Skrevet av Emne: Velox, Training for pleasure!  (Lest 34628 ganger)

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #15 : 05. juni 2007, 19:00 »
Du gjør allerede mye riktig, og du har fått veldig mye bra tips.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kuttet all vekttrening helt ut, og heller erstattet dette med enda mer løping, trasking med tung sekk, svømming under vann osv. da det er noe du får mye mer bruk for.

På gymmet ville jeg kun trent push ups, chins, dips, sit ups og hang ups.

Noe som enda ikke er tatt opp, og som er vesentlig er kostholdet ditt. Her bør man nok ha en god balanse mellom sunn og proteinrik mat, uten å være vant med å spise hele tiden. Dette er sikkert noen som kan bedre enn meg, da det eneste jeg eter for om dagen er å bygge mest mulig.

Ja, det har jeg tenkt å gjøre faktisk. Etterhvert som jeg har blitt vant til å løpe igjen, skal jeg kun trene med kroppen på gymmen. Ikke noe vekter. Skal bli en seig faen etterhvert! Garantert!

Kostholdet mitt har jeg ganske grei kontroll på heldigvis. Spiser mye proteiner etter jogging og trening, smt frukt og karbohydrater i mat. Mye laks, kjøtt og kylling med fullkornsris osv.. Smiley
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #16 : 05. juni 2007, 19:03 »
Jeg går kanskje samme veien som deg, men ikke før om 3-4 år.
Jeg har vært å snakket med flere Marinejegere og de sier at man må være målrettet, bevist og klar over at det er når man føler man dør eller hele verden er imot deg at man må prestere før det er ikke så viktig, fordi en MJ må kunne yte når det er et helvette.
Det er god trening å lære å bruke kart og kompass og gå lange turer med feltstøvler(husker ikke navnet) og begynne med tom sekk og øke etterhvert opp til 30 kilo i sekken. Turene må være lange(gjerne et par timer) og SKAL være i kupert terreng.
Men det er er egentlig lite vits i å trene med vekter(selv om det står på internettsiden at det kan være verdifull). Det som gjelder for deg Push-
Ups, Chins, Dips og Sit-Ups. Itillegg kommer svømming, løping og lange gåturer. Og til slutt....Det er ikke noe for pingler eller blautfisker, lederne jager deg hele tiden for å finne det minste tegn av svakhet både fysisk og psykisk og de nøler ikke et sekund med å sparke deg ut av troppen hvis du såvidt ympter frampå med dårlige holdninger eller holdninger som de ikke er ute etter.
When the goings get tough, the tough gets going.....Jeg syntes du virker godt motivert og jeg ønsker deg lykke til og kanskje du blir sjefen min en dag Cool
Dette var noen jeg fikk vite da jeg snakket med to marinejegere som har jobbet for forsvaret i 5 og 6 år.

Haha, kult at du faktisk har fått prata med noen karer da!
Jeg tror jeg har alt på stell teoretisk sett. Føles ihvertfall sånn. Er enig med deg med tanke på hva man skal prioritere på treningssenteret. Presser meg på jobb også nå og det funker bra. Er elektriker og vi har mye akkordjobbing. Tjener penger etter egeninnsats.

Har kjøpt noen heftige terrengløpesko som jeg skal bruke for å få opp den generelle kondisen før jeg kjøper felt støvla og pakker sekken! Tongue

I dag har jeg tatt en treningsfri dag. Med god mat og mye hvile. Kjente på meg i morges at jeg var ganske utslitt. Har vært mye trening på¨en gang nå. Er veldig flink til å stresse meg opp med tanke på trening. Hakke vett te å la vær! Vil bare ut og gjøre noe hele tia..

Får se fremover. Hadde vært dødskult å klare seg i kommandoen. Tenker hele tia når jeg sliter at "Det her har millioner vært gjennom før! Er faen ikke no vits i å syte og klage!"
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget s032050

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #17 : 05. juni 2007, 19:21 »
Ser ut som om du er på riktig vei! Har selv vært gjennom opptak med fjernoppklaringjegerne i etterrettningsbat, og kan skrive under på at det du må fokusere på er seighet! Gå, gå og gå enda mer. Legg også gjerne på deg noen kg ekstra med fett før opptaket. Det er ikke akkurat overflod med mat for å si det sånn.

Jeg tror at alle som har stålvilje og ikke er så uhledig at de blir skadet under opptaket klarer å komme seg igjennom det meste, iallefall hvis formen er noe over gjennomsnittet. Jeg kom igjennom kun på vilja, men dette var ikke godt nok for å få være med. Som andre sier må man klare å holde fokus på oppdrag og medsoldater, noe som blir svært vanskelig når du er døsliten.

Utlogget melkesyre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #18 : 05. juni 2007, 21:23 »
Mitt råd til deg er å ikke høre på ryktene om opptaket, aspiranten, tjenesten og personellet. Det er vanvittig mye spekulasjoner ute og går, og det kan være ødeleggende for motivasjonen. Tenk på deg selv og treningen frem mot opptak. Det nytter heller ikke å være fysisk topptrent hvis det mentale ikke er 200% for når alt kommer til stykket så er det viljen som pusher deg, ikke muskelfibrene.
Only after disaster can we be resurrected.

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #19 : 06. juni 2007, 17:46 »
Ja, det er bestandig hodet som styrer. Det skjønner jeg. Sånn er det også under trening. Man vet det er vondt, men det er bare hodet som sender signaler. Man vil stoppe og slappe av, det er det hodet som forteller deg.

Jogga til jobb og hjem igjen i dag. Begynner å merke at leggene og anklene har blitt mer vant til jogging igjen. Jeg har jo bare trent muskler de siste to årene. Nesten ikke trent noe kondisjon og bevegelighet! Bare økt i kilo uten å forberede kroppen om det.

Fantastisk deilig å kjenne at det går fremover. Føler seg jo så mye yngre da! Tongue hehe..

Er jævli redd for å bli skada under opptaket. At jeg skal slite meg ut. Merker til tider nå at jeg blir overtrent. Mister alle kreftene. Er tungt å bare reise seg fra sofaen liksom! Tongue Men så blir alt bedre etter en dag med total hvile. Sånn at kroppen får slappa av. Trur da at terskelen for når du blir overtrent øker med tia. Håper i allefall det da!
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #20 : 06. juni 2007, 21:14 »
Da var jeg kommet hjem fra trening.. Jogga til gymmen gjennom skogsløyper på Tromsøya. Ca. 6km hver vei. Vra litt tungt i starten, men så gikk det meste av seg selv plutselig. Gode ting! Cheesy Var hardt å trene muskler etter joggeturen, men fikk burna i chins (pull ups). Litt armhevninger med ulike tak. Avrunna med magetyyn! Tungt å komme seg hjem etter den økta der, men tvingte meg til å jogge innimellom! Smiley
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #21 : 07. juni 2007, 09:26 »
Veldig bra mann!

Du må oppdatere her inne etter inntaket, fortelle om det og gi oss feedback på hvordan det gikk.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget kebabkongen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #22 : 07. juni 2007, 13:51 »
Lykke til, skal selv på opptak i år, sliter med hang-ups, klarer 4 stk pr dags dato, 4 to go på 2 mnd.... Is it possible???

Utlogget Seonaith

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #23 : 07. juni 2007, 22:30 »
Jeg vil anbefale deg å se dokumentaren BUDS Class 234, som følger en gruppe håpefulle gjennom Basic Underwater Demolition SEAL training, som alle må gjennom for å bli Navy SEALs.

Dokumenteraren er i seks deler. Jeg tror alle episodene ligger på YouTube, her er første del av første episode. Smiley

Du får et interessant innblikk i hvordan og hvorfor instruktørene tøyer og vrir kandidatene, og hvorfor noen holder ut mens andre ikke.
Through passion, I gain strength

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #24 : 09. juni 2007, 01:06 »
Flott. Skal sjekke filmen på youtube. Har jobba ræva av meg på jobb om dagene. Vi stresser med å ferdig ett bygg, så har bare jogga til jobb og ikke hatt krefter til noe anna trening. Og nå i helga driver jeg å klargjør bilcrossbilen for race. Så det tar litt tid. Regner med full update på mandag igjen. Er maraton springing neste lørdag. KOmmer te å daue! Tongue


Når skal du inn kebabkongen?
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Pluggen :.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 530
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 530

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #25 : 09. juni 2007, 10:37 »
Høres ut som du er veldig motivert for dette. Blir nesten fristet selv  Wink

Er hang-ups, chins, og pull-ups det samme?

Utlogget oxilo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #26 : 09. juni 2007, 18:43 »
Hey..

Jeg er vel en av de kontorrottene som det blir referert til tidligere i posten her Cheesy Det vil si jeg var adm.ass på befalskolekompaniet på værnes, og fikk dermed et godt innblikk i hva som kreves av en aspirant som skal taes opp til skolen. Jeg vil vel heller ikke si jeg var en av de vanlige vernepliktige som var inne og drakk kaffe hele dagen, da jeg i stor grad var med på aktivitetene som befalsaspirantene måtte gjennom, og er i ettertid svært glad for det..

Ville bare si at det ikke hjelper å komme inn å ha "tøff i trynet" - holdning, og vise at dette mener du at du skal klare lett liksom... Ikke at jeg mener at du har det, men så bare at det gjerne var slike som ble kastet ut først. Forsvaret vil ha skikkelige, lojale folk som kan samarbeide med andre, og ikke de tøffe kara som er stor i kjeften og på død og liv skal vise at de kan lede laget sitt på en dikatatorisk måte... Smiley

Vær grei og snill, vis lederstyrker når du må, ta imot råd fra dine lagmedlemmer (dersom du er leder skal du vurdere disse, og ikke nødvendigvis følge alle disse rådene), og gjør akkurat som befalet sier uten å på noen måte vise følelser for om du liker det eller ikke...

Lykke til, dette går sikkert bra!  Wink
Nytt norsk golfforum på www.istooy.com

Utlogget oxilo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 309

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #27 : 09. juni 2007, 18:47 »
Er hang-ups, chins, og pull-ups det samme?

Ja, men tror navnet varierer litt etter hvilket grep man bruker.. husker ikke dette. Opptaksprøvene i forsvaret taes iallefall med håndflatene vendt bort bra brystet.
Nytt norsk golfforum på www.istooy.com

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #28 : 10. juni 2007, 11:54 »
Det er stort sett tre ulige navn på samme øvelse. Chins er jo det org. navnet. Men vi sier pull ups for da er det lettere og forstå. hangups har jeg aldri brukt selv!

Nei, jeg har aldri i mitt liv hatt tøff i trynet holdning til noe som helst menneske. Har vært leder en del ganger i skolesammenheng og i yrkeslivet. Er veldig åpen for kritikk og nye vinkler på ting som jeg selv kanskje mener jeg har full kontroll på.

Hvordan var det å sitte inne med penn og papir?
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget slappen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #29 : 10. juni 2007, 14:38 »
Råd til deg som skal inn:
Ikke stikk deg ut.
Ikke bli skadet.
Og hvis du ikke skal inn før neste år så ville jeg fortsatt å trent vekter til det er ca. 6mnd igjen, og så begynt med push og situpsene. Skal du bli marinejeger så MÅ du være konfortabel i vannet. Begynn å svømme, dykke, fridykke og øv opp vannfølelsen.  Vann kan gjøre oss alle til pyser.


Råd til dere som har vært inne:
Hold munn om opptaket. Tenk på hva dere sier.



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!