ut slik:

Mandag: Rygg dag med kneebøy.
KB: 1-2 rep. x 5 arbeids sett.
Nedtrekk: 5-6 x 4
Roing med stang: 5-6 x 3
Hantel roing (enkelte ganger T-stang roing): 5-6 x 3
Scott curl: 5-6 x 3


Onsdag: Bryst, skuldre og triceps.
BP: 5-6 x 4
L-Flyes: 12 x 2
Sidehev: 12 x 2
Militærpress (sittende): 5-6 x 3
Pushdowns eller Franskpress: 5-6 x 3


Fredag: Bein, mage og markløft.
ML: 4-5 x 4
Benstrekk i maskin: 2-4 x 3
Lår Curl: 2-4 x 3
Leggpress i benpressmaskin: 2-3 x 3
Kabel sittende crunch: 8-10 x 3


Som dere ser så har jeg prøvd å holde fokus på base øvelser i dette opplegget. Hvis det er noen som lurer på hvorfor ML er på fredag og KB på mandager, og ikke vica versa, så er det for å sikre at bein blir tatt, ettersom fredag er en dag av erfaring ting har en tendens å dukke opp (reise, besøk, jobb ol.) i ny og nee.

Når det gjelder spising, så er det ikke noe ”skrevet” opplegg for det, men prøver å få en 5-6 måltider pr dag, men fokus på proteiner: blir mye tunfisk, renskåret svin, kylling, egg og fisk til måltidene. Prøver å kutte ut alt ”unødvendig” fett av dårlig type.
På trenings dagen pleier jeg å ta en 40 g protein og 80 g karbohydrater ca 40-30 min før trening.
Rett etter økten tar jeg  80 g Cell max og 35 g Whey isolate. Dette gir totalt 35 g proteiner, 62 g karbohydrater og 1 g fett. Før sengen på trenings dager inntar jeg en shake med Kasin også.

Er dette nok utfylden informasjon til å kunne få en formening om hvordan opplegget ser ut folkens?  Er litt fersk på dette logg greiene.  Huh
 


Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Pinch, ute av start gropen.
« #1 : 10. juli 2007, 00:06 »
Ser bra ut dette. Smiley

Vil anbefale deg å ta militærpressen stående.. Da får du trent litt kjernemusklatur i samme slengen. Husk at du skal senke stangen foran hodet, og ikke bak, og det er ganske vanskelig å få til sittende.

Benstrekk og lårcurl er egentlig tulleøvelser.. Hva med frontbøy eller beinpress med et bein av gangen, og strake markløft i stedet?

Utlogget Pinch

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Sv: Pinch, ute av start gropen.
« #2 : 10. juli 2007, 00:20 »
Har kjørt militærpressen foran hode, med å ta den stående er ikke noen dum idé.

Heller ei er tipset om å kutte ut beinstrekk og lårcurl.   Eneste er at jeg er litt "redd" for å gi korsryggen for mye juling. Med tanke på at KB, ML og Stående stangroing tar en del på den. 
 Undecided  ønsker ikke å gi den for mye bank for fort.


Btw:  kred. for rask respons.  Cool


Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Pinch, ute av start gropen.
« #3 : 10. juli 2007, 00:36 »
Så lenge du greier å holde ryggen strak skal det ikke være noe problem. Men uansett - hverken frontbøy eller beinpress med et bein av gangen tar noe særlig på korsryggen. Beinpressen gjør du med et bein av gangen nettopp på grunn av dette, bevegelsesbanen skal være så stor så mulig, og det blir mye mindre belastning på korsryggen om du gjør det med et bein av gangen.

Strake markløft kan du alltids drøye litt, spesielt om det er en ny øvelse for deg. Vanlige markløft og lårcurl holder for baksiden av lårene. Smiley

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Pinch, ute av start gropen.
« #4 : 10. juli 2007, 18:12 »
Apropos hantlene.. Om de blir for lette til hantelroing, så bytt øvelsen. Kabelroing gjør samme nytte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!