Skrevet av Emne: Roy Holte - Strongman  (Lest 12792 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Roy Holte - Strongman
« #15 : 08. januar 2003, 15:07 »
Niks jeg er fra Sobrælva jeg seru


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:Roy Holte - Strongman
« #16 : 08. januar 2003, 15:27 »
I styrkeløft er det jo ikke høydeklasser, bare vektklasser.
For mitt vedkommende som er 195 og 135 kg, gjør ikke jeg det noe spesielt bra med min laange løfte veg i disse styrkeløftøvelsene. En som er 170cm og veier 135 kg , vil jo ha et bedre utangspunkt for å løfte mer ern meg vil jeg tro, men vi er i samme vektklasse.
I strongman ser jo man ofte at de med kort kropp er mye dyktigere i alle pressøvelser, og de som er høye er gode å bære og løfte ting , grunnet lange sterke armer.
Se på Janne feks han er en dårlig presser, men han løfter og bærer de mest uhåndterlige ting lettere en de fleste.
Så litt fordeler og ulemper har man jo litt her og der, og det og sette inn høydeklasser i strongmansporten tror jeg vil ødelegge noe av  hele"sjarmen" med sporten.

Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget Ole Brumm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Re:Roy Holte - Strongman
« #17 : 08. januar 2003, 15:54 »
Fant akkurat denne side. Helt topp med et strongman forum Smiley
Og må si meg enig med Espen Lund at høyde klasser vil ødelegge noe av sjarmen 8)
Men det er jo vektklasser på amatør nivå noe som jeg tror vil komme mer og mer.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Roy Holte - Strongman
« #18 : 09. januar 2003, 09:57 »
Jeg er også hjertens enig. Det er rivende likegyldig hvor høy eller tung en pers er så lenge det er den sterkeste uavhengig av disse målene som skal kåres (analogt med de fleste andre idretter - vil for eksempel tro at en utøver på 1.60 vil ha problemer med å hevde seg både i sleggekast, skiløping og basketball). Allikevel er strongmanøvelsene ofte lagt opp på en måte som i snitt er til fordel for de med litt høyde.


For de som måtte blir for lave/lette så finnes det uansett en og annen vektklassebasert idrett å skjele til.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget yates

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

  • N P N G
Re:Roy Holte - Strongman
« #19 : 09. januar 2003, 17:03 »
tricepsman: trener du et annet sted enn solberghallen da? hvor gammel er du forresten?

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Roy Holte - Strongman
« #20 : 10. januar 2003, 10:35 »
tricepsman: trener du et annet sted enn solberghallen da? hvor gammel er du forresten?

Trener ikke i hallen nei (litt for lite utstyr/vekter  Wink ). Trener i byen. Drøyt tredve og begynner å bli grå som en ulv.......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Ole Brumm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Re:Roy Holte - Strongman
« #21 : 10. januar 2003, 11:16 »
Hei Tricepsmannen, hvordan kjenner du til alle disse info. om Svend Karlsen?Huh
Ole Brumm

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Re:Roy Holte - Strongman
« #22 : 10. januar 2003, 11:48 »
I styrkeløft er det jo ikke høydeklasser, bare vektklasser.
For mitt vedkommende som er 195 og 135 kg, gjør ikke jeg det noe spesielt bra med min laange løfte veg i disse styrkeløftøvelsene. En som er 170cm og veier 135 kg , vil jo ha et bedre utangspunkt for å løfte mer ern meg vil jeg tro, men vi er i samme vektklasse.
I strongman ser jo man ofte at de med kort kropp er mye dyktigere i alle pressøvelser, og de som er høye er gode å bære og løfte ting , grunnet lange sterke armer.
Se på Janne feks han er en dårlig presser, men han løfter og bærer de mest uhåndterlige ting lettere en de fleste.
Så litt fordeler og ulemper har man jo litt her og der, og det og sette inn høydeklasser i strongmansporten tror jeg vil ødelegge noe av  hele"sjarmen" med sporten.


dy har rett til en vis grad når det gjelder styrkløft, men en på 170 og 135 kg vil aldri komme inærheten av det potensiale du har i mark .


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Roy Holte - Strongman
« #23 : 10. januar 2003, 13:04 »
Hei Tricepsmannen, hvordan kjenner du til alle disse info. om Svend Karlsen?Huh
Ole Brumm

Som skrevet så kommer vi fra samme område, har trent like lenge, har trent på samme stedene ("kjellern i Krokstadelva, "Fiskehallen" i Drammen ++ i en rekke år, er like gamle (jeg er dog et år yngre), har mange av de samme interessene (bl.a. styrke og friluftsliv). Selv om jeg ikke har satset på drive det til noe i konkurranser slik som Svend, så har jeg "alltid" vært i relativt sett god form slik at vi har hatt noe av det samme refferansepunktet, så noe har vi da hatt å utveksle.

Også må jeg jo nevne at Svend er en trivelig (og artig) kar som det er OK å snakke med selvfølgelig. Nå om dagen er han ikke så ofte innom, siden han bor lenger sørvest..... men nå og da kommer han snikende, og da må en jo slå av en prat med gamle kjente.

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Roy Holte - Strongman
« #24 : 10. januar 2003, 13:20 »
Til min forrige tekst tenkte jeg at jeg skulle legge ut en liten styrkehistorie fra et klubbstevne i styrkeløft på slutten av 80-tallet. I en kjeller i Krokstadelva var det samlet en og annen sterk gutt

Svend Karlsen kjenner dere alle, noen kjenner sikkert Frank Hansen også, men det var en Belgier der på drøyt 85 kilo som het Eric Copin som etter min mening overgikk dem begge (styrkeløftere vet sikkert hvem han er).

Konkurransen var 3-4 uker før VM i styrkeløft, så Eric var relativt forsiktig....... bøyen husker jeg ikke, men han benket lett 220 og dro 380 kilo i mark!!! Høres sikkert ikke så voldsomt ut, men den gang var verdensrekorden i mark i hans klasse på drøyt 360......

Det hører med til historien at han i VM dro 372,5 (muligens 365 - begynner å bli lenge siden), en rekord som siden ble tatt fra ham (det var en affære med noe ting og tang i bilen på Svinesund.......)

Første gang jeg møtte Eric så bad han meg stå bak ham i bøy. Vekta var ikke foruroligende stor - 250 kilo - men det som bekymret meg mer var at han la stanga frampå brystet. Jeg stillte meg derfor godt inntil, for mannen var som nevnt ikke voldsom av størrelse, og holdt på å gjøre på meg i det han gikk ned... Han nærmest slapp seg rett ned, og jeg var sikker på at mannen var i ferd med å knekke sammen som ei fyrstikke. Det han isteden gjorde var å EKSPLODERE opp igjen og fortsett med 5 repper til av samme slaget. Jeg var skrekkslagen.......... Det var nok første gangen jeg innså at det var et stykke igjen for min egen del........... Embarrassed


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Re:Roy Holte - Strongman
« #25 : 12. januar 2003, 00:21 »
Jeg er også hjertens enig. Det er rivende likegyldig hvor høy eller tung en pers er så lenge det er den sterkeste uavhengig av disse målene som skal kåres (analogt med de fleste andre idretter - vil for eksempel tro at en utøver på 1.60 vil ha problemer med å hevde seg både i sleggekast, skiløping og basketball). Allikevel er strongmanøvelsene ofte lagt opp på en måte som i snitt er til fordel for de med litt høyde.

FINT Å SE AT DISKUSJONEN ER IGANG:-)

DET ER LAGT OPP SLIK AT DE HØYE 185+ HAR EN FORDEL SLIK SOM DAGENS SYSTEM ER.

F.EKS: DU ER 170 OG SKAL LØFTE EN STEIN OPPÅ 155CM HØY RAMPE, DA ER DET JO SOLEKLART AT DET ER EN FORDEL Å VÆRE 190CM IFORHOLDT TIL 170CM! MAN ER MYE STERKERE LENGRE NEDE I RYGGEN ENN HELT OPPE I TOPPEN: MEN PRESTASJONEN TIL DEN LAVE ER DERIMOT MYE BEDRE ENN DEN HØYE!

ETT ANNET EKS: VIKINGEPRESS: DER ER DET DE HØYE SOM HAR EN SOLEKLAR FORDEL IHT VEKTSTANG PRINSIPPET!

SÅ ETTER MIN MENING MÅ HØYDEJUSTERINGER TIL I DE ALLER FLESTE ØVELSER DER DET ER PRAKTISK GJENNOMFØRBART!

HVA OM VI HADDE EN YOKE SOM VAR INNSTILT KUN TIL LAVE? HVORDAN I ALLE DAGER SKULLE DA DE HØYE KUNNE LØFTE DEN OPPIFRA BAKKEN?



For de som måtte blir for lave/lette så finnes det uansett en og annen vektklassebasert idrett å skjele til.




3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Re:Roy Holte - Strongman
« #26 : 12. januar 2003, 15:39 »
MEN HVA MED ODD HAUGEN??!!!
Han MÅ jo nevnes!

53 år gammel og tar:
350kg i bøy
330 i mark
230-250 i benkpress

Og med all respekt for Roy Holte: Du tar kanskje mer enn Odd i disse tre øvelsene, men i strongman så er du ett hakk bak Odd også (ikke bare Svend).

Odd har også kone, barn og var konsernsjef for SATS Skandinavia og en haug av treningssentre i Tyskland og Spania. Han hadde nok godt over 10.000 (!!!!) mann under seg.
Å få tid til alt dette i den alderen er....umenneskelig!

Jeg har trent med Odd et halvt års tid og kan bekrefte at han er dopingfri også.

Dessverre skal han nå flytte tilbake til USA Sad




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:Roy Holte - Strongman
« #27 : 12. januar 2003, 20:15 »
Har trent med Odd Haugen en stund når jeg jobbet i Sats.
Ja det er imponerende hva han har fått ut av sin karriere! Det var kjempe inspirerende å trene med han.

Til Metal Man,  du trente med Odd og Jørund Greibrokk, ikkesant?

Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Re:Roy Holte - Strongman
« #28 : 12. januar 2003, 22:05 »
MEN HVA MED ODD HAUGEN??!!!
Han MÅ jo nevnes!

53 år gammel og tar:
350kg i bøy
330 i mark
230-250 i benkpress

Og med all respekt for Roy Holte: Du tar kanskje mer enn Odd i disse tre øvelsene, men i strongman så er du ett hakk bak Odd også (ikke bare Svend).

Odd har også kone, barn og var konsernsjef for SATS Skandinavia og en haug av treningssentre i Tyskland og Spania. Han hadde nok godt over 10.000 (!!!!) mann under seg.
Å få tid til alt dette i den alderen er....umenneskelig!

Jeg har trent med Odd et halvt års tid og kan bekrefte at han er dopingfri også.

Dessverre skal han nå flytte tilbake til USA Sad

JEG SLO HAN I NSM IFSA 2000 : DER JEG VANT 6 AV 8 ØVELSER. ODD SLO MEG BARE I FARMERSWALK DA. SE MIN HJEMMESIDE: DER LIGGE RES.LISTENE.
(ODD SLO MEG I FINNISH OPEN I 2001, MEN DA VAR JEG SKADET OGSÅ:-( OG ETTERDET HAR VI IKKE MØTTES TILTROSS FOR AT JEG HAR IVITERT BÅDE ODD OG SVEND(BØD SVEND 20000,- BARE FOR Å STILLE OGSÅ UTEN AT DET HJALP MYE?) TIL RAW VIKING CHALLENGE NSM IFSA 2002.


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Re:Roy Holte - Strongman
« #29 : 12. januar 2003, 22:10 »
MEN HVA MED ODD HAUGEN??!!!
Han MÅ jo nevnes!

53 år gammel og tar:
350kg i bøy
330 i mark
230-250 i benkpress

Og med all respekt for Roy Holte: Du tar kanskje mer enn Odd i disse tre øvelsene, men i strongman så er du ett hakk bak Odd også (ikke bare Svend).

Odd har også kone, barn og var konsernsjef for SATS Skandinavia og en haug av treningssentre i Tyskland og Spania. Han hadde nok godt over 10.000 (!!!!) mann under seg.
Å få tid til alt dette i den alderen er....umenneskelig!

Jeg har trent med Odd et halvt års tid og kan bekrefte at han er dopingfri også.

Dessverre skal han nå flytte tilbake til USA Sad

JEG SLO HAN I NSM IFSA 2000 : DER JEG VANT 6 AV 8 ØVELSER. ODD SLO MEG BARE I FARMERSWALK DA. SE MIN HJEMMESIDE: DER LIGGE RES.LISTENE.
(ODD SLO MEG I FINNISH OPEN I 2001, MEN DA VAR JEG SKADET OGSÅ:-( OG ETTERDET HAR VI IKKE MØTTES TILTROSS FOR AT JEG HAR IVITERT BÅDE ODD OG SVEND(BØD SVEND 20000,- BARE FOR Å STILLE OGSÅ UTEN AT DET HJALP MYE?) TIL RAW VIKING CHALLENGE NSM IFSA 2002.

OG LØFTENE TIL ODD ER VEL MED DRAKT.
MINE ER UTEN.

ODD ER EN KJERNEKAR ER MITT INNTRYKK AV HAN OG HAN VIRKER FAIR ENOUGH!
HAN ER OGSÅ EN YPPERLIG STRONGMAN MED SINE 50+
GO NORWEIGIAN VIKINGS!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!