Skrevet av Emne: Fantominnspurt  (Lest 3698 ganger)

Utlogget furrru

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 66

Sv: Fantominnspurt
« #15 : 05. mai 2007, 17:53 »
skateboard? Grin

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #16 : 06. mai 2007, 01:44 »
Ja det var vell en liten interesse jeg hadde i tidlig ungdom. Har i det siste vært mer interessert i litt fysisk aktivitet etter at jeg tok fram sykkelen, så det har blitt litt rollerblading og "cruising" med mitt lille brett. Syns det er ganske grei trening egentlig hvis du da ikke bare står i nedoverbakke : - P

Utlogget Partyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Fantominnspurt
« #17 : 08. mai 2007, 12:55 »
dersom du skal klare kravene til befalskoleinntaket ville jeg fokusert på løping, og heller  kost meg på brettet på en fridag.. store deler av det fysiske opptaket bygger på 3000m tiden din, så der burde du absolutt legge ned masse tid.

prøv å variere hvor du løper. Løping på asfalt er ikke bra for ledda dine i lengden, men du vil nok miste litt lysten på treningen også dersom du jogger den samme løypa hele tiden. Som med all annen trening så er variasjon viktig Smiley

Lykke til Wink
alle vil hoppe på vogna men bommer og hopper foran

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #18 : 08. mai 2007, 19:50 »
Takker. Har i det siste hatt noe helt ekstremt vondt i jekslene mine, så idag rett før masse heldagsprøver har jeg i all hast fått tannlegen min til å komme hjemme ifra til sitt kontor for å sjekke meg, så nå sitter jeg her med masse smertestillende, antibiotika og div andre vondheter. Mange sier de hater å gå til tannlegen men fy faen så mye det ødelegger for resten av humøret/kroppen når du bare har vondt et sted. Tannlege er en bra ting!

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #19 : 11. mai 2007, 16:13 »
HBS here i come. Jeg fikk nettop brev Cheesy! En måned og etpar dager på å trene meg opp til 3000 meteren.
Jogga 1 time idag og så at vekta har gått enda et hakk ned, så det ser bedre ut ; -] tipper jeg ligger på ca 17min på 3000 nå så må trene som faen.
Er det å kunn springe på terreng, og mye gress eller eventuelt løpebane bra for å forhindre skader? Har hørt at folk som springer altfor mye uten å ha særlig løpegrunnlag ofte pådrar seg skader relativt lett?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fantominnspurt
« #20 : 12. mai 2007, 01:10 »
Det grunnlaget har du hatt godt over to uker på å skaffe deg.... Wink

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #21 : 12. mai 2007, 01:15 »
Jo, har løpt/syklet endel men vet ennå ikke når du skal karakterisere det for et grunnlag: -p Føler uansett at løpingen blir lettere og lettere for hver dag som går.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fantominnspurt
« #22 : 12. mai 2007, 01:42 »
helt riktig... bedre og bedre HVER dag... så HVER dag teller.. Å variere underlag er best for å hindre skader (hvis man syns å merke at noe lurer i ledd og muskler) Samme løype er best for å holde oversikt på fremgangen.

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #23 : 01. juni 2007, 14:27 »
*Update

Har nå gått ned 7 kg og økt litt i antall armhevinger/situps og hangups går mye bedre selv om jeg sliter kraftig med å få selve brystet til å touche stangen.

Nylig har jeg økt treningsmengden med å springe/bokse 2 ganger daglig dvs.
At jeg bokser/springer på slutten på trening nr.1 Og mye senere som regel i 11 tiden jogger ned til sjøen hvor jeg bor og løper intervaller i ca. 30 min.

Er dette forholdsvis bra for meg, som ikke har løpt så mye før?

Har også skaffet meg pulsklokke som er utrolig nyttig for å opprettholde riktig balanse i intensiteten. Forøvrig har jeg et spørsmål angående pulsklokken fordi den har en funksjon som viser hvor mye kcal jeg har forbruket gjennom treningen. Igår viste den noe ala 700 kcal på første, og litt mindre på andre trening. Er denne målingen nøyaktig?

Det siste spørsmålet mitt er angående boksing. Her trenes jo mange muskelgrupper, spesielt bryst. Jeg lurer på om denne boksingen kan ha positive utslag på antall armhevinger jeg kan gjøre?

Utlogget ole-idole

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

Sv: Fantominnspurt
« #24 : 06. juni 2007, 23:20 »
Ja, jeg har forslag:  Grin

1 Mål opp 3000 meter
på relativ flat vei, som du kan bruke som treningsløype. (Gjerne fra husdøra di og 1500 meter vekk.. og da skal du bare snu, vettu..) Du skal løpe 3000metern på 14 min, da er det det du skal trene på! De første to gangene så GÅR du løypa! TA TIDEN! TA TIDEN HVER GANG! Smiley Du kan bestemme deg NÅ, for å komme deg gjennom løypa ANNENHVER DAG.

2 Øv spesifikt på Pushups og Chins.
Siden du ikke greier 1 chins enda, med overarmsgrep, så får du ta "Hoppechins" eller "Juksechins" Bruk en smithrack, og sett stangen slik at du kan ta chins med tærne i bakken. Enten så Hopper du tilfart, eller så hjelper du til i hele løftet. Ta serier på 10, etterhvert vil du greie mer og mer selv.

Altså:

Dag1: Gå 3000 meter i løypa di. ta tiden.
Dag 2: Uthvilt så tar du 3x10 med chins(med hjelp når du trenger det) Ta så 3 x max i pushups.
Dag3: Gå 3000 meter raskere enn sist. Følg med på tiden! Ta lengre steg, bruk mer kraft.
Dag 4: Chins og Pushups
Dag 5: Jogg 3000 meter FRYKTELIG rolig! Sørg bare for å slå GÅ-tiden fra dag 3.
Dag 6: Hvile
Dag 7: Hvile
Dag 8: C&P
Dag 9: Jogg 3000

Get the drift!?

3 Kutt all snop og brus IDAG!!! Bare KUTT!!


Chins og løping er i meget stor grad vektavhengig! Så samtidig som du blir lettere, så blir øvelsene og løpingen lettere og da greier du yte mer, som igjen fører til at du går ned i vekt og O2-opptaket øker sammen med syretoleransen..

4 Før logg her! Ta tiden! Hold kontroll!


It is all in your heart!!

Godt innlegg Smiley støtter meg til dette. (y)
Mål:

<< deff fram til juni >>

Utlogget Carter

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Fantominnspurt
« #25 : 13. juni 2007, 20:40 »
Ble selv innkalt til Flyforsvaret i Mars, åpnet med 3000 meter på 18.45 etter mange år uten noen som helst fysisk trening. Trenet ikke noe særlig mye selv på rekruttskolen siden det var en del fysisk på dagene, men etter rekrutten (14 dager siden) begynte jeg virkelig å trene. Sprang "innrullerings test" på nytt tjenestested på 13:45. Smiley

Du klarer det fint om du holder oppe motivasjonen!

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Fantominnspurt
« #26 : 14. juni 2007, 01:10 »
Jo flott:] Takk så mycket for gode poster i denne tråden. Har trent meg rimelig ok opp nå når vi tenker et generelt aktivitetsnivå og løping. Styrken har vært så som så,  har merka at styrken har sunket noe sykt da jeg sluttet å gå på treningssenter og heller brukte tiden armhevinger/situps og løping/boksing.
Den utholdende delen har som sagt blitt mye bedre, men herregud som styrken har sunket da jeg gikk på treningssenteret idag. Marken var gått langt ned til litt under 100. Benkpressen vil jeg nesten ikke tenke på -_-
Får håpe at "muscle memoryen" som jeg har lest andre snakker setter inn og tar meg på nye høyder innen generelt styrkenivå!

Befalsskolen går det forøvrig dårligere med. Jeg har nå klart meg rimelig godt med tanke på 3000m, fra en fyr som ikke kunne løpe et minutt uten å tappe ut(3000m 25min, 2 år siden) Har jeg klart det på 16.
Målet var å komme innunder 14, som jeg ikke har klart å nå(Da er det heller ikke sjangs for å komme videre i opptaket) Etter mye betenkningstid bestemte jeg meg for å melde meg ut, og heller ta den vanlige førstegangstjenesten for så å prøve igjen neste år, med et høyere kondisjons/styrke nivå.
Må også si at gresspollen allergi er noe forbanna helveteskap!

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Fantominnspurt
« #27 : 15. juni 2007, 09:17 »
intervaller (til løpingen)
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!