Skrevet av Emne: Russ kidnappet 13 årig jente-stefar til angrep!  (Lest 12745 ganger)

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Hmm eller kanskje de virkelig  ugjerningene russen utfører ville blitt utført uansett fordi....DE PERSONENE SOM UTFØRTE DET ER LITT FORSTYRRA UANSETT???

Helt enig. Min erfaring tilsier at det er den typen mennesker som lager kvalm på byen, som ikke klarer å oppføre seg i russetiden heller.

Den som mangler mest moral her er Wehh.

La meg spørre, er du medskyldig i kidnappinga og all annen drit russen gjør? Siden du kun snakker drit om de som ikke liker russen?

Jeg er verken medskylding i "kidnappingen" eller "all annen drit russen gjør", nei. ( Tongue )
Jeg kan heller ikke se hvor jeg har snakket drit om de som ikke liker russen.
Det jeg ikke har forståelse for, er hvordan dere prøver å forsvare den voldelige oppførselen til stefaren.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Fordi Wehh, når noen drar din 13 år gamle datter mot sin vilje inn i en bil, er det på sin plass og fullt forståelig at det blir utdelt noen slag. Samma f.. om det er russ eller andre.

Politiet gjorde heller ingenting i saken, annet enn å kalle russen og stefaren inn til en samtale.

Noen slag i trynet er ikke like ille som kidnapping i mine øyne. En skjør 13 årig jente kan bli utrolig redd i en slik situasjon, også i ettertid, mens russegutta ant fikk litt god gammaldags oppdragelse som foreldrene deres tydeligvis ikke har greid å få til.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Ja, jeg sier ikke at det russen gjorde er greit - men at vold ikek er riktig løsning.
At du rettferdiggjør vold, for så å uttale deg om foreldrenes manglende evne til å oppdra barna sine, er en smule skremmende.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Borgervern er en uting uansett!

Er det noe vi skal verdsette her i landet er at vi ikke lever etter middelaldermetoder og shari'alover!. Rettsapparatet er her for å sikre oss. Ja noen ganger fungerer det ikke men det er pga menneskelig svikt. Det er hårreisende skummelt at folk skal i affekt gå rundt og straffe de de mener har begått dem urett, en dom basert på subjektivt syn! Jeg tror det er det Wehh prøver å poengtere her.

Tenk om faren hadde tatt feil fyr?
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Ja, jeg sier ikke at det russen gjorde er greit - men at vold ikek er riktig løsning.
At du rettferdiggjør vold, for så å uttale deg om foreldrenes manglende evne til å oppdra barna sine, er en smule skremmende.

PKT 1 I vårt samfunn med vårt udugelige politi, politikere og rettsvesen er det hver mann for seg selv i slike situasjoner. Prøv å ring nødnummer 112 engang og se hvor lang tid det tar før du får svar........

PKT 2 Om du kidnapper en 13 åring i russetida og synes dette er morsomt, så er det ikke akkurat galskap å anta at foreldrene dine kanskje ikke har lært deg alt det viktigste her i verden. Selvsagt er det en sjanse for at de har gjort det de kan, og at man har blitt ett rasshøl allikevel.

Om du synes dette er skremmende holdninger, har du levd ett beskyttet og trygt liv forstår jeg.De fleste jeg kjenner ville ikke nølt ett halvt sek med å reagere slik stefaren i dette tilfelle gjorde.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Er forsåvidt litt enig med "begge parter" her. Det som er tingen er jo at "folk flest" ser at ikke rettsvesenet straffer dem som begår såpass drøye kriminelle handlinger som dette. Vi ser at det å anmelde en sak altfor ofte ender med henleggelse, eller om det blir gjort noe står ikke straffen i stil til ugjerningen. Det mest rette i et moderne demokrati vil da selvsagt være å få gjennom en lovendring og ressursfordeling som vil gjøre rettsvesenet i stand til å faktisk straffe kriminelle og at det da blir et snev av rettferdighet. Pr. i dag er det ikke slik i altfor mange tilfeller. Det å gjøre noe galt får ikke store nok konsekvenser for dem som gjør det. Det gjelder alt fra å f.eks. 1: sette bilen på en handicapplass til å 2: Begå drap.

1. Her vil de aller aller fleste slippe ustraffet unna med og de som evt. måtte bli tatt får en symbolsk bot på rundt 500,- Noe som i praksis vil si at det lønner seg å parkere på handicapplassen...
2. Her er sjansen mye større for å bli tatt og å få lovens strengeste "straff" på 21 års fengsel (forvaring kan brukes også, noe som er strengere men svært sjelden blir benyttet). Siden et fengselsår ikke er et helt år og det er mye rabatter å få underveis, er det vel neppe mange som må sitte inne i mer enn 15 år av disse 21? Og om du da hater den du vil ta livet av sterkt nok, kan dette også være verdt det i ekstreme tilfeller. Og når det gjelder drap snakker vi om ganske ekstreme tilfeller...

Bottom line er i alle fall etter mitt syn at det pr. i dag ikke er konsekvenser store nok om man begår straffbare handlinger. Man setter da lit til at folk har skrupler, noe som det kan virke som færre og færre har... "Så lenge det lønner seg for MEG, gjør jeg det, drit i om andre blir rammet". En tankegang som tydeligvis ikke frivillig forsvinner...

Derfor har jeg stor forståelse for det faren gjorde her, selv om det ikke er "riktig".  Smiley

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

PKT 1 I vårt samfunn med vårt udugelige politi, politikere og rettsvesen er det hver mann for seg selv i slike situasjoner. Prøv å ring nødnummer 112 engang og se hvor lang tid det tar før du får svar........

PKT 2 Om du kidnapper en 13 åring i russetida og synes dette er morsomt, så er det ikke akkurat galskap å anta at foreldrene dine kanskje ikke har lært deg alt det viktigste her i verden. Selvsagt er det en sjanse for at de har gjort det de kan, og at man har blitt ett rasshøl allikevel.

Om du synes dette er skremmende holdninger, har du levd ett beskyttet og trygt liv forstår jeg.De fleste jeg kjenner ville ikke nølt ett halvt sek med å reagere slik stefaren i dette tilfelle gjorde.

Så du vil tilbake til øye for øye, tann for tann? Blodhevn, vendetta etc. Alle og enhver skal straffe slik de ønsker. Kanskje disse guttene mente at jenta hadde på et eller annet vis ydmyket DEM, og de utøvde sin- i følge deg- fulle rettighet til straffe henne slik de anså det passende?
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Så du vil tilbake til øye for øye, tann for tann? Blodhevn, vendetta etc. Alle og enhver skal straffe slik de ønsker. Kanskje disse guttene mente at jenta hadde på et eller annet vis ydmyket DEM, og de utøvde sin- i følge deg- fulle rettighet til straffe henne slik de anså det passende?

Jeg påpeker mitt syn på at det i dette konkrete tillfellet var berettighet med ett slag eller to etter min mening.

Tviler sterkt på at en 13 årig jente har fornærmet en gjeng russ og såret følelsene deres slik at dette kan forsvares på noen som helst måte. Denne ble for dum, og det veit du.

Ikke begynn å krediter meg meninger jeg aldri har ytret, jeg har påpekt hva jeg synes om DENNE saken utifra hvordan jeg selv ville reagert.

Selvsagt er det ikke RIKTIG ifølge Norges Lover - men vi vet jo hvor bra de fungerer.

La meg heller stille Ramp og Waah ett spørsmål; om dere ble kidnappet av en gjeng med russ, evt deres 13 år gamle datter, og russen LO AV DERE opp i ansiktet deres når dere spurte de hvorfor ( det var det som skjedde ) hvordan ville dere taklet det?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Jeg påpeker mitt syn på at det i dette konkrete tillfellet var berettighet med ett slag eller to etter min mening.

Tviler sterkt på at en 13 årig jente har fornærmet en gjeng russ og såret følelsene deres slik at dette kan forsvares på noen som helst måte. Denne ble for dum, og det veit du.

Ikke begynn å krediter meg meninger jeg aldri har ytret, jeg har påpekt hva jeg synes om DENNE saken utifra hvordan jeg selv ville reagert.

Selvsagt er det ikke RIKTIG ifølge Norges Lover - men vi vet jo hvor bra de fungerer.

La meg heller stille Ramp og Waah ett spørsmål; om dere ble kidnappet av en gjeng med russ, evt deres 13 år gamle datter, og russen LO AV DERE opp i ansiktet deres når dere spurte de hvorfor ( det var det som skjedde ) hvordan ville dere taklet det?

Hvis en gjeng mennesker hadde kidnappet noen som sto meg nær hadde jeg gått til politiet. Punktum. Jeg tror ikke jeg hadde mye å sagt overfor en gjeng med gutter uansett gitt mitt kjønn. Men hadde gått til politiet uansett.

Alderen hennes er uvesentlig; jeg snakker om prinsippet her. Hva om faren til denne russen mener at sønnen har blitt urettferdig straffet av faren- så baller det på seg? Get my point? Det er faktisk en meget god grunn til at det er satt NØYTRALE parter inn for å takle slike saker som vekker affekt hos meningmann.

"Selvsagt er det ikke RIKTIG ifølge Norges Lover - men vi vet jo hvor bra de fungerer. "-sier du. Så du mener borgervern er måten å rette opp i dette?

Forøvrig så er jeg ikke enig i at Norges Lover ikke fungere. Det er en uttalese du får ta på din egen kappe. 
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Alderen hennes er uvesentlig; jeg snakker om prinsippet her. Hva om faren til denne russen mener at sønnen har blitt urettferdig straffet av faren- så baller det på seg? Get my point? Det er faktisk en meget god grunn til at det er satt NØYTRALE parter inn for å takle slike saker som vekker affekt hos meningmann.

Veldig enig.
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Snakk om å trekke alt ut i værste mening og hvisomatdetdersomatte.

Hvis dere virkelig mener lov og rettsystemet i Norge fungerer, så er vi nok på forskjellige planeter.

Himmel.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Halo må gjerne få opplyse oss om akkurat hva innen rettssystemet som ikke fungerer som det burdte.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

dodraugen2k

  • Gjest
så er vi nok på forskjellige planeter.

Himmel.

Jeg lo, men bare fordi jeg er udugelig trøtt.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Håper han banket opp russen skikkelig.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Håper han banket opp russen skikkelig.

Å banke opp folk løser ingen problemer, hjelper heller ikke på respekt.
I denne saken burde han ha tenkt på andre måter å få russen til å tenke over det de har gjort. For bortføring som i denne saken er ganske alvorlig og som foresatt blir man livredd når den håpefulle ikke kommer hjem til avtalt tid.
Når man leser i avisen og i media generelt for tiden trenger jeg ikke å utdype dette noe mere, dere oppegående vil forstå hva jeg mener.

Passende straff i denne saken vil etter min mening være inndragelse av russebilen som ble brukt til denne bortføringen for resten av russetiden. Dette for å statuere et eksempel på at dette blir ikke tolerert.
Jeg tror man må til med så harde konsekvenser for at russen skal forstå alvoret i det de har gjort.
Hvis russen har så dårlig fantasi på å finne på spøker og annet morro burde de heller la vær mener nå jeg.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!