Skrevet av Emne: knekking av planker?  (Lest 28528 ganger)

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:knekking av planker?
« #15 : 20. november 2003, 20:57 »
ja,så kan begynne å skyte alle som truer meg. jævla idiot...
sjokk og vantro

Utlogget Feddera

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Re:knekking av planker?
« #16 : 20. november 2003, 21:04 »
Går du med boksehanskene dine på gata da? Går fint ann å herde knokene uten å skade seg, er så ufattelig lei av å høre folk prate drit om stilarter/måter å trene på som de aldri har prøvd.

Har trent kampsport i 5 år, og de få gangene jeg har skadet meg har vært under sparring (med beskyttelse).

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:knekking av planker?
« #17 : 20. november 2003, 21:56 »
hmm, vitor.. du bruker ikke hansker på gata.. Wink så om du trener med selvforsvarsaspektet i tankene, så er det en fordel å kunne slå riktig OG at hendene dine tåler å treffe en kjeve, et ribbein.. osv.. !


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Julenisse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 824
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 824

  • lei nå.
Re:knekking av planker?
« #18 : 20. november 2003, 23:06 »
Begynn å tren strongman , da blir man hard i kroppen og tåler mye slag osv.... Man kan si alle de tunge øvelsene gjør kroppen herdet.
Ikke trenger du å knekke plankene lenger heller, du tar heller å spiser de. Wink
Gikk en tur i skogen, hørte skogens ro, ko , ko , ko.

Utlogget Bamse Bjørn

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 686
  • Honnør: 189
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 686

Re:knekking av planker?
« #19 : 21. november 2003, 00:34 »
Glømmer ikkje ein idiot på ungdomsskulen som trudde han var så sinnsykt kul. Han slo til en fyr og brakk handleddet. haha idiot. Idiot fordi han slo og enda større fordi han brakk handa. Det var sabla morsomt. Skjedde ikkje berre han, men et par andre og trur eg.
Heller stor og kjapp enn liten og slapp!

Sterk, blid og dopingfri! Smiley


Utlogget D.O.G.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 281

Re:knekking av planker?
« #20 : 26. november 2003, 11:50 »
100% enig med muay thai! knusing er tåpelig, man kan bare skade seg av det.
Du skader deg hvis du prøver salto på snowboard før du vet oppned på brettet også.. Du lærer å gå før du løper..

Har selv gått på taekwondo og har måttet knust takpanner og planker som obligatorisk del av gradering. Men det var ikke før blått belte om jeg ikke husker feil.. og da har du tross alt noen treningstimer bak deg...

Selvfølgelig begynner du med 1 takpanne før du prøver det på 2. Og har du trent kampsport i noen år, så skal det MYE til for å skade seg på EN takpanne/plankebit.

Mange mener at det å gå mønster/kata er meningsløst også, men du lærer utrolig mye teknikk av det. Samtidig som det er en slags oppvisning, akkurat som knusing av ting og tang..

Til slutt må det sies at jeg prøvde hjemme en gang å knuse en murstein med albuen etter 3-4mnd trening.. Mursteinen var like hel og det gjorde JÆVLIG vondt i albuen. Hvem sin feil var det? Min egen jævla feil som trodde jeg var karate kid....  :Smiley :Smiley

Utlogget Shadow85

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Re:knekking av planker?
« #21 : 06. desember 2003, 12:57 »
Hei,

Knusing krever konsentrasjon, kraft og presisjon. Det er også med på å få deg til å forstå hva du er i stand til bare ved hjelp av kroppen.

For å knuse må du beherske teknikken korrekt og ved å komme gjennom objektet kan du bevise at du behersker tenknikken.

En må selvfølgelig begynne lett og ikke med 2 eller 3 planker med en gang. Det er viktig å være forsiktig. Det gjør ikke så vondt når du kommer gjennom objektet, men hvis du ikke kommer gjennom blir kraften i støtet reflektert tilbake til kroppen og dette kan føre til stor smerte og evt skade, hvis du er uheldig.

Noe som er veldig viktig er at du støter gjennomtrengene, altså at du fokuserer støtet bak objektet. Det er også viktig at treffpunktet er maksimalt tilstrammet i trefføyeblikket.

Jeg skal trolig knuse knuse for første gang nå til torsdag da jeg skal opp til blått belte i NTN Taekwondo. Litt spent, men jeg regner med at det går fint.  Wink

Shadow85
For å bli en mester, må du først kjenne dine svakheter...

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:knekking av planker?
« #22 : 06. desember 2003, 13:19 »
knusing er jo totalt meningsløst.. Smiley det at du spyr ut tkd-propaganda i en fart som selv treneren din ville vært stolt av er jo en annen sak. Skal du vite at teknikken din faktisk fungerer er ikke et stillestående mål som ikke slår tilbake helt tingen. Unnskyld om jeg ødelegger illusjonene dine, men det har faktisk INGENTING med hvor godt teknikken din fungerer eller ikke, og jeg har faktisk knust endel planker opp gjennom åra.. Wink


skal du vite at teknikkene dine fungerer stikker du en tur ut på byen, finner den største fyren på et sted og kaller han en jævla homo, så får du teste teknikken din til det fulle! Wink



og angående fokus.. osv.. altså.. lille venn, det er koselig at du skal opp til blått belte og alt, men jeg ville fokusert på det realistiske aspektet som faktisk finnes i taekwon-do, ikke på ting som strengt tatt ikke har noen betydning.. Wink du kan som sagt bruke tkd til noe fornuftig, men bare om du selv bruker hodet og tar bort alt det meningsløse!

bøy frå listefyll!



http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget myrdivar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:knekking av planker?
« #23 : 06. desember 2003, 13:24 »
Det har ikke slått deg at folk faktisk kan tenkes å trene TKD for å kunne bruke det i litt andre aspekter enn å slåss på byen? Finnes jo mange stilarter som er enda mindre praktiske mot selvforsvar enn TKD, men jeg har ikke noe mot dem sålenge de ikke innbiller folk at dette skal de kunne slåss på byen med. (Fancy akrobatiske spark osv)

Selvsagt er det viktig med et realistisk syn på selvforsvar, og til det er knusing av planker banalt meningsløst på mange måter, men det kan være en motivasjonsfaktor sånn rent psykisk sett.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:knekking av planker?
« #24 : 06. desember 2003, 13:28 »
skal jeg da sitere plakaten utenfor NTN's "hovedkvarter" i Trondheim Myrdivar? Smiley "complete self defence system".. eller har dere tatt ned den nå...?


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget myrdivar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:knekking av planker?
« #25 : 06. desember 2003, 13:44 »
Vel, dette blir helt meningsløst for meg hvertfall, da TKD ikke er i nærheten av å være et komplett system. Man lærer å bli flink til å gå mønster samt sparke høyt, men innen den dagen TKD-utøvere står på toppen i en åpen turnering vil jeg ikke kalle det noe overlegent komplett system.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:knekking av planker?
« #26 : 06. desember 2003, 13:45 »
det er jo det som er poenget mitt.. Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Re:knekking av planker?
« #27 : 06. desember 2003, 17:23 »
en som har forstått det Smiley
i en lite skriv man kunne ta i den gamle karateklubben min sto det at karate er i dag verdens mest effektive selvforsvars-system.......jommen sa jeg smør!
sjokk og vantro

Utlogget Shadow85

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 49

Re:knekking av planker?
« #28 : 06. desember 2003, 19:17 »
Som jeg sa krever knusing konsentrasjon, kraft og presisjon, dette trenger du jo for å denge noen på byen også, selv om mennesker beveger på seg... Knusingen er da bra for å vise hvor mye skade en teknikk kan gjøre (så lenge du treffer målet, endten det er en planke eller et menneske). Du slipper da i tillegg å skade noen. Å treffe bevegelige mål gjør vi jo i sparringskampene selv om vi ikke går full-kontakt.

Personlig så går jeg ikke på Taekwondo bare for å kunne banke folk på byen... jeg trives veldig godt med det og gleder meg til hver eneste trening. Målet mitt er å bli god i Taekwondo, ikke noe mer. Likevell tror jeg ikke det er så ueffektivt som mange kritikere vil ha det til. Jeg tror at en som behersker Taekwondo har gode forutsettinger for å forsvare i konfrontasjoner også på byen.

Det sies at en Taekwondo-utøver først begynner å virkelig kunne lære Taekwondo når man innehar svart belte og frem til da er du bare nybegynner. Når du så har svart belte og kan begynne å virkelig lære så har du også masse ansvar som f.eks som instruktør. Dette gjør at du mister mye tid og du får ikke mulighet til å trene så mye at du helt når ditt potensiale. Dette er en av mine personlige teorier om hvorfor Taekwondo-utøvere ikke når så høyt i f.eks UFC og K1. Men kjenner jeg dere rett kommer dere vell til å slakte denne teorien...hehe.

For å være med i disse konkurransene må en jo selvfølgelig trene mot det i tillegg. Taekwondo utøveren måtte for eksempel venne seg til spark mot bena og herde kroppen såpass mye at en kan tåle skikkelig fullkontakt. Men hva vet vell jeg?

Taekwondo formidler i tillegg verdier som jeg setter veldig stor pris på...

Shadow85  Smiley

For å bli en mester, må du først kjenne dine svakheter...

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:knekking av planker?
« #29 : 07. desember 2003, 02:36 »
ja, høye spark, null bakkekamp og null kontakttrening er gode forutsetninger for byen... Wink


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!