Skrevet av Emne: Barn, egentrening og "tidskabalen"  (Lest 9955 ganger)

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #30 : 24. april 2007, 11:31 »


 Grin Hehe, men hva hvis det bli en jente?

Bergen - jente - buekorps. Så enkelt.
Tenker de blir herda nok der av sjåvinistiske eldre herrer med utsøkt trang til å rakke ned på likestillingen (om man kan bruke det begrepet i buekorpsverden)

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #31 : 24. april 2007, 11:37 »
buekorps => trommer => bråk => hodepine => irritasjon => hull i trommen => en sint unge og korpsleder


(... => betyr "fører til" for de som ikke visste det)
Støttes av Lånekassen

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #32 : 24. april 2007, 11:42 »
Godt poeng det der, CharlieB.  Smiley De i vennekretsen som har tatt spranget, klarer jo faktisk å gi mye tid til barnet og har fortsatt tid til både jobb, trening og venner. Det er vel noe med hvordan man prioriterer, ja.  Smiley Og så er det noen gode tips her om å sette opp en timeplan. Skal ærlig innrømme at det er litt frykt hos undertegnede for "det store spranget". Mest fordi jeg er litt sånn perfeksjonist. Skal jeg først gjøre noe, vil jeg gjøre det 100% riktig. Og hvis jeg da sitter med for mange baller i luften, blir ikke resultatet bra. Som jeg sa tidligere, vil uansett et barn ha 1. prioritet, det skulle bare mangle. Men jeg ser jo at vi har potensiale til å effektivisere en del i hverdagen og jeg håper at det blir nok tid til både jobber, trening, hunder, venner sambo og barn (i tilfeldig rekkefølge).

Det er jo også et poeng, dette med å angre på noe man har gjort i stedet for å angre på noe man ikke har gjort. Tror ærlig talt jeg aldri vil angre om jeg velger å ta spranget, men er altså litt ambivalent fortsatt.  Smiley

Kjekt å dele tanker med  deg.Med det refleksjonsnivået du har, er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at du er pappa om ikke lenge... Du tør nok, du må bare ha nok bekreftelser på at det er rett for DEG (og kona di). 
Det som skjer når du stiller spørsmål som du gjør, er jo at vi som svarer "tvinges" til å reflektere over egen praksis. Altså en vinn - vinn - situasjon:). Mycket bra!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #33 : 24. april 2007, 12:12 »
Kjekt å dele tanker med  deg.Med det refleksjonsnivået du har, er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at du er pappa om ikke lenge... Du tør nok, du må bare ha nok bekreftelser på at det er rett for DEG (og kona di). 
Det som skjer når du stiller spørsmål som du gjør, er jo at vi som svarer "tvinges" til å reflektere over egen praksis. Altså en vinn - vinn - situasjon:). Mycket bra!

Takk for det, det blir nok ikke på en stund ennå i alle fall. Men til tross for mine tvil, vipper nok pinnen i favør "for" til slutt. Trur eg.  Wink Men for all del: Det er viktig å trene på "produksjonen"! Øvelse gjør som kjent mester!  Grin

Når det gjelder buekorps, skal det få bli barnets eget valg uavhengig av kjønn. Dog kommer jeg neppe til å være noen pådriver for at den aktiviteten skal bli en favoritt for nurket. Kan vel si det slik at bonaqua har et meget godt poeng her.  Wink På den annen side, hadde det vært artig å "krangle" litt med de eldre, trangsynte, bergenske herrer. Helt utrolig hvor sterkt de engasjerer seg MOT jentebuekorps. Get a life, sier bare jeg!  Grin En annen ting som taler FOR buekorps, er studentene. Misforstå meg rett, jeg er glad for at så mange vil komme til Bergen å studere, MEN:

Når man bosetter seg i Bergen sentrum for å få "alt" innenfor gangavstand og betaler overpris for en alt for dårlig og liten leilighet for det, må følgende tas med i beregningen: Man bor i et bysentrum. Der ønsker man tydeligvis å feste å styre på til alle døgnets tider, DERSOM det ikke er lesetid til eksamen. Det er tydeligvis kun studentene som skal få bestemme når det er lov å bråke... Sorry, men det bor andre her også. Bl.a. de som er med i buekorps. Disse øver. Og de øver mye. Spesielt frem mot 17. mai (eksamens / lesetid) Derfor blir studentenes klaging på bråk fra buekorpsene bare latterlig når de bråker like mye selv. Og derfor bor jeg ikke i sentrum selv.  Wink

Veeeldig off topic, men måtte bare ut.  Wink

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #34 : 24. april 2007, 12:16 »
Takk for det, det blir nok ikke på en stund ennå i alle fall. Men til tross for mine tvil, vipper nok pinnen i favør "for" til slutt. Trur eg.  Wink Men for all del: Det er viktig å trene på "produksjonen"! Øvelse gjør som kjent mester!  Grin

Når det gjelder buekorps, skal det få bli barnets eget valg uavhengig av kjønn. Dog kommer jeg neppe til å være noen pådriver for at den aktiviteten skal bli en favoritt for nurket. Kan vel si det slik at bonaqua har et meget godt poeng her.  Wink På den annen side, hadde det vært artig å "krangle" litt med de eldre, trangsynte, bergenske herrer. Helt utrolig hvor sterkt de engasjerer seg MOT jentebuekorps. Get a life, sier bare jeg!  Grin En annen ting som taler FOR buekorps, er studentene. Misforstå meg rett, jeg er glad for at så mange vil komme til Bergen å studere, MEN:

Når man bosetter seg i Bergen sentrum for å få "alt" innenfor gangavstand og betaler overpris for en alt for dårlig og liten leilighet for det, må følgende tas med i beregningen: Man bor i et bysentrum. Der ønsker man tydeligvis å feste å styre på til alle døgnets tider, DERSOM det ikke er lesetid til eksamen. Det er tydeligvis kun studentene som skal få bestemme når det er lov å bråke... Sorry, men det bor andre her også. Bl.a. de som er med i buekorps. Disse øver. Og de øver mye. Spesielt frem mot 17. mai (eksamens / lesetid) Derfor blir studentenes klaging på bråk fra buekorpsene bare latterlig når de bråker like mye selv. Og derfor bor jeg ikke i sentrum selv.  Wink

Veeeldig off topic, men måtte bare ut.  Wink
Har selv bodd i bergen i 6-7 år, så jeg vet hva du snakker om.
Gjentar: Du er pappa innen 2 år Smiley

Utlogget lallemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Tada
Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #35 : 24. april 2007, 19:20 »
Sitat
Kikki: der er vi faktisk enig.
Men det var ikke det som var saken, her var en kar som mente det ikke gagnet noen og at man ikke burde få barn visst man ikke har tid til barnet sitt, og heller valgte putte deti barnehage/sfo ..

Da blir jeg , som alenemor, som alltid har måttet ta til takke med familie , barnehager etc for faktisk ha råd til tak over hodet, og mat i kjeften. .. Da ble jeg veldig provosert, for det utsanget virket heller umodent av lallaman...

For det første sa jeg at jeg ikke kunne uttale meg om barnehager siden jeg ikke hadde vært i en. For det andre så lurer jeg på om du noen gang spiser på utesteder eller kjøper fancie dyre klær?

Når jeg var mindre arva jeg absolutt alt, og å spise ute eller å "få" ting var helt uhørt.
Sykkelen min arva jeg av broren min som igjen hadde fått den på en bruktsjappe, den funka ikke lenge for å si det sånn, men det var ivertfall en sykkel da....
Hva er det du sitter og skriver på nå foresten? En PC på jobben? Den første pcen her i huset kom når fattern greide å snappe til seg en dritt pc fra jobben rett før den kom på dynga. Den starta opp..... Av og til.....
Arv og at muttern fikk jobb gjorde økonomien bedre.

Et barn blir ikke glad over tid selvom du gir dem alt de ønsker seg av materielle goder.
Det at du er alenemor gjør saken en smule mer komplisert, spesielt hvis du har mer enn/eller 2 barn. Hadde du hatt en annen forsørger så ville jeg ikke hatt noe medfølelse for deg.

PS: Vi hadde til og med LADA, som ble erstattet av en knakende fancy Ford Trancit i de senere åra, men jeg var glad som liten jeg....

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #36 : 24. april 2007, 20:52 »
Ja, det virker som om dere har for få timer i døgnet allerede.

Dersom dere pr. idag ikke har god tid til barn, men har lyst på, er vel dette en prioriteringsak ?
Da døgnet ikke har fler enn 24 timer hender det at man må gi slipp på noe (eller iallfall bruke mindre tid på det) hvis man ønsker barn.
Altså sette sine egne prioriteringer helt eller delvis til side og sette barnet som førsteprioritet.

Jeg har en kompis som er en ihuga friluftsmann. Her var det turer i skog og mark i helger og ferier, enten mutters alene eller med samboeren. De dro tilogmed til fjells på 17.mai.
Så kom barnet, og han valgte å la alle turene med telt og fiskestang vike.
Som han sa: Min interesse for barnet er 1000 ganger større enn for min store lidenskap friluftsliv.

Et liv med barn kan av og til bety store utfordringer, men det er verd det Smiley

Din venn burde hatt 1000 honnører for den der. RESPEKT!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #37 : 25. april 2007, 08:14 »
Jeg har en kompis som er en ihuga friluftsmann. Her var det turer i skog og mark i helger og ferier, enten mutters alene eller med samboeren. De dro tilogmed til fjells på 17.mai.
Så kom barnet, og han valgte å la alle turene med telt og fiskestang vike.
Som han sa: Min interesse for barnet er 1000 ganger større enn for min store lidenskap friluftsliv.

Ett ord: Bæremeis!  Cheesy Overnattingsturer må nok ofres, men noen flotte turer på et par-tre timer i skog og mark / på fjellet bør vel kunne gå. Møter jo ofte foreldre på tur med småen i bæremeis! Bare litt ekstra cardio det!  Grin Honnør for et bra innlegg!  Smiley

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #38 : 25. april 2007, 11:18 »
Ett ord: Bæremeis!  Cheesy Overnattingsturer må nok ofres, men noen flotte turer på et par-tre timer i skog og mark / på fjellet bør vel kunne gå. Møter jo ofte foreldre på tur med småen i bæremeis! Bare litt ekstra cardio det! 

Se der, ja - du nærmer deg erkjennelse av at ting kan omprioriteres. BRA!
Gjentar: Dere er foreldre innen 2 år:)

Utlogget Rampus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 56

Sv: Barn, egentrening og "tidskabalen"
« #39 : 25. april 2007, 11:39 »
Begynner å dra på åra etterhvert og vurderer å sette småfolk til verden, evt. adoptere eller ta til oss fosterbarn (det er jo noe med det jeg har sagt før: Hvorfor produsere noe det allerede finnes for mye av?) Da lurer jeg litt på om de av dere som har barn og trener selv kan skrive noen ord om hvordan dere får kabalen til å gå opp. Vi har begge full jobb (sambo jobber skift) og sambo driver med hundetrening og jeg med egentrening + at jeg jobber som spinninginstruktør. Ser jo at det allerede er litt for få timer i døgnet og at det ikke akkurat blir flere om vi skulle få småfolk... Men det er jo flere her inne som både har barn, fulle jobber og trener masse selv. Hvordan løser dere dette?

I tillegg lurer jeg litt på om det i det hele tatt er noe negativt med å ha barn? Jeg forventer vel ikke akkurat at noen som har barn kommer til å si at de angrer bittert på det, men fint om jeg kunne fått noen objektive plusser og minuser med det å ha barn.

Honnører venter.  Wink


Det er ikke negativt å få barn,jeg kunne aldri tenkt meg ute dem. vi har 2 barn on når de er små må man nok regne med å ofre noe av fritiden sin,ellers så går det ikke. men hos oss så trente først den ene mens den andre var hjemme og når jeg kom hjem dro han  for å trene.  noen steder er det jo barnepass også eller skaffen barne pike som vill tjene litt ekstra. vi har alltid vært heldig med besteforeldrene so har stilt opp. Når de blir større så skal barna også vær med på ting og da lønner det seg å bli kjent med andre foreldre slik at man kan bytte på å kjøre til treninger og kamper med barna. Men det er viktig å følge opp barna også å se på de når de trener og spiller kamper  eller turner ol. Det blir ikke så mye tid til annet når man jobber,trener og har barn som skal følges opp, men det er verdt det.FlOTT MED BARN.....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!