Skrevet av Emne: Dritlei alle doper seg tråder  (Lest 29093 ganger)

Utlogget Zuul

Dritlei alle doper seg tråder
« : 18. mai 2007, 11:43 »
Jeg elsker Internett. Det har gjort livet mitt bedre etter de fleste parameter. Og spesielt på informasjonfronten. Siden tidlig på nittitallet har jeg vært opptatt av styrkeidrett, bygging, strongman osv. Men når du bor i en liten bygd på vestlandet er det begrensa med miljø, og ikke minst info om slike ting.
Så i gamle dager var vi liksom den faste gjengen på fire-fem stykker, som diskuteret, innhenta informasjon gjennom tilfeldig kjente rundt og om fra blader. B og K, Flex, Musclemag osv.
Men når nettet kom eksploderte informasjonsstrømmen. Brått kunne jeg snakke med folk verden rundt og finne info rett fra kilden om jeg så ville. Alt ble mye letter, men også langt meir komplisert. For det finnes ikke bare god informasjon, store mengder av det er støy og villedende fjas fra drittunger.
Og det er et felt jeg har blitt så uendelig lei av. Som fast og ivrig leser av Iform og Treningsforum daglig er det et tema man aldri slipper unna og det er doping.
Dag etter dag kommer poster om doping. Hvem doper seg? Hvorfor doper man seg? Alle doper seg!
Om og om og om igjen. Og det følger et fast mønster: En eller annen kaster ut en påstand, etterfulgt av litt for eller mot. En eller annen sier at ikke alle doper seg, og så kommer de. De såkalt kritiske røster som slår fast at alle i toppidrett er dopa. Og ikke minst 18 år gamle eksperter som har trent et par år selv.
Gjerne til og fra. Tre mnd med ok trening, to mnd med halvslapp trening og så noen mnd med sommer og fest. Så er det på han igjen. Etter to år benker de 100 kg, og kan ikke skjønne at noen kan ta det doble. Spesielt ikke etter at den lokale guruen, som er 22 og har trent i fem år, har fortalt dem sannheten. Alle doper seg!
Og så trekker man fram styrkeløft og vektløfting som eksempel.
For det går ikke ann at noen tar det dobbelte av meg selv, går det vel?
Og de gjelder ikke bare i styrkesport. Nei da, det er alle sporter. Hver eneste som blir tatt for doping blir trekt fram som eksempel på at hele verden er korrupt.
Og de verste er dem som selv har valt en snarvei. Og da tenker jeg ikke på aktive utøvere innen bygging, strongman. Eller på folk som ikke konkurrerer, men likefullt har valgt å dope seg. Jeg bryr meg ikke om dem, og jeg har respekt for dem på lik linje med alle andre, så lenge de har det samme.
De jeg tenker på er de 18-25 år gamle ”dopguruene”. De som trener et par år halvseriøst før de finner ut at noe er galt, for det finnes folk som er mye større og sterkere. Så da må det være dopet som er forskjellen. Disse gutta vil gjerne at sannheten skal være slik de ser det. De vil at alle andre skal være som dem. Og at de skal stille på like fot. For at noen rett og slett er bedre ville være for mye for dem. At noen er sterkere, flinkere til å trene og mer seriøse streifer dem aldri.
Problemet er verden ikke er slik. Alle doper seg ikke. Det finnes en drøss med mennesker der ute som har viet livet sitt til en ting, og en ting alene: Å løfte tungt.
jeg er så heldig, eller uheldig om du vil, å kjenne et titals mennesker som alle er blant de sterkeste i landet. Jeg kunne antatt at de dopa seg. Jeg kunne antatt at den eneste grunnen til at de løfta mer enn meg var kjemisk støtte. Men problemet er at jeg vet at de ikke doper seg. Jeg stoler fullt og fast på at grunnen til at de er sterkere enn meg er en blanding av genetikk, treningsvilje og disiplin.
Jeg har en kompis som ville blitt blant landets fremste i styrkeløft om han ville. Men han vil ikke. Han har fokus andre steder. Når han var ung var han lovende innen vektløfting, men han la opp ung. Og i dag kan han gå sju mnd uten å benke, men likevel slå meg med ti-tjue kg. Jeg kjenner en kar som er ti år yngre, veier tjue kg mindre og har trent en tredjedel så lenge som meg. Og likefullt løfter han mer enn meg. Eller en kar som løfta tett oppunder 1000 sammenlangt tidlig i tjueåra. Jeg kjenner norges beste 90 kgs løfter, noen av de beste benkpresserene i landet og en god del av eliten i vektløfting.
Og jeg er ikke i tvil om at de er dopfrie. Tro det eller ei. Kanskje beviser en av dem at jeg tar feil, og at jeg er for naiv en gang. Men den prisen er jeg villig til å betale for å ikke dømme uskyldige. Forøvrig kjernen i det norske rettsamfunnet. Å heller la en skyldig slippe unna enn å dømme de uskyldige.
Nå sitter nok de kyniske blant dere og ler av meg. Sammen med de unge dopguruene som vet at alle er dopa. De syns jeg er tulling, og at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om. Og det er bare å le. Jeg driter i det. Men jeg har kjent folk som doper seg siden jeg starta å trene i 91. og kjenner ennå flere stykker som bruker.
Det plager meg ikke at folk doper seg. Like lite som det plager meg at mange lar være, og likevel slår meg sønder og sammen i styrke.
Det som plager meg er alle dem som ikke skjønner at det faktisk er mulig å bli både stor og sterk uten. De som tror at hele verden er korrupt, og at de sitter på hele sannheten. De plager meg.
Alle de 18 år gamle superheltene som tror de sitter på den store sannheten om å trene. Alle de lokale guruene som forteller alle som gidder å høre på at alle de beste utøverne doper seg.
Og takket være nettet slipper jeg ikke unna dem heller. Hver eneste dag dumper en liten bit av pisspraten gjennom nettleseren min.
Og det plager meg.
Jeg er så sikker som jeg kan være på at Randen, Dahl, Rui,  Hjelmtveit, Taksdal, Kirketeig, Botnen, Omland, Amdahl, Arnesen, Blikra, Haakonsen,  Stiklestad, Hugdal, Amdal Grønnevik, Frøyd, Kasirye, Jordalen, og alle de andre der ute som ofrer time etter time, dag etter dag år etter år på en ting og en ting alene: Å bli så sterk som de overhodet kan bli, er dopfri. 
Selv om de er sterkere enn meg. Selv om jeg hater at de er sterkere enn meg. Men jeg beundrer dem. Og viljen deres, lidenskapen deres og offeret de gjør. Å bli råsterk er vondt. Å bli sterk betyr smerte, skader, offer og et liv der man går glipp av mange ting.
Derfor irriterer det meg når en eller annen drittsekk som ikke aner hva han snakker om reduserer år med smerte og offer, dedikasjon og vilje til at man har satt noen sprøyter og ferdig med det.
Det irriterer meg grenseløst for hver eneste kvistete jypling som har skutt noen doser med testo i låret og derfor antar at alle andre gjør det, som bastant slår fast at alle doper seg.
– De slutter bare rett før de skal testes. Det finnes ikke tester for insulin og vekst. Så det så.
At det ikke finnes betyr ikke at alle som ikke blir tatt bruker det. Faktisk. Det finnes faktisk mennesker der ute som ikke doper seg fordi det er et valg. Et standpunkt. En moral de levere etter. Ikke fordi de må, men fordi de vil. Ikke fordi de ikke finnes snarveier og måter å skjule bruk på, men fordi det ønsker å bli så sterke som de kan bli. Uten kjemiske hjelpemiddel. Tror det eller ei.
Og at noen få i blant blir tatt betyr ikke at alle doper seg, det betyr at systemet faktisk virker. Det betyr at de få som velger snarveien blir stoppa. Tro det eller ei.

Kan du bevise at rene norske utøvere bruker noe? Vist ikke holdt kjeft. Har du hørt av kompisen din at en eller annen utøver bruker et eller annet? Bevise det eller hold kjeft.
Og til alle kynikerer der ute som mener alle idrettsutøvere er dopa: Det er en stor forskjell mellom å vere kritisk og det å vere kynisk.

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #1 : 18. mai 2007, 12:03 »
Takk for den! Smiley Kjekt å høre at noen faktisk tror at det går an å satse uten juks!
Blenda!

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #2 : 18. mai 2007, 12:06 »
Meget bra skrevet, men du kunne likså godt ha postet den under The Best Of Treningsforum med en gang Grin

PS: De kan teste for hGH, dette begynte de med under sommer OL 2004

Passion trumps fucking everything!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #3 : 18. mai 2007, 12:20 »
Gjerne til og fra. Tre mnd med ok trening, to mnd med halvslapp trening og så noen mnd med sommer og fest.

Det som er litt komisk er jo at det ofte er denne typen som bruker dop! Muligens delvis fordi de tror alle andre som er større/sterkere bruker det?

Jeg snakket med en som solgte AAS, og han hevdet at ofte var det de som man ikke skulle tro dopet seg (de som var relativt små og svake), som brukte mest!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #4 : 18. mai 2007, 12:23 »
Jeg har en kompis som ville blitt blant landets fremste i styrkeløft om han ville. Men han vil ikke. Han har fokus andre steder. Når han var ung var han lovende innen vektløfting, men han la opp ung. Og i dag kan han gå sju mnd uten å benke, men likevel slå meg med ti-tjue kg.

Hehe, han kjenner jeg. Han løftet i skisko på U-NM i 1982 og spiste mye pølser og pommes frites i 1983.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #5 : 18. mai 2007, 12:30 »
Det er ingen tvil om at det er mulig å bli uhyre sterk uten å dope seg. Det koster årevis med hard dedikasjon og forsakelse av andre ting i livet.

De som oppnår det fortjener den største respekt.

Men alle vi som trener hardt og seriøst har et ansvar for å bringe ut signalet om at dop slett ikke er ok.

Å godta det er trist, det er passiv kapitulasjon.

Jeg mener at dersom man ikke klarer å løfte vekter uten å dope seg, så kan man finne seg en annen hobby.

Det er ikke for ingenting at styrkeidrett har et slik negativt omdømme i befolkningen generelt.

Styrkeløftere og andre som har den passive innstillingen at så lenge man ikke konkurrerer underlagt norges idrettsforbund, så er det greit å dope seg, pisser i sin egen bukse.

Det er ikke greit å dope seg.

Det at mange bestemt mener at de som er mye sterkere enn dem selv doper seg kan i stor grad skyldes uvitenhet og umodenhet fra anklagerenes side.

Det er et uomtvistelig faktum at hard dedikert trening gjennom mange år vil bringe frem resultater som vil få den vanlige gym-rotte til å dø av misunnelse.

Som du sier er det fantastisk med den informasjons-strømmen man får på internett, og den kontakt man kan ha med andre likesinnede som er interesserte i trening.

Jeg tror at det er mulig å lure både antidopingnorge og et eventuelt landslag man er på, mht. doping - men den som man evt. lurer aller mest vil være seg selv. Det er ikke dermed sagt at jeg mener det er noen i dag blant de norske styrkeutøverene som er dopet.

Man trenger ikke dra lengre enn til Sverige og se på Ljungberg-saken for å finne en mann som alle dro frem som et eksempel på hvor langt det var mulig å nå uten dop. Til slutt ble han tatt på trening av dopingkontrollører, og det viste seg at sannsynligvis hadde han lurt alle systematisk gjennom mange år.

Det vil være naivt å tro at saken er enestående. Det vil ikke nødvendigvis komme en slik sak i Norge, men det vil komme.

Det er mennesker som er genetisk begavede og som f.eks. tar mer i benk på sin første trening enn folk som har trent i mange år. Det er stor forskjell på folk.

For min egen del kommer jeg til å være negativ til dop (medmindre det er til medisinske formål) til den dag jeg ligger i kista.


De som doper seg lurer ikke andre enn seg selv. Det er nok godt mulig å leve et godt og langt liv uten å få noen alvorlige bivirkninger dersom man vet hva man driver med, men ganske mange vil nok også få helseproblemer eller sosiale problemer som følge av sitt dopbruk.

Men det viktigste er å bevare gleden i sin egen løfting, og ikke bry seg så veldig mye om andre.

Men jeg mener bestemt at det er en oppgave for alle som har glede av å trene med vekter og som gjør dette på naturlig vis å gi signaler om at dop ikke er ok.

Jeg mener ikke dermed at man skal snakke dritt om utøvere som man vet eller tror er dopede, man bør behandle alle mennesker med verdighet og respekt. Men man kan likevel utrykke sin mening og standpunkt og si at man ikke synes det er ok. Meningsforskjeller er sunt.

Dersom mange nok mener at doping ikke er ok, så vil det etterhvert ha en effekt.

Likevel kan det være vanskelig ofte når f.eks. venner man har bruker steroider, de er fortsatt ens venner, og veldig greie attpåtil. Man hater ikke sine venner for det de bruker, men man kan likevel være i mot deres bruk.

De bekjente som jeg har som bruker doping er ikke mindre dårlige mennesker enn andre, men jeg synes likevel ikke deres bruk er ok. Men jeg hverken hasselerer eller fordømmer dem. Men jeg ønsker ikke å ha noe med deres bruk å gjøre. Derfor snakker vi om trening, men ikke om bruken - den får de ha for seg selv.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #6 : 18. mai 2007, 12:32 »
Jeg snakket med en som solgte AAS, og han hevdet at ofte var det de som man ikke skulle tro dopet seg (de som var relativt små og svake), som brukte mest!


Dette har jeg også hørt - men det tror jeg bunner i noen av disse faktorer:

1. De vet ikke hvilken effekt det som de putter i seg har.
2. De trener ikke riktig
3. De spiser ikke nok / riktig.
4. Hviler ikke nok
5. De bruker andre stimulanter (alkohol - narkotika)

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #7 : 18. mai 2007, 12:36 »
Bra skrevet, honnør for intressang tekst.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget Zuul

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #8 : 18. mai 2007, 12:45 »
Takk for den! Smiley Kjekt å høre at noen faktisk tror at det går an å satse uten juks!

Selv takk for flott løfting.

Meget bra skrevet, men du kunne likså godt ha postet den under The Best Of Treningsforum med en gang Grin

PS: De kan teste for hGH, dette begynte de med under sommer OL 2004



Tror kanskje det ikke er så lett å havne der Smiley

Det som er litt komisk er jo at det ofte er denne typen som bruker dop! Muligens delvis fordi de tror alle andre som er større/sterkere bruker det?

Jeg snakket med en som solgte AAS, og han hevdet at ofte var det de som man ikke skulle tro dopet seg (de som var relativt små og svake), som brukte mest!


Det var det jeg mente, men sikkert glemte å skrive.

Og ja, det er nok den karen ja.  Smiley

Det er ingen tvil om at det er mulig å bli uhyre sterk uten å dope seg. Det koster årevis med hard dedikasjon og forsakelse av andre ting i livet.

De som oppnår det fortjener den største respekt.

Men alle vi som trener hardt og seriøst har et ansvar for å bringe ut signalet om at dop slett ikke er ok.

Å godta det er trist, det er passiv kapitulasjon.

Jeg mener at dersom man ikke klarer å løfte vekter uten å dope seg, så kan man finne seg en annen hobby.

Det er ikke for ingenting at styrkeidrett har et slik negativt omdømme i befolkningen generelt.

Styrkeløftere og andre som har den passive innstillingen at så lenge man ikke konkurrerer underlagt norges idrettsforbund, så er det greit å dope seg, pisser i sin egen bukse.

Det er ikke greit å dope seg.

Det at mange bestemt mener at de som er mye sterkere enn dem selv doper seg kan i stor grad skyldes uvitenhet og umodenhet fra anklagerenes side.

Det er et uomtvistelig faktum at hard dedikert trening gjennom mange år vil bringe frem resultater som vil få den vanlige gym-rotte til å dø av misunnelse.

Som du sier er det fantastisk med den informasjons-strømmen man får på internett, og den kontakt man kan ha med andre likesinnede som er interesserte i trening.

Jeg tror at det er mulig å lure både antidopingnorge og et eventuelt landslag man er på, mht. doping - men den som man evt. lurer aller mest vil være seg selv. Det er ikke dermed sagt at jeg mener det er noen i dag blant de norske styrkeutøverene som er dopet.

Man trenger ikke dra lengre enn til Sverige og se på Ljungberg-saken for å finne en mann som alle dro frem som et eksempel på hvor langt det var mulig å nå uten dop. Til slutt ble han tatt på trening av dopingkontrollører, og det viste seg at sannsynligvis hadde han lurt alle systematisk gjennom mange år.

Det vil være naivt å tro at saken er enestående. Det vil ikke nødvendigvis komme en slik sak i Norge, men det vil komme.

Det er mennesker som er genetisk begavede og som f.eks. tar mer i benk på sin første trening enn folk som har trent i mange år. Det er stor forskjell på folk.

For min egen del kommer jeg til å være negativ til dop (medmindre det er til medisinske formål) til den dag jeg ligger i kista.


De som doper seg lurer ikke andre enn seg selv. Det er nok godt mulig å leve et godt og langt liv uten å få noen alvorlige bivirkninger dersom man vet hva man driver med, men ganske mange vil nok også få helseproblemer eller sosiale problemer som følge av sitt dopbruk.

Men det viktigste er å bevare gleden i sin egen løfting, og ikke bry seg så veldig mye om andre.

Men jeg mener bestemt at det er en oppgave for alle som har glede av å trene med vekter og som gjør dette på naturlig vis å gi signaler om at dop ikke er ok.

Jeg mener ikke dermed at man skal snakke dritt om utøvere som man vet eller tror er dopede, man bør behandle alle mennesker med verdighet og respekt. Men man kan likevel utrykke sin mening og standpunkt og si at man ikke synes det er ok. Meningsforskjeller er sunt.

Dersom mange nok mener at doping ikke er ok, så vil det etterhvert ha en effekt.

Likevel kan det være vanskelig ofte når f.eks. venner man har bruker steroider, de er fortsatt ens venner, og veldig greie attpåtil. Man hater ikke sine venner for det de bruker, men man kan likevel være i mot deres bruk.

De bekjente som jeg har som bruker doping er ikke mindre dårlige mennesker enn andre, men jeg synes likevel ikke deres bruk er ok. Men jeg hverken hasselerer eller fordømmer dem. Men jeg ønsker ikke å ha noe med deres bruk å gjøre. Derfor snakker vi om trening, men ikke om bruken - den får de ha for seg selv.


jeg lever stort sett med den regel at så lenge man bare skader seg selv, så driter jeg i hva man gjør. Du har et poeng, men for meg er det viktigere at alle er enige om reglene på sin egen arena.

Bra skrevet, honnør for intressang tekst.

Takk for det

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #9 : 18. mai 2007, 12:54 »
Skriver ut teksten din Roy og henger opp i store bokstaver i klubblokalet  Grin
Meget bra skrevet  2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #10 : 18. mai 2007, 13:20 »
jeg lever stort sett med den regel at så lenge man bare skader seg selv, så driter jeg i hva man gjør. Du har et poeng, men for meg er det viktigere at alle er enige om reglene på sin egen arena.

Forsåvidt greit nok, men dersom en ungdom kommer og spør deg hva han skal ta for å bli sterk, så regner jeg med at du forteller han om trening og kosthold og ikke videresender han til en langer. Wink

De som allerede er tunge brukere får man ikke gjort så mye med, men ungdommer som ønsker å bli store og sterke bør lære seg å spise og trene riktig.

Også om det er noen i din omgangskrets som lurer på å begynne med bol, så bør du ikke oppfordre til det!

Det er det jeg mener.

Det går ann å ha en innstilling og oppfatning, uten å misjonere den ovenfor andre til enhver tid! Smiley Men blir man spurt så bør man svare ut fra sin egen moralske overbevisning.

Utlogget Zuul

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #11 : 18. mai 2007, 13:32 »
Der er vi nok enige ja. Jeg tenkte mer på at om noen har tatt det valget så får de stå for det selv. Jeg gidder ikke moraliserer over andre voksne mennesker måte å leve på. Så fremt de ikke konkurrerer i idretter der det ikke er lov.

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #12 : 18. mai 2007, 13:33 »
Tok jeg for mye møllers tran?



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #13 : 18. mai 2007, 13:38 »
Der er vi nok enige ja. Jeg tenkte mer på at om noen har tatt det valget så får de stå for det selv. Jeg gidder ikke moraliserer over andre voksne mennesker måte å leve på. Så fremt de ikke konkurrerer i idretter der det ikke er lov.

Å moralisere ovenfor andre voksne mennesker uansett om det er røyk, snus, rusmidler eller steroider har ingen hensikt. Det skaper bare splid og uvennskap. Man kan si hva man mener om det om de spør, men man trenger ikke uoppfordret moralisere, det fører ikke til noe godt.

Det blir omtrent det samme som at en yoga-fyr skal moralisere ovenfor deg hvor ille det er med vekter. hehe. Wink

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dritlei alle doper seg tråder
« #14 : 18. mai 2007, 13:41 »
Dette har jeg også hørt - men det tror jeg bunner i noen av disse faktorer:

1. De vet ikke hvilken effekt det som de putter i seg har.
2. De trener ikke riktig
3. De spiser ikke nok / riktig.
4. Hviler ikke nok
5. De bruker andre stimulanter (alkohol - narkotika)

Litt off topic nå kanskje, men jeg tror at grunnen til at de øker lite selv om de bruker mye er enten at de spiser for lite, eller at det de bruker er fake. Jeg har sett utallige folk blåse opp vanvittig i styrke og størrelse i løpet av en kur, og det eneste de har gjort "riktig" i lista de er å spise nok kalorier. De har typisk ikke hatt filla peiling på AAS, de har trent helt feil, spist helt "feil" (bare junk food), aldri hvilt (type Arnold programmer), og de har vært fulle minst to ganger i uka. Selv om man ikke kan sammenligne det direkte så blir jo det å bruke AAS nesten som å ha en ny pubertet, og vi vet jo at i puberteten så vokser musklene som f... selv om man ikke gjør en dritt og bare drikker cola og spiser loff.

Effektene jeg har observert som jeg har skrevet om kan jo nesten høres positive ut, men det er før man tenker på at det som alltid skjer med disse er at når de går av så krymper de tilbake til den størrelsen/styrken de hadde, og gjerne enda lenger ned. Da blir de så deppa at de blir borte i månedsvis, inntil de dukker opp igjen for å kjøre seg opp til badesesongen.
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!