Skrevet av Emne: STICKY : Myten om GI.  (Lest 91001 ganger)

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: STICKY : Myten om GI.
« #30 : 17. november 2012, 15:09 »
Det er ikke vanskelig å finne informasjon vedrørende omdannelse av glukose til fett, det er bare å søke akkuratt på det så kan man finne mange artikler og studier ang. nettopp det.
Dette er den første jeg kom over : http://www.idrettogtrening.com/tekster/neringstoffer.html
"Ved overskudd av sukker i kroppen og fulle glykogenlagre vil glukose bli tatt opp i fettvev. Man kan øke fettmassen ved å spise mye karbohydrater. I fettcellene omdannes glukose til alfa-glycerolfosfat og fettsyrer som lagres som triglycerider i fettcellene. Det er et sentralt poeng at fettcellene bruker alfa-glycerolfosfat, et biprodukt av glukose i stedet for glyserol. Opptak av glukose i fettvev er insulinavhengig og dannelse av fett er derfor avhengig av høyt blodglukose nivå. Glukose er helt essensielt i forhold til lagring av fett."
Så jeg vil nok heller si at omdannelse fra glukose til fett er relativt godt omtalt.

Problemet med den der er at den ikke inneholder verken navn på forfatter eller noe kilder. Mulig det står mye bra der, men det gidder jeg ikke finne ut når formatet er såpass useriøst.

Utlogget oblivious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: STICKY : Myten om GI.
« #31 : 17. november 2012, 16:29 »
Problemet med den der er at den ikke inneholder verken navn på forfatter eller noe kilder. Mulig det står mye bra der, men det gidder jeg ikke finne ut når formatet er såpass useriøst.

Sitter vi ikke på et forum og utveksler meninger og ideer?
Må være frustrerende når du sjeldent kan vite om informasjonen du får her er "seriøs".
Som sagt er det veldig enkelt og finne masse informasjon om dette temaet, hvis man er interessert i emnet selvsagt.

Utlogget awf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 303

Sv: STICKY : Myten om GI.
« #32 : 17. november 2012, 18:53 »
Sitter vi ikke på et forum og utveksler meninger og ideer?
Må være frustrerende når du sjeldent kan vite om informasjonen du får her er "seriøs".
Som sagt er det veldig enkelt og finne masse informasjon om dette temaet, hvis man er interessert i emnet selvsagt.


Basert på det forrige innlegget mitt er det vel helt tydelig at jeg ikke har noe problem med å luke ut informasjon som er useriøs?


Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: STICKY : Myten om GI.
« #33 : 17. november 2012, 19:12 »
Som afw sier, er det viktig å ha gode kilder, om du sitter på forum eller ikke har ingen betydning for det.
Poenget er, at når et forumsmedlem kommer med info må kilden være tilfredstillende for at man skal kunne feste lit til den.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget oblivious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: STICKY : Myten om GI.
« #34 : 18. november 2012, 12:50 »
Ok, beklager at kilden jeg brukte kan fremstå som useriøs, poenget mitt var at man kan finne drøssevis av kilder om akkuratt det emnet.
Her er 2 til jeg fant i farten kreditert forfatter og publisert på en pålitelig side så vidt jeg vet.

http://ndla.no/nb/node/3350

http://snl.no/.sml_artikkel/stoffskifte

Utlogget Kembo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: STICKY : Myten om GI.
« #35 : 22. april 2013, 22:45 »
Det er vel greit å påpeke også at ved store blodsukkersvingninger som høy GI kan gi, vil kroppen kunne oppleve påfølgende lavt blodsukker som igjen bidrar til økt appetitt og merspising.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!