Skrevet av Emne: Velox, Training for pleasure!  (Lest 34629 ganger)

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #60 : 06. juli 2007, 06:25 »
Jeg blir jo helt sliten av å lese om all løpingen, sekker og militærsko og er plutselig veldig glad for at det var ingen som bad meg som liten jente å gå noe så enkelt som førstegangstenesten engang.. Wink LYKKE TIL og MATA PÅ!!!! Kanonbra at det finnes mennesker som dere der ute... Wink 
PS: har slitt med kronisk beinhinnebetennelse nå i syv år; og vert operert og det meste av behandling men kan ikke løpe noe særlig før det blusser opp igjen; my point: pass deg for den ekle beinh.betennelsen eller periostitten (som høres myyye kulere ut *lol*)

Hørtes ikke bra ut med betennelse. Og at den ikke går bort heller! Sad

Det er noen ganger et slit og trene mye. Man lurer på hvorfor man gjør det. Hva er vitsen. Hva hjelper det egentlig og slite ut kroppen til stadighet. Men man gjør det til en vane. Jeg føler at livet går så mye bedre når kroppen er i bevegelse. Er mindre syk, muskler formes mye bedre og energien er på topp!
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #61 : 06. juli 2007, 06:27 »
Du bør begynne å spise kokosfett....
Det er fordi det gir deg endel fett rundt magen og livet og det trenger du når du skal løpe i mange timer uten mat, da har kroppen et lite lager som den kan ta fra. Ellers kommer du til å bli veldig glad i fett fordi det isolerer og den isolasjonen trenger du når du skal svømme 2000 meter i en fjord hvor vannet er på 5-6 grader!!


Ja, men kokosfett? Tongue Hater kokos da! HVor har du lært det her?

Jeg sliter generelt med å legge på meg ekstra fett! Er så jævla flink til å forbrenne det vekk med en gang! Har prøvd å spise meg god og mett tre-fire ganger daglig i to uker i strekk. Merka ingenting på vekta. Den bare varierte mellom 72-73kg. Men veide 68 før jeg begynte med vekttrening osv.. Så har lagt på meg litt kilo muskler. Det er det eneste som holder i allefall!
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #62 : 06. juli 2007, 07:09 »
Det er noen ganger et slit og trene mye. Man lurer på hvorfor man gjør det. Hva er vitsen. Hva hjelper det egentlig og slite ut kroppen til stadighet. Men man gjør det til en vane. Jeg føler at livet går så mye bedre når kroppen er i bevegelse. Er mindre syk, muskler formes mye bedre og energien er på topp!

Tenker litt på hva jeg ville ha gjort hvis jeg skulle inn i marinejegeren. Da hadde jeg først og fremst trent opp en veldig god kondis og generell form - uten å bli utladet og overtrent. I perioder hadde jeg kanskje kjørt noen "helvetesdager" med lange joggeturer, situps osv, med påfølgende hvile. Styrketrening av mage, rygg og ben hører også med. (Såkalt "functional fitness"..)

Det går an å venne kroppen til å spise mindre mat. Leser jo at forbrenningen synker og tilpasser seg ved mindre matinntak. Det kan kanskje være en ide å spise lite, f.eks. et par ganger om dagen, men la det man spiser være av meget god kvalitet (næringsrikt). Kanskje ikke så lurt i lengda, men den siste måneden før du skal inn? Blir bare synsing dette her, men men...

Du skal inn om et år. Pass på at du ikke tyner for mye allerede nå. Men du vet sikkert mer enn meg om dette.. Det er vel bare i begynnelsen av marinjegeren at det virkelig er slitsomt, og så blir det roligere etter hvert, eller hva?

Lykke til!

Utlogget slappen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #63 : 06. juli 2007, 20:42 »
- Gå med sekk
- Gå i skau
- Lær deg navigering med kart og kompass
- Svømming, undervannsvømming, og fridykk etc.
- løp
- Bo i telt
- Gå på ski
- Tren pushups, pullups, situps og dips. Det er ingen vekter under opptaket!
- Hold deg skadefri

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #64 : 07. juli 2007, 15:35 »
- Gå med sekk
- Gå i skau
- Lær deg navigering med kart og kompass
- Svømming, undervannsvømming, og fridykk etc.
- løp
- Bo i telt
- Gå på ski
- Tren pushups, pullups, situps og dips. Det er ingen vekter under opptaket!
- Hold deg skadefri

Det er disse punktene jeg terper på. Det er derfor jeg vil bruke et år på å trene meg klart til inntaket. Skal først i førstegangstjenesten da. Og etterpå søke meg viedere inn i MJK. Mest for å bevise for meg selv at det faktisk er mulig. At jeg har fullført noe. Og fordi jeg ikke vil ha en vanlig jobb eller gå på vanlig skole. Vil holde på med noe som jeg får tilbakemelding av... Vet jo enda ikke hvordan jeg vil takle militæret psykisk, men dette er uansett måla mine så langt i livet..
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #65 : 07. juli 2007, 15:36 »
Mye bra info fra deg mefvne.. KJempe bra!!! Smiley

-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #66 : 07. juli 2007, 15:38 »
Tenker litt på hva jeg ville ha gjort hvis jeg skulle inn i marinejegeren. Da hadde jeg først og fremst trent opp en veldig god kondis og generell form - uten å bli utladet og overtrent. I perioder hadde jeg kanskje kjørt noen "helvetesdager" med lange joggeturer, situps osv, med påfølgende hvile. Styrketrening av mage, rygg og ben hører også med. (Såkalt "functional fitness"..)

Det går an å venne kroppen til å spise mindre mat. Leser jo at forbrenningen synker og tilpasser seg ved mindre matinntak. Det kan kanskje være en ide å spise lite, f.eks. et par ganger om dagen, men la det man spiser være av meget god kvalitet (næringsrikt). Kanskje ikke så lurt i lengda, men den siste måneden før du skal inn? Blir bare synsing dette her, men men...

Du skal inn om et år. Pass på at du ikke tyner for mye allerede nå. Men du vet sikkert mer enn meg om dette.. Det er vel bare i begynnelsen av marinjegeren at det virkelig er slitsomt, og så blir det roligere etter hvert, eller hva?

Lykke til!

Det eneste jeg frykter er å få skader. Det er det verste jeg vet. Perioder der man ikke får trent ordentlig. Kroppen fungerer ikke som den skal i forhold til hva man ønsker og vil. Som for eksempel nå¨så har jeg vondt i høyre leggen. Og det gjør vondt når jeg løper, men ikke så vondt at jeg ikke klarer gå. Så jeg løperog tøyer strekker og bøyer. Kjenner at det går mer og mer bort.
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #67 : 08. juli 2007, 04:16 »
Hvis dette er det du har tenkt å gjøre en karriere ut av så bør du begynne å tenke opssec (operasjonssikkerhet) og perssec (personsikkerhet), hvis du ikke allerede har begynt. Personlig info, navn, tlf, bosted og dette yrket hører ikke sammen i media mens du tjenestegjør.

Sier ikke du skal bli paranoid og uskadeliggjøre hver en person som finner ut om dette, men det kan være litt lurt å tenke seg om før en sprer info.

Ja, du har kanskje mye rett der. Men har som sagt bare førstegangstjenesten foreløpig. Mine nærmeste vil jo alltid vite hva jeg driver med. Det er jo nesten ikke til å komme unna! Men det er kanskje ikke lurt å legge ut til gud og hverman om hva man driver med. Skjønner. Skal tenke på det ja!
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #68 : 09. juli 2007, 06:01 »
Noen bilder av formen..



-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #69 : 09. juli 2007, 06:02 »
Er litt kult at muskla holder seg nogenlunde kompakte når jeg har slutta med muskeltrening. Er nesten bare jogging nå for tiden.. Var helt sikker på at jeg skulle bli skikkelig tynn, men det skjedde ikke. Er 178cm, og veier 72kg...
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #70 : 09. juli 2007, 09:41 »
I utgangspunktet vil jeg se at du ser veltrent ut, men kanskje noe tynn. Men du kan være seig og sterk for det. Men du har jo uansett et år på deg til å formes på, så du får sikkert den fysikken du trenger før den tid. Det meste står vel på psyken og motivasjonen uansett...

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #71 : 10. juli 2007, 08:00 »
Ja, er enig iu vekta. Kunne godt tenke meg å være 7-8kg tyngre. Blir med en gang sterkere av det. Og kunne trenge de ekstra kiloene i militæret (matmangel og kulda). Kanskje med instensiv trening med løping, sykling, svømming og styrke vil kroppen ta til seg mat og næring på en helt anna måte og jeg vil øke i vekt?!?
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #72 : 10. juli 2007, 09:02 »
Tror det er bedre å ligge rundt der du er. Ville ikke vært over 80kg mtp det du skal gjennom.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
SV: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #73 : 10. juli 2007, 16:42 »
skal (/bør) ikke marinejegere være såpass slanke at de kan slippes ut via torpedorør ?

Bedre med en slank og senesterk kropp enn en brei og "eksplosiv" ... trur eg  Smile
HABEAS CORPUS

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Velox's kamp til Marinejegerkommandoen.
« #74 : 10. juli 2007, 17:11 »
Bli så lett som du overhodet kan bli. Drit i muskelmasse - det veier mer å drasse på. Få på deg sekk og ut og løp.

En av mine bedre venner ser ut som han er 14 år - er knappe 173 cm høy og veier i de lave 60. Han løper 3000m på ca 8min blank og er gjennomtrent løper. Han har tjenestegjort i MJK og kan fortelle at de store barske gutta er de første til å ryke ut. Igjen blir de seigeste med best kondis. En marinejeger er tynn, lett og seig. Unødig muskelmasse er noe du må drasse på hele opptaket - og 5kg for mye kan fort bli mye i lengden. Du kommer til å gråte masse og får satt din vilje på prøve. Lykke til med det - jeg skal holde meg inne i varmen  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!