Skrevet av Emne: Navn på kristent metall band?!  (Lest 4795 ganger)

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #30 : 13. september 2007, 21:40 »
Er ikke Extol i alle fall Smiley
Ligner lite på dem Smiley
Hadde jo ikke vært umulig da. De koblet jo death og en salme fra faren til han ene duden en gang ^^ Ikke umulig med litt munke-thrash da liksom!

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #31 : 16. september 2007, 23:45 »
Mnjah, skeptisk.

Litt av poenget med satanisme er å ikke tilbe noe som gud. Satanister er jevnt over skeptiske til flokkmentaliteten og undertrykkelsen som følger med organisert religion. Satanisme handler heller ikke om ondskap. Satanisme handler i bunn og grunn om å oppnå størst mulig lykke for seg selv uten å føle skam. Det man hører om "satanister" som ofrer småbarn eller andre mennesker er like representativt for "ekte" satanisme som pedofile prester er representativt for "ekte" kristendom.

En satanist vil gjerne søke guden i seg selv. En satanist vil forkaste og forakte normer og verdier som handler om å sette andre foran seg selv, dersom han ikke selv ønsker det. Han vil ikke være beskjeden, men si klart fra om sine evner og kapasiteter. Han vil ikke ikke akseptere at han må være middelmådig for å bli akseptert, og han vil ikke føle ubehag ved å være alene blandt mange, for han føler intet fellesskap med den viljeløse massen.

Satanisten tror på kjærlighet, men han tror ikke på kristendommens ubetingede kjærlighet til alle mennesker. Denne kjærligheten er like verdiløs som deltakermedaljer i turløp. Satanisten tror på den kjærlighet som springer ut over tid, av personlige egenskaper, handlinger og ord. Er det ondskap? jeg tror ikke det.

For de som trenger ytterligere avklaring av begrepet, og hjelp til å skille mellom "mediaskapte satanister" og "ekte" satanister, vil jeg anbefale "Den Sataniske Bibel" av Anton Szandor LaVey.

Vet utsagnet mitt var svært forenklet og kanskje litt flåsete men tror det fikk frem poenget. Poenget var at Satanister som tar avstand fra Bibelen og kristendom faktisk benytter seg av krsistne symboler og begreper. Hvor finner man satan? I Bibelen! Hvor finner man korset? I Bibelen. JEg påstår ikke at satanister er onde mennesker men de hvis du ser på kristendom og satanisme svart/hvitt så er de motpoler, prøv å misforstå meg rett.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #32 : 17. september 2007, 00:10 »
Sitat
Litt av poenget med satanisme er å ikke  tilbe noe som gud. Satanister er jevnt over skeptiske til flokkmentaliteten og undertrykkelsen som følger med organisert religion. Satanisme handler heller ikke om ondskap. Satanisme handler i bunn og grunn om å oppnå størst mulig lykke for seg selv uten å føle skam. Det man hører om "satanister" som ofrer småbarn eller andre mennesker er like representativt for "ekte" satanisme som pedofile prester er representativt for "ekte" kristendom.

En satanist vil gjerne søke guden i seg selv. En satanist vil forkaste og forakte normer og verdier som handler om å sette andre foran seg selv, dersom han ikke selv ønsker det. Han vil ikke være beskjeden, men si klart fra om sine evner og kapasiteter. Han vil ikke ikke akseptere at han må være middelmådig for å bli akseptert, og han vil ikke føle ubehag ved å være alene blandt mange, for han føler intet fellesskap med den viljeløse massen.

Satanisten tror på kjærlighet, men han tror ikke på kristendommens ubetingede kjærlighet til alle mennesker. Denne kjærligheten er like verdiløs som deltakermedaljer i turløp. Satanisten tror på den kjærlighet som springer ut over tid, av personlige egenskaper, handlinger og ord. Er det ondskap? jeg tror ikke det.
Så hvorfor kalle det satanisme? Hva med å modde litt og kalle seg rasjonell egoist eller noe?

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Navn på kristent metall band?!
« #33 : 22. september 2007, 20:24 »
Mye jeg er uenig i her, etter å ha studert satanisme og er selv kristen, men orker ikke å diskutere..
Men det jeg skulle si:
Sjekk ut www.txvikings.com, og www.hp-777.com..
Kristne bodybuildere og eks torpedoer\leiemordere ++ som er blitt frelst og som gjør syke ting.
Ganske interessant Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Navn på kristent metall band?!
« #34 : 23. september 2007, 14:18 »
Hva det kalles er ikke relevant. Men jeg skulle ønske det hadde blitt kalt noe annet en satanisme ja. Får hodepine av å diskutere med alle mulige folk som bare ikke vil forstå. Jeg håper vi i fremtiden vil få flere satanister/fritenkere. Verden har godt av fordomsfri kunnskap og personlig utvikling.
I'll be back( bigger than ever before)!

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #35 : 23. september 2007, 16:00 »
Satanisme av ordet Satan, som er vondemannen i Bibelen. Hvorfor skulle en ikke tro at de tilber han, slik som vi kristne tilber Jesus Kristus?

Nei, de er vel ikke så klartenkte, det hadde ikke jeg heller vært viss jeg kjente lukten av latex og svarte skinnklær 24/7.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #36 : 23. september 2007, 16:04 »
Satanisme av ordet Satan, som er vondemannen i Bibelen. Hvorfor skulle en ikke tro at de tilber han, slik som vi kristne tilber Jesus Kristus?

Nei, de er vel ikke så klartenkte, det hadde ikke jeg heller vært viss jeg kjente lukten av latex og svarte skinnklær 24/7.

Trångsynt uttalande som säger mer om dig än om satanister.


Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: Navn på kristent metall band?!
« #37 : 23. september 2007, 16:14 »
Ekte satanister tilber såklart satan.. Church of Satan medlemmene hadde flirt seg ihjel om de hadde lest mange av disse dumme argumentene..
Det er stooor forskjell på en "fritenker" og en "satanist".
Det finnes undergrunns menigheter i Norge hvor de ofrer dyr, hvor de ber til Satan og hvor de oppsøker det onde igjenom mye syke greier.. Dette er satanister. Kjenner èn, og han har lest bibelen, og tror så klart på alt.. Skal man tro på Gud MÅ man tro på Satan, og omvendt.. Men han hater Gud og tilber Satan. Vi kristne hater Satan og tilber Gud som den ene og sanne Gud Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #38 : 23. september 2007, 16:57 »
Trångsynt uttalande som säger mer om dig än om satanister.

Jeg forstår ikke gresk.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Navn på kristent metall band?!
« #39 : 23. september 2007, 17:01 »
Ekte satanister tilber såklart satan.. Church of Satan medlemmene hadde flirt seg ihjel om de hadde lest mange av disse dumme argumentene..
Det er stooor forskjell på en "fritenker" og en "satanist".
Det finnes undergrunns menigheter i Norge hvor de ofrer dyr, hvor de ber til Satan og hvor de oppsøker det onde igjenom mye syke greier.. Dette er satanister. Kjenner èn, og han har lest bibelen, og tror så klart på alt.. Skal man tro på Gud MÅ man tro på Satan, og omvendt.. Men han hater Gud og tilber Satan. Vi kristne hater Satan og tilber Gud som den ene og sanne Gud Smiley

Varför skulle de du nämner vara de "äkta" satanisterna? Är du och de som tror på exakt den versionen av kristendom du tror på de "äkta" kristna?

Klart att det finns satanister som tror på det som står i bibeln. Men det finns också de som kallar sig satanister som förespråkar en form av individualism där den egna personen är i fokus. I motsats till traditionell religion underkastar sig en satanist enligt denna benämning inte någon högre metafysisk makt, vilket medför att man också har en moral som inte grundar sig i religiösa auktoriteter och närmast kan beskrivas som etisk egoism.



Jeg forstår ikke gresk.

Morsomt.


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Navn på kristent metall band?!
« #40 : 24. september 2007, 14:10 »
Mye jeg er uenig i her, etter å ha studert satanisme og er selv kristen, men orker ikke å diskutere..
Men det jeg skulle si:
Sjekk ut www.txvikings.com, og www.hp-777.com..
Kristne bodybuildere og eks torpedoer\leiemordere ++ som er blitt frelst og som gjør syke ting.
Ganske interessant Smiley

Interessant. ja. Her er for øvrig en artikkel om eks-torpedo HP Martinsen:
http://www.haldendagblad.no/lokale_nyheter/article3010448.ece

Utlogget Arnie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Navn på kristent metall band?!
« #41 : 27. september 2007, 19:50 »
Ekte satanister tilber såklart satan.. Church of Satan medlemmene hadde flirt seg ihjel om de hadde lest mange av disse dumme argumentene..
Det er stooor forskjell på en "fritenker" og en "satanist".
Det finnes undergrunns menigheter i Norge hvor de ofrer dyr, hvor de ber til Satan og hvor de oppsøker det onde igjenom mye syke greier.. Dette er satanister. Kjenner èn, og han har lest bibelen, og tror så klart på alt.. Skal man tro på Gud MÅ man tro på Satan, og omvendt.. Men han hater Gud og tilber Satan. Vi kristne hater Satan og tilber Gud som den ene og sanne Gud Smiley

Bra du kommer med fasiten da. Ta å les litt her du http://www.churchofsatan.com/home.html
I'll be back( bigger than ever before)!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!