Skrevet av Emne: bli tynn/veldig slank  (Lest 12346 ganger)

Utlogget Growth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 129

Re:bli tynn/veldig slank
« #30 : 16. november 2003, 20:37 »
Spiseforstyrrelser kan skyldes mange ting. Vil bare påpeke at det ikke alltid handler om det fysiske, og at de ikke liker kroppen sin. For mange kan årsakene ligge mye dypere enn dette.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:bli tynn/veldig slank
« #31 : 17. november 2003, 14:15 »
warlock: sa ikke du at hun venninnen din var tynn fra før av? har du vurdert  om hun kanskje sliter med en spiseforstyrrelse? ( ettersom hun ikke vil høre på deg og ikke spisermener jeg).
istedet for å gi henne slanketips ( utenom de du allerede har gitt henne som var mer en god nok) vil jeg heller råde deg til å følge med hvordan det går med henne og passe på...ikke mas for mye men prøve likevel å snakke henne til fornuft...( selv om det dessverre mest sannsynlig ikke vil hjelpe hvis hun har en spiseforstyrrelse)- forverres tilstanden hennes bør du ta kontakt med familien hennes eller rådføre deg med noen som jobber med spiseforstyrrelsesproblematikk....

Lureper: jeg syns du burde skamme deg litt. du bare snakker om at hun bør kutte ned på energiinntaket og slikt uten tanke for at det kanskje er en helt annen problematikk som ligger bak Tongue og at det å slanke seg kanskje ikke er lurt i det hele tatt hvis denne personen er tynn nok fra før.

helt ærli så stemmer det faktisk... hu har spiseforstyrrelser men nekter å gi seg med slankinga. hu går på lykkepiller, går til psykolog etc... er ikke helt stabil. men da tenkte jeg at hvis jeg hadde greid å overbevise hu om at hu må ete og trene for å ta av, kanskje ting gikk litt bedre. uten mat funker hu jo ikke på skolen heller... null energi. så går skolen dårli, hu trøstespiser og spyr det opp igjen. ond sirkel. men hu er faktisk ikke skikkeli tynn, men ganske slank og hu har fett på kroppen. men de der "#%&¤# fotomodellene er jo så tynne... "sånn vil jeg bli" sier hu når hu ser en modell. men i det siste har hu faktisk begynt å ete mer, jeg er me hu ut og jogger etc. for jeg tok ei utskrift fra svar jeg har fått på denne posten og det ser ut som at det endeli har gått opp for hu hvor farlig det er det hu driver med..

tusen takk for svar, alle sammen :2thumbsup: Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:bli tynn/veldig slank
« #32 : 19. november 2003, 20:59 »
roachezz: problemet med din ide er at folk med spiseforstyrrelser "elsker" å trene...mange får faktisk treningsforbud nettopp fordi de ikke skal kunne trene vekk den lille maten de får i seg. og som jeg har sagt tidligere- de er eksperter  til å lure folk til å tro at de spiser er bedre etc. det er heller ikke snakk om å "feite" de opp i den forstand..men de må komme opp på en forsvarlig vekt slik at organene deres o.l har sjans til å fungere som de skal...noen blir aldri kvitt skadene de har påført seg etter denne sykdommen. og en annen ting du må huske på er at veldig mange med spiseforstyrrelser vil anse nærmest alle som ikke passer inn i deres idealbilde som feite... og de vil aldri syns de er tynn nok (de som er skikkelig syke)

growth: det har du rett i ..som oftest mange andre underliggende problemer...som manifisterer seg i en fryktelig forakt for egen kropp...det handler stort sett om kontroll...om de ikke kan ha kontroll over andre ting kan de iallefall ha kontroll over det de spiser ( altså ingenting, eller veldig mye som de kvitter seg med fortest mulig etter at det er konsumert).......så det er jo klart at man må jobbe like mye med det psykiske som det fysiske- det er dessuten den psyikiske delen det er vanskeligst å gjøre noe med.

warlock: det er bra at venninnen din får hjelp.....selv om hun ikke er supertynn  så er ikke sykdommen mindre alvorlig....( borsett fra at hun gjerne ikke har fått varige men av den enda)  håper hun får den hjelpen hun trenger til å komme seg videre.....( altså bli frisk ikke tynnere)
men husk warlock at hun kan mange triks for å få deg til å tro at det du sier "siger" inn så fortsett å vær en god venn og pass på....

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:bli tynn/veldig slank
« #33 : 19. november 2003, 23:32 »
Mystique: Ja, jeg er fullt klar over det. en bekjent har hatt samme problemet, hun har begynt og trene en del, men hun er på ingen måte helt over det. fortsatt vrangforestillinger om kroppen sin...

men ja, jeg er helt enig der, de er utrolig flinke til å skjule det, sånn "spiser" når andre er der og sånne ting, men prosessen etterpå er det ingen som ser. ikke når man er alene heller.  Noe som er viktig med disse ofrene som blir satt på trening er at de ikke blir satt på noe eksplosivt, for da vil de ikke se at det er musklene(!) som har vokst, man ser baare at man har blitt større.

Warlock: fnt og høre at hun (det iallefall virker som ) er på bedringens vei Smiley men jeg tror det skal mye til før hun er over det, selv om hun kanskje har sett at dette er tingen, så e det INGENTING som tilsier at hun ikke kommer tl å være fanatsiks på mat, allikevel "kutte bare litt til på kost programmet" og trene litt me enn nødvendig. Er veldig enig med Mystique, fortsett og vær en god venn, men på ingenmåte få det til å virke som at du våker over jenta, dette kan gjøre alt verre, men det antar jeg du allerede er klar over Smiley Det kan skje mye man ikke vet om, og denne sykdommen er ALVORLIG, mange unge i dag, skjønner ikke det "hva er farligere med å bli tynnere? det strekker seg vel ikke så langt, hun/han blir vel bitt av må ha mat basillen tilslutt" også går det lenger enn det kunne gjort. Dette er en sykdom det tar laaang tid og komme seg vekk fra. Bare en liten pirkepinn som er bedre og høre en gang for mye, enn en gang for lite Wink
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:bli tynn/veldig slank
« #34 : 23. november 2003, 03:02 »
roachezz: jeg mente på ingen måte at hun skulle overvåke venninnen sin..iallefall ikke slik at hun merker det og iallefall ikke før hun er blitt en god del bedre. jeg har selv noen venninner som har hatt spiseforstyrrelser...og særlig hun ene følger jeg nøye med...men så går jeg også rett på da og spør henne direkte om hvordan det går og om hun spiser- men hun er såpass bra at jeg kan gjøre dette. ville ikke gjort det med en som var veldig syk....
når det gjelder trening med veldig syke pasienter må dette overvåkes nøye og man kan ikke sette en person der det er så vidt at de vital organene funker på noe treningsprogram..må komme opp på et noenlunde normalt funksjonsnivå før de kan begynne med den slags ( altså de som er alvorlig syk må legge på seg noen kilo først)

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:bli tynn/veldig slank
« #35 : 29. november 2003, 01:14 »
Ja, det jeg tenkte var at dette skulle skje når de var på rehabilitering. Altså at de la inn trening litt etter litt i programmet, og også passet påa t de fikk et sunt forhold til dette. I stedenfor å holde på programmet de driver med nå, som jeg mener er litt absurd Smiley
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!