Skrevet av Emne: knekking av planker?  (Lest 28520 ganger)

Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Sv: knekking av planker?
« #120 : 01. juni 2007, 13:47 »
Ligger video på trondheimfightgym.no
Han skrev vel noe på kampforum.com (Wind), men sikkert mer et annet sted.

Hva heter filmen? Ligger jo et drøss av filmer der....
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Utlogget Zic0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: knekking av planker?
« #121 : 01. juni 2007, 23:26 »
Henning vs. Joakim

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: knekking av planker?
« #122 : 04. juni 2007, 16:17 »
Imponerende oppvisning, gitt... eh.. Manglet liksom både forsvar og angrep.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: knekking av planker?
« #123 : 12. september 2007, 10:30 »
Vel, da regner jeg med at det samme gjelder for deg - Fyren visste hvilke regler han skulle ut for - han visste at det var en mmakamp han skulle gå, han visste bare ikke hvordan realiteten hentet han inn igjen og hvor forskjellig det er å trene på å slå i lufta og terpe mønster fra det å faktisk gå fullkontakt og få slag i ansiktet. Han skulle bevise at treningen han hadde fått var effektiv og at mma-folk ikke lærte å sparke ordentlig. Der burde han ha lært noe etter kampen, men kommentarene hans på forum i ettertid viste at han ikke gjorde det.

Er ikke så ofte innom her, og så ikke denne før nå. Som sagt, han hadde aldri trent grappling eller fullkontakt før, og hadde dermed ikke anelse om hva han gikk til. Han hadde nok fått informasjon om hva reglene innebar ja, men når han aldri har trent noe i nærheten, hvordan skal han da vite hva det faktisk innebærer å sette de reglene ut i praksis? Jeg synes nå gutten skal ha cred for at han faktisk møtte opp, og turte å entre ringen, det er det ikke mange andre som har gjort i lignende tilfeller.

Jeg har også gått igjennom alle innleggene hans på kampforum etter denne happeningen. Han gjentar gang på gang ting som dette: "Har både innrømmet at mma er bedre får å lære seg realistisk selvforsvar fort og er bedre på grapling biten."

Eller dette: "Rått parti ja... Men synes det var morro, var litt redd. Men vil gjøre det mere. Fikk vite at jeg kunne komme kvelden før, så brått på..ja Har trent i 2 år... Men... det er jo sånn 2 ganger i uka.. blir jo ikke så kjempe god av det. Men til nyttår skal jeg trene...and then i come back... viss jeg får, ikke mot henning da, han vinner bare."

Personlig synes jeg dette er kommentarer som viser at han har lært noe, men du er tydeligvis uenig. Er det kun for å disse alt annet enn MMA igjen, eller hva slags agenda er det egentlig du har?

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: knekking av planker?
« #124 : 12. september 2007, 23:42 »
Er ikke så ofte innom her, og så ikke denne før nå. Som sagt, han hadde aldri trent grappling eller fullkontakt før, og hadde dermed ikke anelse om hva han gikk til. Han hadde nok fått informasjon om hva reglene innebar ja, men når han aldri har trent noe i nærheten, hvordan skal han da vite hva det faktisk innebærer å sette de reglene ut i praksis? Jeg synes nå gutten skal ha cred for at han faktisk møtte opp, og turte å entre ringen, det er det ikke mange andre som har gjort i lignende tilfeller.

Jeg har også gått igjennom alle innleggene hans på kampforum etter denne happeningen. Han gjentar gang på gang ting som dette: "Har både innrømmet at mma er bedre får å lære seg realistisk selvforsvar fort og er bedre på grapling biten."

Eller dette: "Rått parti ja... Men synes det var morro, var litt redd. Men vil gjøre det mere. Fikk vite at jeg kunne komme kvelden før, så brått på..ja Har trent i 2 år... Men... det er jo sånn 2 ganger i uka.. blir jo ikke så kjempe god av det. Men til nyttår skal jeg trene...and then i come back... viss jeg får, ikke mot henning da, han vinner bare."

Personlig synes jeg dette er kommentarer som viser at han har lært noe, men du er tydeligvis uenig. Er det kun for å disse alt annet enn MMA igjen, eller hva slags agenda er det egentlig du har?

Eh, du utelot noen "få" setninger der vel...men det er vel den store fordelen med å kunne "klippe og lime" ønskede sitater, man trenger liksom ikke ha ansvar for at innlegg eller diskusjoner blir presentert slik de fremstår originalt.

Jeg syntes også i begynnelsen han fortjente cred for faktisk å møte opp og ikke bare taste videre. Jeg endret dog dette synet etterhvert som jeg forstod at dette ikke bare var en gutt med baller, men en gutt med svært begrenset selvinnsikt, -og som ikke forstod at han dreit seg ut ved å vise svært liten ydmykhet i etterkant. Han irriterte på seg en god del folk utenom meg. Inkludert de som fikk med seg hele hendelsen fra tilskuerplass og som så kommentarene hans i ettertid. (Altså ikke deg Addey) Han visste veldig godt hva mma var på forhånd og han trodde at hans "kung fu" var god nok til å kunne delta på nivået det var snakk om. Han tok feil, men klarte ikke innrømme det i ettertid.

Disse alt annet enn mma? Om det isåfall er "min agenda", så må din være å kverulere på alt som går an å kverulere på. Regner med at jeg har like stor innsikt i din verden som du har i min og dermed kan hevde noe slikt...

Så - i et forsøk på å slippe å måtte diskutere med en kverulant som deg, så la oss være enige om at vi er uenige angående guttens "baller", og så får heller fakta være fakta (For de som gidder å lese hele tråden igjen).


Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Sv: knekking av planker?
« #125 : 13. september 2007, 10:45 »
Da får du heller vise meg de utsagnene som jeg tydeligvis har gått glipp av da, ikke bare komme med påstander om alt mulig. Jeg var ikke i diskusjon med gutten, og skummet stort sett bare gjennom "kranglene", og det inntrykket jeg fikk var nettopp det jeg beskrev her. De innleggene jeg refererte til var de eneste jeg fant som sa noe om denne happeningen i det hele tatt, og jeg tok med alt han skrev i en tråd (det siste referatet) og et utklipp av et annet innlegg. Resten av det første innlegget ser slik ut:

Sitat
Forstår ikke når jeg har hevdet min stils suverenitet ovenfor mma?!?!?!
Har aldri sakt det! føler det har blitt en del feiltolking og at folk har dratt sine egenekunklusjoner.
Har både innrømmet at mma er bedre får å lære seg realistisk selvforsvar fort og er bedre på grapling biten.
Prøvde å holde munn, men klarer det ikke. når jeg til stadigheter blir dratt inn:D
Jeg var nyserig på hvordan det var på tfg, hadde en good time, men at det beviste særligmye, er jeg ikke ening i,
Som sakt, blir som å sette opp mjelva mot en eller annen sifu...

Dette var de to innleggene jeg fant hvor han skrev noe om sin erfaring på tfg. Som sagt, hvis du finner noe annet så får du henvise meg dit, så kan jeg reagere på det, og ikke dine påstander. Inntil videre så er jeg i hvert fall overbevist om en ting: det jeg har lest av det han har skrevet i ettertid er i hvert fall ikke nok til en slik slakt som du driver med. Det eneste jeg kan si meg enig i er den nest siste setningen i sitatet over, den henger ikke helt på greip med det andre jeg har sett ham skrive, men av det jeg har sett, så er det den setningen som skiller seg ut, ikke motsatt, slik du tydeligvis har lest innleggene hans...

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: knekking av planker?
« #126 : 13. september 2007, 14:42 »
Jeg er ferdig med kampforum så jeg går ikke inn dit for å rote i gamle tråder, men det fantes en laaang tråd om merkekampene der flere fra TFG kommenterte wind sine utsagn. Hvis man ser disse utsagnene i lys av hva han sa i forkant, hva han sa på stedet (der kampen skjedde) og deretter hva han sa i ettertid, så er det kanskje litt enklere å forstå.

Men siden du tydeligvis, uten å ha vært til stedet (og ved effektiv skumlesning), kjenner til historien så godt - så foreslår jeg at du finner deg selv tilfreds med den kunnskapen og lever videre i den tro. Jeg orker ikke bruke mer tid på å diskutere med en gammel kverulant.

ha en fin dag :-)

Utlogget frankmg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

  • No pain, no gain ;)
Sv: knekking av planker?
« #127 : 13. september 2007, 17:51 »
Sitat
Mange mener at det å gå mønster/kata er meningsløst også, men du lærer utrolig mye teknikk av det. Samtidig som det er en slags oppvisning, akkurat som knusing av ting og tang..

Jeg gikk på Shotokan Karate i 3 år, og Kata er faktisk det jeg husker best, og det var det jeg lærte mest av Smiley Antar at det går for noe av det samme med knusing av dingsebomser også ^^
Frank 14 år Smiley Trening begynner Mandag 3. September 2007 <3

10rm:
Biceps-curl /m EZ-Stang: 13kg
Tricep Pulldown: 29kg
Nedtrekk smalt grep: 34kg
Knebøy /m maskin: 54kg
Markløft: 25kg

Utrent, vel og merke! Smiley

Utlogget Alex89ss

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 183
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 183

Sv: knekking av planker?
« #128 : 07. oktober 2007, 21:43 »
altså kan ikke sammenligne kata og kampsport. ingen som blir flink til å gå kamp av å drive med masse kataer.. eller lære forskjellige teknikk som man øver på med å slå i løse lufta..

vi trente 3 ganger i uka. den ene dagen, gikk bare på kampsport, å man kunne merke tydelig forskjell på oss som hadde trent kamp og dem som trente kun 2 ganger i uka.. "når vi liksom gikk kamp"..

men men, har slutta med karate nå  Cry

Utlogget BigSexy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: knekking av planker?
« #129 : 09. oktober 2007, 09:30 »
Vitsen med det? Fordi at det er kult å knekke planker selvfølgelig  Tongue Men jeg kan love deg at det krever mer teknikk enn rå styrke å knekke en! Knusing krever i tillegg mye presisjon (bommer du med mer en et par cm fra midten, har du ikke sjangs å komme igjennom).
Host Host.. kan jeg si bullshit ? ? ? Treplankene er LIMT, og en drittunge på 9 år kan knekke dem. Taksteinene føles harde ut ( de er det til en viss grad ), men enkelt å komme igjennom. Hvordan jeg vet det ? Jeg knuste tre av de tykkeste treplankene samtidig med en twio palyo chagi ( Vandamme kick ) og SYV taksteiner med langsiden av hånda. ( Hadde det vært ekte taksteiner hadde hånda mi blitt knust ). Og ja, min onkel, Master Shah driver Norges største TKD klubb Smiley
If you're in doubt
CHOKE 'EM OUT.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: knekking av planker?
« #130 : 09. oktober 2007, 14:41 »
Host Host.. kan jeg si bullshit ? ? ? Treplankene er LIMT, og en drittunge på 9 år kan knekke dem. Taksteinene føles harde ut ( de er det til en viss grad ), men enkelt å komme igjennom. Hvordan jeg vet det ? Jeg knuste tre av de tykkeste treplankene samtidig med en twio palyo chagi ( Vandamme kick ) og SYV taksteiner med langsiden av hånda. ( Hadde det vært ekte taksteiner hadde hånda mi blitt knust ). Og ja, min onkel, Master Shah driver Norges største TKD klubb Smiley

Hvis man så på senkveld for en stund siden, så ser man at Thomas og Harald ikke akkurat hadde så store problemer med å knuse stein, selv om de aldri hadde gjort det før. Jeg har dessuten sett store knuseshow med strongmen og andre entertainere som aldri har trent kampsport i hele sitt liv. Knusing er ingen stor greie, det er en illusjon - det ser jævelig tøft og vanskelig ut, men er egentlig ikke det.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: knekking av planker?
« #131 : 09. oktober 2007, 14:45 »
Prøv heller det jeg gjorde igår, smalt huet tvers gjennom en betongmurvegg uten løpefart.

Skal sies at jeg hadde hatten på, men mange som synes det var både barskt og tøft allikevel.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget BigSexy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Sv: knekking av planker?
« #132 : 09. oktober 2007, 19:06 »
Prøv heller det jeg gjorde igår, smalt huet tvers gjennom en betongmurvegg uten løpefart.

Skal sies at jeg hadde hatten på, men mange som synes det var både barskt og tøft allikevel.
HAHAHAHAHAHA! Cheesy
If you're in doubt
CHOKE 'EM OUT.

Utlogget Olderli

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: knekking av planker?
« #133 : 28. januar 2008, 10:27 »
jeg har tenkt og tenkt, men alikevel kan jeg ikke finne en logisk forklaring på hvorfor noen kampsporter absolutt må brekke/ knekke ting  Huh altså, for å knekke en planke, (eksempelvis) så trengs det bare styrke! ? eller er det teknikk inne i bildet? jeg var innom en tkd klubb hvor samtlige øvde på å knekke en to el tre planker, med henholdsvis slag eller spark...
hva lærer de av dette  Huh på boksetreningen lærer jeg å angripe/ forsvare meg mot en motstander. (ikke en planke) jeg slår og sparker jeg og, og motstanderen slår tilbake. sånn lærer jeg meg kampsport!
noen meninger om dette???

Grunnen til at man "knekker" planker er for å vise styrke, men siden du var innom en TKD klubb er det bare planker, og de trenger ikke mye før dem knekker. Prøv å knuse, ikke knekke. men knuse mursteiner, da er det mye teknikk og styrke.. så som sakt, er for å vise styrke

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: knekking av planker?
« #134 : 28. januar 2008, 16:01 »
Brakk en murstein i tre deler på tvers med karateslag, brukte da kun lillefingeren.

Gjorde noe vondt, og fingern ble hoven, ellers gikk det greit. Skal legge ut film imorgen.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!