Skrevet av Emne: Barn, egentrening og "tidskabalen"  (Lest 9960 ganger)

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #15 : 24. april 2007, 10:39 »
Det er vel litt av det som er cluet også. Jeg ønsker å se hvordan folk får alt til å klaffe. Selvsagt vil et barn ha 1. prioritet. Dessverre er det slik i dag at for å få råd til tak over hodet, må nesten begge foreldrene være i jobb. Hvis ikke, skulle jeg med glede tatt på meg oppgaven som hjemmeværende husfar.  Smiley Uten at jeg har så veldig mye peiling, virker barnehage som en positiv greie for ungene på meg. De får sosialiert seg med andre unger, og får leke og kose seg slik unger etter min mening skal. Men jeg tror dette opplegget varierer litt fra barnehage til barnehage.

Men er helt enig i at om man ikke har tid til barn, så la være å få.  Smiley

Helt enig i det meste av det du skriver her. er derimot ikke helt enig i din siste kommentar. For når har man tid, da? når man har to timer "fri" pr. dag? 4 timer fri? Tid er ikke noe som går, det er noe som kommer sa en vis mann en gang (meg??Wink).
Dersom man har den innstillingen (les: dårlige unnskyldningen) at man ikke har tid tenker jeg at man kanskje ikke har så lyst på barn da? At man velger å "prioritere annerledes"? At man kanskje ikke helt våger spranget?? Eller?
Correct me if I'm wrong

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #16 : 24. april 2007, 10:45 »
Visst man skulle vente til man fikk TID il å få barn, ville alle i dag vært barnløse.

Det er ganske dumt utsagn etter min mening.

Og ang barnehager: Unger har godt av å være i barnehage, lære seg sosialisering og det forholde seg til andre barn. Ser med gru venninnene mine sine barn som ikke går i barnehage, men er hjemme med mamma hele dagen , o aldri ser andre unger: Fy faen for noen sutrete og grinete unger, som jaggu skal henge PÅ FANGET 24 timer i døgnet...

Datteren min ha gått i barnehage og var aldri grinin eller depping om mrran, hun ville nesten ikke hjem en gang...

Og er da vissterlig ingen instirusjon/boks man puttes inn i.


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #17 : 24. april 2007, 10:51 »
(... og min sønn gikk aldri i barnehage, og var verdens blideste, mest sosiale unge mann helt uten henge-i-skjørtene-på-mamma-nykker... Wink)

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #18 : 24. april 2007, 10:53 »
(... og min sønn gikk aldri i barnehage, og var verdens blideste, mest sosiale unge mann helt uten henge-i-skjørtene-på-mamma-nykker... Wink)



Ja, men så er det forskjell på ungene, men å komme med at barnehage IKKE er bra, og bruker det som at foreldre ikke skal få unge , synes jeg er lavmålt.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #19 : 24. april 2007, 10:54 »
Helt enig i det meste av det du skriver her. er derimot ikke helt enig i din siste kommentar. For når har man tid, da? når man har to timer "fri" pr. dag? 4 timer fri? Tid er ikke noe som går, det er noe som kommer sa en vis mann en gang (meg??Wink).
Dersom man har den innstillingen (les: dårlige unnskyldningen) at man ikke har tid tenker jeg at man kanskje ikke har så lyst på barn da? At man velger å "prioritere annerledes"? At man kanskje ikke helt våger spranget?? Eller?
Correct me if I'm wrong

Godt poeng det der, CharlieB.  Smiley De i vennekretsen som har tatt spranget, klarer jo faktisk å gi mye tid til barnet og har fortsatt tid til både jobb, trening og venner. Det er vel noe med hvordan man prioriterer, ja.  Smiley Og så er det noen gode tips her om å sette opp en timeplan. Skal ærlig innrømme at det er litt frykt hos undertegnede for "det store spranget". Mest fordi jeg er litt sånn perfeksjonist. Skal jeg først gjøre noe, vil jeg gjøre det 100% riktig. Og hvis jeg da sitter med for mange baller i luften, blir ikke resultatet bra. Som jeg sa tidligere, vil uansett et barn ha 1. prioritet, det skulle bare mangle. Men jeg ser jo at vi har potensiale til å effektivisere en del i hverdagen og jeg håper at det blir nok tid til både jobber, trening, hunder, venner sambo og barn (i tilfeldig rekkefølge).

Det er jo også et poeng, dette med å angre på noe man har gjort i stedet for å angre på noe man ikke har gjort. Tror ærlig talt jeg aldri vil angre om jeg velger å ta spranget, men er altså litt ambivalent fortsatt.  Smiley

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #20 : 24. april 2007, 11:00 »
Og hvis jeg da sitter med for mange baller i luften, blir ikke resultatet bra.

Er det rart det ikke blir barn når du oppbevarer ballene i lufta?Huh??

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #21 : 24. april 2007, 11:03 »
Nann; jeg mener at barnehage skal brukes når det er behov for det, enten fordi mor/far må jobbe eller fordi det ikke finnes barn i nærmiljøet. De aller fleste barnehager byr på gode opplegg og gode ansatte. Men jeg mener også på at man skal gå for at barnet er kortest mulig tid i barnehagen. Jobber man 0900-1600 så trenger ikke barnet være i barnehagen fra 0700-1700. Smiley

kennyo; man får tid til det man vil ha tid til. Smiley Det er faktisk ganske utrolig hvordan man lærer seg å prioritere når man får barn.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #22 : 24. april 2007, 11:07 »
Tror også at unger har godt av å gå i barnehage, men det er en ting som bekymrer meg litt: Hvorfor får ikke ungene lov til å klatre i trær lenger? Hvorfor driver man og skifter ut sanden i sankassene til en mer finkornet type? Dersom noen slår seg, hvorfor skal "prosedyrer gjennomgås, og noen stilles til ansvar"? Osv. osv.

Hvordan skal ungene lære seg å være forsiktig om de ikke får lov til å gå på snørra av og til? Mulig jeg er litt gammeldags, men det virker som vi blir mer og mer en "amerikansk" nasjon, der vi ikke skal få lov til å få et eneste skrubbsår uten at noen skal saksøkes! Det er ikke så rart at vi blir sarte når vi ikke får lov til å utsette oss for LITT "farligheter" av og til!  what

Sier ikke at man skal innføre konkurranser der man ser hvilken unge som er kjappest over veien på rødt lys, men håper dere skjønner poenget.  Smiley

Ble litt off topic, men det er jo min tråd...  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #23 : 24. april 2007, 11:09 »
Er det rart det ikke blir barn når du oppbevarer ballene i lufta?Huh??

 rofl Å f...en, er det sånn det henger sammen!  Grin

Det er faktisk ganske utrolig hvordan man lærer seg å prioritere når man får barn.

Hmmm, skeptisk igjen!  Undecided

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #24 : 24. april 2007, 11:12 »
kennyo; man får tid til det man vil ha tid til. Smiley Det er faktisk ganske utrolig hvordan man lærer seg å prioritere når man får barn.

HØR, HØR!!
Det må da være dette som er selve grunnessensen i det vi skriver: Vil man nok, så får man det til.
Dersom man overfører til trening: Hender det at du ikke har tid? Hvis ja - hvorfor? Fordi du prioriterer annerledes.
Hvis nei - hvorfor ikke? Fordi det er VIKTIG for deg. Og tro meg - jeg skal  LOVE deg at dersom du får barn, vil ingenting i verden være viktigere for deg enn dem. Handler om å skifte fokus, å våge å ta valget Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #25 : 24. april 2007, 11:13 »
Kikki: der er vi faktisk enig.
Men det var ikke det som var saken, her var en kar som mente det ikke gagnet noen og at man ikke burde få barn visst man ikke har tid til barnet sitt, og heller valgte putte deti barnehage/sfo ..

Da blir jeg , som alenemor, som alltid har måttet ta til takke med familie , barnehager etc for faktisk ha råd til tak over hodet, og mat i kjeften. .. Da ble jeg veldig provosert, for det utsanget virket heller umodent av lallaman...
 
Med tanke på at det før var mye flere nøkkelbarn enn i dag:
Så jobbet jo far og mor før også, men da fikk unga nøkler når de var ferdige på skolen , og kunne gå hjem. I dag er der voksne til stedet i SFO og en mulighet til tilsyn frem til mor eller far er ferdig på jobben..


Personlig har jeg aldri gått i barnehage eller på sfo. Ble vokst opp i ei lita bygd hvor alle kjente alle og var hos alle, og skolen var et åpent hus om man ønsket være der etter skolen.
i var fem elever på skolen, og jeg hadde et minutt å krype over snøskavveln til skolen. Og så rett hjem til mamma etterpå , som endten stod i fjøset eller holdt på med noe annet på gården.
Idyllisk ? Tja, jeg savna andre å leke med, for der jeg bodde fantes ikke andre jenter å være sammen med, for alle de 7 andre ungene var gutter.


Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #26 : 24. april 2007, 11:23 »
Kennyo: Er du redd for at ungen ikke får nok juling, så finnes det mange sporter som vil gi den det Wink

Rugby, downhill-sykling, rulleskøyter, bmx, motorcross, ishochey etc etc Grin

Alle sportene er kjempegøy, og man kan begynne på de fleste av de i ung alder.


I tillegg liker damene å høre at man driver med ekstremsykling når han blir eldre  >Cheesy
Støttes av Lånekassen

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #27 : 24. april 2007, 11:28 »
Skulle gjerne delt ut flere honnører, men det er en sånn tidsbegrensning her...  Wink Masse bra input!  Cheesy

Kennyo: Er du redd for at ungen ikke får nok juling, så finnes det mange sporter som vil gi den det Wink

Rugby, downhill-sykling, rulleskøyter, bmx, motorcross, ishochey etc etc Grin

Alle sportene er kjempegøy, og man kan begynne på de fleste av de i ung alder.


I tillegg liker damene å høre at man driver med ekstremsykling når han blir eldre  >Cheesy

 Grin Hehe, men hva hvis det bli en jente? Så vidt meg bekjent er det heller få lilleputt-jente rugby lag i Bergen  Wink Jaja, får vel trøkke henne inn på karatetrening.  Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #28 : 24. april 2007, 11:29 »


 Grin Hehe, men hva hvis det bli en jente? Så vidt meg bekjent er det heller få lilleputt-jente rugby lag i Bergen  Wink Jaja, får vel trøkke henne inn på karatetrening.  Smiley

Da starter man ett lilleputt-jente rugbylag i Bergen! Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #29 : 24. april 2007, 11:30 »
Det er vel bare et juniorlag i rugby i bergen i det hele tatt tror jeg Tongue

Da får hun vente da, jenter som spiller rugby er tøft!
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!