Skrevet av Emne: Et nytt liv. For meg vertfall  (Lest 2416 ganger)

Utlogget U5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Et nytt liv. For meg vertfall
« : 10. mai 2007, 00:46 »
Vell da er det vell min tur til og lage en tråd her da. Ble ganske motivert av de andre medlemmenes bilder! Samt fint og ha en tråd hvor jeg selv kan se hvordan fremgangen er samt kanskje få noen kommentarer som hjelper på motet  biggrin Merker godt at dagen derpå etter en fin kommentar så er jeg mer motivert og står på skikkeligt

Fakta:
Høyde ca: 183
Vekt    ca: 76-78

Men jeg kan starte med litt hvordan jeg starta. Det hele starta i grunn i fjor etter en bilulykke hvor jeg ødela ryggen, og hadde store problemer med og stå og gå. Jeg gikk til mange behandlinger osv, uten at dette hadde noen stor virkning. Til slutt fikk jeg beskjed fra lege at egentrening var eneste utvei. Så istede for kun og trene rygg så tenkte jeg hvorfor ikke trene alt når jeg første skal starte.

Jeg veide 69kg da jeg starta tidligt i februar veldigt roligt med grunnprogrammet til RYP, jeg ble usettvanligt bra i ryggen alt etter 1-2ukers trening. Jeg pusha mer og mer på til jeg til slutt ble ferdig. Nå har jeg kjørt RYPs ektrem muskelvekst program og ting ser bra ut. Har bare denne uka samt neste uke igjen nå, og da regner jeg med og ta noen bilder for og se hvordan fremgangen har vert.

Og ikke nok med det men trening har vist seg og være meget bra for selvtiliten og mot deprisjon noe jeg har slete en del med før, så det er absolutt og anbefale. Skjønner i grunn ikke hvorfor sykologer ikke anbefaler trening på det sterkeste fremfor alle de pillene med enda en bivirkning osv.

Dom som jeg var ble de 2 første bildene før jeg begynte og trene veldigt dårlige og får lite frem noe som helst, og som sagt jeg veide 69kg. Men her er nå de bildene:




Og etter 6ukers grunnprogrammet var det slikt, ble ganske fornøyd, for jeg hadde også klart og få tatt av en del fett rundt magen  Tongue :




Per i dag har jeg klart og gå opp i vekt til ca 76-78 varierer veldigt fra når på dagen og fra dag til dag  Huh Prøver og spise mye, noe jeg føler jeg klarer da jeg blir sulten 2timer etter at jeg har spist  Grin Så en 6+ måltider til dagen blir det ofte... En protein shake er heller ikke og forakte verken til frokost (før trening), etter trening og til kvelds.
Begynner endeligt og få ei vekt som jeg blir mer og mer gla over, jeg har lagt på meg mer noe jeg også liker godt, da jeg var kan jeg vell få si nå veldigt tynn. Men ønsker og øke vekta enda ein god del. Føler formen har blitt bedre, tykkere armer, mer markert bryst osv. Generelt føler jeg meg mye bedre. I tillegg tror jeg imunforsvaret mitt har tatt fulstendigt av for jeg har ikke vert syk siden jeg starta og trene!  Grin På matsida har jeg blitt sunnere, spiser f.eks ikke majones på maten, ikke drokke brus siden jeg starta og trene. Og er mer obs på skikkeligt feit mat, samt nå i konfirmasjonstiden har jeg ikke trygt meg stappfull på kaker men holdt tilbake med et lite kakestykke og heller mere riktig mat  Tongue

Nye bilder håper jeg og ha klar når det nåværende programmet er over.

Takker for alle kommentarer  Smile

Utlogget Notreal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #1 : 10. mai 2007, 02:03 »
veldig bra grunnlag! har nok vekt og jobb på som fan ! begynner og se veldig bra ut ! hva er maks løft osv ?

Det har jeg ikke prøvd enda. Skal teste 10RM på en del når jeg nå er ferdig med dette programmet. Men jeg merker godt i knebøy at jeg har gått opp... Nå trener jeg med 65kg og det føles helt ok. skal klare en 5-10kg mer enn det. Men når jeg starta sleit jeg nok som det var bare og løfte 40. Men det var nok mye pga ryggen... Så jeg føler bra fremgang. Samt at før klarte jeg såvidt rett under 10 armhevinger  Lips Sealed mens nå klarer jeg fint 30-40 Smiley
No pain, No gain

Patman

  • Gjest
Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #2 : 10. mai 2007, 09:02 »
Fortsett sånn og få i deg mye proteiner, helst fra mat. Proteinshake er bare et tilskudd.

Kylling, tunfisk, reker, krabber, egg.... Det er mange bra proteinkilder.

Stå på! Dette blir bra.  Cheesy

Utlogget U5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #3 : 10. mai 2007, 13:51 »
Fortsett sånn og få i deg mye proteiner, helst fra mat. Proteinshake er bare et tilskudd.

Kylling, tunfisk, reker, krabber, egg.... Det er mange bra proteinkilder.

Stå på! Dette blir bra.  Cheesy

Spiser alt jeg kommer over hehe... Tongue men det er som regel sunt... mye kylling vertfall...

Utlogget U5

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #4 : 26. juni 2007, 19:27 »
Ok kan komme med en liten oppdatering nå Smiley

Har prøvd ut litt nye ting osv og har de siste ukene trent lett for og få inn rett fremgangsmåte på hver øvelse.

I tillegg klarte jeg og glemme meg ut i mark og ødela ryggen så det kosta meg 1 uke Sad . Det som er der er at jeg fint kan klare løfte en del men ryggen klarer ikke og den gir ikke beskjed før det ender galt. Så denne øvelsen har jeg nå klart og komme til ei vekt som jeg kan trene på uten og skade meg men enn så lenge få bra utnyttelse av Smiley Har skifta fra 5x5 til 5x10 på denne øvelsen.

Men nå tenkte jeg snart og starte skikkeligt på programmet og teste max RM på diverse øvelser neste uke for så og ta ei uke av før jeg begynner på an igjen. Men det frister lite og ta en hel uke fri  Cry Men skal ja ha bra utnyttelse av et program så må jeg nesten bare få starta, nytter ikke og bare ta ei vekt som er passe tung og peise på...

Programmet mitt ser slikt ut til nå:

Mandag:
Markløft 5x10 ca 80kg
Nedtrekk 2x10 ca 50-60kg
Foroverbøyd roing med stang 3x10 ca 30kg
stangcurls 5x10 ca 20kg

Tirsdager:
Benkpress 5x5 ca 50kg
Prøve rog finne alternativ til dips så har prøvd litt av hvert. prøvd skrå nedoverbenk uten hell, prøvd cabel cross i dag uten stort hell, følte den tok litt feil men føltes som en god øvelse, kanskje hantlepress kan funke?
Skrå flyes 2x10 ca 9-10kg
Smal benkpress ca 40kg

Torsdager:
Knebøy 5x5 ca 70kg
beinpress 2x10 ca 70kg
utfall i smith 2x10 ca 40kg
strake mark 5x10 ca 70-80kg
lårcurls 2x10 ca 35-40kg

Fredager:
Militærpress 5x5 ca 40-45kg
side hevninger 3x10 ca 7kg
stående tåhev 3x10-10 ca 120kg
sittende tåhev 3x10-15 ca 40-45kg

I tillegg har jeg en 10 min med gåing/jogging på slutten av hver dag for og prøve og holde fettprosenten litt under kontroll

her er noen bilder av hvordan jeg er nå. Begynner og få et greit grunnlag nå. Prøver og spise så mye som muligt og så sunt som muligt. Jeg er klar over at jeg må bli litt "feitere" og komme meg mer opp i vekt før jeg kan begynne og konsentrere meg på lav fettprosent.
Når jeg starta i februar veide jeg 69kg, nå varierer det fælt alt fra 78-83kg! da har jeg veide meg alle gangen om morgenen før frokost og alle gangen med kvelds på samme tid osv.

Personligt syns jeg at jeg har fått en litt breiere overkropp og at rygg og skuldre er blitt bedre, bryst er blitt bedre osv. Men det er MYE og ta i her  Grin Men er sånn greit fornøyd med dette på litt under et halvt år... Hvordan blir det om 3-5 år fra nå?  :Smiley









posering er no drit  Tongue  Kan ikke noe lage en manual om hvordan? hehe....

Vell en ting til er det at heg føler meg litt "ubalansert" tenker da spesielt på benkpress, selv om jeg aldri har gjort denne øvelsen før så synes jeg det at tricepsene ikke klarer og følge med og at bryst musklene ikke "sliter seg ut" Regner med at om jeg fortsetter så vil tricepsene komme seg opp slikt at bryst og triceps får trent seg likt...





Serveruler

  • Gjest
Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #5 : 28. juni 2007, 20:28 »
begynner jo å få bra armer jo! Smiley Bare å kjøre på så blir det enda bedre!

Utlogget PushIt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 136

Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #6 : 05. juli 2007, 15:30 »
Dette ser veldig bra ut!
Flott at du begynte å trene, resultatene taler for seg selv.

Skuldre og rygg har blitt spesielt bra!
 Bow
Fortsett å spis, tren og sov bra.

Når det gjelder benkpress hadde jeg det på samme måte. Jeg brukte laaaaang tid før jeg fikk teknikken til skikkelig.
Kan prøve med litt mindre vekt på stanga og fokusere mer på teknikk.
Er masse filmer og tips om benkpress, bare søk
 
Lykke til!

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #7 : 05. juli 2007, 17:37 »
Se denne filmen hvis du trenger hjelp til poseringer. Smile

Utlogget king kong

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • For those about to rock we salute you!
Sv: Et nytt liv. For meg vertfall
« #8 : 06. juli 2007, 23:48 »
ikke smart med mer enn 10 reps på det programmet ditt.. ellers ser det mykje bra ut;)
Eg er 15 år

Benk:95kgx1
Benpress: 250kgx1
Markløft: 150 x 1

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!