Skrevet av Emne: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD? (revidert 2010)  (Lest 110663 ganger)

Utlogget harriboi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #15 : 07. juni 2007, 21:41 »
Kjempe bra tråd! hatt problem med foreldre mine jeg og. men jeg har sagt at det er ufarlig:) honnør for den her  Grin
17 år, 188 og 80 kg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #16 : 08. juni 2007, 17:27 »
Var en far som ringte meg idag, og lurte på om jeg var en 17-åring som utgav meg for å være voksen på nett... Smiley Etter en liten prat fant vi ut at vi ikke var så uenige om tilskudd, det bare er litt mer skremmende når man er usikker og ønsker sine barns beste. Smiley

Utlogget Mr.Hyde

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #17 : 10. juni 2007, 01:11 »
Flott inlegg:D
Train, eta, sleep and repete

Utlogget Luring1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

  • I don't care if you don't
Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #18 : 10. juni 2007, 01:27 »
Aldeles nydelig ! Honnør
Høyde: 191cm
vekt: 94ish kg
Skostørrelse: Ski

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #19 : 10. juni 2007, 01:30 »
Endelig kvitt maset ifra barn til forvirra foreldre Tongue

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #20 : 10. juni 2007, 01:31 »
expedite eie Grin

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #21 : 10. juni 2007, 01:48 »
Expedite burde honnøres som måneds medlem av treningsforum. Siden han gjør det så lettere for de som ikke som de ønsker pga av sine foreldre som misforstår.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #22 : 10. juni 2007, 09:15 »
Siden han gjør det så lettere for de som ikke som de ønsker pga av sine foreldre som misforstår.

Du vet ikke som jeg det andre som ikke vet som man gir vet jeg ønsker gir Explo honnør.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #23 : 10. juni 2007, 13:54 »
Expedite burde honnøres som måneds medlem av treningsforum. Siden han gjør det så lettere for de som ikke som de ønsker pga av sine foreldre som misforstår.

Hva slags karakter har du i norsk skriftlig? Tongue
Smiley

Utlogget harriboi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #24 : 11. juni 2007, 18:03 »
tror ikke han er så værst på muntlig heller Tongue hehe
17 år, 188 og 80 kg

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #25 : 11. juni 2007, 18:10 »
Bedre enn dere, hehe!

Merker en del skrivefeil ja, kan vel skyldes på at jeg var ganske trøtt den kvelden.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #26 : 11. juni 2007, 18:41 »
Etter både frustrerte innlegg, personlige meldinger og stadig tilbakevendene henvendelser fra bekymrede foreldre (foreldre til barn i styrkeløftmiljøet) så er det nå på tide med en forklaring...

Dere som trenger en link å gi til mor/far, eller et sted å henvise dem til en av oss som er ferdig med tenårene kan gi dem linken til denne tråden. (Håper tråden blir bra nok) Smiley

Dette er til Ola og Kari:

Kosttilskudd for ungdom som trener

TRAN
Kjøp inn en flaske tran, eventuellt EFAomega olje, eller Udo's choice. Dette kommer FØR proteintilskudd og kreatin. Hvis ikke tenåringen din vil, så nekt ham/henne proteinpulver/kreatin. Wink

VITAMINER
Her vil et helt grunnleggende vitamin/mineraltilskudd duge. Kjøp gjerne noe som inneholder mer enn bare vitaminer, da mange som trener kommer litt i underskudd på enkelte mineraler osv i forhold til inaktive voksne. Wink

PROTEINPULVER
Stort sett er bøtta din tenåring ønsker seg et pulver som er basert på melk.. Altså MYSEPROTEIN/WHEY. Dette er fullstendig ufarlig, og mye billiggere enn om pjokken skulle drikke 10 liter melk for dagen. SUNNERE enn å drikke 10 liter melk også faktisk, da kalsiumoverskuddet ikke ville være bra..
Annet proteinpulver kan være kasein eller albuin, begge deler er harmløst helsemessig sett, men har noe for seg for en seriøs atlet.
Om tenåringen driver med friidrett, svømming eller gym-trening, så vil han/hun uansett ha behov for næring og restitusjon. Å tro at to skiver kneip to ganger i døgnet, og en prefabrikkert TORO-middag er næringsrikt nok, så tenk om igjen. Det er stor forskjell på en ungdom i vekst, som i tillegg til full skoledag faktisk sliter seg ut på idrett ved sidenav...og en kontorarbeidende voksen som kjører til og fra jobb, samt tilbringer ettermiddagen i godstolen.  Angry

KREATIN
Dette er et hvitt kokainlignende (Wink ) pulver som 100vis av forsøk beviser er helsemessig ufarlig. Det sørger for økt energiomdannelse, fra lagret energi til energi kroppen kan benytte seg av. Dette skjer ved at KREATIN øker mengden intracellulært vann, som igjen gjør at kroppen har mer vann å bruke som energtransportør. Hvis din tenåring kjøper seg et kreatinprodukt (kralkalyn, ethylester osv), så se til at han INNTAR MYE VANN! Vann er viktig!

GAINER
Hovedsaklig bestående av karbohydrater... typer sukker/glucose. Dette for å øke i kroppsvekt. Smaker godt, og etter trening tilfører det energi til muskler som er tømt for glukogen. Helt greit. Ufarlig.

CARBOFUEL
Dette er den sinna lillebroren til Gaineren. Mere sukker og glycogen til musklene. Bedrer innhenting og energinivå. Ikke et absolutt must, men greit å ha spesielt for tynne guttepjokker som har lite fett å ta av som energikilde. Ikke farligere enn kaffe.

ZMA
Zink og magnesium samt vitamin B6... gir bedre søvn og påstått bedret hormonutsondring. SÅlangt ikke hørt om problemer sett bortifra at man får litt mere drømmeaktivitet i og med at man sover tyngre.

Andre mer uviktige tilskudd som for meg virker ufarlige:
Glutamin - en aminosyre
Ribose
Tribulus

Foreldre som vil vite noe om mitt grunnlag for mine påstander, eller lurer på noe, kan ringe meg på
48246728 Smiley

Mvh
Egil Berli-Johnsen

P.S. Og helt til slutt... Kosttilskudd vil IKKE føre til at din tenåring blir et muskelmonster. Det vil IKKE føre din tenåring ut på kjøret mot doping. Faktisk så vil et vettugt tilskuddsregime gi den trenende nok fremgang og styrke til at fremgangen kommer UTEN doping.
Hvis man lykkes med vanlig trening og rene skandinaviske tilskudd, så er det et godt skritt på veien mot en dopingfri atlet. Smiley Og HVIS din tenåring allerede ER dopet, så vil det ikke hjelpe å ta fra ham tilskuddet... Wink Da er det på tide med et familieråd.

Kan ikke du få lagt denne på forsiden ?

Tenkte skrive den ut å gi til foreldrene i klassen til Bella på torsdag, for der har det vært ville diskusjoner, siden Bella faktisk bruker vitaminer og mineraler, tran og udo's , nattlysolje og proteipulver ..

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #27 : 11. juni 2007, 20:42 »
Exelente !!! dette var supert!!! honnør!!  Gull
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Juicy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 51

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #28 : 17. juni 2007, 01:53 »
Veldig bra at du tok deg tid til å skrive dette!
Det betyr nok mye for ganske mange her inne, som kanskje ikke har din kompetanse på dette med tilskudd. Så nå har ikke foreldrene noe de skulle ha sagt, blir vel derfor få poster angående dette med frustrerte foreldre kan jeg tenke meg ja:)

Honnør for den Wink

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: TIL FORELDRE - FARLIG KOSTTILSKUDD?
« #29 : 17. juni 2007, 01:57 »
Kan ikke du få lagt denne på forsiden ?

Tenkte skrive den ut å gi til foreldrene i klassen til Bella på torsdag, for der har det vært ville diskusjoner, siden Bella faktisk bruker vitaminer og mineraler, tran og udo's , nattlysolje og proteipulver ..



Jeg kjenner det bobler inni meg når jeg hører sånt..

Baksnakkende, "bekymrede" og sladderkåte foreldre.

HEIA NANN, VIS DEM!
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!