Skrevet av Emne: Pauser  (Lest 994 ganger)

Utlogget jhoNbGood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Pauser
« : 01. juni 2007, 13:50 »
Har et par spørsmål angående pauser under treningen..

tar ofte meg selv i å høre på en hel sang på mp3 spilleren eller anlegget før jeg gjør meg klar for et nytt sett..

Jeg har hørt folk si at man bør trene intensivt med korte pauser og heller ofre en del repitisjoner pga. dette fordi det ikke er noen vits i og trene en muskel hvis "pumpen" daler eller er borte?

de gangene jeg ikke tar meg god nok tid, og kjører på si etter 1min, så klarer jeg bare halvparten av det jeg hadde klart om jeg hadde ventet 1min til.

Så noen som gjennom erfaring har funnet en genial metode på dette? bør jeg ta meg tid så jeg får presset maks i forhold til reps jeg har planlagt? eller tyne på mens muskelen er godt sliten og heller gi seg med færre?

på siste settet så kjører jeg meg ofte helt ut, og tar straks på letter vekter for å tyne ut det siste lille av ork.. vits?
"And the Strong were separated from the weak"

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Pauser
« #1 : 01. juni 2007, 13:57 »
ja, det er vel vits i det, Jeg har selv 2-3 min pause .. men det er avhengig av hvor hard og hvor mange repp jeg har tatt seff. Men stå på
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Pauser
« #2 : 01. juni 2007, 14:01 »
Variasjon er viktig.

Selv varierer jeg mellom 1min-2min-3min pauser, men føler selv jeg får kjørt muskelen hardest med 1 min pauser.

Sikkert mange meninger om dette, men jeg vil si nøkkelordet er variasjon.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

tøysejente

  • Gjest
Sv: Pauser
« #3 : 01. juni 2007, 14:07 »
jeg pleier å ha ca 3 min pauser når jeg trener med 5rep eller mindre, fordi jeg føler at med så få rep så får jeg gitt mer om jeg akkurat klarer 5 rep hver serie, enn om jeg må ned til 2-3rep mange av seriene.. Kjører jeg 8-10rep pleier jeg variere mellom 1minutts og 2 minutts pauser Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!