Skrevet av Emne: Til alle doggcrappere  (Lest 29618 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Til alle doggcrappere
« #30 : 26. november 2007, 16:24 »
Ikke hovedsaklig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Gullgutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: Til alle doggcrappere
« #31 : 24. september 2008, 11:05 »
DC ser så sykt fett ut!

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Til alle doggcrappere
« #32 : 27. september 2008, 06:08 »
DC ser så sykt fett ut!

DC er sykt fett.

Trent det i nesten 1 år nå... savner jo mengde trening, men er på en måte idiotisk å bytte til noe jeg vet ikke funker like bra.

Utlogget momo22

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Til alle doggcrappere
« #33 : 28. september 2008, 23:05 »
Blir det ikke vanskelig å beregne progresjonen, når dere en økt f.eks kjører 12 rep på benk på et straightset til failure, og den neste økta øker belastningen med 5kg, og repper f.eks 8? Har du da økt fra den forrige økta? Eller blir det sånn at når du først tar et antall reps på en øvelse, så skal du holde deg til det repsantallet for å kunne følge med progresjonen enklere?

Mulig det var et dumt spørsmål, men det er fortsatt noe jeg ikke har skjønt etter å ha lest rundt.
Spiller fotball aktivt, og trener styrke.

"You'll never walk alone"

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Til alle doggcrappere
« #34 : 04. oktober 2008, 11:07 »
Blir det ikke vanskelig å beregne progresjonen, når dere en økt f.eks kjører 12 rep på benk på et straightset til failure, og den neste økta øker belastningen med 5kg, og repper f.eks 8? Har du da økt fra den forrige økta? Eller blir det sånn at når du først tar et antall reps på en øvelse, så skal du holde deg til det repsantallet for å kunne følge med progresjonen enklere?

Mulig det var et dumt spørsmål, men det er fortsatt noe jeg ikke har skjønt etter å ha lest rundt.

På hver øvelse har du en rep-range... la oss si at i benk så er det 10-15 i et rest pause sett.

Så havner du på 15 reps til sammen, neste gang da så øker du vekta... om du klarer 10 reps til sammen da så er det suksess.

Så lenge du legger på nye vekter og havner innen for rep range så er det ingenting som er bedre enn det.

For meg blir det ofte... 7+3+2 = 12, neste gang gjør jeg 9+4+3 eller noe som er 16... går opp 5 kg f.eks og gjør 6+3+2 f. eks, så er det knall suksess det.

Utlogget momo22

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Til alle doggcrappere
« #35 : 04. oktober 2008, 15:55 »
Ok, takk for hjelpen;) Så hvis du f.eks en dag lander på 9 reps når rep-range er 10-15, så har du stagnert, og du må bytte ut øvelsen?

Pluss en ting til: På markløft er det jo 8+4 rep. Skal du bruke samme vekt på de to settene?
Spiller fotball aktivt, og trener styrke.

"You'll never walk alone"

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Til alle doggcrappere
« #36 : 06. oktober 2008, 11:05 »
Ok, takk for hjelpen;) Så hvis du f.eks en dag lander på 9 reps når rep-range er 10-15, så har du stagnert, og du må bytte ut øvelsen?

Pluss en ting til: På markløft er det jo 8+4 rep. Skal du bruke samme vekt på de to settene?

Nei, ikke noe grunn til panikk. Er ikke værre enn at om du lander på 9 reps i stedet for 10 så må bør du forhåpentligvis lande på 10 eller mer neste gang. Eneste problemet du får om du lander på 8 eller 9 reps når du egentlig skulle hatt 10 er f. eks at det tar lengre tid til du kan legge på mer vekter.

Når det gjelder å bytte øvelser. Mange bytter kun når de stagnerer, jeg prøver å bytte også når jeg bare føler det går tregt i en øvelse og jeg vet at det er andre øvelser som kan fungere bedre. Noen muskelgrupper så har jeg ikke luksusen av å gjøre dette, f. eks baksia lår syns jeg det er vanskelig.

Det ideelle er vel at du legger på vekt, opp i reps neste gang, og legger på vekt neste gang igjen, eller i værste fall at du legger på vekt, opp i reps 2 ganger før du legger på mer vekt. Øvelser der du øker 1 rep av gangen kan du bytte ut om du kan fordi du har bedre av andre øvelser gir meg progresjon.

Rep-range er det ideelle du bør forholde deg til, men ikke noe vanvittig krise.

Tar litt tid før du lærer deg selv å kjenne såpass at du klarer å gjette vekter neste gang slik at du havner innenfor rep range.

Selvfølgelig skal du ikke bruke samme vekt på de 2 settene.

Det betyr at du kjører et tungt sett til FAILURE, og et enda tyngre ett til failure etter det.

Jeg bruker ikke til som 8+4 egentlig. I mark så tar jeg ett sett med mellom 8 og 4 reps til failure. Og så et sett mellom 8 og 12 reps til failure. Så jeg bruker 4-8 og 8-12 som rep range på mark. Noen bruker 6-9 og 9-12 også.

Hva en som funker best for deg for at du skal ha en best mulig progresjon. Rep ranges kan være induviduelt, jeg fant ut f. eks at på biceps så trenger jeg en rep range på 15-25 RP. Fordi jeg følte at jeg fikk mye 7+1+1 etc med lavere rep range. Og jeg liker bedre 7+3+2 eller noe.

Normalt for meg på biceps er f. eks. 10+4+4, eller 12+6+4.

Utlogget momo22

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

Sv: Til alle doggcrappere
« #37 : 10. oktober 2008, 18:47 »
Takk for bra info;) Jeg forstod det sånn at du ikke skulle gå til failure på markløft, men jeg blanda sikkert det med rp sett.
Spiller fotball aktivt, og trener styrke.

"You'll never walk alone"

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Til alle doggcrappere
« #38 : 11. oktober 2008, 00:05 »
Er DC for proffe eller kan det funke for newbies også?
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 462
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 462

Sv: Til alle doggcrappere
« #39 : 11. oktober 2008, 00:08 »
Hvertfall ikke for newbies.

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Til alle doggcrappere
« #40 : 11. oktober 2008, 00:10 »
oki ^^
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 981
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 981

Sv: Til alle doggcrappere
« #41 : 11. oktober 2008, 00:31 »
rofl

Man skal ha peil på trening, og guts til å gå balls to the wall på hver trening med DC... Hva er i veien med ett arbeidssett?? JEg har to ord til deg: Dorian Yates.

Jeg har også et par ord: Anabole steroider. Så kanskje om du har mer dop flytende i deg en Coleman, Cutler og Dexter tilsammen så kan du få noe ut av dette, men det tipper jeg du ikke har.

Trenings forum brude vise litt sosial samvittighet og slutte å dytte folk mot løsninger som åpenbart ikke fremmer annet enn pseudo sporter som egentlig er et dekke for megareksi.

Til alle dere som tenker på å svare denne posten med "jeg vokser på dette". Spør dere selv et spørsmål. "Har jeg trent lengre enn fem år?" om svaret er ja regner jeg dere som barn og er ikke interessert i hva dere har å tilby av svar. Dere er enkeltstående eksempler som ikke har noen videnskapelig betydning.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Til alle doggcrappere
« #42 : 11. oktober 2008, 12:37 »
Så man er barn om man har trent lengre en fem år? Visst man har trent lengre en 15år da? Jeg skjønner ikke mye av den gallen du spyr utav deg her. Men det virker som om du mener at denne type trening ikke fungerer i det hele tatt, og at man må bole for framgang på det. Jeg er veldig nysgjerrig til å høre saklig argumentasjon på disse uttalelsene, da de er ganske så bastante.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Til alle doggcrappere
« #43 : 13. oktober 2008, 16:15 »
Jeg har også et par ord: Anabole steroider. Så kanskje om du har mer dop flytende i deg en Coleman, Cutler og Dexter tilsammen så kan du få noe ut av dette, men det tipper jeg du ikke har.


Doggcrapp programmet hensikt er å fremme progresjon. Og at dersom du trener den samme øvelsen med samme antall kilo med nøyaktig samme reps så har det ikke skjedd noenting muskelmessig. Det er hele grunnprinsippet. Programmet har også vært grunnen til at mange uten sterioder har hatt størst progresjon over tid. Mange eksempler på dette.
Dette programmet er jo også kjent for å være et av få som faktisk fungerer bra uten sterioder også.

Sitat
Trenings forum brude vise litt sosial samvittighet og slutte å dytte folk mot løsninger som åpenbart ikke fremmer annet enn pseudo sporter som egentlig er et dekke for megareksi.

Hva er en pseudo sport? Kroppsbygging? Snakk om dømmende.

Sitat
Til alle dere som tenker på å svare denne posten med "jeg vokser på dette". Spør dere selv et spørsmål. "Har jeg trent lengre enn fem år?" om svaret er ja regner jeg dere som barn og er ikke interessert i hva dere har å tilby av svar. Dere er enkeltstående eksempler som ikke har noen videnskapelig betydning.

Ja jeg har trent lengre enn 5 år. Jeg er 25 og hvis det er et barn i dine øyne så får det være.
Hvorfor har vi ingen vitenskapelig betydning? Har du noen vitenskapelig betydning forresten?

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Bortsett fra han Alexander på 18 i VG som måtte dusje med boxern på etter gymmen fordi han var den eneste norske i klassen.


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Til alle doggcrappere
« #44 : 13. oktober 2008, 16:25 »
Takk for bra info;) Jeg forstod det sånn at du ikke skulle gå til failure på markløft, men jeg blanda sikkert det med rp sett.

Bare hyggelig.

Du skal alltid gå til failure siden du skal slå tallene fra sist gang. Du blir på en måte nødt til å gå til failure i forsøket på dette.

Siden du skal gå til failure i øvelser som mark etc. Så er det jo viktig at man har riktig grunn teknikk inne så du ikke skader deg. Dette blir vel et svar for de under deg som spurte om dette programmet er for newbies.

Har troen på at "newbies" vil ha bedre progresjon på 5x5 eller noe. Mange "newbies" blir jo fornærma hvis når man sier "du har ikke trent lenge til å trene DC programmet". Men man prøver jo bare å være ærlig å hjelpe folk og ha mest mulig progresjon og glede av treninga.

Gå til:  

Omvendt curl

Trening11.11.2019143

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.
Fra tørt og trått til velsmakende og sukkerholdig!
Her gir vi deg en full guide på hvordan legger du på deg muskelmasse trygt og raskt.

Derfor er havregryn bra

Kosthold07.11.20191763

Havregryn til folket.