Skrevet av Emne: bli tynn/veldig slank  (Lest 12374 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:bli tynn/veldig slank
« #15 : 12. november 2003, 21:54 »
selvsagt har jeg et godt poeng bb;) har mange gode poeng jeg hihihi

Utlogget roy-arnt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Re:bli tynn/veldig slank
« #16 : 12. november 2003, 22:53 »
Jeg tipper også på spiseforstyrrelse,hvis ikke så kommer hun i hvertfall til å få det! Sad

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:bli tynn/veldig slank
« #17 : 13. november 2003, 10:50 »
Lureper: jeg syns du burde skamme deg litt. du bare snakker om at hun bør kutte ned på energiinntaket og slikt uten tanke for at det kanskje er en helt annen problematikk som ligger bak Tongue og at det å slanke seg kanskje ikke er lurt i det hele tatt hvis denne personen er tynn nok fra før.

Jeg er ingen psykiater, når noen spør om råd for hvordan å miste fett prøver jeg å bidra til det, og foretar ingen psykologisk analyse av vedkommende.  Lips Sealed
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget weakman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 389

Re:bli tynn/veldig slank
« #18 : 13. november 2003, 13:26 »
Hei.

En kompis av meg døde av spiseforstyrrelser for bare to uker siden. Han fikk sikkert en kom. av noen for mange mange år siden at han var feit(noe han ikke var).. så gikk han igang med å slanke seg...(Noe jeg meiner er heilt SJUKT!!...en mann i sin beste alder...) Han tok den gode gamle , et glass vann til frokost, sykla 2.5time til jobb, tok et glass vann, og sykla hjem fra jobb, tok et glass vann... dette styra han på med til alle hans inder organer var heilt fuckka... og no , 1 år etter han slutta å slanke seg, da heile systemet var stoppa opp, og alle organ var på randen til å gi opp, døde han av hjertesvikt.  Cry

Når jeg får et blad hjem i posten der det står : "hvordan miste 20 kg på 20 dager"(..ok..litt extremt..) da blir jeg jævli forbanna! Fan, det finnes forsatt de som faktisk tror på denne driten, og går igang med dette! Heilt sjukt! Men men, hva kan jeg gjøre med det?? Får bare håpe at alle som er her inne er såpass fornuftig at de ikke biter på slike ting, ELLER ikke går igang med "hurtigslanking", for dette er farlig!!!!!

 Jeg har all respekt til byggere og "fitness-folk" som deffer seg før konk. , og gjør dette så fornufting som overhode mulig..hehe..vil jeg tro.. Wink Men som alle vet foregår dette over en lengre periode, og her heller slutter man på langt nær å spise!!! Som Bamse B har kom, det funker ikke med punkt 2, og som min kompis, dør man ved punkt 1!!

....måtte bare skrive dette... Blir litt forbanna når jeg leser at folk skal slanke seg... idioter!!! Som sagt, det er ok når du er overvektig, eller man konk. i dette(fitness/bygging)...men ellers syntes jeg det er heilt sjukt...

..ok..må skrive mer... Leser her på forumet, at gutter/jenter heilt ned i 13 år?? er her, og snakker om å spise nok protein iløpet av endag, og man må huske å få iseg den neste proteinshaken sin ellers så sliter man. Når dere er SÅ unge, drit oppi alt dette pisset! spis normal, sunn mat!!!!Såklart hvis man vil bli stor/sterk, må man spise mye, og når folk er ferdig "oppvokst", så er kanskje det neste steget å få et litt mer "proft" kosthold. Men når dere er så ung(..hehe...kommer heilt ann på hvordan dere føler dere.. Grin), så meiner jeg at det er alt fortidelig!!!! Angry

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:bli tynn/veldig slank
« #19 : 13. november 2003, 17:33 »
Det er opp til hver og en Weakman. Jeg beklager på det sterkeste, at dette skjedde med en god venn av deg.. Men selv om andre sier at dette er galt for 13 åringene, vil ikke dette gi noen innflytelse ovenfor holdningen deres. De blir kanskje litt skremt av dette tilfellet til kameraten din, men har de en formening om at sånn skal det være, så mener de at alt er ødelagt når den shaken ble savnet....
Og dette hjelper heller ingen som seriøst slanker seg, for de mener at dette ikke er deres tilfelle "huff da, bra jeg ikke er såå ille da!" Tenker de fleste...

Unnsdkyld. Måtte bare kommentere det. Har enkelte venner som er inne på det samme.
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:bli tynn/veldig slank
« #20 : 13. november 2003, 21:14 »
lureper: du trenger ikke være psykiater for å kanskje kunne tenke at noen lider av spiseforstyrrelser...det kan man lett se ( hvis det har kommet så langt) eller tenke seg til om man hører litt etter hvordan en person snakker om forhold som gjelder mat og kropp. nå skal du delvis være unnskyldt ettersom du ikke har sett personen in question. men ut ifra slik roachezz beskriver situasjonen burde det kanskje ringe en bjelle hos de fleste...det hjelper å lese litt mellom linjene iblant før man slenger ur råd om slanking.


weakman: føsrt vil jeg si at  jeg kondolerer for kameraten din. det er utrolig trist når slike ting skjer...og at noen velger  ( oki til slutt er det ikke lenger et valg,men men)å gjøre noe slikt mot seg selv. det er også tragisk at ikke støtteapparatet er bedre rundt slik at slike problemer kan fanges opp før. en annen ting som jeg syns er skremmende er at det stort sett bare fokuseres på jenter når det gjelder spiseforrstyrelser,mens sannheten er at mange gutter også sliter med dette.
Jeg er også delvis enig med deg når det gjelder slanking...blir ganske irritert når jeg leser ting som gå ned 15 kg på en mnd osv....og det som gjør det enda mer tragisk er at folk biter på.( lettvint og grei løsning tenker de)...jeg er imidlertid ikke så imot slanking hvis dette gjøres riktig og over tid. men fokuset burde egentlig heller da være å gå ned i fettproset ikke nødvendigvis å "slanke seg" ( altså bare tenke på å gå ned ivekt)
Jeg er imidlertid enig med det du skriver om at 13 år er alt for ungt å begynne å styre med strenge kostholdsopplegg og kosttilskudd og lignende...herre gud en tretten åring er jo bare barnet og ikke ferdig utviklet - å begynne med slikt for tidlig kan skade mer enn det gangner og forstyrre en hel del naturlige prossesser...huff og huff.

roachezz: som du ser holder jeg med weakman i at 13 år er alt for tidlig å begynne å styre med den slags og være så utrolig kroppsfiksert.
men dessverre har du rett det nytter ikke å si noe om at man ikke bør " slanke seg" til folk som styrer på med dettet. men man kan liksom ikke helt la være heller...må prøve å argumentere på en fornuftig måte så siger forhåpentligvis noe inn etterhvert.
men det aller beste du kan gjøre om du har venner som sliter med spiseforstyrrelser er å bare være en god venn, prøve å støtte de til å ta fornuftige valg, og passe på. hvis du ser at det går helt over styr så må du finne en fornuftig måte å gripe inn på- men vær på vakt - folk som har spiseforstyrelser blir mestre til å komme med unnskyldninger og å lure seg unna!

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Re:bli tynn/veldig slank
« #21 : 13. november 2003, 23:12 »

....ok..må skrive mer... Leser her på forumet, at gutter/jenter heilt ned i 13 år?? er her, og snakker om å spise nok protein iløpet av endag, og man må huske å få iseg den neste proteinshaken sin ellers så sliter man. Når dere er SÅ unge, drit oppi alt dette pisset! spis normal, sunn mat!!!!Såklart hvis man vil bli stor/sterk, må man spise mye, og når folk er ferdig "oppvokst", så er kanskje det neste steget å få et litt mer "proft" kosthold. Men når dere er så ung(..hehe...kommer heilt ann på hvordan dere føler dere.. Grin), så meiner jeg at det er alt fortidelig!!!! Angry

Bra! Det samme mener jeg.. Man trenger ikke tilskudd for å vokse. God mat er sundt og akuratt det en 13-16åring trenger for å få virkning på treningen sin.
Mener vel også at man ikke bør trene hard styrke i en alder av tretten men det får bli en annen diskusjon.

Utlogget ladadude

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Re:bli tynn/veldig slank
« #22 : 13. november 2003, 23:12 »
Sunne friske jenter med masse godt humør er det vi gutter liker best! Sunne jenter spiser normal mat, er ute sammen med venner, og trimmer for og holde seg i form.

De fleste gutter blir ikke tiltrukket av gretne tannpirkere!

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Re:bli tynn/veldig slank
« #23 : 14. november 2003, 00:31 »
Sunne friske jenter med masse godt humør er det vi gutter liker best! Sunne jenter spiser normal mat, er ute sammen med venner, og trimmer for og holde seg i form.

De fleste gutter blir ikke tiltrukket av gretne tannpirkere!

Problemet er at det hjelper så altfor lite at dere gutter sier det. Jentene presser seg selv, det er ikke det dere gutter sier som betyr noe. Utsagnet om at jenter pynter seg for andre jenter er ikke helt på jordet. Altfor mange jenter "konkurrerer" med hverandre, og til syvende og sist er det reaksjoner fra andre jenter som vektlegges. Jenter er noen rare dyr som jeg ofte har problemer med å forstå...
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget weakman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 389

Re:bli tynn/veldig slank
« #24 : 14. november 2003, 00:54 »
Ok, såklart , jeg skal ikke være naiv, tror ikke jeg kan forandre noen av å skrive noe inne på nettet, men jeg ville bare kommentere hva som skjer ute i det genn. samfunn.!! Syntes det utvikler seg til noe heilt sjukt!

  Sjekk tråen "oppgjør", jeg skriver snart...

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:bli tynn/veldig slank
« #25 : 14. november 2003, 22:19 »
Godt poeng Zoria... Det er som regel ikke guttenes mening som betyr noe, men at jentene skal være fornøyd med seg selv... Og hvis det innebærer og ligne på et skrall av et skjelett med plastikkfolie rundt, så er det det som teller.....

Er helt enig i at 13 år er for ungt. Men det er som regel da problemene kommer. Det er snakk om pubertet, og man legger på seg, får pupper, hofter og rumper... Og "dette er ikke bra" tenk og gå opp 2-10 kg på et år!! Og da hjelper deg ikke at man mener at 13 år er for ungt, for det er faktisk fra 12-25 dette problemet er aller mest utviklet
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:bli tynn/veldig slank
« #26 : 15. november 2003, 14:37 »
Sunne friske jenter med masse godt humør er det vi gutter liker best! Sunne jenter spiser normal mat, er ute sammen med venner, og trimmer for og holde seg i form.

De fleste gutter blir ikke tiltrukket av gretne tannpirkere!

må si meg enig med de andre jentene her inne...det hjelper så alt for lite at dere gutter sier dette....hvis dere sa det ofte nok kanskje...men misstrives man med seg selv hjelper det uansett veldig lite hva andre sier. dessuten er det vel ikke akkurat det man ofte får inntrykk av at gutter setter pris på nåer de stadig sitter å "sikkler" etter de "perfekte jentene"....

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:bli tynn/veldig slank
« #27 : 15. november 2003, 14:41 »
godt poeng udrugn...13 -16 år er alt for tidlig å begynne med slik hardtrening....det er jo da man er i rask vekst og for hardt trening o.l kan hindre naturlig utvikling.

roachezz. ja du har rett i det...nå begynner kanskje problemene enda tidligere og det er en fryktelig skremmende utvikling. derfor er det viktig at samfunnet begynner å endre litt fokus...vekk fra slankehysteri og jakten på den "perfekte kropp"

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:bli tynn/veldig slank
« #28 : 15. november 2003, 16:56 »
Ja, Det er virkelig sant! Men da syns jeg de skal passe mer på at de ikke får de vekk fra problemet ved å prøve og få de til å se at "Sånn skal du se ut" også peker de til i jenter/gutter som (jeg velger og kalle det) offeret mener er feite. Da syns jeg behandligen heller burde bestå av regelmessig trening, og sunt kosthold som består av å spise lite gjerne 6 ganger om dagen og mer... Og holde på de lenge nok til at de SER at dette faktisk fungerer helt fint. Og at de holder på lenge nok til at pasientene også skjønner at de holder seg der. Uansett metode de bruker i dag, så er det mange ganger det hjelper. Jeg skal bare fram til, at jeg tror faktisk dette kan hjelpe på den fiendlige holdningen veldig mange har.

+ at de kanskje kan finne et alternativ til enkelte psykiatere og psykologer... Ikke ta dere nær av det, hvis det er noen her som syns de er hjelpsomme, det siste der er jo bare min mening...
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:bli tynn/veldig slank
« #29 : 16. november 2003, 18:14 »
Slankehysteri og slankehysteri. Faktum er nå at folk (også ungdom) er langt feitere i dag enn tidligere. Jeg synes det bør fokuseres på det også.
I positiv nitrogenbalanse.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!