Skrevet av Emne: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?  (Lest 11430 ganger)

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #15 : 26. mai 2007, 17:23 »
Jeje....

Utlogget jonv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #16 : 26. mai 2007, 19:10 »
for og ta ett til eksempel på att en jiu jutsu fyr hadde tatt en bokser er jo Royce Gracie i 1 ufc, jeg har desverre ikke en link men det går ann og laste ned.. Tongue

PS:  rofl
En dag uten trening, er en dag uten mening;)

either u tapout, or passout....


Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433


Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #18 : 27. mai 2007, 04:39 »
det kan gå begge veier. får boksern inn en god treffer er det natta for JJ fyren og får JJ fyren han ned er det natta for bokseren. JJ guarden er jo ikke vanntett viss det kommer en god bokser.

jeg ville satt penga mine på JJ fyren MEN! viss bokseren hadde dansa litt jabba forstyrra han så smelt te han i magen med en saftig rett høyre så ja...  bokseren må selfølgelig være kjappere enn JJ fyren..

Feil. Det skjer bare ikke. Det har vært hundrevis av matchups mellom rene strikere og rene grapplere. Grappleren vinner alltid hvis ikke standup fyren har noe som helst form for groundgame eller wrestling. Det har vært testet ut med store brytere og små grapplere, strikeren går ned før eller siden og gjerne før han har fått inn et eneste slag. Art Jimmersen var top 10 ranket i en av de store bokseorganisasjonene (husker ikke hvilken i øyeblikket, men tror det var WBO) når han møtte Royce Gracie og veide mer enn Royce. Royce er på langt nær top 10 ranket i grapplingverden og han har dårlig takedowns. Allikevel var Art ingen match for Royce. Nishima var japans beste bokser og hadde trent mma en stund. Allikevel var han ingen match for en middelmådig mma-fyr som Phil Barnoni.

Til og med Zulu, en brawler fra brazil med null boksekunnskaper og litt trening i takedowns kunne lett ta en bokser som ikke kjente til noe annet enn boksing.

http://www.youtube.com/watch?v=POMMfBHAwM8

Nå kan det godt hende at en ren bokser kunne klart å knocke ut en ren grappler, men det tilhører sjeldenhetene. En bokser som har null trening i grappling eller wrestling vil i regelen alltid tape med mindre han har flaks og treffer med et lucky shot. En bokser har selvsagt alltid en fordel stående, om det er mot en bølle på byen eller en trent grappler, men om man som bokser møter en person som kan ta kampen til bakken, så ligger man dårlig an.

Så til du som startet denne tråden. Du tar feil, dette er en GAMMEL diskusjon og den har pågått lenge. Bortsett fra de åpenbare grunnene, så finnes det hundrevis av kamper dokumentert, hvor rene strikere (boksere, kickboksere osv) har fightet mot grapplere på deres eget nivå. Det samme har skjedd i samtlige kamper. Jeg sier ikke at det ALDRI vil skje at en ren bokser vil klare å knocke ut en ren grappler, men oddsen er liten - uansett hvor rask bokseren er eller hvor flink han er til å jabbe.

Folk som Bas Rutten og Maurice Smith fant dette ut og begynte dermed å trene bryting og grappling. Resultatet ble at de lærte seg nok på bakken til å klare å holde kampen stående, og når de ble tatt ned klarte de å forsvare bra nok til ikke å bli submitted. Historien fortsetter og mma dannes som et resultat.

Hvor mange ganger må man egentlig fortelle det her før folk blir opplyste nok til ikke å komme med samme slutning som trådstarteren?

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #19 : 29. mai 2007, 08:39 »
UFC 1, 2, 3 og 4 er jo grunnpensum for alle som sliter med samme spørsmål som trådstarter. Den moderne MMA'ens "gudfar" Royce Gracie beviste ettertrykkelig at BJJ og bakkekamp var essensielt for effektivt å kunne vinne slåsskamper mot betydelig større og sterkere motstandere.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #20 : 29. mai 2007, 08:46 »
Hvilke kriterier legges til grunn?

Skal de møtes i ringen eller på gata? Evt regler?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #21 : 29. mai 2007, 08:56 »
De skal vel antageligvis ikke bruke bokseregler.
Jo mindre regler, jo mer fordel for grapplern.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #22 : 29. mai 2007, 10:43 »
De skal vel antageligvis ikke bruke bokseregler.
Jo mindre regler, jo mer fordel for grapplern.


Og hvis det er en gatefight?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #23 : 29. mai 2007, 12:17 »
Da får bokseren trolig vondt i bakhodet.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #24 : 29. mai 2007, 14:02 »
Ja, eller kraniet, som man også sier.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #25 : 30. mai 2007, 04:41 »
Og hvis det er en gatefight?

Nå snakker man selvfølgelig om 1 mot 1 - derav tråden: Hvem ville vunnet av JJ og Boksing. De første UFCene var så nærme gata man kommer. I UFC 1 og 2 var ALT tillatt - akkurat som på gata. Uansett er dette en døfødt diskusjon da på mange måter svaret er litt gitt for oss som har fulgt med en stund eller driver med det her - det er selvsagt ingen regel på gata, men oddsen/tendensen etc er i en grapplers favør mot en ren bokser.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #26 : 30. mai 2007, 08:21 »
Nå snakker man selvfølgelig om 1 mot 1 - derav tråden: Hvem ville vunnet av JJ og Boksing. De første UFCene var så nærme gata man kommer. I UFC 1 og 2 var ALT tillatt - akkurat som på gata. Uansett er dette en døfødt diskusjon da på mange måter svaret er litt gitt for oss som har fulgt med en stund eller driver med det her - det er selvsagt ingen regel på gata, men oddsen/tendensen etc er i en grapplers favør mot en ren bokser.

Jeg har også "fulgt" med, og ja, de gangene vi ser div kamper på f.eks. canal + hvor folk med bokser bakgrunn går mot grapplere, vinner grappleren hver gang-hver gang jeg har sett det, iallefall.

MEN jeg skulle likt å sett en gatekamp med en bokser av ypperste klasse ( Tyson 22 år, Holyfield i glansdagene e.l. ) mot en av de beste grapplerne i verden. Ett slag, og grappleren ville vært ferdig.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #27 : 30. mai 2007, 11:17 »
"Alt" var ikke tillatt i UFC 1 og 2. Blant annet var øye-gouging, fish-hooks i ansiktet, biting og strupe-slag ikke tillatt. Men du kommer neppe nærmere virkeligheten i moderne tid enn de kampene der.

Dersom ett eneste slag skulle avgjøre kampen, måtte grapplern stått med ryggen til og blitt overrasket. Man kan alltids konstruere en fiktiv gatekamp som tilfeldigvis favoriserer bokseren, f.eks kan han ha en knallhard robot-metallarm å slå med eller overrumple grapplern med umotivert vold i roid-rage, men det blir ikke riktig. Grapplern vil oftest ha oddsen på sin side mot en ren bokser, spesielt i en gatekamp.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Zic0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #28 : 30. mai 2007, 18:06 »
Du får det til å høres ut som gatekampene har verdens deiligste underlag hvor grapplern kan nyte hvert eneste sekund. I realiteten er det ikke alltid like optimalt å gå ned på bakken for å slåss.

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Boxing mot Ji jitsu,hvem vinner?
« #29 : 30. mai 2007, 19:06 »
Poenget er at grapplern vil forsøke, og sannsynligvis lykkes i å denge bokseren nedi bakken med en takedown, hvor grappleren selv havner øverst. Dette skjer kjapt og brutalt, og en ren bokser har ikke noe forsvar mot dette. Dermed får bokserens kranium og kropp føling med asfalten, og kan lite gjøre annet enn å konstatere at han ligger underst og har måttet ta imot fallet under vekten av to personer. Grappleren vil søke å opprette en totalt dominant stilling øverst oppå bokseren, og herfra kan grappleren slå, bruke albuer, knær og submissions uten at bokseren har så mye han skulle ha sagt eller gjort. Jo hardere underlag, jo mer til fordel for grappleren, for da vil hvert slag plante bokserens hode enda lenger ned i asfalten! Havner grappleren til alt overmål underst, så har han jammen en mengde forsvar og teknikker for dette også. Kampen er praktisk talt over i det grappleren får nærkontakt. Og som kjent innebærer de fleste slåsskamper ganske så intens nærkontakt.
"If it ain't broke, don't fix it!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!