Skrevet av Emne: Kampsport og styrke-/volumtrening  (Lest 4530 ganger)

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
Kampsport og styrke-/volumtrening
« : 21. mai 2007, 19:42 »
Hei!

Jeg har akkurat begynt på grappling, og jeg lurte litt på om det er noe poeng i å trene styrke/vekter èn gang i uken i tillegg til dette eller om noen evt. hadde noen gode tips på lur. Trener mage, bryst og korsrygg om kveld eller morgen i form av egenvektøvelser, men får ikke trent øvre rygg.

Er vant med å løfte vekter fire ganger i uken, men det blir litt vanskelig å løfte vekter mer enn 1-2 ganger i uken, ettersom jeg trener grappling 2-3 ganger i uken nå og det er håpløst å komme på trening med gangsperr...

Treneren mente forresten at styrke/volum ville øke selv om jeg kuttet vekttreningen og trente bare grappling. Noen som har erfaringer med dette?

Har løftet vekter i noen år, og det blir ganske kjipt å flytte hovedfokuset over på kampsport. Derfor jeg håper noen har noen gode tips Smiley
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #1 : 21. mai 2007, 19:54 »
viss du har 2 dager til overs som ikke er rett etter hverandre, kunne du jo kjørt et full kropps program!..

en øvelse som er byggende for oppre rygg(lats) er chins, bruk omstendighetene og finn deg noe og heng i... lett og finne en plass:D

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #2 : 21. mai 2007, 20:08 »
Pleier å trene chins og dips mellom to bærebjelker i garasjen, men er så kaldt om kveldene at det er ikke alltid jeg orker... hehe.
Har vurdert å kjøre 2-split fredag og søndag, men fredag og/eller lørdag pleier å bære preg av alkoholinntak, hvilket reduserer kroppens enzymer i å ta opp protein samme dagen og dagen etter, ergo treningen vil være så og si nyttesløs. =/

Men jeg finner sikkert en løsning på det. Smiley

Kanskje jeg rett og slett må kutte ned på drikkingen...  dry hehe  Wink
Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #3 : 21. mai 2007, 20:13 »
det der me drikkinga er noe helvete, sliter med det selv Angry Lips Sealed Wink

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #4 : 23. mai 2007, 20:07 »
Var akkurat i samme situasjonen for litt over et halvt år siden Smiley
Du vil garantert ikke miste noe muskel masse men det blir jo selvfølgelig ikke det samme. Du blir nok ikke så veldig mye større av bare å trene grappling men likevell mye mer sene-sterk (eller hva annet det kalles).

En 2-split høres fornuftig ut, husk at du ikke vil slite deg helt ut så du ikke orker å ta i på noen av treningene Smiley
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget amadeus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 159
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 159

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #5 : 23. mai 2007, 21:19 »
vet ikke åssen det er med grapling men jeg gikk ned 12 kg etter jeg begynte å bokse hehhe. riktignok ikke gått ned så mye i styrke med vekter men noe der også. har jo fått lavere fettprosent, men du må nok regne med å gå ned litt Smiley
left hand hospital.
right hand semetary.

Utlogget Alexick

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 359

  • Seeing is believing.
Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #6 : 23. mai 2007, 23:52 »
vet ikke åssen det er med grapling men jeg gikk ned 12 kg etter jeg begynte å bokse hehhe. riktignok ikke gått ned så mye i styrke med vekter men noe der også. har jo fått lavere fettprosent, men du må nok regne med å gå ned litt Smiley

Fint å få vekk litt før sommeren, men ekkelt å se vekten falle.  Tongue


Grappling er super trening for mage, rygg, armer, og som spokki sier blir du sene-sterk. Jeg trener grappling og min plan er å bygge litt masse først, med 6-10 rep. Jeg trener for andre formål også da, men hadde det vært for å prestere bra innen grappling ville jeg fokusert mest på mage, øvre rygg, hamstring, biceps og bryst spesielt.
Når jeg har litt mer masse vil jeg ha fokus på eksplosiv styrke med 1-5rep hele konk. perioden, fordi det å være eksplosiv er veldig gunstig innen grappling Smiley Bare man ikke blir en liten klump - bevegelighet er viktig, spesielt for skuldre og hofte!

Var jeg deg ville jeg gjøre det omtrent slik. Og trene styrke min. 1 gang hver uke i tillegg til grapplingen. Der går dere vel en del kamp, så da får du jo trent tilstrekkelig med utholdende styrke på trening Smiley

Takker for svar! Smiley
Satser på 2split med hovedfokus på baseøvelser 3-6 eksplosive reps jeg da. Smiley Ser forresten at du skrev "bryst spesielt" der jeg har uthevet, men jeg går ut i fra at du du mente alle muskelgruppene du skrev. Ble litt usikker, så tenkte jeg skulle høre for sikkerhets skyld, men skjønte ikke helt hvordan bryst hadde så mye mer å si. hehe Smiley

Er vel fordel å kjøre sakte negativer med tanke på "seighet" i muskulaturen for å kunne gjøre motstand fra låsninger o.l.? Correct me if I'm wrong.  Undecided

Det er bedre å være tjukk enn tynn... problemet er bare at jeg er tynn... Smiley

ML: 4x160
KB: 5X150
BP: 1X130

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #7 : 24. mai 2007, 08:00 »
Er du glad i "mount"-posisjonen ville jeg trent statisk styrke for hamstring! Beste i mount er etter min mening å krysse beina under motstanders bein, og helst hofte, og presse hofte ned mot motstander og helene mine opp mot meg - da sitter han fast

Uenig Tongue Men det er sikkert pga at vi har forskjellig stil Wink
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #8 : 24. mai 2007, 11:13 »
Ja i grappling har vi ikke Gi og slag og spark er ikke med Smiley På kamper får vi poeng for å holde en posisjon i 3 sekunder mener jeg det er på de fleste turneringene..
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #9 : 24. mai 2007, 11:22 »
Grappling er jo bare en fellesbetegnelse på å rulle rundt på bakken eller stå og kontrollere/subbe motstanderen.

Judo, BJJ, Sambo osv. er jo grappling med gi.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #10 : 24. mai 2007, 14:01 »
Grappling er jo bare en fellesbetegnelse på å rulle rundt på bakken eller stå og kontrollere/subbe motstanderen.

Judo, BJJ, Sambo osv. er jo grappling med gi.

Submission wrestling da hvis man tenker på den måten Smiley
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #11 : 26. mai 2007, 01:15 »
tja,hvis man krysser egne ben så vil basen din bli dårligere og du vil bli lettere å vende...GI or no GI,spiller ingen rolle

Utlogget Spokki

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #12 : 26. mai 2007, 01:27 »
tja,hvis man krysser egne ben så vil basen din bli dårligere og du vil bli lettere å vende...GI or noe GI,spiller ingen rolle

Alle posisjoner har gode og negative sider.. De aller fleste posisjoner finnes det jo en måte å komme seg ut av Tongue
Alder:    18.
Vekt:     73 Kilo.
Høyde:  1.83 cm.
Bosted:  Lillehammer.
Trener:  Styrke og Grappling.

Idrettsfag - Gausdal vidregående skole.

Tapout or blackout!

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #13 : 26. mai 2007, 14:09 »
Hei!

Jeg har akkurat begynt på grappling, og jeg lurte litt på om det er noe poeng i å trene styrke/vekter èn gang i uken i tillegg til dette eller om noen evt. hadde noen gode tips på lur. Trener mage, bryst og korsrygg om kveld eller morgen i form av egenvektøvelser, men får ikke trent øvre rygg.

Er vant med å løfte vekter fire ganger i uken, men det blir litt vanskelig å løfte vekter mer enn 1-2 ganger i uken, ettersom jeg trener grappling 2-3 ganger i uken nå og det er håpløst å komme på trening med gangsperr...

Treneren mente forresten at styrke/volum ville øke selv om jeg kuttet vekttreningen og trente bare grappling. Noen som har erfaringer med dette?

Har løftet vekter i noen år, og det blir ganske kjipt å flytte hovedfokuset over på kampsport. Derfor jeg håper noen har noen gode tips Smiley
sjekk denne tråden jeg har skrevet ,  mulig du finner noen tips der http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8279.0


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Kampsport og styrke-/volumtrening
« #14 : 26. mai 2007, 17:30 »
Alle posisjoner har gode og negative sider.. De aller fleste posisjoner finnes det jo en måte å komme seg ut av Tongue
Well...tror nok de aller fleste vil mounte noen framfor å bli mounta. Å noen måter å holde posisjoner på er bedre enn andre så....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!